{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Test (: {{forumTopicSubject}}

Kære HG!
Jeg er en hundetosset tøs fra Roskilde og jeg vil gerne lave en lille test, hvor I ærligt skal svare på, hvordan I opdrager jeres vovse. Jeg har med vilje ikke lavet svarmuligheder, for jeg vil gerne vide præcis hvad I gør!; let's get started! smiley

1) Hvilken race er din hund?
2) Hvor gammel er den?
3) 3 ord der beskriver den.

a) Du og Fido er ude på en lang tur. Pludselig får han færden af en kat og styrter afsted efter den, du kalder men han ignorer din kalden - hvad nu?

b) Din hund ligger og nyder solen ude i haven. En anden hund paserer vejen sammen med sin ejer, og Fido løber hen til hegnet & begynder at gø helt hysterisk af den - hvad gør du?

c) Din hund har gjort noget helt rigtigt, lige som du bad den om! - hvordan roser du Fido?

d) Fido ignorerer dig og gør det stik modsatte af det du har bedt den om - hvordan reagere du?

e) Åhr, den dumme hund! Fido trækker og trækker, og han hoster og spjætter - hvad gør du?

Det var det! Jeg håber, at I vil være med og svare (:

Kærlig hilsen Christina & Silja.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test (:
  • #1   21. aug 2009 1) Hvilken race er din hund?
    - amstaffblanding.
    2) Hvor gammel er den?
    - 14 måneder.
    - Bavian, Hyperhund, og moars pige.

Det er i øvrigt en steriliseret tæve.

a) Du og Fido er ude på en lang tur. Pludselig får han færden af en kat og styrter afsted efter den, du kalder men han ignorer din kalden - hvad nu?
    - Jeg sørger for at indfange hunden. Hendes indkald er ikke altid perfekt, og derfor ville det nævnte scenarie ikke udspille sig. Medmindre katten kom ind på et lukket område vi gik på..

b) Din hund ligger og nyder solen ude i haven. En anden hund paserer vejen sammen med sin ejer, og Fido løber hen til hegnet & begynder at gø helt hysterisk af den - hvad gør du?
    - Jeg ville sige "nej" eller "slut" og derefter rose og evt. belønne hunden for at stoppe. Men hun gøer ikke, og slet ikke i den situation. Hun ville højst sandsynligt smutte hen til hegnet og gøre sig lækker smiley

c) Din hund har gjort noget helt rigtigt, lige som du bad den om! - hvordan roser du Fido?
    - Siger "dyyygtig Basse, hvor er du fiiiin." og giver en godbid, og aer/hygger evt. med hende. Evt. klik - godbid.

d) Fido ignorerer dig og gør det stik modsatte af det du har bedt den om - hvordan reagere du?
    - Stopper øvelsen og finder enten på noget som hunden med garanti kan, eller dropper indlæringen og leger lidt. Så kan vi træne når hunden er mere fokuseret.

e) Åhr, den dumme hund! Fido trækker og trækker, og han hoster og spjætter - hvad gør du?
    - Bassen trækker ikke. Kun når i starten når vi skal gå tur med andre, og de 5 minutter accepterer jeg det, og forsøger at få lidt bedre kontakt.
    Hvis hun en sjælden gang trækker når vi går, ville jeg stoppe op, få hendes kontakt og belønne.

Hvad skal du bruge det til?

• #2   21. aug 2009 1 - Blanding mellen labrador, flatcoated og boxer
    2 - 4 år
    3 - førerfikset, fjollet og lydig

a - sker ikke, min hund er trænet til at ignorere vildt; sætter han af alligevel vil et enkelt nej eller stop øjeblikkeligt stoppe hunden; kunne han ikke det var han ikke uden line.

b - bliver meget overrasket da min hund ikke interesserer sig for fremmede hunde, og ved det er ganske forbudt at genere både mennesker og dyr. Kalder i tilfældet hunden ind og lukker døren.

c - tak, dygtig, go dreng.. meget forskelligt hvilke ord, han kender meningen af dem alle. Kiks og klap bliver også tit brugt.

d - kommer an på hvad han bliver bedt om. Normalt bliver fritimen inddraget, line på og vi går hjem.

e - Trække gør han aldrig, men i tilfælde af han skulle finde på det stopper jeg op, siger underlige lyde, går modsatte vej, skifter tempo.. Kommer an på indlæringen.

• #3   21. aug 2009 Grand danois
    2 år og 3 år, men bruger Groggy i testen, altså 2 år.
    Intelligent, kærlig og hanhund med stort H

a) Han styrter ikke afsted efter den, da han altid er i snor.
    b)Jeg afleder ham via kalden eller leg og han kommer tilbage til mig..
    c) Dyyygtiiig og godbid.. Under indlæring ellers bare dygtig..
    d) Svært, at sige, men laver han noget der er forbudt er det NEJ, under træning tager vi den bare igen...

Stopper op og laver "frysemetoden", roser v. kontakt til mig..

• #4   21. aug 2009 nu har jeg 4

1) japansk spids
    2) 8 måneder, 3 år, 6 år og 8 år
    3)venlig, kontaktsøgene, nem

a)hmmm. hvis den jager katte så jeg ikke kan kalde på den, så var den ikke uden snor.
    men
    jeg ville begynde i en blid og venlig tone at kalde, imens jeg åbnede for guffeposen og gav de andre guffer

b)jeg har lært mine hunde ikke at gø i haven. så de bliver kaldt ind, hvis de alligevel ikke kan lade være. det ved de godt, så tit er de allerede selv på vej ind.
    nogle hunde er de mere gale på en andre, så var det en af dem der gik forbi, ville jeg gå ud og sætte mig ved hunden, imens jeg forsøger at få kontakt til den.

c) med et "dygtig# evt med en hundeguf, hvis vi var i en træningssituation

D) kommer meget an på hvad det er og hvor gammel hunden er.
    er det noget jeg ved den forstår, hvad betyder ville jeg sige det lidt skrappere...må jeg indrømme...virker det ikke..... må jeg igang med øvelsen fra bunden af igen

e)jeg har købt seler til mine af samme grund, det gør at de ikke trækker

• #5   21. aug 2009 iiih, tusind tak allesammen!

- Jeg synes bare, at det er interessant at vide, hvordan I gør med jeres hunde smiley - ren nysgerrighed smiley

• #6   21. aug 2009 1) Hvilken race er din hund?
    Engelsk Bulldog
    2) Hvor gammel er den?
    2 år
    Kærlig, viljefast, puttetrold

Generelt gider hun ikke jagte noget eller nogle, men ellers kan jeg løbe hende op...:-))

Ber hende om at tie stille, hvis hun fortsætter kommer hun ind i stuen.

Siger Dyyygggtiiiieeee ..(med helt lys stemme) og gir en guf.

Starter forfra, eller ignorerer alt efter situationen

-Det er ikke mig der ikke kan få luft !
    -Stopper og venter til at snoren er slap, så vi kan fortsætte..

• #7   21. aug 2009 1) Hvilken race er din hund? Tibetansk matiff
    2) Hvor gammel er den? 1: 18 måneder og 2: 15 måneder
    3) 3 ord der beskriver den. 1:Selvstændig, glad, afbalanceret
    2: tøset, rolig og gå-på-mod

1:Monty er ligeglad med katte, vildt m.m.... Så dette ville ikke ske. Han er dog altid i snor.
    2: Vender rundt og går den modsatte vej.... Tesla er altid i snor, så hun kan ikke styrte afsted...((o:

Siger tak fordi de gjorde opmærksom på at der var nogen på vejen, og beder dem om at være stile.
    Noget der ofter sker og hundene ved godt hvad "tak" og "vær stille" betyder...((o:

Lys stemme, evt. godbid og evt. ved at ae dem med hånden på hans brystparti

Alt efter situationen:
    Gentager kommandioen med "fast" stemme.... eller finder en anden indgangsvinkel til "problemet"

1: Monty trækker aldrig....
    2: Hvis Tesla trækker stopper vi, får kontakt og går frem igen..

• #8   21. aug 2009 1) Hvilken race er din hund? - Fransk Bulldog/Gravhund
    2) Hvor gammel er den? - 11 måneder
    3) 3 ord der beskriver den. - Glad, kærlig, aktiv

- Bailey er altid i snor.

- Et fast 'NEJ' eller 'SLUT' stopper ham...

- Mundtlig ros og godbid.

- Skælder ikke ud... Fortsætter kommandoen indtil han gør hvad han bliver bedt om.

- 'NEJ' og et fast ryk i selen får ham på plads.

• #9   21. aug 2009 1) Hvilken race er din hund?
    - Blanding af Cocker og labrador.

2) Hvor gammel er den?
    - Han er 2 år.

- Hysterisk, opmærksomhedskrævende, charmerende.

- Jeg venter på ham. Han er vant til katte, så han gør dem ikke noget, og er i sidste ende bange for fremmede katte. Det eneste der ville bekymre mig, ville være om der skulle komme mennsker. (han kan ikke fordrage mennesker)

- Jeg kalder på ham, og beder ham klappe i. Gør han ikke det, venter jeg til de er gået forbi, så han stopper med at gø.

- Jeg siger "dygtiiiiiiiiig" eller "super" og giver ham godbidder.

- Jeg prøver at tiltrække hans opmærksomhed, og indleder måske lidt leg, hvorefter vi prøver igen.

- Jeg gør et "hak" i snoren (der sidder i selen) som gør at han stopper.

• #10   21. aug 2009 1) amstaff
    2) 5 år
    3) rolig, doven, goodlooking

a) Min hund er altid i snor og har minimale jagtdrifter, men hvis hen var løs så har jeg en nødkommando hvor jeg ved at han kommer hver gang.

b) Min hund gør ikke af folk der passerer haven.

c) GOOD BOOOOY!! Og så hvis det er retti retti godt så snakker jeg med mild stemme så han bliver glad.

d) Det har jeg aldrig prøvet, men ville da bare indskrænke den og ignorere den og gøre mig interessant for mig selv og stadig ignorere indtil jeg fik den rette opførsel fra hunden.

e) banker mig selv hårdt oven i hovedet over jeg ikke har trænet hunden til at gå ordentligt.

• #12   21. aug 2009 1) Hvilken race er din hund? Labrador blandet med new foundlænder (1/8 nwef.)
    2) Hvor gammel er den? -- 4 år og ni måneder
    Kærlig, lydig og GLAD

Et enkelt Nej er nok i den situation, det reagerer han meget hurtigt på.

Ikke aktuelt, han er fuldstændig ligeglad i den situation, og skulle det ske beder jeg ham tie stille.

"Dygtiiiig" eller "godt dreng" noget i den stil. Ved træning er der som regel godbidder involveret.

Det sker sjældent, men så må man jo bare lige koble fra og begynde forfra.

En umulighed, han skal nærmest trækkes afsted istedet, fordi han har så pisse travlt med at snuse til ting bagved mig. *G* Ved hunde han kender er der intet at gøre, så SKAL der sgu hilses.... Men han stopper hvis han får besked på det.

• #13   21. aug 2009 1) Hvilken race er din hund? Græsk gadehund
    2) Hvor gammel er den? 10 måneder den 1. september.
    Selvstændig, rodehoved og kærlig

Han går aldrig uden snor fordi jeg VED han ikke kommer når jeg kalder, endnu.

Det kunne han måske godt finde på, i så fald ville han blive hentet ind til de er gået forbi.

Samme som den store. Ros, dygtiiiiig, og meget tit godbidder.

Ignorer og prøver igen.

Vender om og går den anden vej. Han har en ide om at alle firbenede er til for at leget med ham.

• #14   21. aug 2009 Igen, tusind tak for jeres svar! smiley
    Jeg er virkelig glad for, at I gider "være med" (:

Kommentér på:
Test (:

Annonce