{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

eksem/allergi {{forumTopicSubject}}

Skriver på vegne af min veninde, men hendes hund er 11 år, dog stadig meget frisk af sin alder taget i betragtning. Den lider meget af allergi/eksem, men her den seneste måned har det spredt sig fra den ene pote til oppe ad maven. Hvad kan hun gøre ved det? Hun vil jo ikke aflive hunden pga dette.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  eksem/allergi
  • #1   20. aug 2009 Hun kan jo i første omgang få en dyrlæge til at kigge på det :o)

• #2   20. aug 2009 Har hun ikke været til dyrlægen med det?

• #3   20. aug 2009 Hov jo det har hun da.. og den har fået nogle piller, som ikke hjælper. Og så har dyrlægen sagt at den skal til en undersøgelse. Men den koster 8-10.000 kr. Og det er for meget synes hun når hunden er så gammel .Det skal lige siges at hunden lider ikke.

• #4   20. aug 2009 Hvis hun ikke vil betale for korrekt behandling af hunden - skal hjun så overhovedet have hund??

Dyrlægen ved bedst og vi kan på ingen måde herinde give en mirakelkur..

• #6   20. aug 2009 Hvad er det for en undersøgelse som koster 8-10.000kr? For hvis det er en allergitest så koster den altser kun mellem 1500-2000kr..

• #7   20. aug 2009 8-10.000 ???? Ahva for en fisk.. det kan det koste JA.. Når man har en diagnose, og behandler hunden, men at få diagnosen koster max 2000,. Via en BP

• #8   20. aug 2009 Hmm R ' R . Hund i snor - det noget der dur ! : Hånden på hjertet havde du selv brugt så mange penge på en hund på 11 år. Nej- det tror jeg ikke du havde, så synes egentlig det er provokerende at du skriver om hun burde have hund!!!

Og det er ikke bare en allergi test, den skal også bedøves og skrabes og nogle andre ting. det ville koste mellem 8 og 10 tusind kr. Puha, mange penge..

Tak for linket, det vil jeg prøve smiley

• #9   20. aug 2009 *Hånden på hjertet havde du selv brugt så mange penge på en hund på 11 år*

Det brugte jeg på Blackie da han blev opereret for 3 år siden, så det kan jeg sige at JO, det har jeg allerede gjort!

• #10   20. aug 2009 Kenneth - Det kan jeg lige love dig for jeg havde gjort!! Og hvis jeg ikke havde råd til det - ja så havde jeg nok fået hunden aflivet.. Det er altså levende væsner, og hvorfor skal de gå rundt med "skavanker" når vi mennesker flyver til læge bare der er det mindste?

• #12   20. aug 2009 Det er en stor hund. Så 11 år er også flot. Men dyrlægen har sagt at den ikke lider.. Det er ikke sådan at den klør sig hele tiden.. Den bliver jo bare lidt rød. Så hvorfor pludselig dramatiserer det hele. Tror i selv at hun lader sin hund lide?? Og jeg må indrømme at jeg havde ikke brugt 8-10000 kr. på en stor hund på 11 år. Det synes jeg ikke den skulle igennem. Så ville jeg give den fred. Hvis den vel og mærket led. men det gør hende her IKKE!!!

• #13   20. aug 2009 Hvordan ved hun at hunden ikke lider...det er jo normalt ikke noget dyr giver udtryk for...

Men som en anden siger, skulle hun prøve at skifte foder og så kun give den det

• #14   20. aug 2009 Fordi det har dyrlægen sagt til hende. Og hun har ikke skiftet adfærd eller noget. Og det klør ikke på hende. Men vil da sige at hun evt skulle kigge på foderet.. Ved der ikke er konseveringsmiddel i, men det kan godt være der er farvestoffer i og måske kan hunden ikke tåle det? Tror det er HILLS hun bruger?

• #16   20. aug 2009 det kan være den ikke kan tåle kød mere, men alt det burde dyrlægen ha fortalt hende og hvis ikke så er det da bare at ringe til hende og få råd og vejledning.

Har selv en hund med allergi og eksem, den sagde heller ikke noget og den kløede sig heller ikke, men det har da helt klart gjort mega nas på den, det svir jo i huden på den, lige som det gør med os

• #17   20. aug 2009 ja det er selvfølgelig rigtig nok. Men jeg ved bare at hun har stolet på dyrlægen da hun sagde det. Men ændrede din hund adfærd, for det har hendes hund ikke gjort. Den er sig selv. Og tak for linket, sender det straks videre,

• #18   20. aug 2009 kenneth N-

Hvis det er min du tænker på, så nej den ændret sig ikke spor

• #20   20. aug 2009 Prøv med noget allergivenligt foder eller BARF måske...

• #21   21. aug 2009 okay.. tusind tak for jeres svar. jeg giver dem videre.. smiley Og tak for dine ord Julie & Westierne . jeg synes bestemt heller ikke hun er en dårlig hundeejer. smiley God weekend

Kommentér på:
eksem/allergi

Annonce