{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor blev tråden af??
  • #2   17. aug 2009 Sandheden er ofte ilde hørt.. Tror jeg grunden er..
    Eller måske upassende sprogbrug fra trådstarters side ??

Var lige ved at skrive en kommentar og vupti.. Væk var den.. Irriterende.
    Men håber de trods alt lytter til det der blev sagt ( skrevet)

• #3   17. aug 2009 Ååhr ja det kunne jeg jo næsten have tænkt mig til.. Men ja typisk folk der ikke kan tåle og høre sandheden

• #4   17. aug 2009 Typisk forlk bare sletter deres indlæg... Når de modtager nogle svar de ikke helt ønsker :-S

• #5   17. aug 2009 Jeg valgte ikke at skrive i tråden.
    Men jeg synes det var grimt sprog fra trådstarters side.
    Det svar der ville være bedst hørt ville have været "yes det er en fantastisk hund, aldrig nogen sydomme, super fantastisk" altså en løgn smiley

• #6   17. aug 2009 Ja altså når der nu står i registreringsattesten at hunden er hvid med sort ( OG et andet sted i papirerne grey / white) så er det da også skide irriterende at folk påstår den har en helt anden ( farlig) farve..

• #8   17. aug 2009 Jeg må indrømme jeg gav ham en udstemme for dårlig opførsel.

• #9   17. aug 2009 Jeg er vist gået glip af noget... Men jeg håber at vedkommende har lært noget. Merle er ikke noget man "bare" avler på

• #11   17. aug 2009 Merle er en farve, som kan give problemer hvis man parrer 2 merle hunde.. Hvalpene kan blive blinde / døve ( mener jeg )

• #12   17. aug 2009 Hmm..Jeg klikkede for at læse og væk var den. Så kom den igen 2. gang jeg kom herind og opdaterede. Væk var den endnu engang.
    Var det en annonce med en merle, det drejede sig om? Ja man bliver jo lidt nysgerrig

• #13   17. aug 2009 Gizmo

Det er et gen der udvander hundens oprindelige farve (sort bliver til blue merle, brun bliver til red merle). Det er meget flot, men man skal have helt styr på farvegenetik da det kan skjules af visse farver (desværre dem der slår mest igennem på poms/chi). Det der så er farligt er at kommer man uvidende til at parre en merle med en anden merle (eller to skjulte merles) er der en 25% risiko for dobbelt merle afkom, som har høj frekvens af døvhed, blindhed og div andre defekter (hvis de overhovedet er i live ved fødsel).

Grunden til det er tilladt for visse racer og ikke andre er netop det at man for disse racer har begrænsede farvekoder der giver et meget forudsigeligt farvemæssigt resultat.

• #14   17. aug 2009 Brugeren havde en annonce med en merle han til avlsbenyttelse og havde tilsyneladende fået nogle kommentarere på annoncen.
    Vedkommende oprettede så en tråd for at spørge hvad problemet med merle er..
    Da rigtig mange sagde det samme blev tråden slettet..

• #16   17. aug 2009 Tina og Alex - Tak for den oplysning. Det er da ellers vigtigt at få noget at vide, vel også derfor man opretter en tråd herinde - for at spørge og blive klogere.....

• #17   17. aug 2009 Mon ikke den blev slettet fordi jeg er DUM og skal holde munden i ro;o)

(det var vidst sådan noget i den retning trådstarter skrev;o))

Og det bare fordi man påpeger at man måske skulle sætte sig ind i racen før man avler, og at en merlechi ikke hører til i avlen...

• #18   17. aug 2009 Charlotte -nåååh var det sådan det var. Ja ja, men ingen kan da sige at de ikke er advaret, jeg HAR jo trods alt været så sød at give forhåndsadvarsel i mit brugernavn;o)

• #19   17. aug 2009 Den har jeg også fulgt ivrigt ;O)

Shit en klaphat!!!

• #20   17. aug 2009 Gizmo. Min Taiko er blue merle

• #21   17. aug 2009 Ahh ja, hende/ham sendte jeg en pb til så snart jeg opdagede annoncen, for lige at høre hende opmærksom på problemerne. Tror det var ved 14 tiden og hun har læst min besked.

• #22   17. aug 2009 jeg synes at merle er utroligt smukt - men havde jeg sådan en, så ville jeg slet ikke turde avle på den.

• #23   17. aug 2009 Byens bedste marsvin: Ja, det synes jeg også. Men hos racer som Chi og poms er det bare for uigennemskueligt at avle dem. Desuden så er merle jo ikke noget der er opstået naturligt i disse racer.

• #24   17. aug 2009 Mit indtryk er jo osse at det kan blive en rodet affære at holde styr på - så jeg må jo nok tilstå at jeg evt. kunne finde på at købe en, men der skulle så ikke dyttes i bamsen på eller med den. (nu har jeg osse rigeligt avl i huset i forvejen, hehe)

• #25   17. aug 2009 Merle er vel heller ikke tilladt i nogen andre klubber så vidt jeg lige har kunnet se... Jeg mener da at dru har forbudt merle, og jeg ved at DDH heller ikke tillader det, så mon vedkommende overhovedet vil kunne komme til at bruge hunden i avl?? Må man da ikke håbe!!

• #26   17. aug 2009 Gitte -hunden var uden tavle, og uden tavle kan man jo avle på det man lyster;o)

Nu er der så flere af klubberne der helt har forbudt al avl på merlehunde uanset race, og det synes jeg egentlig er lidt tåbeligt. Det udelukker jo da en temmelig stor del aussier, collier, sheltier osv, som jo ikke er et problem at avle på trods merlegen, da farverne er meget nemme at gennemskue

• #27   17. aug 2009 Charlotte -det ved jeg godt. Men i f.eks. DRC gælder det alle merlehunde (ifølge deres hjemmeside) og jeg er stødt på det samme i et par andre af de små klubber.

• #28   17. aug 2009 Michelle - ok havde ikke lige set den var uden tavle..
    Jeg synes det er godt der er restrektioner, uanset hvad det er, og har selv søgt klub der havde de restrektioner, men nogen gange kan de forkerte jo så desværre osse rammes, sådan som du skriver om aussier, collier osv. Det kan jo så være mindre heldigt. Jeg kender ikke ret meget til de forskellige racers restrektioner, og da slet ikke ret meget udover min "egen klub", men mener stadig det er godt der indføres restrektioner.

• #29   17. aug 2009 Gitte -jeg er absolut for restriktioner når de er nødvendige. Men jeg mener at ligegyldige og ugennemtænkte restriktioner er tåbelige.

Heller en sundheds-restriktion for meget end for lidt så vidt er vi enige.
    Men merlegenet er jo altså ikke en sygdom. Hunde bliver ikke syge af at være merle, og for f.eks. collien er merle jo en ligeså stor del af racen som triclolor og zobel.
    Afkommenes farve kan meget nemt forudsiges ved collie, da der jo ikke er ret mange grundfarver. Og hvis bare man parrer merle med tri, så vil man aldrig få en eneste skjult merle, og dermed er der intet problem i at avle på merlehundene (det der er farligt ved merle er jo hvis man parrer merle med merle, og det er jo således helt og aldeles undgået)

Så at lave en restriktion der siger ingen avl på merle i nogensomhelst racer, viser blot for mig, at de der har alvet restriktionen, ikke aner hvad de snakker om.

• #30   17. aug 2009 Som sagt så kender jeg intet til farverne ang. merle og hvad det giver/ikke giver, var mest for at sige at jeg da har set at der er mange klubber der har lavet regler om at merle ikke må bruges i avl (på chi'en).
    Ang. sundhedsrestr. så kan vi kun være enige, hellere nogen reelle og gode restrektioner, og gerne flere af dem, hvis de da er berettiget og nødvendige for racen.
    smiley

Kommentér på:
hvor blev tråden af??

Annonce