Knækket tand. HJÆLP! Knækket tand. HJÆLP!
Hej.
Vores lille pige på snart 5 mdr. har brækket sin tand i dag (søndag). Det er heldigvis en mælketand, men det er den venstre, forneden, lange fortand. Jeg har prøvet at få fat på en dyrlæge, men kunne ikke. Jeg vil hører om det er nødvendigt at få hende til dyrlæge, og få det tjekket i dag eller kan det vente til i morgen? Hun har INGEN men af det, bider stadigvæk i alt hendes legetøj, og det virker ikke til at gøre ondt. Er der nogle der har prøvet det før, og hvad synes i vi skal gøre?
Mvh.
Nina og Henrik
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Joey gjorde det for, jah, hvad er det, et halvt års tid siden? han tyggede i et ben også knækkede han en mælketand i undermunden.. Dyrlægen kiggede på såret for at se om tandkødet havde taget skade, der skal bare være en hårfin linje der hvor tanden har siddet, det må gerne bløde, men det skal stoppe efter 1-2 timer, man kan evt give dem noget koldt, fx en frossen gulerod eller andet at gnave i for at stoppe blødningen.. Joey fik taget et røngten af kæben for at skire roden var kommet ud, det var den så ikke, så han fik den opereret ud...
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
Joey havde da vel ikke mælketænder for et ½ år siden...? Var det ikke en blivende tand han knækkede..?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Lia knækkede den ene babyhjørnetand lige inden tandskiftet. Jeg hørte mig ad hos opdrætter og hun var enig med mig i, at der ikke var grund til at tage til dyrlæge, så længe jeg holdte øje med at der ikke gik betændelse i tanden og så længe den ikke lod til at genere hvalpen.
Tanden faldt ud af sig selv et par uger senere, samtidig med fortænderne og langt tid før de andre hjørnetænder.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 748
Mange tak for alle svarede.
Mvh.
Nina
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Så denne sygdom er endnu en til de mange han har fået med sig fra sin avler, og endnu en grund til man skal tænke sig godt om før man køber hund
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 748
Rigende til vores dyrlæge, som sagde at der ikke var nogle grund til at komme over med hende. Da det er en mælketænd falder den ud af sig selv, og eftersom det ikke genrede Naima, synes hun ikke at der var noget at komme efter. Vi skal selvølgelig bare holde øje med om der kommer betændelse eller om det begynder at irritere hende.
Tak for alle svarende.
Mvh,
Henrik (og Nina)
Knækket tand. HJÆLP!