{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Hvordan reagerede jeres hund på Nr. 2? {{forumTopicSubject}}

Vi hentede en "lillesøster" til vores Malou igår..

Det første hun gjorde, da vi præsenterede dem for hinanden, var at LØBE rundt og samle alle hendes guffeben og begynde at spise dem fra en ende af.. Dem måtte Luna ihvertfald ikke få!

Lige siden, har Malou bare været lidt småsur over, at jeg kunne finde på at komme hjem med sådan en lille lugtende og træls hvalp!

Desværre har Luna lidt svært ved at tolke, om Malou har gang i leg eller alvor, da Malou leger med en lidt skrap lyd.
Men mon ikk de hurtigt vænner sig til hinanden :o)

Hvad sagde jeres, da i kom hjem med den lille ny ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan reagerede jeres hund på Nr. 2?
  • #1   14. aug 2009 Min sagde : SMUT pomfrit.. det her er MIT hjem..
    Gå væk med dig.. Det er MIN mor og far.

Efter omkring 2 mdr. indså hun at den lille ballademager nok ikke ville blive hentet igen, og så begyndte hun så småt at lege med ham når hun lige var i humør til det...

• #2   14. aug 2009 Mille sagde, fedt en ny en jeg kan tumle og lege med, og som jeg kan bruge som tyggelegetøj........

• #3   14. aug 2009 trunte gjorde ikke så meget, vi tog Bella ind og satte hende ned, så hilste de på hinanden og mere var der ikke rigtig i det - trunte var liegeglad med hende i starten. smiley

• #4   14. aug 2009 Canis sukkede dybt - man kunne næsten se ham tænke "det var så dén hygge...". Han knurrede af hende, når hun ville op i kurven til ham, men hun var ligeglad og puttede sig bare - efter nogen tid gad han ikke knurre mere. Tror stadig han ville være fint tilfreds, hvis hun ikke var her, men de leger sammen et par gange om dagen og er glade for at se hinanden.

• #5   14. aug 2009 Charlie har modtaget dem alle tre meget positivt - du skal bare huske, at det stadig er den første hund som er nr. 1 og dermed, har lov til at bestemme over den lille, tage dens legetøj osv. det skal du ikke blande dig i overhovedet, så finder de selv ud af det hele - tving ikke den store, til at være sammen med den lille, men lad hende selv bestemme farten, så skal de nok blive rigtig perlevenner en dag :O))

• #6   14. aug 2009 Reiki blev en meget travl herre. Han skulle jo sørge for at møvre sig ind imellem HVER gang jeg rørte ved Gaia, sørger for hun ikke tog HANS legetøj osv.

Han synes hun var sjov at have med på ture osv, men hjemme var han lidt træt af at skulle dele sin moar.
    Men efter omkring 14 dage, begyndte han at synes hun var helt sød, osse hjemme i lejligheden.

• #7   14. aug 2009 De skal jo lige finde ud af at de "taler samme sprog". Samtidig er de 2 forskellige racer med hver deres fortrin, så giv dem til til at komme på bølgelængde med hinanden.

Malou har jo også måttet opgive 100% opmærksomhed, så det skal hun jo også lige forholde sig til.

Med 2-3 år imellem dem, så tro jeg ikke de kommer på kant med hinanden, dertil er aldersforskellen for stor.

Husk også at den store vil prøve at opdrage på den lille, og det er jeg helt sikker på at hun klarer fint, til glæde for jer også.

• #8   14. aug 2009 Der er 5 år imellem vores.. En han og en tæve.
    De kan nu godt komme på kant med hinanden alligevel

• #9   14. aug 2009 Ulla: hmmm... sådan var og er det ikke her hjemme :o) Tria har fra dag ét været herre (eller rettere frue) over ALT af værdi her hjemme. Canis har været i lidt af et dilemma - man slår ikke på hvalpe, så det første ½ år, var Tria fredet. Så blev hun tæve og dem rører man altså heller ikke :o/ Pis...

• #10   14. aug 2009 hov -måske jeg lige skulle tilføje at Gaia jo var voksen da hun kom til for nogen mdr siden. Det er self lidt andet end at få en hvalp som nr 2:o)

• #11   14. aug 2009 Lige i skrivende stund, er de begyndt at lege helt vildt sammen ude i haven.. Årrhh, hvor blev jeg glad, da jeg opdagede det :o)
    Luna har ikk en gang været her i 24 timer.

Malou får lov til at brøle af hende. Jeg blander mig overhovedet ikke.
    Hun er nemlig lidt specielt hvad angår at vænne sig til nye hunde :o)
    Men det her, har hun simpelthen klaret til et 13-tal.

• #12   14. aug 2009 Loke bød Freja velkommen med masser af mysser og fortalte hende at han ikke var farlig. Han har fra første dag beskyttet hende, når der kom fremmede hunde.

• #13   14. aug 2009 Den første uge gik det såmænd fint nok, men så var det som om at hund nr. 1 synes, at nu var det på tide at nr. 2 kom videre, nu behøvede vi vist ikke at passe den mere.
    Men efter noget tid, så gik det faktisk rigtig godt og de blev rigtig gode venner. Der har dog været 2 episoder da nr. 2 var i puberteten, hvor vi måtte skille dem ad fordi de sloges lidt for voldsomt til os.
    Ellers har det stort set været fryd og gammen mellem dem resten af deres tid sammen.

• #14   14. aug 2009 jeg hentede for en lille måned siden en han der var 2½ år ældre end kiwi. Hun reagerede ved at være strid!! han kom jo ind og tog af hendes tid og opmærksomhed...

hun forsøgte at humpe ham hver gang vi gav ham opmærksomhed, jog ham væk hver gang han lagde sig et sted. Hun synes absolut ikke han sku blive her. Men her efter en måned hygger de sig, og har fundet ud af det sammen. Nu synes hun bare han er hyggelig.

• #15   14. aug 2009 stephanie -det afhænger jo i høj grad af hvilke hunde det er. Men det kan ofte undgåes ved at sørge for at der er en god aldersforskel på hundene

• #16   14. aug 2009 Maj - Britt - sikke en skøn fyr, har lader jo den lille kører på hvalpepas, jeg tror, at hvis han virkelig VIL bestemme, så skal han nok sætte den lille prinsesse på plads - Charlie er efter min mening også alt for flink over for Milo - der er kun 14 mdr. imellem dem, så Milo prøver jo indimellem om han kan tage magten fra Charlie, som tager det hele meget roligt, hvorimod Milo godt kan få et hysterisk anfald og bide Charlie, her må jeg så imdrømme, at jeg blander mig og råber højt af Milo, for sådan en opførsel vil jeg bare ikke se :O)

• #17   14. aug 2009 Stephanie - jo det vil de, hvis du ikke sørger for en god aldersforskel, men 2 år lyder da fint :o))

• #18   14. aug 2009 Taiko blev lykkelig. Halen kørte som profil. Han blev igen en glad hund eftr og have være enehund i 9 mdr.
    Kia måtte alt ved ham, bide i ham hoppe rundt på ham, selv spise hans mad.
    Først da Kia var ca 4 mdr begyndte han og skubbe hende væk med snuden hvis hun ville tage hans mad.
    I dag har han fået hende gjort begribelig at maden er hans, men stadig må hun gøre utroligt meget ved ham uden han siger fra.
    Men har har så heller aldrig prøvet og være enehund før Iva gik væk.
    Men jeg er glad for vi fik Kia i huset og den gamle Taiko igen.

• #19   14. aug 2009 Min hund blev for at sige det mildt røv bange, den kunne ikke lide Kiwi, men nu er de pot og pande. De kan dog godt blive jaloux på hinanden, med hensyn til omsorg fra mig af... den ene vil hele tiden have det den anden har. Mille skal lige vænne sig til den ikke er ene barn mere, og at opmærksomheden ikke kun går til den

• #20   14. aug 2009 Det er herligt at høre, at det bare kræver tid.

er der nogen af jer, der bruger kobbel når i går tur ?

• #21   14. aug 2009 Vores gamle Mille og Max var meget glade for hinanden og det er Max og Trine også nu

• #22   14. aug 2009 De fleste af jer skriver at alders forskellen er vigtig, hvad nu hvis man har en hunhund på 9 mdr.... er det så bedst at skaffe en hanhund eller en tæve? for min stakkels tæve trænger virkelig til en ven.

• #23   14. aug 2009 Min Paya var ellevild efter Shika - Hun ville lege, snakke og hygge lige fra starten af!
    Paya havde dog lige en periode på næsten 1½ dag hvor Shika ikke rigtig måtte kigge i ''lege hjørnet'' uden jeg var med, og hvor hun ikke måtte spise af Paya's madskål helt uden problemer.
    Men efter den 1-1½ dag, og jeg havde sagt til paya det var ok Shika var her, var der INTET!
    De spiser af samme skål, sover i samme kurv om dagen, ligger under samme dyne om natten, drikker vand sammen, leger sammen, gør hinanden rene - Jamen ALT hvad der kan gøres sammen gør de sammen!
    Og tror da også din Malou nok skal respektere den lille nye ingen længe, hun skal bare liiige vende sig til de er 2 nu :')
    Hun finder hurtigt ud af de er et Team! *SS*

Kh Ann-Sophie

• #24   14. aug 2009 Rotterne: Ja men jeg synes dælme også det er en stor beslutning... kan bare næsten ikke holde ud at se hvor depri. hun har været siden vi afleverede vores ferie hund tilbage efter ½ år...

• #25   14. aug 2009 Da vi fik vores lille schæfertæve samlede Cæsar fluks hans sager og gemte dem væk...derefter knurrede han af hende i ca et døgn og vi var sikre på det aldrig ville gå....men så en dag de var i gården og hun sad stille og kiggede på han legede rundt gik han over og lagde en 1½ meter lang kæp foran hende som ville han sige "jamen så okay da...tag den her"...naturligvis kiggede hun meget forundret på den da den var væsentligt større end hva hun kunne magte...den dag idag er de ikke til at skille ad...og jeg ærgrer mig MEGET over jeg ikke fik filmet det øjeblik.

Kommentér på:
Hvordan reagerede jeres hund på Nr. 2?

Annonce