Hundeejeren er taberen.. {{forumTopicSubject}}
Jeg skrev dette til SF her til morgen - Da jeg sjovt nok synes det er det bedste parti - men det bedes I ikke diskutere, da jeg hader politik generalt - men kommenter gerne på holdningen til kamphunde - og ja, jeg ved godt jeg ikke selv har en, men det skal ikke afholde mig fra at kæmpe dens sag!
Jeg skrev:
Hej, - Dette vil næppe gøre nogen forskel - men jeg prøver alligevel!
Jeg blev tosset da jeg her til morgen læste at 'alle hunde skal aflives hvis de er hvalpe af hunde med kamphundegener' - der må kun avles på hunde med stamtavler - så alle os der har anskaffet os en (blandings) hund som vi virkelig holder af og elsker, skal tages fra os fordi dens forældre har kamphund i sig? Jeg siger ikke at jeg kan garantere for at min hund aldrig vil bide, men hvem kan det? alle hunde kan bide, alle kan blive aggressive uanset race. - Ja, vores har skjulte gener for aggressivt adfærd, men ingen kan styrre i præcis hvilke situationer de kommer op til overfladen - lige så kan alle andre hundejere heller ikke!
Det eneste jeg beder om er at I virkelig prøver at sætte igennem og få gennemført regler hvor aflivning ikke høre med ind i! - et kørekort til hundejeren kan (desværre) nok blive svært at gennemføre - hvem holder øje med hvem der har hund, om den er aggressiv, registreret osv. ? - men ja, hundesnor til hunde - og sele, mundkurv - jeg vil gå med alt det udstyr der bliver forlangt hvis bare jeg får lov til at beholde min hund - MEN hvis den har mundkurv på er den forsvarsløs, hvis en anden hund så kommer og bider, hvem er det så der er taberen? min 'farlige' kamphund! mens den anden kan stå og grine fordi dens arrige hund ikke behøver mundkurv..
Det er på ingen måde rimeligt el. humant at tage hunden fra mig og aflive den! De af partierne der trækker alle hunde over en kam, gør det kun fordi de er bange og ikke aner hvad det vil sige at have en hund - "vi vil beskytte befolkningen" - de ser kun på det dårlige, og ikke på det gode, eller på den ejer der står i den anden ende og elsker sin hund.
Jeg er til fulde enig i at der også er mange der på ingen måde skal have lov til at have hund og kun bruger dem som potensforlænger, og dem må man kunne skære fra uden at det påvirker os andre - det er gerne dem som ikke har hunden i snor 'jeg kan sagtens styrre min hund!' og ej heller vil tage mundkurv på den "min hund skal have den samme frihed som alle andre hunde" - hvis de vil beholde den så tager de os alle de forholdsregler der kan tages.
I er det eneste parti der virker fornuftigt, og derfor kontakter jeg jer - I lytter til folket så godt som muligt, hvad andre partier ikke gør, de beslutter noget og så har befolkningen bare at følge det! Få alle kamphunde-hadere ned på vores niveau, og få dem til at indse at vi har valgt denne hund fordi den føles rigtig for os, og vi har en glæde i at have denne race - hvilket vi viser ved at nedlade os til at gå med alt påbudt udstyr, selvom vi føles som taberne når andre hundejere går forbi og griner fordi deres hund ikke er farlig - men vi gør det, for hundens skyld, vi gør alt for at undgå forbud og masseaflivning.. Gør noget! Vi vil ikke af med vores hunde, fordi der sidder nogle papnæser i regeringen der aldrig har ejet eller turde nærme sig en kamphunderace..
På forhånd tak - håber en alle anden har læst det her, og at jeg et eller andet sted har vækket noget i vedkommende..
Hilsen Nadia
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
mar 2006
Det vil gå ud over alle dem der er ansvarlige nok til at holde deres hunde adskilte. Neutralisering kan også gå ud over brugsegenskaberne og påvirke temp (både positivt og negativt) og er desuden virkelig dyrt. Plus, det er unødvendigt hvis man tager sine forholdsregler
mar 2006
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 136
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Den eneste betydning det får for dig er at når du en dag skal have dig en ny hund skal forældrene have stambog. Om moderen så er en chi. og faderen en labrador er ligemeget. Bare de har stambog.
Du kan altså stadig få bl.a. hunde.
Det eneste sted det vil have betydning for dig er hvid din hund skriger dig ind i hovedet,JEG VIL VÆRE MOR så må du fortælle den at den ikke må blive mor.
mar 2006
De bliver ikke aflivet hvis de ikke avles. Hvis folk kan styre det er der ingen grund til at tvangsneutralisere folks hunde. Jeg ved godt at det er et ret stort "hvis"
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 754
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 754
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
indfør nu bare den mundkurv! så er alle glade - dem der mener de bider kan nu se at de ikke kan - og dem selv har hundene får lov til at beholde dem
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
Hundeejeren er taberen..