{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål vedr. korsbåndsoperation
  • #1   12. aug 2009 Skovshoved dyreklinik, er stedet hvor jeg har lagt lige omkring 10.000,00 kr. for en korsbåndoperation samt rekonstruktion af menisk.

De var smadder dygtige og meget behaglige at være sammen med. Jeg afleverede Asta og hentede hende tidligt så jeg kunne sidde sammen med hende når hun vågnede. Så blev vi hjulpet i bilen og der blev vinket farvel.

Vi var til tjek senere da stingene skulle fjernes men det kunne jeg have gjort hos min egen dyrlæge og efter 3 måneder mener jeg var vi deroppe til sidste og vigtigste tjek.

• #2   12. aug 2009 og hvordan går det så med asta nu ??
    de 10.000 var det så med det hele...operation,smertebehandling efterfølgende, og fjernelse af sting.
    ved du om det evt. var en TPLO eller en TTP operation de udførte eller bare den gængse ??

• #3   12. aug 2009 Det var inklusiv det hele. Jeg skal se hvad operationen hed for jeg har fået papire med hjem pga. udstillinger osv..

Asta er i dag helt frisk og frejdig, løber som aldrig før og halter aldrig. Jeg er så glad og lettet, for når det gør ondt på en buller gør det rigtig ondt.

Jeg skal nok vende tilbage med navnet senere i dag eller i morgen.

• #4   12. aug 2009 mange mange tak, det ville være dejligt, og godt at høre hun er super frisk igen....fik du hende hjem samme dag ?? og skulle knæet egentligt åbnes helt eller gik de ind gennem et lille hul ??

• #5   12. aug 2009 Der er også Thomas eller Lars på Karlslunde Dyrehospital.

Prisen ved jeg ikke, men det er da til at ringe og forhøre sig om. OG om de kan lave den som arthroskopi. Thomas fjernede en ledmus i Lotus`skulder på den måde (gennem 3 små huller) da hun var 8 måneder:-)

46151525

• #6   12. aug 2009 tak Mette har snakket med Karlslunde, men de skal have omkring 16.000
    og min egen dyrelæge anbefalede også den i skovshovede. så tænkte at nu ville jeg forhøre mig lidt om priser og erfaring forskellige steder

• #7   12. aug 2009 Oki....Var så lidt:-))

• #8   12. aug 2009 Skal min hund eller fremtidige hunde opereres mht. led knogler osv., så er det kun Claus eller fakse dyrehospital der ville være inde i billedet pt.

• #9   12. aug 2009 der er 80% chance for at hunden kommer sig fuldstændig efter operationen, så oddsene er gode. kender ingen på sjælland desværre...jeg gav 7000 kr dengang min hund blev opereret.

• #10   12. aug 2009 Rene : hvorfor ?? har du gode erfaringer med dem ??

Lykke : tak, det lyder godt med 80%

• #11   12. aug 2009 Claus har tidligere haft Fie under kniven og skulle være en af landet´s bedste på sit felt.

Der er også god "kontakt" til ham, du kan finde hans side her

http://www.skovshoved-dyreklinik.dk/

Grunden til mine valg med lige de 2 nævnte er at jeg altid vil foretrække at få "eksperteren" til at foretage sådanne indgreb

• #12   12. aug 2009 ok tak Rene, jeg vil prøve at ringe til skovhoved imorgen og snakke med dem.

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
    #13   12. aug 2009 Jeg fik min golden opereret sidste sommer. Det gik fint, men jeg synes tiden bagefter var hård. De første 2 uger var det nærmest kun ud og vende i haven i snor for at tisse, og så ind igen. Det var et mareridt med en hund, der er fysisk understimuleret. Mentale øvelser hjalp ikek særlig meget. Så begynde vi i waterwalk, efter 2 og forøgede gradvist gåturerne. Her et år efter er muskelmassen stadig kun oppe på 90-95% i dep operede ben, og vi går stadig i waterwalk 3-4 gange om måneden. Hvis han motioneres for meget, eller har leget for meget med en anden hund, halter han lidt om aftenen, så jeg tror vi skal skåne ham en lille smule resten af livet. Men det har været det hele værd, og vi gør det gerne igen.

Waterwalk er så VIGTIG - kan kun anbefales, for de genoptræner musklen i det dårlige ben på en meget skånsom måde.

Det skal også lige sige, at vores hund fik problemer med ryggen - sikkert pg.a. skæv gang og forkert belastning efter operationen. Vi bøvlede meget frem og tilbage og fik taget nye røngten, og det endte med 2 ture hos kiropraktoren. Det hjalp.

• #14   12. aug 2009 tak for din historie Lene. Kenzo går til kiropraktor i forvejen, så jeg vil hel klart lade ham undersøge efter operation.

• #15   13. aug 2009 På min konto under Asta er der et billede hvor hun sidder som sol lus op af et hegn. Det lår der er synligt er det hun er opereret i og det var snittet helt op !! Hen gik på benet samme aften som hun var opereret og kommet hjem, det var ikke efter planen men man kan jo heller ikke gøre noget. Hun var forsigtigt gående i en uge hvor vi gik bitte bitte små ture, og ellers har vi bare taget den med ro.

Det kræver en lang og langsom genoptræning, Asta hader vand så waterwalker er udelukket men ture hvor hun ligesom selv har sagt stop har været vores vej.

Hun har så været hos Maja Guldborg en eller to gange efter operationen for netop at blive rettet op og der er 7-9-13 ikke nogen tegn på hverken korsbånd eller operation.

ps. har glemt papirerne så kigger igen når jeg kommer hjem.

• #16   13. aug 2009 tak Asta, det er rart at høre nogle erfaringer om hvad vi har i vente.
    har snakket både med skovshoved og faxe hospitalerne idag, og umiddelbart er faxe billigere, og så bor jeg kun 7 km derfra.

• #17   13. aug 2009 åhhh det var ikke lige det jeg havde brug for at høre.........når vi tager et ben af gangen og så ser vi hvad der sker

• #18   13. aug 2009 Du skal huske at give Glucosamin og msm når de er blevet opereret, det er netop for gigt dannelse.
    Jeg kender flere som har haft hund korsbåndsopereret OGSÅ uden at det andet ben går i stykker. Det er almindeligt at det kan ske, men hvis man tager hensyn til "det raske" ben under genoptræning så kan det sagtens lade sig gøre.

Bare altid have i tankerne at et ben nu bærer hvad to normalt deler !!

Fakse blev jeg også henvist til da jeg skulle bruge en operation 2 dage før jul ;O) De havde bare ikke tid, derfor var jeg heldig at komme op til Claus i Skovshoved.

• Lene G
    Lene G Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 60
    #19   13. aug 2009 Det er rigtigt, at der er større chance for at det andet ben også springer. Her 1 år efter har vi heldigvis ingen tegn i den retning. Vi giver Nuser glucosamin, Kondroitin, vitaminmix og noget c-vitaminblanding. Jeg arbejder i branchen og har heldigvis adgang til de rå ingredienser + at jeg kan snakke med vores firmadyrlæge som heldigvis er ekspert på området. 5 tsk. hver dag får han ialt + 4 tryk lakseolie. Håber at det sammen med waterwalk gør, at det andet ben ikke springer.

• #20   13. aug 2009 Bare altid have i tankerne at et ben nu bærer hvad to normalt deler !!

hvad mener du ? at han gør det nu, inden operationen. eller efter operationen ?

han får allerede glucosamin, og en 3 uger gammel røngten viser ingen tegn på hverken slid eller gigt.

• #21   13. aug 2009 Bare altid have i tankerne at et ben nu bærer hvad to normalt deler !!

Efter hunden er opereret og skåner sit opererede ben, må hunden IKKE sætte af hurtigt,for at løbe, hoppe op i sofa, bil eller andre steder, Den må ikke lave pludselige stop osv. osv. Hvis du prøver at undlade at putte din fulde vægt på det ene ben bare en ½ time så vil du mærke i resten af din krop hvor meget den arbejder ekstra.

To ben plejer at bære bagpartens vægt, når det ene skånes skal et ben bære det hele.

• #22   13. aug 2009 Uffe og Lone C:

Det har nødvendigvis ikke noget at gøre med den første operation, der kan jo være sket noget andet. Medmindre han fortsat har skånet sit opereret ben.

Asta støtter 100 % på det opererede ben i dag derfor er der ikke længere "ekstra arbejde" for det raske ben.

• #23   13. aug 2009 Der gik ca 1/2 år fra han var opereret til det var galt med det andet ben. Min dyrlæge siger, at det ofte sker pga overbelastning af det ben, der ikke er opereret. Og når begge ledbånd ryger, må man formode at de har svage ledbånd.

Men vil sige, at hvis hunden nøjes med at springe 1 korsbånd, så kan det jo være et uheld, ligesom med fodbold spillere.

• #24   13. aug 2009 Jeg vil anbefale enten Claus i På skovshoved dyreklinik eller Ken I Faxe.

Jeg mener det er de to bedste på det område i dette land :o)

Vi har været "kunder" hos dem begge og kan i allerhøjeste grad skrive under på, at de kan deres kram. Specielt har jeg ladet mig imponere af Ken og hans kunnen.

Cassius har fået lavet en operation i knæet, der ganske givet er en smule dyrere end en korsbåndsoperation og selve operationen kostede lige omkring 11.000.

• #25   13. aug 2009 Jeg vil iøvrigt også indskærpe vigtigheden af, at der VIRKELIG er ro på i det første mange uger efter operationen. Og også at kvaliteten af genoptræningen er god.

I den tid kan man bare ikke være forsigtig nok... således gik der over 4 måneder før Cassius kunne få lov at få linen af. Indtil da, foregik ALT udendørs med line på. Også bare en hurtig nifler.

• #26   13. aug 2009 tak for jeres svar. jeg ringer til faxe imorgen og bestiller tid til operation. så håber jeg bare at alt går vel. Jeg er bekymret om det at holde ham i ro, for han er et bullerhoved, selv nu hvor han halter rundt, slapper han ikke af, og hopper og springer rundt i haven. jeg er også spændt på hvad det er han helt præcis fejler, for de har kun en formodning om at det er korsbåndet, men de ved det ikke.

Kommentér på:
spørgsmål vedr. korsbåndsoperation

Annonce