{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Svært at "putte" hvalp i seng {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at have lidt svært ved at "putte" vapsen. Hun sover inde i stuen og har både en kurv og en pude. Om aftenen når jeg går i seng har jeg en lille rutine med at dreje persiennerne, sige godnat og slukke lyset. Der har ikke været nogle problemer men nu er hun begyndt at komme rendende ind til mig i soveværelset og vil ligge der.

Da jeg fra starten har besluttet mig for at hun skal sove i stuen holder jeg ved den beslutning men nogle aftener kan jeg få lov at følge hende tilbage til sin kurv 15-20 gange og det er jo temmelig træls hvis man godt vil sove.

Ydermere kan hun også finde på at lægge sig til at sove og når der er gået en ½ time (og jeg LIGE er faldet i søvn) springer hun ud af sin seng og gør som en vanvittig. Generelt har jeg problemer med at hun gør meget men har ikke rigtig kunnet finde en løsning på det. Men om natten er det jo helt galt.

Er lidt træt af at få forstyrret nattesøvnen - nogle gode råd? Hun er i øvrigt 7 mdr og griffon/mops blanding

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at "putte" hvalp i seng
  • #1   12. aug 2009 lyder som om hun keder sig når du ligger hende i seng?

gå evt en tur med hende lige inden du vil putte hende

• #2   12. aug 2009 Jeg ville måske tolke det som et alene-problem, at hun ikke gider være alene..

Hvis hun er velaktiveret og træt, hvad så med at give hende et marvben eller kong med leverpostej i, hun kan rode med indtil hun falder i søvn?

Hun er lille, så jeg går ikke ud fra hun selv kan hoppe op i sengen?
    Når hun er færdig med det, sover du garanteret, og hvis hun så skulle vågne og trisse lidt rundt, sker der intet spændende, og så lægger hun sig vel til at sove igen..

• #3   12. aug 2009 Jo men problemet er at hun kommer ind og lægger sig til at sove ved min seng istedet.... og jeg holder mig til at hun skal sove i stuen smiley

Men jo selvom hun er lille kan hun nu både hoppe op i sofa og seng den spilop hehe. Men hun må kun være der hvis hun får lov (og aldrig i sengen) og ikke alene i soveværelset da hun har lavet ulykker smiley

Jeg lufter hende altid lige inden vi går i seng... Kan jeg give hende marvben i en alder af 7mdr og hvor får man sådan nogle?

• #4   12. aug 2009 Ellers så køb et børnegitter og sæt op ind til soveværelset - så kan hun se og høre dig men ikke komme ind smiley

• #7   12. aug 2009 Mopsen er fremavlet til at være en alarmhund, og for mange tusind år siden sov adelsmænd med dem i fodenden af sengen, i tilfælde af at de skulle blive forgiftet i deres drikkebæger. Denne stolte tradition har mopsen så båret videre, og idet de også er selskabsdyr - græder de næsten hvis de ikke får lov til at sove i samme værelse som deres fører.
    Mine har altid været i sengen - og jeg har det sådan - at jeg ville aldrig sælge en af mine hvalpe, hvis de ikke måtte komme i sengen eller sofaen.

• #8   12. aug 2009 Så køb et børnegitter.
    Jeg har flere til mine døråbninger..

hvis jeg en dag skulle fravænne Bassen med at være i soveværelset, ville jeg også bruge et børnegitter..

Hunden kan se og høre dig, men ikke komme ind til dig.
    Den ved at du er der, men lærer at den ikke skal gå ind til dig.
    Når den så prøver kan du lige bede den gå hen i kurven og lægge sig..

• #10   12. aug 2009 Jeg har franske døre så hun kan sagtens se mig. Jeg har bare altid haft dørene åbne fordi hun kom ind om morgenen og "sagde" til når hun skulle ned... men ja måske skal jeg bare lukke dørene.

• #11   12. aug 2009 Når man vælger en hund af racen selskabshund, er et gitter den største trussel mod hunden. Det eneste sådan en hund kræver er tæt samværd og selskab med sin ejer og det er hele tiden. Ellers skal man vælge en anden race som er mere selvstændig og uafhængig. Mopsen græder simpelthen, hvis den lukkes ude smiley

• #14   12. aug 2009 Mine er jo også alene når jeg er på job, men når jeg er hjemme er de ved mig konstant - selv på toilettet smiley det er derfor en mops kaldes en hæmoride - og sådan er det bare med racen - enten elsker man det ellers skal man vælge en anden race.

• #15   12. aug 2009 Gitte: Hun må også være alle andre steder MEN sofaen får hun først lov at komme op i når hun får lov. Jeg sover virkelig let og selv en lille hundepote der trisser rundt vækker mig om natten så derfor går det ikke at hun sover inde hos mig.

Jeg forsøger desuden at indkøre lidt mere lederskab i vores "forhold" og det skal også lige siges at hun kun er 1/4 mops og har meget lidt af mopsens væsen. Hun er meget mere Griffon af sig... Men det har i flere måneder ikke været et problem at hun sov i stuen før her for nylig....

• #16   12. aug 2009 Carina: Jeg har faktisk lukket døren en enkelt nat og der gik hun bare hen og lagde sig, MEN jeg kan bare godt li at jeg kan høre når hun står op om morgenen smiley

• #18   12. aug 2009 Jeg vil også gerne vide hvorfor hun ikke må sove i soveværelset? Tænk på at det er højst unaturligt for hunde at sove alene og de timer hun er alene om natten skal jo ligges til de timer hun er alene om dagen, og går du på arbejde/studere. Bliver det hurligt til rigtig mange timer på et døgn hunden er alene.

Hvad har lederskab med noget at gøre i denne situation? hunden vil ikke få ambitioner om at overtage verdensherredømmet, fordi den får lov til at sove i soveværeset samme med sin flok (dig).

• #19   12. aug 2009 Mine hunde sover også i soveværelset, og det går helt problemfrit.

• #20   12. aug 2009 Altså hvis min selskabshund skulle sove i soveværelset så fik jeg ikke noget søvn. Hvorfor er det så "ulovligt" at man ikke vil have sin hund i soveværelset ?? Synes det er lidt hysterisk og nærmest lynch-agtigt nogen af de spørgsmål der kommer, om hvorfor hun ikke må sove i soveværelset.

Caroline Cecilia R

Luk døren eller køb et børnegitter, det er helt sikkert bare et stykke tid du skal have dette problem og så kan døren stå åben igen og i kan leve harmonisk de næste mange mange år.

• #21   12. aug 2009 Beanmor

Hun snorker højere end en voksen mand ;O)

Det er helt ubeskriveligt som hun kan snorke. Som regel sover hun i sin kurv og nogen gange i et af gæsteværelserne.

Men man fatter ikke at hun snorker sådan når man ser hvilket horn hun render rundt :O)

• #22   12. aug 2009
    Jeg er kommet til den konklusion at Asta er en MEGET MEGET fin og budistisk hund.

Grunden til hun snorker er den "reinkarnerede" havnearbejder ;O)
    Hun har for nyligt ligeledes været et skylleprogram i en opvaskemaskine, kratrydder og et sofabetræk..

• #23   12. aug 2009 Ja for sørensen !! Det er da det hun er... Han har sikkert også snorket pga. sin overvægt og ikke mindst som en mand.

Det løser alle mysterier !! Hun døjer konstant med vægten, lever nærmest af luft og de kalorier hun kan suge ud af vores mad, hun snorker som en voksen mand og hun sidder præsis som Budda.

Mange tak for hjælpen ;O)

Kommentér på:
Svært at "putte" hvalp i seng

Annonce