Svært at "putte" hvalp i seng {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at have lidt svært ved at "putte" vapsen. Hun sover inde i stuen og har både en kurv og en pude. Om aftenen når jeg går i seng har jeg en lille rutine med at dreje persiennerne, sige godnat og slukke lyset. Der har ikke været nogle problemer men nu er hun begyndt at komme rendende ind til mig i soveværelset og vil ligge der.
Da jeg fra starten har besluttet mig for at hun skal sove i stuen holder jeg ved den beslutning men nogle aftener kan jeg få lov at følge hende tilbage til sin kurv 15-20 gange og det er jo temmelig træls hvis man godt vil sove.
Ydermere kan hun også finde på at lægge sig til at sove og når der er gået en ½ time (og jeg LIGE er faldet i søvn) springer hun ud af sin seng og gør som en vanvittig. Generelt har jeg problemer med at hun gør meget men har ikke rigtig kunnet finde en løsning på det. Men om natten er det jo helt galt.
Er lidt træt af at få forstyrret nattesøvnen - nogle gode råd? Hun er i øvrigt 7 mdr og griffon/mops blanding
feb 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 47
gå evt en tur med hende lige inden du vil putte hende
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Hvis hun er velaktiveret og træt, hvad så med at give hende et marvben eller kong med leverpostej i, hun kan rode med indtil hun falder i søvn?
Hun er lille, så jeg går ikke ud fra hun selv kan hoppe op i sengen?
Når hun er færdig med det, sover du garanteret, og hvis hun så skulle vågne og trisse lidt rundt, sker der intet spændende, og så lægger hun sig vel til at sove igen..
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Men jo selvom hun er lille kan hun nu både hoppe op i sofa og seng den spilop hehe. Men hun må kun være der hvis hun får lov (og aldrig i sengen) og ikke alene i soveværelset da hun har lavet ulykker
Jeg lufter hende altid lige inden vi går i seng... Kan jeg give hende marvben i en alder af 7mdr og hvor får man sådan nogle?
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.397
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Mine har altid været i sengen - og jeg har det sådan - at jeg ville aldrig sælge en af mine hvalpe, hvis de ikke måtte komme i sengen eller sofaen.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg har flere til mine døråbninger..
hvis jeg en dag skulle fravænne Bassen med at være i soveværelset, ville jeg også bruge et børnegitter..
Hunden kan se og høre dig, men ikke komme ind til dig.
Den ved at du er der, men lærer at den ikke skal gå ind til dig.
Når den så prøver kan du lige bede den gå hen i kurven og lægge sig..
mar 2009
jul 2006
jul 2006
mar 2009
Jeg forsøger desuden at indkøre lidt mere lederskab i vores "forhold" og det skal også lige siges at hun kun er 1/4 mops og har meget lidt af mopsens væsen. Hun er meget mere Griffon af sig... Men det har i flere måneder ikke været et problem at hun sov i stuen før her for nylig....
mar 2009
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
Hvad har lederskab med noget at gøre i denne situation? hunden vil ikke få ambitioner om at overtage verdensherredømmet, fordi den får lov til at sove i soveværeset samme med sin flok (dig).
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Caroline Cecilia R
Luk døren eller køb et børnegitter, det er helt sikkert bare et stykke tid du skal have dette problem og så kan døren stå åben igen og i kan leve harmonisk de næste mange mange år.
dec 2006
Hun snorker højere end en voksen mand ;O)
Det er helt ubeskriveligt som hun kan snorke. Som regel sover hun i sin kurv og nogen gange i et af gæsteværelserne.
Men man fatter ikke at hun snorker sådan når man ser hvilket horn hun render rundt :O)
dec 2006
Jeg er kommet til den konklusion at Asta er en MEGET MEGET fin og budistisk hund.
Grunden til hun snorker er den "reinkarnerede" havnearbejder ;O)
Hun har for nyligt ligeledes været et skylleprogram i en opvaskemaskine, kratrydder og et sofabetræk..
dec 2006
Det løser alle mysterier !! Hun døjer konstant med vægten, lever nærmest af luft og de kalorier hun kan suge ud af vores mad, hun snorker som en voksen mand og hun sidder præsis som Budda.
Mange tak for hjælpen ;O)
Svært at "putte" hvalp i seng