{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Skal jeg skifte foder?! (ups..langt :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge hoveder herinde...

nu har jeg haft vores lille Kiba til hans 12 ugers vaccine, og et sundheds tjek.. han er en fin og glad hund, men han skal tage på i vægt.
han er meget lille, vejer kun knap 10 kg, og er næsten 13 uger gammel... han har tager knap et kilo på i ugen siden vi fik ham, og jeg troede det gik okay. kunne godt se han var tynd, men han mangler åbenbart 5 kilo siger dr. dyr.. fair nok, det vil jeg arbejde på smiley

nu vil han have jeg skifter foder.. han siger hans pels er for pjusket og fordi han ikke kender foderet lød det som om han troede det var biligt "aldi"-foder... jeg fodre med Happy Dog Supreme, og hans pølser er fine og kun 3 gange dagligt. så skulle mene han optager det fint...?!

lægen tror han har spoleorm, og nu kommer han i behandling for det. kan dette ikke sagtens påvirke pels og vægt?! dyrlægen snakkede lidt udenom følte jeg... smiley

undskyld det blev lidt langt, men håber i kan hjælpe.

skal jeg skifte foder eller give Happy Dog en chance og se om ormekuren påvirker noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg skifte foder?! (ups..langt :)
  • #2   11. aug 2009 Happy dog kan købes på nettet, men har købt det hos kennelen. de har før fodret med proruna pro eller hvad det nu hedder, men er skifter til happy dog. og derfor købte jeg af dem, nu han var vokset op med det...

• #4   11. aug 2009 jeg fodre også med maxi baby... men i den serie som hedder supreme, og ikke den billige serie.

jeg er faktisk selv i tvivl om hvor meget der er kød og sådan.. ved bare der ikke er hvede og sådan i...

men synes når han spiser 3 gange er det vel okay der også skal noget ud 3 gange? smiley

• #6   11. aug 2009 Okay, men kan man godt give en hvalp på 13 uger voksen foder?

• #7   11. aug 2009 ja det må du da have ret i Krumme... det lyder lidt vildt alligevel... smiley

• #8   11. aug 2009 okay tak begge to.. smiley det skulle være jeg skulle give hapy dog en chance mere indtil ormekuren har virket optimal. og ellers undersøge royal canins schæfer serie smiley tak...

• #9   11. aug 2009 Ville også skifte til Royal Canin hvalpefoder, hvis jeg var dig. Og jo, jeg synes 3 gange pøller i døgnet er meget.. 1 højst to gange, hvis de optager foderet ordentligt...

• piipi p
    piipi p Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 78
    #11   11. aug 2009 synes du ikke det er unormalt at en hvalp pøller 3 dange dagligt.. husker jeg ret at den var den hvalp der var så lille da i fik ham hjem ?? nået med han kun vejede omkring godt 3 kg.. ?

• #12   12. aug 2009 vi er blevet enige om at skifte hans foder. så nu må vi ud og se hvad vi kan finde... men har overvejet purina pro plan. det lyder super godt! ligner at mange er gået fra RC over til Pro plan...

nej ikke kun 3. men han vejede kun ca. 4,5 kg da vi fik ham. så han var ret lille...
    men han er sund og glad og fyldt med energi, men det går jo ikke når der mangler ca. 5 kilo... det er jo alt for meget. så nu må vi hellere få gjort noget ved det så hans knogler o.l. ikke tager skade...

• #13   12. aug 2009 jeg tænkte bare at hvis han spiser, så skal det jo også ud igen.. men hvis i alle mener 3 gange er meget har i nok ret smiley
    det skifter mellem 2 og 3 gange, men nu skifter vi foder og så må vi se om det hjælper. skal bare finde ud af hvad det skal være.. er sikker på han nok skal spise det vi vælger smiley

men i siger alle at RC er super godt. har bare ofte læst at de får dårlig mave af det...?

• #14   12. aug 2009 Hvis du er i tvivl om RC, så ville jeg da prøve Purina Pro Plan i stedet for. Mine 2 voksne gårdhunde får det og de har utrolig flot afføring 1-2 gange om dagen.

Køb det på nettet, der er det meget billigere.

• #15   12. aug 2009 Hmm, alle mine hunde har da lavet mere end 3 gange dagligt!! Er det meget??? Lige nu fodrer jeg med Eukanuba og han laver da 2-4 gange dagligt - Ikke ret store pøller af en stor hund, men en lille fin klat!!! ( ps han er 5 år)
    Dyrlægen mener det er helt ok...

• #16   12. aug 2009 jeg har fodret med eukanuba, min schæfer tæve fik tynd mave af det og gad det egentlig i ret meget........ HUn er også tynd men minopdrætter fortæller mig at hellere tynd end tyk ellers bliver de løse i ledene og kan ikke bruges til udstilling.

• #18   12. aug 2009 okay. mange tak for hjælpen alle sammen smiley

ja, han skal selvfølgelig ikke blive for tyk, men nu har han facon som en voksen schæfer skal have. med talje. og det siger lægen han ikke må, han skal være lidt rund, og det vil han så vokse fra om nogle mdr. igen... men var nemlig også bange for at fodre for meget, for vidste jo godt at en slank hund har det bedst. men lige nogle kilo skal han have på sidebenene nu smiley

så nu må vi se hvad pro plan har af det forskellige indhold, og så få lidt kilo på ham Kiba smiley

• #19   12. aug 2009 Jeg synes det lyder fuldstændig vanvittigt, når dyrlægen siger, at hunden skal tage 5 kilo på.

1 kilo pr. uge max indtil hunden er 26 uger.... Hvis hans udregning skal passe, må din hund være meget langbenet - og det i sig selv er grund til at holde hunden meget slank.

Jeg ville besøge en anden dyrlæge hvis jeg var dig.

Hunden må IKKE være rund. For Guds skyld. Det er at tigge og bede om ledproblemer... :o(

• #20   12. aug 2009 En tilføjelse:
    Jeg har lige set på billederne og på dem er din hund bestemt ikke for tyk.

Du skal kunne kunne mærke ribbene, når du kæler med hunden, men må ikke kunne se dem. Og det samme gælder for hoftebenene.

• #21   12. aug 2009 HOV - din hund er ikke for TYND :o)))

• #22   12. aug 2009 CH: ja, måske burde jeg besøge mine marsvins dyrlæge...(de har også forstand på hunde, bruger bare to foskellige smiley og få en anden mening...
    for han er ikke lang benet. han er knap 45 cm høj...

men okay, synes også min opdrætter sagde at de ikke må være for runde. så kunne heller ikke helt forstå, men kan godt se han er lidt lille, så tænkte dr. dyr har ret smiley

men jeg kan ikke se hans ribben, men sagtens mærke dem.. der er lidt ved hofterne, der mangler han lidt fedt. de er lidt for tydelige, desværre..

men okay, så jeg skal bare sørge for han ikke tager for meget på så? for han har taget ca. 800 g på pr. uge siden vi fik ham...

• #23   13. aug 2009 Charlotte, hvis du stiler efter et kilo pr. uge fra nu af (det kan godt svinge lidt så det er mere nogle uger, mindre nogle andre - det er ok, bare et godt gennemsnit), så er du godt med.

Det er langt bedre for en schæferhvalp at være lidt for tynd end lidt for tyk - du forebygger en masse dumme ting ved at holde hunden til den slanke side, især mens den vokser.

• #24   13. aug 2009 Okay. mange tak for hjælpen smiley det vil jeg gøre....

• #25   23. aug 2009 Ved ikke om der bliver læst herinde mere, men vil sige at vi nu har fået skiftet foder fra Happy Dog over til Pro Plan laks og ris til hvalpe.. og vi er lykkelige smiley hans pels er blevet så flot og bød i forhold til før... og hans pølser er fine og maks 2 gange dagligt...!

og det bedste.. han tager på smiley han har allerede taget ca 2 kilo på, og han er endda gået ned i foder mængde... det er fantastisk.. og han klør sig knap så meget... kun der hvor han er ved at skifte pels på ryggen og halsen smiley

vi har nu fodret ham udelukkende med dette foder i kun 5 dage, og har helt sikkert fundet et lille "mirakel" til vores Kiba smiley

Kommentér på:
Skal jeg skifte foder?! (ups..langt :)

Annonce