Lære hunden at gå spor ? {{forumTopicSubject}}
Igår tog jeg en smule blod fra de hjerter som Laura skulle ha' til aftensmad (hun bliver råfodret)
Så dryppede jeg det i en nogenlunde lige linie - 50 meter frem og smed så et stykke hjerte for enden i noget buskads...
Kaldte så på Laura og hun kom springende ud med stor iver (Hun havde set mig gå ud af døren med HENDES aftensmad så hun var bare klar *G*)
Sagde "søg Laura" og pegede ned i jorden.. Hun SPRANG rundt og snusede også i jorden helt hektisk fordi at hun skulle finde sin mad.
Hun kunne sagtens lugte blodet i græsset men fulgte ikke sporet til at starte med, men sprang skiftevis hen og kiggede på mig og så hen til lugten igen..
Efter et par minutter drønede hun afsted langs blodsporet og fandt så hjertelunsen...
Det var bare sådan lidt for sjov, men kunne da være meget interessant at prøve at træne hende lidt i det..
Tænker at ligge hendes elskede bold for enden af sporet måske istedet for kød - Eller hvordan gør man det ?
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Min er helt vild med de små katte pateér i folie bakker, Når du ikke åbner dem, kan de ligge i fred for andre dyr / mennesker.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Vil prøve det med de små patéer
Lære hunden at gå spor ?