{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Bloms mening :P {{forumTopicSubject}}

Jeg flyttede i december fra Ishøj = alt for mange pitbulls og dumme ejere. Til rødby = ikke lige "muskelhunde" der præger billedet.

Jeg var så ishøj fredag lørdag.
Fredag aften var jeg på striben, der kommer to gutter med deres pit/ast what ever blanding, og begynder at gå og hidse den op , og få den til at jagtet folk . hunden var nervøs anlagt, og den blev pænt kuldret da ejerne blev ved at hidse den op. (station 2 filmede den aften,og han blev senere stoppet og filmet, så i kan se keglen og hans hunde). lørdag aften, står på parkeringen ved min mor med 4 venner. kommer en bil med en bekendt i , han stoppet og siger mark man, du har forstand på hunde, tror du benet er brækket på hende her. hunden humper ud af bilen på 3 ben, med benet trukket HELT op under sig og har rigtig mange smerter. spørg hvad fanden der er sket. Forklaring : den kravlede op i toppen af et træ og faldt ned. hunden er 1 år gammel, gravid, og har kuperet øre . Siger han skal få den til dyrelægen med det samme, så siger han at det lader han kæresten om. og det er sket 2 gange før hvor det gik i sig selv. fortalte han ikke burde ha lov at holde hund. nr 3 hund på 1 år. vi stod på parkeringen 1 time, og den såkaldte kæreste, kørte ikke forbi .

jeg forstår satme godt folk vil have et forbud! tror vitterligt at det er max 5% af ejerne som ved hvad de har med at gøre.

Det et umuligt at forbyde 15 hunderacer og holde kontrol med det..

Forbyd avl og blandinger. For : for min race, Tvungen mentalbeskrivelse plus div sundhedsrestriktioner = sundere fysik og psykisk hunde.
Ulempe, tja, kig på folks moral nu, den eksistere ikke, og det kræver så en enkelt tur til polen, og 5000kr så har du en tæve med FCI tavle,og så kan røvhullerne os opdrætte med tavle men stadig sælge til dem der er ligeglade.

Kørekort for : jaa, folk kan ikke undgå at blive klogere på racen og omkring træningen, men som med bil, er det langt fra alle der benytter sig af den viden.

Mundkurv for : Tja, fik alle hunde det på if.eks byzonen ku man jo gøre hundebid til sjælenheder,
Ulempe : De fleste mener kun det er bestemte racer der bør have den på, og så er hunden forsvarsløs mod angreb.

Alt i alt. Håber sq regeringen gør det rigtige, for den er dælme svær, ikke noget nemt valg .

Blom


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bloms mening :P
  • #1   9. aug 2009 Du er inde på noget af det rigtige!..

    jeg synes at der børe være en masse restriktioner på disse typer hunde!..

    Jeg tager mig lige den frihed at gentage mig selv fra en anden tråd.. (håber det er okay) :
    1. Ting der BØR TRÆDE I KRAFT OMGÅENDE:
    - ALLE muskelhunde SKAL have en stamtavle fra en anerkendt klub.
    - Har ens hund ikke stamtavle skal den neutraliseres senest den 6. levemåned. Overholdes det ikke, skal der falde en bøde på mindst 5.000
    - Det bliver ulovligt at avle på muskelhunde uden stamtavle. Hvis man gør det, gives en bøde på 10.000 og 2.000 pr. hvalp (mange af disse hunde får store kuld). Alle hvalpe skal desuden aflives for ejers regning, ligesom begge forældre skal neutraliseres på ejers regning. Der falder også en bøde på min. 5.000 for ikke at have neutraliseret de voksne hunde.
    - Muskelhunde uden tavle skal efter det første leveår, bestå en mentaltest enten med ønsket reaktion for hundens "race" eller for en standard der skal gælde blandingshunde. Består den ikke skal den altid føres i snor og bære mundkurv. Består den slipper den, men skal vurderes igen efter et år, og derefter med flere år imellem. Opfyldes det krav ikke, falder en bøde på 10.000.

    2. Ting der er lige så vigtige men kan vente.
    - strammere regler ang. snor på alle hunde. Langt de fleste steder skal det være ulovligt at føre hunde uden snor, med undtagelse af få områder med godt overblik, væk fra veje og andre steder hvor hunden kan forårsage skade.
    - Den lovpligtige chip fungerer som synderegister. Den skal kunne lagre oplysninger om f.eks krav om mundkurv og line.
    - Politiet skal oftere benytte sig af de allerede-eksisterende muligheder for krav om mundkurv og line. Endvidere skal de ikke være bange for at forlange aflivning.
    - En lang række mennesker skal have autorisation til at vurdere hvilke tavleløse hunde der er muskelhunde. Hævdes en hund f.eks at være boxer/labrador-blanding, skal ejeren via dna-test og for egen regning, bevise hvem forældrene er. Er der nogen tvivl, eller sker det ikke, skal hunden neutraliseres og ejeren idømmes en bøde. Det skal være så dyrt at bevise slægtskab, at folk hellere neutraliserer..
    - politiet skal oftere på banen. En ide kunne være at en patruljevogn en sjælden gang imellem (f.eks søndag eftermiddag) kørte ind i den lokale hundepark, stod to timer og scannede hunde og tjekkede dem for lovpligtige ting som chip og hundetegn, samt. evt. mundkurve. De ville lære hundene at kende, samt garanteret fange nogle syndere....

    Derudover bør det være et lovkrav at ALLE hunde og deres ejere skal påbegynde at træningsforløb af min. 12 gange, inden hunden fylder 6 mdr.

    Og et lille sidespor: Jeg har selv boet i planen (yessir, fik min første amstaff-blanding der) og jeg oplevede aldrig nogle problemer.. Jo, der var masser af hunde, men faktisk lærte jeg endda noget af andre..
    Vi mødte sågar op til flere som var startet ud med en blanding, men derefter skiftet til at købe hund fra registrerede opdræt..


  • #4   9. aug 2009 Problemet er jo at politiet har ingen gang tid til deres egne opgaver hehe.

  • #6   9. aug 2009 Mark,
    det er rigtigt nok, men med det in mente kan vi jo lige så godt droppe at lave nogen som helst forandringer?

    jeg håber jo at der vil komme et dyrepoliti, for det mangler vi i DK.. Ikke kun til hunde, men også til alle mulige andre dyr! Vi har jo en del landbugsdyr i DK..

    Det er også derfor jeg mener at der skal store bøder til.. Det er den eneste måde man kan ramme disse mennesker, men ja, de får jo ikke bøderne hvis politiet er ligeglad..


  • #7   9. aug 2009 Hvis politiet ikke har "tid" til at opretholde disse "krav" som vi alle håber bliver indført.

    Så er der jo rent faktisk kun et forbud tilbage, så kan de reagere på en given anmeldelse og tage ud og konfiskere hunden.

    Har selv skrevet lidt om hvordan man måske kunne gøre det:

    Meget få registrerede kenneler som må sælges disse hunde.

    Der må kun avles på mentaltestede hunde, ligesom en parring i de pågældene få kenneler skal godkendes af evt. DKK

    Alle hunde/hvalpe skal neutraliseres ved salg. (på den måde undgåes uønskede parringer og blandinger til følge af sådanne)

    Køber skal godkendes af en given myndighed.

    Hunden skal føres i snor hele tiden.

    Importforbud mod racerne.

    Overtrædelse af loven straffes med bøder fra 10.000 og hunden fratages ejer og evt. aflivning sker på ejer´s regning.

    Dyrlæger har indberettningspligt når de støder på hunde i den kategori, som ikke er chippet eller godkendt i register


  • #8   9. aug 2009 Importforbud mod racerne. ???

    Jamen, de meget få kenneler som så har lov at opdrætte og sælge disse hunde, de vil da have brug for at få nyt blod ind - ellers kan det jo ende med indavl måske og så kan vi vel risikere at vi er ligevidt, da indavlet hunde vel heller ikke er sunde i hovedet.

    Men der skal selvfølgelig opfyldes nogle skrappe regler for import og kun til de få lovlige kennler.


  • #9   9. aug 2009 jeg støttede politiet med 500kr igår smiley så er der lidt flere penge til dem smiley

  • #10   9. aug 2009 Anne, man kunne vel nøjes med frostsæd eller de få opdrætter kunne få lov at hjemtage f.esk en hund hvert andet år.


  • #11   9. aug 2009 mark,
    støttede du dem helt af dig selv smiley

    desuden giver større bøder, jo flere penge i kassen til dem..

    Hvis alle Brian og Connie skulle slippe 20.000 for et kuld hvalpe + 10.000 for neutralisering af forældredyrene, ville der jo komme ldit cash ind..


  • #12   9. aug 2009 Rene
    Det var en bedre idé end total forbud mod import. Hjemtagning af tæve hvert andet år og ellers frostsæd fra hanner ude omkring. Skulle dog stadig kræve en evt. mentaltestning af hanhunden, selv om den kom udefra.


  • #13   9. aug 2009 Bor selv i Ishøj. Og som du skriver er det ganske forfærdeligt hvad der sker herude i øjeblikket... Det er Brian og mest Muhammed der er problemet. Det er næsten dagligt vi ser det du beskriver, det er så forfærdeligt synd for de hunde. I sidste uge var politiet ude to gange, her hvor jeg bor. De kommer og snakker med dem og gør absolut ikke en skid mere, det er så frustrerende at se dem stå og grine når politiet kører igen...

  • #14   9. aug 2009 Mark: Det var da en kedelig bekendt du har dig der... Stakkels hund

    Anja: slet ikke så tosset skrevet smiley


  • #15   9. aug 2009 Hvor er jeres underskriftindsamling?

  • #16   9. aug 2009 Søster,
    arj ja, vi kan alle lave en smiley

    Så kan de hedde "min hund er sød!"..

    udover det, så kunne det være rart at få fokus på konstruktive løsninger..
    De fleste af os ved jo at ejeren er problemet, og dem der ikke ved det, vil aldrig skifte mening. Så når vi nu har fået det slået på plads, kunne det være fedt med nogle ordentlige forslag..

    Er også rimelig spændt på hvad hundeudvalget kommer frem til!..


Kommentér på:
Bloms mening :P

Annonce