{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

AARRRHH !!!!! bolig svindel. {{forumTopicSubject}}

Er dybt chockeret over hvor følelses kolde folk kan være over for andre mennesker og børn og hunde!

Vi er blevet snydt på det groveste hvilket vi opdagede idag via nettet. ( huset er til salg ).

Sagen er politi anmeldt dags dato. Men det hjælper jo ikke på de penge vi har betalt i dep og forud husleje ( ialt 47500 kr vores opsparing ) til det drømmehus som vi regnede med at skulle flytte ind i på lørdag d. 15/8.( nøgler skulle vi have hentet på fredag . )

Personen er væk og pengene er væk . Pengene er overført via bank konto . Men kender nogen der arbejder i bank og de siger man ikke kan / må trække penge retur uden ejer af konto tilladelse ! Desuden er pengene jo selvfølgelig hævet er vi sikre på.

Så vi står med en lejekontrakt på et hus der står tomt men som ejes af nogen andre som har det til salg .

Så vi står som sådan på gaden fra den 15/8 med to børn og to hunde , da vi jo har opsagt huset her og det er lejet ud til nogen andre fra den dato.

Er bare SÅ frustrered , sur , ked af det , gal over at der findes sådan nogen mennesker der er ligeglad med andre .

Så nu prøver vi at finde en nød løsning , men det er ik lykkes endnu . Mangler penge til nyt dep og pengene hænger jo ik ligefrem på træerne .

Den lille arv jeg havde har jeg brugt på at hjæpe folk i nød med dyrlæge regninger da jeg ville bruge dem på at hjælpe andre og deres dyr og så blev pengene brugt fornuftigt .

* SUK * undskyld indlæg blev så langt . Skulle bare have luft .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AARRRHH !!!!! bolig svindel.
  • #1   8. aug 2009 øv hvor er det bare surt smiley

men hvordan kan de lave en lejekontrakt på et hus der ikke er deres ? mig der har misforstået noget..
    ved du hvem personen er ?

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #2   8. aug 2009 Man skal have luft en gang i mellem, så det er bare ok.
    Jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe jer, men kender desværre ikke nogle mulighedder ovre hos jer.

• #3   8. aug 2009 Åhh for fanden smiley

Det er godt nok en trist situation at stå i.

Har du prøvet at få f.eks ekstra bladet til at skrive jeres historie og måske på den måde få lagt "pres" på denne person der laver sådan noget

• #4   8. aug 2009 Åbenbart en der har boet der før . Ved det ikke , men personen havde nøgle og var yderst præsentabel og veltalende.
    Vi kender ikke personen udover de to gange vi har mødt ham . første gang ved fremvisning af huset og anden gang ved kontrakt levering .

Episoden er meldt og har kontakt til dem der ejer huset og de er også i dyb chok , men ønsker ik at leje det ud men kun sælge . Lige nu er vi bare desperate og er på det nærmeste klar til at flytte hvor som helst bare vi får et hjem til vores børn og at vi kan beholde begge hunde .

Extra og bt er ikke behjælpelige , ønsker ikke at bringe historien .

• #6   8. aug 2009 Sidst jeg kiggede, det var der ledige boliger i farum, hvor det er tilladt at holde op til 4 husdyr.

Men det er nok for langt væk fra jer og så er det lejligheder

• #8   8. aug 2009 Huset står tomt . Ifølge ejer mener de at det evt kan være en der har lejet huset før men har ikke nr mm på personerne .
    Politi har taget imod anmeldelse og prøvet at ringe på det nr vi har men han svare ikke , så må vi se hvad der sker efterfølgende.
    Politi siger vi skal kontakte en advokat på mandag og køre en civil sag imod manden .( politi navn bekendt ) Men hvis penge er brugt så får vi dem jo ikke på en gang .

Har set der er boliger i farum , men problemet er at alle vores penge er betalt til dep . Og vi kan ik nå at spare penge sammen så hurtigt .

Kan tidligst betale et dep igen omkring 15 september.

Ved heller ik om man må have Dogue de bordeaux i farum bolig selskab .

• #9   8. aug 2009 Ville man ikke kunne få kommunen til at hjælpe til med indskuddet ?

Her er ihvertfald linket til farum (link fjernet)

• #10   8. aug 2009 Vil IKKE af med mine hunde pga sådan en idiot .

Det navn vi har på person ved vi heller ik om passer , men tror det næppe.

• #11   8. aug 2009 Tror ik kommune hjælper med indskud . I følge min veninde mor der arbejder i kbh kommune med bevilling til hjælp er vi ikke berretiget ( staves ) til hjælp selv om vi er i denne situation .

Men ellers må vi se om der er nogen søde mennesker der vil lade os flytte ind og så lade os betale i rater over 3 gange inden for 2 mdr.

Eller finde et sommerhus .

Jeg er tudefærdig . Kan bare ik byde vores børn dette .

Hvordan fortæller man et 6 årigt med autisme at vi ik flytter i det hus som vi har forberedt ham på i 2 1/2 md . ER tude færdig og magtesløs.
    Nemere med vores dreng på 2 år , han tager tingene som de kommer . Men den store lukker sig inde og bliver frustrerede når der kommer uventede ting . * SUK *

• #12   8. aug 2009 Anita .

Det er taletid kort . Og han er ikke i album . Men vi er ikke de eneste der har meldt sådan en episode inden for et halvt år . Personen / personerne er på fri fod i de andre sager politi har om lignende sager.

• #13   8. aug 2009 Ville ønske jeg havde plads så havde i fået lov at være her.

banken vil ikke hjælpe med indskudslån?

Håber virkelig i finder en løsning ikke mindst for jeres 6årig dreng..

gad godt vide hvem han var nøj han skulle have et slag T.....

• #14   8. aug 2009 Karina .

Sødt af dig at tænke sådan ..
    Tror ik lige min mand skal få fat i ham pt . Har aldrig set ham så vred .
    Skal tale med bank mandag , men tror det ik . Har lige lånt 68.000 kr til en bil mere , så vi har to , nu vi skulle bo på landet . De 47500 kr som vi har betalt til dep er resten fra min arv og lidt vi har sparet sammen .

• #15   8. aug 2009 Håber virkelig banken vil hjælpe ellers må kommunen sgu gå ind og hjælpe for ingen må bo på gaden medmindre man selv har valgt det og det har i jo bestemt ikke..

må man spørge hvor i landet det var henne i skulle ha flyttet hen ?
    Kan i ikke gå gennem banken og få info om personen hvis politiet gerne vil have info ?

• #16   8. aug 2009 Karina

Bank må ik oplyse hvem der ejer konto til os det skal gå igennem advokat og politi og så kan man lave et cicilt søgsmål . Men hvis penge er brugt får vi dem måske aldrig tilbage , hvis ik han ejer noget der kan laves udlæg i eller at han ingår en afdrags ordning . så tager det jo mega lang tid før vi ser alle penge igen .

sjælland / slagelse på landet i et skønt hus på 162 m2 med garage og stald med plads til 3 heste samt fold = drømmehuset .

Kan ik købe pt . pga kreditforening ik vil hjælpe når jeg ryger på sygedagpenge fra den 19/8 . og til ? skal opereres.

Har overvejet at aflyse operation og tage tingene som de kommer .

Det vigtigeste er at mine børn har et hjem .

Kontakter også kommune mandag , men ifølge min veninde mor skal vi nok ikke regne med hjælp .

• #18   8. aug 2009 Det er godt nok svinsk!!
    Hvad fanden tænker folk på??

En af mine veninder bor i Farum Midtpunkt, og der er ikke restriktioner på hunde.. Men der skal stemmes om det om under en måned, hvor flere muskelhunde nok bliver forbudt, nu ved jeg ikke hvilke racer du har??

• #19   8. aug 2009 Måske prøve at ringe til banken og sige, at i har fået overført penge fra denne konto ved en fejl, så kan i måske komme ejeren nærmere eller finde ud af om kontoen er slettet.
    Øv for en karl. Der er også mange studerende som bliver snydt nu op til start på uni.

• #20   8. aug 2009 mener altså også kommunen skal hjælp du har et handicappet barn efter vi fik konstateret et handicap hos min store datter er der også en hel del mere man kan få af hjælp fra kommunen osv så tror altså de skal hjælpe i jo ikke "normale" forstået på den måde i trods alt har et barn med handicap og særlige behov.
    håber du kommer med positiv opdate mandag.

hvad sker der hvis i krakker og googler telefon nummeret ?

• #21   8. aug 2009 Karina

det er taletids kort ifølge 118 . krak skriver nr ik eksistere.
    Den kommune vi bor i hjælper ikke med vores barn , da de ikke ser mild form for autisme som et handicap .
    Om de vil hjælpe med enkelydelse til en b olig ved jeg ikke .

Men vi håber på det bedste på mandag . Sætter også bolig annonce ind diverse steder , så må vi se om der findes nogen forstående og søde mennesker der evt vil hjælåe os med bolig .

• #22   8. aug 2009 winther

De må ikke oplyse en noget som helst i bank , de har tavshedspligt og det er et brud i deres kontrakt hvis de oplyser mig noget uden ejer af konto tilladelse . Så ifølge politi skal det gå igennem politi og advokat

• #23   8. aug 2009 Anja

prøver at ringe til KAB mandag . Har stadig noget arv til udbetaling , men først den 1 november . Måske de vil hjælpe hvis advokart stiller advokat sikkerhed for dep .?

• #24   8. aug 2009 uanset hvad kommunen siger så er det et handicap og i skal have hjælp nu kender jeg kun den forening der dækker vores handicap men der må være en forening for autisme der kan hjælpe jer med at trumfe igennem på kommunen for man har krav på nogen ting med handicappede barn de skal stille en sagsbehandler til rådighed der har speciale inde for handicap uanset om de vil eller ej.
    i kender sikkert siden http://www.autisme.dk men de vil give mig ret. hvor længe siden er det i har fået det konstateret og hvor henne i landet ?

• #25   8. aug 2009 Karina

Rigshospitalet og ca 6 mdr siden .
    Tager kontakt til vores advokat der tager sig af min arv på mandag så må han dælme hjælpe med det her svindel og kommune .
    Blev pænt fejet af vejen med at det er så mild grad så de ser de ikke som et handicap . så ingen hjælp til vores søn eller os , så vi klare os selv og det går også rigtig fint , har en kanon børne have som står på hovedet for ham og os på alle måde . Så dem tager jeg også lige en snak med mandag vedr kommune .

• #26   8. aug 2009 Karina .

Hvad hjælp hos kommune har man krav på ved Asperges autisme i mild form + han har ticks i meget mild form ( ticks har han kun hvis han er meget begejstret for noget , så hopper han ) ?

• #27   8. aug 2009 ved ikke hvordan de ser på det men uanset hvad er dte et handicap hvad krav i lige har ved jeg ikke da jeg har adhd men synes i skal snakke med foreningen de kan vejlede jer, prøver også lige at snakke med en veninde mener hendes knægt også har autisme og de har også været en del igennem.
    tillader mig at tilføje sig som ven så jeg kan finde dig igen når jeg ved mere.

• #28   8. aug 2009 Karina bare helt ok .

vores store dreng er under udredning om han evt også skulle have ad/hd meeen tror det ik , men nu må vi se .

Men det med bolig var det sidste vi absolut havde brug for .. Puha det er hårdt, frustrerende og man er bare mega magtesløs . ens penge er pist borte og ligeså ens faste tilværelse . Er næsten parat til at flytte hvor som helst bare ungerne har et fast sted hvor vi kan blive , + kan beholde vores hunde ,da det her helt klart vil påvirke den store rigtig meget .
    Og han er meget tæt knyttet til Lady .

• #29   8. aug 2009 Hvad med en politianmeldelse, har i gjort det?

• #30   8. aug 2009 helena A

Hvis du læser indlæg helt i top så står det i min " roman " smiley

• #31   8. aug 2009 Godnat og tak for jeres søde og trøstende ord smiley

Vil prøve at sove nu og skubbe bekymringerne frem til mandag og så kontakte advokat , bank og politi samt kommune og KAB boligselskab (vedr boliger i farum .) samt indrykke akut bolig annonce på diverse net sider om hjælp til bolig og håbe der kan komme en god løsning på en eller anden måde. Har bare behov for at slappe af nu og få tankerne over på noget andet og det kan man ved at lukke sine øjne og sove smiley

knus

• #32   8. aug 2009 har du prøvet at google hans telefon nr?, nogen gange dukker der noget op selv om krak ikke giver resultat.

• #33   9. aug 2009 Rikke T

Ja , både os selv og politi har prøvet diverse .
    Oplysning 118 siger det er taletid kort .

• #34   9. aug 2009 Har i ikke haft advokat ind over køb af huset?Eller var det et i skulle leje?kan ikke forstå, at hvis det var køb at i ikke har haft advokat indover mht tilstandsrapport osv(-Som så nu,må have et ansvar overfor jer).Håber i kan få hjælp ,måske med et midlertidigt sommerhus eller en af kommunes lejligheder,kommunen har en hvis % af lejelejlighederne i boligselskaberne,til akut-alm boligløse.Pres på og hold humøret oppe .Håber med hele mit hjerte at det vil gå jer godt. Hvis det er leje,så kontakt LLO,de vil hjælpe jer.

• #35   9. aug 2009 Kan se nu,efter at have læste tråden igennem igen,at det er et lejet hus i skulle flytte iind i.Som skrevet ovenover prøv at kontakte LLO de har helt sikkert haft sager som jeres før og kan guide jer vidre til de rette instancer.Ved hvor uoverskueligt det hele er ligenu,men tag 1 ting af gangen og giv ikke op.

• #36   9. aug 2009 Vi er medlem af LLO , dog tror vi ikke de kan hjælpe i denne situation . Falsk navn og adresse på manden . Det er advokat og politi der må hjælpe os med at finde frem til manden . Vi har jo meldt ham for svindel og bedrageri igår til politi , da vi fandt ud af det om formiddagen .
    Imorgen tager politi kontakt til banken pengene er overført til og så må vi håbe de vil udlevere navn og adresse på person uden at der skal en kendelse til som politi så flot sagde . Desuden skal vi jo desvæære nok ik regne med at se vores penge igen foreløbigt.

Gir ik op men lige nu ser alt håbløst ud . * SUK*
    Der er nogen andre ting man skal tage hensyn til når man har to børn og to hunde , så kan man ikke bare rykke som man kan vis det kun var os to voksne .

drengene har jo børnehave og vuggestue og man kan jo ik bare rykke dem ud fra dag til dag ; det mener jeg er psykisk mishandling af dem .

Er så vred , skuffet , frustredet, ked af det , gal , tosset , arrig over at nogen kan finde på at gøre sådan , specielt når der er børn indvolveret i det .

Forklarede klart og tydeligt til manden fra start af , at vi har en dreng der har autisme og at flytte for ham er hårdt , så det betød rigtig meget for os med ærlige og reele mennesker der står ved sit ord og ja se hvor det bar hen .. Havde ikke den mindste mistanke til at det var svindel , præsentabel og meget venlig og veltalende mand .

Tør jo dårlig nok stole på nogen mere udover sig selv ..

• #37   9. aug 2009 Det også svært at sidde at spå,det eneste rigtige er, som du selv skriver,at få dagen idag til at gå og så imorgen starte med at få afklaret hvem der kan hjælpe jer.Har desvære ingen hjælp at give,andet end det skrevne,bare jeg havde en løsning, jeg vidste kunne hjælpe jer.For hvor må det være svært at have det som i har det nu.Fra at gå til at have lejet drømmehuset og til intet at have,det jo ubærligt og som du selv skriver,hvis det så bare kun havde været jer 2 voksne,men der er børn og dyr.Håber virkelig, at den mand der har gjordt det imod jer,får sin dag i retten.Håber og ønsker det bedste for jer.Mvh Tine

• #38   9. aug 2009 tænkte egenligt på om i har lave en gruppe på facebook for i kan jo ricikere i ikke er de eneste og det kan være nogen måske kan komme med brug bare oplysninger..

bare en ide jeg fik alle bruger jo facebook i dag (næsten)

• #39   9. aug 2009 der går så mange mennesker rundt uden moral og etik i dag, at det er til at brække sig over:-( Føler med jer, det er SÅ træls at andre behandler en som skidt.

håber I finder en løsning og at banken kan være behjælpelig så I kan få noget andet at bo i

vi har selv lige været det 'modsatte' igennem, vores lejere stak af i nattens mulm og mørke, betalte ikke husleje og har slet ikke svaret på vores breve, det kostede os lige 25.000,- at sætte lejligheden i stand igen, gulvbelægninger, hårdhvidvarer var ødelagt osv. og vi kan ikke gøre en skid, da de begge har haft hus før som gik på tvang, og de skylder i hoved og mås. Fogeden har været her 4 gange siden de flyttede, da de ikke havde skifter adresse på folkeregisteret, der blev lukket for el, fordi de ikke har betalt deres årsopgørelse, og ikke havde læst af, og det gik jo ud over de nye lejere. Så selv om det ikke er nogen trøst, så er I ikke alene, dog er I jo hårdt ramt, da I står uden bolig:-(

Jeg kan slet ikke få ind i mit lille hoved, at nogen kan have så lav en moral, at de sætter andre i gæld og problemer, fordi de selv skal vinde på det!!!!

x-er fingre for jer:-)

• #40   9. aug 2009 Tine J

Mange tak , og ja det er pisse hårdt . Men bliver med med at sige til mig selv , bare rolig det skal nok løse sig , der findes gode mennesker også .

• #41   9. aug 2009 Karina .
    Nej har ikke lavet en gruppe på facebook .

Har "brugt" jer herinde til at få luft . Og det har virket , dog ik løst vores problemer , men det har vi jo heller ik bedt om at i skulle smiley

• #42   9. aug 2009 Karin J

Føler med jer , det må også være dybt frustrerende at have sådan nogen uansvarlige lejere . FØJ, at der findes sådan nogen mennesker begge veje , der ødelægger andres tilværelse .

Kommentér på:
AARRRHH !!!!! bolig svindel.

Annonce