{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Hvad TROR du? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad tror du der sker? Ikke hvad du HÅBER, men hvad du forventer som tingene ser ud lige nu..?

Rent personligt tvivler jeg på et forbud. Hvis der kommer et forbud tror jeg kun det vil gælde amstaff og ambull, dog tvivler jeg på det..
Jeg er til gengæld overbevist om at der kommer et mundkurvspåbud og at det vil dække en lang række hunde, måske helt op til 20 racer, og deriblandt også hunde som f.eks rottweileren..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad TROR du?
  • #2   4. aug 2009 Susanne,
    tja, nu var det jo ikke for at starte en debat om hvad folk ønsker (for det kan nemt findes) men mere for at klarlægge hvad folk forventer efter den seneste tids evindelige fokus på hundene..


  • #4   4. aug 2009 Måske man skulle kigge i en af de andre millioner tråde der har været de sidste par dage - det er som om at dette spørgsmål har været diskuteret mere en én gang

  • #5   4. aug 2009 bettefisen.
    brækker mig fandme også over at høre på sådan en som dig.
    anja spørger om hvad folk tror der sker og hvis du ikke har et seriøst svar så find en anden tråd, der er sku da ikke nogen der gider at høre på dit pis


  • #7   4. aug 2009 Jeg er nået dertil, at jeg ikke længere tror på, at der kommer til at ske noget der hjælper her og nu....desværre smiley

  • #9   4. aug 2009 Jeg tror ikke der bliver et forbud..

  • #10   4. aug 2009 nu har jeg spurgt i næsten alle tråde, men aldrig fået et svar, så prøver også at spørger her.. Hvis nu et forbud bliver virkelighed, hvordan TROR i så det skulle ændre noget? Alle hunde i landet ville jo få lov til at blive, og det er jo en stor del af dem som er et problem nu.. Hvad er jeres forventninger til sådan en lov?

  • #11   4. aug 2009 RIP,
    jeg tror ikke det ville have så stor effekt..
    Som *hunden* er inde på er der ikke ressourcerne til det, og heller ikke interessen..

    Det er en kamp her i sommeren, hvor agurketid kombineret med øget fokus og ekstremt mange episoder, har gjort presset så enormt!.. Nu får vi da fred nogle dage takket være ham der Auken, og mon ikke der snart sker noget som kan give aviserne noget mere spændende at skrive om..?


  • #12   4. aug 2009 Minnie...folk har nu svaret på det i masser af tråde, men personligt tror jeg ikke det vil ændre noget her og nu....senere vil jeg tillade at spå om mindt ligeså store problemer.
    Må indrømme, at jeg er ret skuffet over, at man ikke inden for rækkerne har strammet ballerne for længst...


  • #13   4. aug 2009 jeg HÅBER der bliver noget avlsrestriktrion, og derudover, at politiet får nogle flere midler til, at håndhæve den lov der allerede er

    men tror det ender med linepåbud indenfor byzoner. Det er nu heller ikke så slemt.

    Jeg frygter for forbud, da det ikke vil hjælpe en disse.


  • #14   4. aug 2009 ja, der er sparsomt svaret på hvad folk forventer af et forbud, dem som virkelig mener det er vejen frem, og som jeg egentlig håber vil svare, har det med at tie stille når man spørger om hvad deres forventninger er.. Jeg tror som i nok kan gætte, at det ikke vil hjælpe en pind, folk vil begynde at lave blandinger som ingen vil ønske sig at komme i nærheden af, der vil komme hyrde hunde osv i stedet, og problemerne vil bare opstå med andre hunde.. Jeg vil give dig ret sus, i at det er skrækkeligt at der ikke er gjort noget inden for "muskelhunde verden" desværre er problemerne jo ofte ikke folk med tavle hunde, eller dem som virkelig går op i deres hunde.. Nej problemet er ofte de mennesker som blandes dem med alt fra en lab, puddel, grav hund osv fordi der var penge i hvalpene.. Desværre virkede det til jo mere omtale de her hunde startede med at få der for en 5-6 år tilbage, jo sejere blev de at have.. Man kan da kun håbe at torn høje bøder for ikke at have hunden i snor, kørekort osv vil blive virkelighed, og at det skræmmer nogen af de værste hunde ejere væk.. Nå jeg vil gå i seng, kan i sove godt, og hold nu en god tone!

  • #15   4. aug 2009 Jeg tvivler stærkt på et forbud mod selve racerne =)

    Måske mere mod tavleløs avl eller lignende


  • #16   4. aug 2009 tror hverken på forbud eller mundkurv... forbud så begynder folk bare at blande racerne og kalde dem en anden race end hva de er og det kan mange gange være en farlig blanding.. og med mundkurv tror jeg slet ikk på og ville bestemt aldrig give min amstaff det på det nedværdigt for dem og de blir flove!!

  • #17   4. aug 2009 ja det hva du har set!! men jeg har set anderledes!!!!

  • #19   4. aug 2009 Kan nu heller ikke se hvordan hunden skulle blive flov ;O)

    Men ja, der er da ingen tvivl om, at det for nogle hunde vil være yderst ubehageligt, fordi de jo i bund og grund får taget deres eneste forsvar fra sig, men som tidligere sagt, så er det en tilvænningssag


  • #20   4. aug 2009 ja kan da godt være det er en tilvænningssag snakker sku heller ikk om at den er flov hele tiden.. men det er deres eneste måde at forsvare sig på og det vil man tage fra dem og det syns jeg sku er synd!!! så drop alle jeres angreb som sædvanlige det er sku som en børnehave herinde nogle gange man kan snakke som voksne mennesker!! hver meneske har sin mening og holdning til hver ting og hvordan man opfatter det og det behøves man sku ikk blive nedrakket for af alle de såkaldte kloge mnenekser som er herinde!!

  • #21   5. aug 2009 Jeg har en tro på at der kommer et forbud, men tror ikke at det er med alle de racer som bliver nævnt.

    Jeg undrer mig bare, hvad foregår der mon i øjeblikket??? Hvorfor er der mon så mange episoder. Er det fordi at aviserne er allevegne?? Er der kommet ekstra mange af disse hunde indenfor de sidste par måneder??? Misforstå mig ikke, men jeg undrer mig bare!!! Syntes ikke at man hørte om så mange hundebid over så kort en periode før!!


  • #22   5. aug 2009

    Tja, herinde er der 819 amstaff født i 07 og 08 og 374 ambull født i samme..
    Det er over tusind hunde, som vel alle er blevet kønsmodne og mere eller mindre voksne..
    Mon det er der vi skal kigge hen..?


  • #23   5. aug 2009 Problemet bunder vel dybest set i at købere af disse racer ikke har sat sig ind i hundens behov osv.
    Samt at sælgere ikke har den fjerneste bekymring over hvem de sælger hunde til da det hele i og for sig egentlig bare drejer sig om at tjene lidt guld.



  • #24   5. aug 2009 I dag mødte jeg en pige på min alder, med en amstafftæve på to år.
    Første gang jeg så den fra min lejlighed troede jeg det var en pit, men tæt på kunne jeg godt se at det faktisk var en amstaff..
    En flot og sød tæve, uden tavle..
    Vi stod og snakkede lidt, hvor hun nævnte at hun overvejede at lave hvalpe på hende!..

    pigen var sød, og det samme var hunden. Velopdragen og flink, dog kunne den have svært ved dominerende tæver..
    Jeg kom selvfølgelig med min mening, og håber at hun tager den alvorligt..

    Men ja... Hundene vil jo så gerne have hvalpe, og med store kuld på 8-12 hvalpe pr. gang, kommer der MANGE nye hunde om året!


  • #25   5. aug 2009 Jeg synes det er politiet som tuder og tuder, lige meget hvad der kommer op i medierne som vedrører dem så skal de have flere penge for at kunne udføre deres arbejde, vi andre får også andre og flere opgaver pålagt, sådan er det jo alle steder, men hyler vi konstant til medierne om det?
    at de ældre ikke får bad en gang om ugen eller at aktivitets personalet er skrottet fuldstændig så de ældre kan sidde på deres værelse og kigge ud i luften pga nedskæring, det er der ingen der gider interessere sig for og sådan er det garanteret inden for mange andre fag også
    politiet får snart tilført penge hver eneste år fordi de starter hyle koncerten i medierne, jeg synes de skal skamme sig og tænke lidt over hvor de ekstra penge de får bliver taget fra..


  • #26   5. aug 2009 Jeg tror at det bliver overilet og irationelt med mere hensyn til politikerne image end til den egentlige problematik, og jeg tror at det vil gentage sig med racer som kangal og ovtcharka når knaldperlerne (uanset hudfarve) ikke længere synes at muskelhunde er seje nok.

  • #27   5. aug 2009 Hmm....ja jeg ved ikke hvad jeg skal tro eller tænke. For en måned siden havde jeg ikke mødt en hund af disse div. udskældte racer, men i sidste måned mødte jeg for første gang en i hvalpestadiet, og det er den som får mig til at sætte et lille ? ved det der foregår.

    Vores nabo som skulle til at flytte havde fået sådan en lille hvalp,det var enten en amstaff eller am. bulldog (tror jeg).

    Den blev ved med at komme ind i vores have, den ville vist lege med ´mine børn. Jeg bar den hjem igen og den kom tilbage. Dette foregik over et par dage indtil de skulle flytte. Dagen hvor de pakkede møbler og kørte frem og tilbage kom den igen ind til os. Jeg bar den tilbage og snakkede med ejeren og vi grinte lidt over hvalpens vedholdenhed med at komme ind til os og lege. Jeg tilbyder så at jeg og mine børn kan passe den imens de flytter møblerne til deres nye hus, og de siger ja tak.

    Vi havde hvalen i 2 1/2 time og mere velopdragen hund skal man lede længe efter. Den var så stille og rolig og lagde sig bare ned og slappede af imens vi spiste. Den fik et lille ben som den lå og gumlede i lige så stille og roligt. Denne hvalp var bare så sød og lækker.

    Dagen efter lånte vi den i 1 1/2 time imens naboen gik sammen med udlejeren.

    Da de kørte var min søn grædefærdig for nu så han aldrig hunden mere, og ja selv jeg måtte sluge en lille klump i halsen.

    Jeg spørger bare mig selv nu, på trods af alle de kloge menneskers udtalelser, hvordan kan en så sød og velopdragen hvalp vokse op og blive en udskældt hund??? Er det ikke os mennesker som også begår nogle graverende fejl og på den måde skaber nogle agrresive hunde, og jeg mener ikke kun blandingshunde men også racerene????

    Jeg klør mig i hovedet og ved snart ikke hvad jeg skal tro!!!!


  • #28   5. aug 2009 doglover

    Svaret er en god blanding af genetik og mangel på viden (eller måske direkte dovenskab) fra ejerens side. Ligesom det ville være hvis du havde haft en velopdragen labradorhvalp på besøg. Forskellen er at labradoren pt ikke er så tiltrækkende som muskelhunden på den slags mennesker der ikke burde eje hund. Det går desværre ud over de andre der godt kan finde ud af det.


  • #29   6. aug 2009 Man er ved at erkende, at forbud ikke kan håndhæves...
    http://www.tv2east.dk/artikler/dyrlaeger-anser-forbud-mod-muskelhunde-nyttesloest


Kommentér på:
Hvad TROR du?

Annonce