1.252 visninger
|
Oprettet:
AnjaCS ~ med Basse i himlen
21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
21. dec 2008 Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Hvad TROR du? {{forumTopicSubject}}
Ja, hvad tror du der sker? Ikke hvad du HÅBER, men hvad du forventer som tingene ser ud lige nu..?
Rent personligt tvivler jeg på et forbud. Hvis der kommer et forbud tror jeg kun det vil gælde amstaff og ambull, dog tvivler jeg på det..
Jeg er til gengæld overbevist om at der kommer et mundkurvspåbud og at det vil dække en lang række hunde, måske helt op til 20 racer, og deriblandt også hunde som f.eks rottweileren..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
tja, nu var det jo ikke for at starte en debat om hvad folk ønsker (for det kan nemt findes) men mere for at klarlægge hvad folk forventer efter den seneste tids evindelige fokus på hundene..
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 288
brækker mig fandme også over at høre på sådan en som dig.
anja spørger om hvad folk tror der sker og hvis du ikke har et seriøst svar så find en anden tråd, der er sku da ikke nogen der gider at høre på dit pis
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
dec 2008
jeg tror ikke det ville have så stor effekt..
Som *hunden* er inde på er der ikke ressourcerne til det, og heller ikke interessen..
Det er en kamp her i sommeren, hvor agurketid kombineret med øget fokus og ekstremt mange episoder, har gjort presset så enormt!.. Nu får vi da fred nogle dage takket være ham der Auken, og mon ikke der snart sker noget som kan give aviserne noget mere spændende at skrive om..?
nov 2005
Må indrømme, at jeg er ret skuffet over, at man ikke inden for rækkerne har strammet ballerne for længst...
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
men tror det ender med linepåbud indenfor byzoner. Det er nu heller ikke så slemt.
Jeg frygter for forbud, da det ikke vil hjælpe en disse.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.483
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Måske mere mod tavleløs avl eller lignende
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 34
mar 2006
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Men ja, der er da ingen tvivl om, at det for nogle hunde vil være yderst ubehageligt, fordi de jo i bund og grund får taget deres eneste forsvar fra sig, men som tidligere sagt, så er det en tilvænningssag
mar 2006
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
Jeg undrer mig bare, hvad foregår der mon i øjeblikket??? Hvorfor er der mon så mange episoder. Er det fordi at aviserne er allevegne?? Er der kommet ekstra mange af disse hunde indenfor de sidste par måneder??? Misforstå mig ikke, men jeg undrer mig bare!!! Syntes ikke at man hørte om så mange hundebid over så kort en periode før!!
dec 2008
Tja, herinde er der 819 amstaff født i 07 og 08 og 374 ambull født i samme..
Det er over tusind hunde, som vel alle er blevet kønsmodne og mere eller mindre voksne..
Mon det er der vi skal kigge hen..?
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 60 Svar: 901
Samt at sælgere ikke har den fjerneste bekymring over hvem de sælger hunde til da det hele i og for sig egentlig bare drejer sig om at tjene lidt guld.
dec 2008
Første gang jeg så den fra min lejlighed troede jeg det var en pit, men tæt på kunne jeg godt se at det faktisk var en amstaff..
En flot og sød tæve, uden tavle..
Vi stod og snakkede lidt, hvor hun nævnte at hun overvejede at lave hvalpe på hende!..
pigen var sød, og det samme var hunden. Velopdragen og flink, dog kunne den have svært ved dominerende tæver..
Jeg kom selvfølgelig med min mening, og håber at hun tager den alvorligt..
Men ja... Hundene vil jo så gerne have hvalpe, og med store kuld på 8-12 hvalpe pr. gang, kommer der MANGE nye hunde om året!
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
at de ældre ikke får bad en gang om ugen eller at aktivitets personalet er skrottet fuldstændig så de ældre kan sidde på deres værelse og kigge ud i luften pga nedskæring, det er der ingen der gider interessere sig for og sådan er det garanteret inden for mange andre fag også
politiet får snart tilført penge hver eneste år fordi de starter hyle koncerten i medierne, jeg synes de skal skamme sig og tænke lidt over hvor de ekstra penge de får bliver taget fra..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.558
Vores nabo som skulle til at flytte havde fået sådan en lille hvalp,det var enten en amstaff eller am. bulldog (tror jeg).
Den blev ved med at komme ind i vores have, den ville vist lege med ´mine børn. Jeg bar den hjem igen og den kom tilbage. Dette foregik over et par dage indtil de skulle flytte. Dagen hvor de pakkede møbler og kørte frem og tilbage kom den igen ind til os. Jeg bar den tilbage og snakkede med ejeren og vi grinte lidt over hvalpens vedholdenhed med at komme ind til os og lege. Jeg tilbyder så at jeg og mine børn kan passe den imens de flytter møblerne til deres nye hus, og de siger ja tak.
Vi havde hvalen i 2 1/2 time og mere velopdragen hund skal man lede længe efter. Den var så stille og rolig og lagde sig bare ned og slappede af imens vi spiste. Den fik et lille ben som den lå og gumlede i lige så stille og roligt. Denne hvalp var bare så sød og lækker.
Dagen efter lånte vi den i 1 1/2 time imens naboen gik sammen med udlejeren.
Da de kørte var min søn grædefærdig for nu så han aldrig hunden mere, og ja selv jeg måtte sluge en lille klump i halsen.
Jeg spørger bare mig selv nu, på trods af alle de kloge menneskers udtalelser, hvordan kan en så sød og velopdragen hvalp vokse op og blive en udskældt hund??? Er det ikke os mennesker som også begår nogle graverende fejl og på den måde skaber nogle agrresive hunde, og jeg mener ikke kun blandingshunde men også racerene????
Jeg klør mig i hovedet og ved snart ikke hvad jeg skal tro!!!!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Svaret er en god blanding af genetik og mangel på viden (eller måske direkte dovenskab) fra ejerens side. Ligesom det ville være hvis du havde haft en velopdragen labradorhvalp på besøg. Forskellen er at labradoren pt ikke er så tiltrækkende som muskelhunden på den slags mennesker der ikke burde eje hund. Det går desværre ud over de andre der godt kan finde ud af det.
nov 2005
http://www.tv2east.dk/artikler/dyrlaeger-anser-forbud-mod-muskelhunde-nyttesloest
Hvad TROR du?