Muskelhunde. Et forsøg værd. {{forumTopicSubject}}
Hej igen. Opretter denne tråd i følge af min forrige tråd. Som i ved er Muskelhundende kommet i skidt lys. Er kommet på den íde at prøve at få stykket en film sammen, billeder, og alt der kunne være brugbart .. Bor tæt på tv2 east i Vordingborg, og har en forbindelse dertil hvor jeg muligvis kunne få dem til at lytte.
Mit spørgsmål er. Nogle muskelhunde ejere, som vil være så flinke, at optage nogle af de mange dejlige øjeblikke af jeres hunde, vise deres gode kvaliteter .. det er det vi skal have frem .. Billeder kan også bruges. Det skal være noget som virkelig bare er sødt Og min. vare i 20 sekunder. I kan skrive til mig privat, og jeg sender jer min email, eller i kan få min msn, og sende over der.
Kom folkens, vi kan da ikke bare sidde på vores flade, imens de blæser det op. En dag er det måske for sent ...
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Hmm tror de mennsker der er blevet bidt de sidste par dage, er ret uenige med dig i den udtalelse...
Alle de mennsker med hunde der er bidt eller slået ihjel - nok også...
Jeg tror simpelthen ikke det hjælper - I må ud og have fat i alle idioterne der lader deres hunde tosse rundt uden snor og lader dem skade andre mennesker og dyr....
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 98
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Vær nu lidt realistisk.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 101
feb 2009
Disse tal du vil se ??? kig godt på dem ..
feb 2009
apr 2008
Kan du bruge billeder som dem der er i mit fotoalbum... med "dræber kamphund" og killinger?
feb 2009
feb 2009
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Det var dog et FANTASTISK forslag. Prøv du at spørge amstaffnetwork om de ikke har et hav af billeder liggende fra dengang de fik den glimrende ide til at spamme Christiansborgs politikere med billeder af samme bras
Jamen jøsses!
feb 2009
feb 2009
Her var det.
feb 2009
feb 2006
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Hende i Svebølle sagde at hun slet ikke kunne se hvorfor hendes hunde havde gjort som de gjorde...
Det er ærgeligt og I må bare erkende at I har valgt en særlig race som skal håndteres på en særlig måde...
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
feb 2009
feb 2009
feb 2009
apr 2008
feb 2009
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Men denne hund der skal gå løs, lystrer ikke på indkald, overfalder sagesløse hunde, og ifølge ejeren kan den finde på at bide mennesker hvis vi tager fat i den.
Det sidste skal den bare lige prøve på mig, så skal hun se hvad der sker.
Så på mig vil en film/ billeder af dejlige muskelhunde ikke virke
feb 2009
feb 2006
Trist at du tilsyneladende ikke har gjort det samme, for jeg ved ikke hvem du er...
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 94 Svar: 577
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 31
Jeg forstår dig sku godt, hvis en "kamphund" kigger forkert på en anden hund farer de jo sammen i frygt, tror "kamphunde" har det samme rygte som hajer.. Synes det er synd for de ejere der rent faktisk kan styre deres hund, at de skal hører på det her!
Nu er min mor post, så hun er om noget en person der støder på mange hunde i løbet af en dag, og hun har ALDRIG oplevet en kamphund der gjorde noget .
En kamphund har det på samme måde som Dobber og Rotweilere.. De har fået deres rygte på deres udseende, og fordi de ser ud som de gør, er de blevet brugt til nogle forkerte formål af folk der ikke har tænkt sig om!! SELF kræver de en ejere der kan håndtere dem - me gør alle hunde ikk' det??
Alle 2 racer kan være jordens dejligste hunde - men ifølge folk herinde er de de rene dræbere! Synes dææælme det er et indsværet syn at ha'..
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 31
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 12
Men er ret så overbevist om a det er de helt forkerte mennesker som ejer de her skønne og lækre hunde og det er dem man ska ha fat i !!
De blir solgt billigt alle vegne og sommetider ka du hente den gratis så ja det tiltrækker de forkerte mennesker som gerne vil ha en potens forlænger og ik en bedste ven og som ik gider sætte sig ind i hvilken race og hva såen en slags hund kræver til hverdag! Det er ik hunden den er gal med men menneskerne!!
En lille gravhund ka bide og gå til angreb uden det kommer i aviserne og tv..Men de her såkaldte Kamphunde virker skræmmende på folk da det er de forkerte mennesker som er ude på gaden og repræsenterer de skønne hunde! Det er bare min mening;) Få fat i ejerene!!
feb 2009
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 597
Lad os nu sige, at det berømte/berygtede forbud bliver en realitet, vil det jo også gå ud over os med græske, bulgarske, spanske osv. gadehunde, eftersom vi aldrig vil kunne bevise oprindelsen af vores hunde....
Så inden I sidder og beder folk om at lukke snudeskaftet, så tænk på, at det ikke kun er Jer som er i klemme, men at andre også risikerer at ryge med i den kollektive afstraffelse, som måske er på vej.
feb 2009
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
En sådan film skal efter min mening KUN laves af de forskellige klubber. Ellers er den absolut ik troværdig, men bare atter en YouTube - flæbefilm
feb 2006
Jeg har intet som helst problem med et importforbud over for alt der ikke er FCI-tavle på - tværtimod.
feb 2009
feb 2009
feb 2006
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 597
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Hvis man vil gøre noget, hvorfor så ikke gøre noget, der virker seriøst og ansvarligt. F.eks som udgangspunkt at anerkende, at der er et problem, at folks angst faktisk er reel, at det er hunde, der kan skade mere end de fleste, og at der har været alt for mange kedelige episoder.
Kom med nogle fornuftige og gennemførlige forslag til hvordan problemet kan løses/minimeres. Og lad være med bare at klynke over medierne eller nedgøre andre racer i et forsøg på at få Jeres til at se bedre ud.
aug 2007
Så nup dog en af dem fra YouTube, der er flere at vælge imellem *S*
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/05/15/125608.htm
Mit "personlige bidrag"
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9234
aug 2007
Sådan - 74 ud af de 222 var med en af de omdiskuterede typer hunde som den der skulle betale gildet.
Hvor mange overfald bliver ik anmeldt?
Nogen der vil "øffe" over, at andre hunde også bider?
Ja det må jo naturligvis være resten af de 222, altså 148 som har været af anden race.
Labrador var der feks registreret 60.000 af i 04 tæt fulgt af Schæferen. Det er KUN de registrerede via Dansk Hunderegister.
Hvor mange af de omtalte hunde er registreret i Dansk Hunderegister? Det er vel omtrent det samme antal som for en meget lille race...
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 1.015
For har oplevet det selv et par gange, hvor den ene gang vi var til sankt hans hvor vi havde en af vores hunde med som hilste på en anden amstaff hvor 3 mænd blev fuldstændig forbavset over de ikke begyndte at slåse da de hilste på hinanden.. den ene mand var så forbavset at han blev ved med at sige til sig selv " jamen der skete jo ingenting" ... så nogen skal det nok hjælpe på og der vil også være nogen det ikke gør...
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
...og så lige den evige: andre racer bider endnu mere - i ifølge statistikkerne - javel ja, fint argument men hvorfor er jeg og så mange andre mennesker ikke drøn-hamrende bange for labberne?
KUNNE det tænkes at labberne og de skide farlige gravhunde ikke vækker helt så stor angst fordi de ikke bider helt så stort og skadeligt?
KUNNE det tænkes at labrador og dræber--gravhundende er letter at håndtere, selv for hr. og fru. almindelig?
KUNNE det tænkes at angsten for de store muller-børge-hunde er reel og ikke bare stammer fra aviserne?
VILLE aviserne overhovedet have så meget at skrive om, hvis der ikke var belæg for at skrive om netop disse hunde?
osv osv osv
Men nej, lad os alle pege fingre af dem der er utrygge og/eller angste og så lad os stå til og i bedste fald, sende nogle SØØØØDE videoer ind med alle vores SØØØØDE hunde....jo jooww...
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 376
Kan ikke se hvorfor der skulle laves et forbund for hunde racer der ikke er i fci?? Mange af de racer som ikke er i fci har faktisk meget seriøse forbund.
jun 2004
Rigtig mange!
De 3 overfald mine hunde har været udsat for blev der ikke engang optaget rapport på.
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 18
MEN, folk der har så travlt med at det kun er muskelhunde der angriber mennesker ..
men er der overhovedet nogen der har hørt at for 4-6 uger siden, var der en baby der blev angrebet af en golden, og blev syet (er ikke helt sikker på tallet, men det er i nærheden) med lidt over 100 sting ?
det gider pressen underligt nok ikke skrive om !
jun 2004
Link?
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 18
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 60
Da alle medie liderlige politiker vil gøre det deres mærkesag at indføre et forbud så de kan score nogle billige stemmer på den regning.
Og plus folk uden venner endeligt har fået nogen at snakke med når det ikke lige regner så kan de jo rakke ned på de der onde muskel hunde så uanset hvor mange fakta vi så smider på bordet om hvor dejlige og velopdragne vi nu syndtes at vore egen hund er, det bider ikke på folk mere de har alle set den svenske!! pittbull som aviser og fjernsyn ynder at vise frem som skræmme eksempel på hvor grufulde voes dyr er.
Men den største skuffelse finder jeg nu her på hundegalleriet hvor så kaldte hunde venner skulle kunne mødes og hygge snakke hvor man burde kunne finde forståelse for sin fascination i Muskel hunde men nej der møder man de største modstandere trist (hunde venner bvadr) for hver gang der har været diskuteret om de omtalte hunde og der er frem kommet foreslag til hunde kørekort og sele påbud for alle hunde racer så uha nej så skal de jo selv til at være ansvarlige det kan vi jo ikke ha det er jo ikke deres hund der er problemet men alle de andres.
Når jeg nu har skrevet det så vil jeg gerne være den første til at kunne forstå folks skræk for!! ja muskelhunde for de er nogle gange temmeligt skræmmende at se på med afskårede ører og kæmpe store læder halsbånd med nitter osv så bliver de temmeligt tit ført af en tisseble som er bange for at få en røvfuld som så vælger at tirre sin hund så den konstant går rundt og gør af folk på gaden det er dem som man ser mest i gade billedet, for vi andre som har et naturligt forhold til dem har ikke behov for at gå rundt blandt handlende og føre os frem med en savlende dræber maskine og jo jeg ser det hver dag igennem mit arbejde som fører mig rundt i københavn.
Jeg vil afslutte med at fortælle hvad der fik mig til at få en amstaf.
Jeg har 3 store unger som godt kan være lidt for aktive dejligt
Så hvis vi skulle have en ny hund skulle det være en hund der kunne tåle at tumle hårdt og samtidigt være en familie kærlig hund som kunne beskytte vores værdier se der kommer en amstaff ind på rette hylde
Vores oplevelse af amstafen er at den kan tumle 4 timer i tiende gear uden at vise trætheds tegn den elsker sine søskende og deres lege kammarater over alt på jorden, og vores ældste søn er nyresyg og derved ikke så fysisk stærk hvilket får hunden til at være mere blid ved ham når de leger sammen han får eks lov til at trække hans træk snor ud af munden uden modstand få ham hvilket vi andre virkeligt skal kæmpe for at gøre.
Han er den perfekte vagt hund når han er alene hjemme.
Som et bonus point har vi samtidigt fået en utroligt lærenem hund hvilket overraskede mig efter at have haft både Schæfer og Rottveiler syndtes jeg er kommet nemmere over indlæringen med min Amtaf.
Vi vidste fra starten at når han blev køns moden ville der værre nul tolerance med det samme køn hvilket ikke har været det store Problem han bliver bare holdt fra andre hanhunde.
Nå jeg må hellere slutte med at sige til alle jer modstandere der ikke har oplevet ordentlige muskelhund mens de var lovlige Danmark det er jeres TAB.
Og lige held og lykke med de kommende blandings racer af tvilsom karakter som i så skal til at bekæmpe.
Med venlig hilsen
En Muskel hunde elsker på godt og ondt
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Muskelhunde er lovlige, kamphunde er ikke.
GG. Tak for kaffe.
dec 2007
Jamen et sted er det da virkelig synd for dem folk som sidder og ser det i fjernsynet... så er det da klart de har fået ét bestemt syn på disse racer.. De 3 gamle mænd som kom hen til os, havde aldrig set en amstaff i virkeligheden.. Er bare glad for at man kan vise andre at ens hund ikke er så farlig som de viser i fjernsynet.. vil faktis sige jeg var ret stolt over det at de 3 gamle mænd fik en positiv oplevelse af at vores hunde legede glad sammen...
jun 2004
nov 2005
Hvis du nu læser det rigtigt før du spiller smart så vil du udlade af det jeg skrev at jeg tror slaget er tabt for os der ikke har dem for syns skyld men for interessen i racen.
GG selv tak for kaffe hvad det så må betyde.
nov 2005
Er det netop ikke hvad jeg skriver ? som jeg også skriver så tror jeg slaget er tabt netop pga de fjolser der terroriserer gaden med dem.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 20
jeg synes virkelig at hver gang jeg ser dig i en tråd,så er det altid dig der skal gøre tingene personligt til andre folk herinde på hundegalleri.. du virker faktisk som en lille teenagerdreng som ikke har andet at lave... at du er de 65år virker du hvert fald ikke som om, selv de unge herinde virker meget mere moden end dig!!
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 20
Jeg har aldrig nogensinde svinet en anden person til herinde med noget som helst eller været personligt.. Men jeg kunne simpelten ikk holde mig da jeg så det var dig.. så er jeg ligeglad med at blive frosset, jeg synes du virkelig skulle vide det..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Læste du så om den sheltie der som offer nr 2 for samme kamphund blev skambidt til døde i nordjylland sidste år? Det kom nemlig overhovedet hellere ikke i pressen (kender til episoden gennem specialklubben). Det gad pressen åbenbart hellere ikke skrive om. Ligesom mange andre sager med alle mulige andre kamp og ikke-kamp hunde. Tingene kommer jo kun i pressen hvis nogen ringer dem op og melder det.
"folk er efterhånden ved at være så rundt på gulvet ang visse racer, pga mediernes dårlige journalastik"
Eller pga det overvældende antal ekstremt ansvarsløse ejere der forårsager og/eller lukker øjnene for at der ER problemer med disse hunde.
Jeg er ikke for forbud, men jeg er også en af dem der kaster op i stride strømme når jeg skal overbevises af puttenuttethed. Jeg ved godt at de ikke er farlige for MIG, men nu er det bare sådan at jeg også har en hund og han har på forhånd tabt sådan et slag da han både er fysisk underlegen og ikke ejer noget der ligner vedholdendhed i kofliktsituationer (racen trækker sig).
Jeg skal bruge en forsikring om at ejerne vil stramme op og tage mere ansvar - at der vil blive taget hensyn til at andre frygter disse hunde. Jeg skal IKKE overbevises om at de er søde og kunne aldrig gøre en flue fortræd for det er der alt for mange konkrete eksempler på ikke er tilfældet - det er HUNDE, de har stærke instinkter og drives og de bliver ikke slettet af at man opstiller sukkersøde foto-ops (ligesom enhvert andet dyr).
Vi vandt respekt med vores egen AST ved netop altid at udvise ekstra hensyn. Ved at gå i en liiidt større bue udenom folk og andre hunde og huske at smile meget venligt. Der er ALDRIG blevet råbt "han gør ikke noget" da han altid altid altid var i snor og kun gik fri i aflukkede områder (hvilket i øvrigt også gælder sheltien) - hvilken virkning ville det ikke også have? Har det nogensinde virket for nogen uanset hunderace at bræge "den gør ikke noget" til en der er utryg ved hunden frem for at kalde sin hund til sig og undskylde besværet?
dec 2007
Muskelhunde. Et forsøg værd.