1.341 visninger
|
Oprettet:
Så tænk dig da om, inden du køber hund {{forumTopicSubject}}
Ja, nu falder jeg tit over annoncer, hvor folk skal af med deres hund og de kommer med beggrundelser som:
pga. familieforøgelse
pga. at vi skal have et barn mere
Da vi vi venter vores første barn
Ja og andet i den dur.
Hvorfor tænker folk sig ikke om, inden de anskaffer sig en hund. Det kan da ikke komme bag på nogen, at en hund kan leve i mange år. At man måske på et eller andet tidspunkt skal have børn eller der kan komme flere til.
Mentaliteten blandt nogle, er åbenbart at når man får barn, så har man ingen interesse i hunden længere.
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 366
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
De fortjener et nyt hjem hvor de kan være og få lov til at være hund igen.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 366
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 114
Men hvordan får man lige folk til at tænke sig om inde de får hund... Måske det ikke skulle være så nemt bare lige at få en hund fordi man for en periode synes det kunne være hyggeligt!!!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 30
De tænker slet ikke over alt det besvær der også er med at have hund.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Fordi ofte er det unghunde omkring lømmelalderen der sælges syntes jeg..
Og det har nok også noget med at når hvalpen bliver stor, er den ikke længere så spændende og så nuttet, og kræver en del mere..
Bliver helt ked af det på hundens vejne
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
Når så mange hunde omplaceres, tror jeg en af grundene kan være opdrætterens skyld. Som opdrætter skal man ikke sælge til hvem som helst, men undersøge hvalpekøbernes baggrund grundigt. Feks. sælger jeg aldrig til familier med små børn, eller unge mennesker, som jo ikke ved hvor de er i livet om 10-15 år med hensyn til familie og børn.
Hvis en af mine hvalpe ikke kan være i deres familier, skal de afleveres hos mig, eller jeg skal godkende en evt nyfamilie.
Som opdrætter skal man aldrig sælge for pengens skyld, eller bare for at komme af med hvalpene.
Mvh
ElseJ
dec 2008
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 127
Og man skal da lige tænke på sit eget helbred, inden man bare probber piller ned - der er stærke og langvarrige bivirkninger.
Synes bestemt ikke at det er en dårlig undskyldning.
Men hvis der ligger allergi i familien, så vælg en allergi venlig hund!
dec 2008
Ja og svigermor slipper man da med i samme omgang så
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 103
brug og smid væk mentaliteten er desværre også kommet til dyreverden nu. det er jo så nemt at lade andre tage ansvaret - ikke?
Jeg kender en familie som har overtaget en border i omplacering, og den hund har det fedeste liv man kan tænke sig - så kan man ikke give hunden det den har brug for, så er omplacering da klart en mulighed, men hvorfor så ikke være ærlig, og indrøm at det hr været for stor en mundfuld, og at ens drøm viste sig at være et mareridt - et er at begå en fejl - men tag ansvar og stå ved det. og så sørg for at finde en omplaceringsfamilie der kan give hunde det den har prug for, og så skid hul i pengene!
det optimale ville klart være, at hunden er ved sin familie fra hvalp til den skal herfra, men når det ikke er en mulighed - tja jeg kan kun sige det igen: så stå ved jeres ansvar, og sørg for at ikke hvme som helst tager den hund med sig.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 127
Kan regne ud af at du ikke har fået de stærke, for så ville du ikke komme med den udtaelse.
Men er da glad for at du kan tåle dyr:0)
Så tænk dig da om, inden du køber hund