Hvor meget skal der til ! {{forumTopicSubject}}
Hej Hundegalleri !
Skriver denne tråd i afmagt og frustration, og for at høre jeres erfaringer med anskaffelse af en hvalp.
Vi er et par, der nu snart har prøvet i 1 år at anskaffe os en hvalp af racen Engelsk bulldog, og har haft kontakt til div danske kenneler. Jeg ved ikke om det kun er denne race specielt eller om det gælder alle racer, men uanset hvor vi henvender os får vi at vide, at ventelister benytter man sig ikke af, og desuden vil de ikke love man får en hvalp når der endelig kommer et kuld. FAIR nok de vil have man skal vise interesse, og de vil se en an etc. Så man besøger kennelen, skriver mails til andre kenneler som ikke engang skriver tilbage, tager til hundetræning, udstilling osv ringer til dem min en gang om måneden, nu er der endelig et kuld på vej fra den ene kennel vi har haft kontakt til og så får vi at vide at, der allerede er 3 reserveret?
Hvis man ikke fører ventelister hvordan fanden* (undskyld)* kan man så reservere, og hvorfor får man først sådan noget at vide langt inde i forløbet? Og hvis det er fordi de ikke finder os "gyldige" hvorfor så ikke bare melde ud ?
Hele vejen igennem syntes jeg, vi har stået i sådan en gråzone og kennelerne vil ikke love noget konkret man kan forholde sig til.
Nu ved jeg i så tænker, hvorfor spørger du her og ikke de/den pågældende kennel, og svaret er derpå !
iflg min egen opfattelse skal man åbenbart have tungen så langt oppe i ****** på kennelejerne at jeg faktisk ikke tør gå dem på klingen, af frygt for at vi så først mister chancen for at få en hvalp, for ellers var det sket for lang tid siden. (Det kan så være jeg ødelægger det alligevel med mit indlæg her, men nu må jeg bare har det ud af sys).
En sidste sidebemærkning, et eller andet sted syntes jeg det er frækt at man skal gå igennem så meget, det er fair nok de vil gerne have deres "børn" får det bedste hjem, men jeg skal betale 18.000 kr for en hund, som jeg glædeligt betaler, da jeg mener det en hund kan bidrage med i min dagligdag er mere værd end penge, men derudover skal jeg vuderes i hovede og røv. Hvor mange " trash " mennesker har lige råd til at gå ud og give 18000 kr for en hund og hvis jeg havde skumle, onde tanker etc, så kan man jo desværre næsten få en hund foræret.
PÅ forhånd tak.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
-at de ikke melder klart ud om i kan købe en hvalp eller ej når der kommer et kuld, synes jeg tilgengæld ikke er i orden.
Vil de ikke sælge til jer, så er det mest rimelige at fortælle det. Hvis det er fordi de har så mange på venteliste at de pt ikke mener der er grund til at skrive jer op, da i ikke vil kunne få en de kommende år, så må de melde det ud.
det andet synes jeg er urimeligt.
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
Jeg ved selv alt for godt, hvor svært det er at komme i betragtning til for vores vedkomne chien.
Og tit er det sådan at man skal anbefales af nogen for at kunne komme i betragtning. Kenneller vil gerne have hvalpekøbere med raceerfaring, og det er jo pænt svært at få når man ikke kan få en hvalp det min mand og jeg har gjort er at skrive mails til de kenneller vi var mest interesseret i, hvor vi har skrevet en lille lær os at kende mail. Om hvem vi er, hvad vi laver til hverdag, hvorfor vi vil have chien og hvad vi har af planer for vores hunde. Og det er taget vel imod, og så har vi lavet meget netværk arbejde herinde og taget ud til træf og udstillinger og vist vores ansigter. Og det er altså en lang process at gå igennem for at få den helt rigtige hund. Tro mig jeg har tudet været vred og skuffet mange gange, men ingen tåre er grædt forgæves, nu har vi de 2 dejligste chier fra nogle gode kenneller
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Nogle kenneler tror jeg simpelthen ikke tænker sig om, når de stiller krav, for har hørt om krav der er umulige at opfylde.
Fx. krævede en stribe opdrætter indenfor en bestemt race, at nye købere havde raceerfaring, samt ikke købte af "de andre", som ikke var i inkliken eller af anden klub etc.
- tænker...hvordan dælen kan de nye købere få raceerfaring og samtidig opfylde kravene om, hvilke avlere de må have købt fra, hvis det er kravet hos ALLE de opdrættere, der er "godkendt" ??
Nogle af kravene er simpelthen umulige at overholde.....ligesom man i visse jobs helst skal være under 18(for så er man billig), men også gerne have 40 års erfaring....
Synes også det er dybt useriøst ikke at melde klart ud overfor folk om, hvorvidt de kan få lov til at købe eller ej....
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Det kan være at de først tager mod bestilling når parringen er foretaget, eller hvalpene født?
Personligt har jeg heller ikke nogen venteliste, men folk kan begynde at blive skrevet op, når hvalpene er født. Jeg kontakter dem, der har vist interesse inden hvalpene inden fødslen, så snart hvalpene er født, så er det først herfra man kan bestille en hvalp.
Ja, det er ærgerligt at det skal være sådan, at man ikke tør spørge om de ting man gerne vil, af frygt for at miste chancen, sådan burde det ikke være. Jeg vil da som opdrætter håbe at folk har nogle spørgsmål ang mine hunde, når de gerne vil købe hvalp. Men ja, man kan godt sidde med lidt af samme følelse, som når man bliver stoppet af politiet, man tør ikke sige for meget:-)
Håber at i finder en dejlig hvalp. Ellers er der jo også udenlandske opdrættere, jeg kan godt være anbefale 1kennel i udlandet, hvis det er....du siger bare til.
Hvor meget skal der til !