{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Antitræk-sele ? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her, der har god/dårlig erfaring med sele, lupi, halti mv. i forbindelse med TRÆKKERI ? Sakki (21kg) er begyndt at trække voldsomt efter han er trådt i pubertet (av, av min ryg, smiler). Det skulle gerne være den rigtige (av, av), så jeres erfaring modtages med glæde. Har set lidt forskelligt på nettet, bl.a. hos loppetjansen, men det er svært at vælge...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antitræk-sele ?
  • #1   1. mar 2006 personlig mener jeg at man ikke skal bruge dem da de virker på den måde at det gør ondt på hunden når den trækker lidt ligesom pighalsbånd

  • #2   1. mar 2006 Jeg brugte før en halti til Daisy. Den hjalp utrolig meget, men hvis hun trak for meget, sad den næsten helt op i øjet og det var ret ubehageligt, så den røg i skraldespanden :o)

  • #3   1. mar 2006 jeg bruger sele og det startede jeg på da min var ½ år. andet kan jeg ik sytre ham med. det bedste er at anskaffe sig en sele med "spore" tror jeg nok det heder. d.v.s at når han trækker at han bliver ikkke nivet men det giver et lille ubehag så stopper han automatisk med at trække.

  • #4   1. mar 2006 Vi har prøvet en, hvor den går ind og klemmer så der var lidt konsekvent i det, dette hjalp rigtig godt for amanda og hun lærte at gå plads, på den måde,

    MEN, vælg en sele som her beskyttelse ved "armhulerne" ellers river det hård ud.

    Alle de seler som vi har kikket på til amanda har ligget på 89-110 kr.
    Nu har vi en sele som er lidt lige som POWER selen, den kosted så bare 139 kr. ved den lokale dyrehandler.

    håber det hjalp på forvirringen.


  • #5   1. mar 2006 Takker, var inde at se powerselen, ser god ud..Hvor findes den med spore ? TAK til alle der hjælper !

  • #6   1. mar 2006 i alle dyrehandler, du skal bare spørge af

  • #7   1. mar 2006 Hmm ser du har dresur halsbånd på hende/ham ?, hvorfor bruger du ikke bare det ?


  • #8   1. mar 2006 Dressurhalsbåndet knækkede, er ikke længere godt nok, han er blevet vildt stærk, smiler...

  • #9   1. mar 2006 Vi har for et par uger siden fået en halti af vores hundetræner, og kan KUN anbefale den. Den gør jo ikke ondt eller er til anden gene for hunden, men går ind og trykker og de steder, hvor hunde føler sig domineret. Dvs. i nakken og over snuden.
    Vores hund var også begyndt at trække helt vildt, og vi anede ikke hvad vi skulle gøre, men denne her hjælper virkelig meget.


  • #10   1. mar 2006 hej...
    Jeg brugte en sele der hedder: Gentle lead...
    Købte den hos vores hundetræner, og den hjalp os rigtig meget og hun holdt helt op med trække....

    Linda


  • #11   1. mar 2006 synes bare man skal lære sin hund at den ikke må trække. Det gjorde vi og det kan kun anbefales...

  • #12   1. mar 2006 Det kan bare være svært. Hvis hunden trækker, og man hiver i den trækker den tit endnu mere.

  • #13   1. mar 2006 hej..

    jeg startede med at bruge sele først, men uden held. da han bare trækkede med hele sin krops vægt. så prøvede jeg halti, og den fungerer bare supert.

    bare det at han har den på gør at han ikke trækker, de lærer hurtigt at stoppe med at trække, i hvert fald når de har den på hæhæ, tog jeg den af igen er problemmet der igen.. hvis den ryger i øjet er den for stor. har jeg også prøvet. købte så nr mindre.. den skal sidde helt rigtigt..

    den fungerer jo sådan at du har en ende af snoren i haslbåndet og en ende i halti´en.. og når hunden trækker hiver man i den ende hvor haltien er selvfølgelig og så drejer snuden jo, og hunden søger så fremad.. når man har en hund på 50 kilo er det rart at den virker, og uden man får trukket armene af, da hundes snude ikke rigtig er så stærk..

    håber du finder en løsning.. halti har i hvert fald hjulpet os..

    mvh karina



  • #14   1. mar 2006 Ja ! Vi øver intens "gå pænt" hele tiden...

Kommentér på:
Antitræk-sele ?

Annonce