{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Adfærdsændring efter kasteration..?? {{forumTopicSubject}}

Min hund Victor (boerboel) blev kastereret her for en måned siden, siden da har han ændret en del adfærd til det værre..

Han blev kastereret fordi han skulle bo sammen med 3 hunhunde på den gård vi er flyttet ud på. Førhen kunne han godt blive agressiv og angribe uden grund den hun min eks. har (en amstaff han, som victor er vokset op med) og uden den anden havde lagt op til noget. da vi så gik fra hinanden var der ikke noget, han blev meget mere rolig, men nu var der jo så heller ikke nogen at skulle dele opmærksomhed med. Så flyttede jeg ud på en gård hvor der var andre hunde men kun tæver, hvilket jeg ikke mente ville væreet problem bare han blev kastereret. men nu er han begyndt at angribe igen, og det bliver oftere og oftere, nogen gange mens de leger..

Er der andre der har oplevet noget lignende?? evt. noget der går over?? Vil nødigt af med ham..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsændring efter kasteration..??
  • #1   28. jul 2009 Angriber han TÆVERNE???

• #2   28. jul 2009 Jeg har hørt om det før desværre smiley

Men hvor gammel er han ? Kan se han er fra 2007, men hvornår ?
    For det kan vel også være fordi han er ved at blive voksen, og begynder at sige mere fra ?

• #3   28. jul 2009 Ja han kan gode finde på at angribe tæverne, han bor sammen med en lab. blanding på 1 ½ år, og nogen gange når de leger så vender han pludselig. man kan se det i hans blik når han vender..

Han er fra juni måned 2007, så 2 år.

• #4   28. jul 2009 I MIN verden angriber hanner ikke tæver og hvalpe og tæver angriber ikke hanner og hvalpe. Så enkelt er det.

• #5   28. jul 2009 "nogen gange når de leger så vender han pludselig. man kan se det i hans blik når han vender.."

Det lyder ikke godt smiley

• #6   28. jul 2009 Nej sådan ser jeg så på det hanner skal ikke angribe tæver.

Og nej det er ikke godt, har det rigtig dårligt med det skal være sådan. Tror måske bare han er en "alene" hund??

• #7   29. jul 2009 Sara B

Er der sket noget i hans hvalpe periode?
    er han blevet agrebet, domineret?
    Nogle gange hvis en hvalp hare været udsat for nogle ikke så heldige ting kan de i nogle tilfælde vise sig i adfærdsændring når hunden bliver omkring de 2 år.

Mit råd: kontakt en hundetræner, tag på et adfærdskursus og få hunden presenteret for figuranthunde. Der vil du i samarbejde med træneren finde en mulig løsning til hvordan i ændre hans adfærd, han er jo stadig bare en ung hund, så man kan godt nå at rette på det, det vil bare være tidskrævende og hårdt arbejde fra din side, med en hel del lydighedstræning.

Har selv det problem med min han, men han er kun gal på fremmede hanner.

• #8   29. jul 2009 det lyder godt nok som om der noget galt i hovedet på ham smiley

måske få en adfærds ud og kigge på ham i sine vandte omgivelser.
    og så tage den der fra.
    men ja ingen kontakt med andre hunde andet hvis i går ture sammen med dem i snor selvf.
    bare så han stadigvæk har kontakt men alligevel ikk hvis du forstår?

knuz

• #9   29. jul 2009 Mette: Smart sagt, men hvad skal Sara B bruge det til?

• #10   29. jul 2009 Tak, CHINE..........

Ja, at der er noget galt i hovedet på en hund, der angiber hunde af andet køn!!!
    Så enten får man en adfærdsterapeut på og er 100% sikker på at man vil gå det kæmpe arbejde igennem, det er at få sat skik på så stor en adfærds"fejl" eller også afliver man. Det er simpelthen, i MIN verden, ikke ok at have så stor og vogtende en hund gående, som ikke kan med andre.
    Og ja, jeg kender det fra min egen lille andedam. Min nabo har nemlig også en boer boel, som ville æde mine 3 (både tæverne og hannen), hvis den kunne komme til det!!

• #11   29. jul 2009 Det lyder meget mærkeligt. Min ene hund blev kastereret for ca 4 måneder siden og nu har jeg den mest dejlige og rolige hund.

Jeg ville kontakte dyrlægen og høre hvad han/hun har af råd, de må jo trods alt vide noget om det.

• #13   29. jul 2009 Mette: ok sorry. Jeg vidste ikke du mente at udvejen så kunne være at give hunden fred.

¨Jeg tænker (og det kan godt være det er forkert for ved ikke meget om det), men at når han kastererer en hund så ser han vel alle hunde ens. Så ville det ikke give god mening at både hanner og tæver bliver intetkøn i hundens øjne og derfor begge en trusel eller konkurrent? Har en veninde som har en hund som før han fik fjernet mandommen havde problemer med hanhunde. Efter operationen var det det samme problæem med tæver.

• #15   29. jul 2009 Kastration forstærker ikke aggression, enten hjælper det eller også sker der ingenting - det kommer an på hvad aggressionen skyldes (hvis hormonel er der chance for at kast hjælper, hvis smerter eller psykisk gør det ikke)

• #16   10. aug 2009 Sara har ikke kontaktet mig, men kan se på hendes boerboels profil at hunden er blevet omplaceret.

Som andre i denne tråd siger, så er det ikke normalt at en han angriber en tæve, uanset race.

Men hvad mener du helt konkret med et angreb?

Mine hanner finder sig ikke i sure kællinger og sætter dem på plads hvis det er nødvendigt, men de angriber dem bestemt ikke.

Jeg vil gerne hjælpe dig, hvis du er interesseret, men jeg må vide noget mere og møde hunden.

Kommentér på:
Adfærdsændring efter kasteration..??

Annonce