{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

HVORFOR ALT DEN KRÆSENHED????? {{forumTopicSubject}}

Nu er der gået ca over 3 uger siden jeg fik min lille smukke schæfer tæve hjem fra sin opdrætter...efter at have haft tynd mave i 5 dage har hun simpelthen ikke gadet spise sin Eukanuba, som jeg jo så pænt håndfodrede hende med, da hun tabte sig for meget. Derefter gik vi over til Royal C german sheperd puppy large , som hun spiste lidt af i 2 dage og så igen ikke rørte dette foder mere, så har jeg givet hende smagsprøver af Orijen, som jo slukke være SÅ Godt, men ak heller ikke dette gad hun æde....NU fodrer jeg så med Barf ( eller rigtig hunde mad), som så består af kallun, oksekød, fjerkræ, indmad, kalkun, hestekød, lam og ben og fisk.- Det æder hun glædeligt!!!!! Problemet er at min fryser ikke har den store plads og mit kære budget heller ikke havde regnet med over 600kr i mad om måneden.....

Jeg prøvede i dag at give hende smagsprøver at Markus Mühle og det smagte hun da på......hun grov-åd det ikke men hun spiste da 3 af de store hestepille agtige piller, som MM nu er....

Kan barf virkelig ikke gøres billigere end 500kr om måneden????

kan jeg bare stille en skål MM ud i køkkenet og håbe at hun til sidst spiser det, hvis der ikke serveres andet???

Hvad gør man med sådanne en kræsen hund????

Råd og hjælp søges!!!!!! Man bliver jo helt depri over dette....hvorfor vil hun foreksempel ikke spise de gode foder mærker?, når hun F.eks Elsker sin Frolic godbidder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVORFOR ALT DEN KRÆSENHED?????
  • #1   27. jul 2009 må jeg spørge hvad hun plejer at få hos sin opdrætter?

• #2   27. jul 2009 frolic er jo en slags fast.food, fyldt med tilsætningsstoffer og ikke særlig godt i mit hoved :o)
    Hvis hun virkelig ikke vil spise tørkost - kan du måske blive nød til at barfe.. :o)
    jeg giver omkring 3-400 kr. om måneden .. og Nala elsker det, og trives, så er det altså de penge værd :o)

håber du finder ud af det..

• Pernille C
    Pernille C Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #3   27. jul 2009 Min hund har også nogle mærker han ikke vil spise, men jeg fortsætter altså med posen... Han spiser når han er sulten nok... Det lyder hårdt men sådan har vi det altså.... hvis han så ikke spiser et par dage, får han rester fra aftensmaden... men jeg tror altså at de nok skal spise når de bliver sultne nok...

• #4   27. jul 2009 Tja, Trunte var ufattelig kræsen da jeg fik hende, hun havde næsten kun levet af sovs og kartofler osv inden jeg fik hende.

Jeg gav hende noget tørfoder, og lod det stå fremme ... og indimellem fik hun lidt andet, af min aftensmad, så jeg var sikker på at hun fik lidt ... der gik lidt tid, men nu spiser hun stort set alt hvad jeg giver hende.

• #5   27. jul 2009 Jeg havde INGEN godbidder brugt overhovedet før den spiste sin tørkost.. ellers må du barfe. men jeg havde helt 100 ikk brugt frolic ( nogensinde) før ddden spiste alm. mad smiley

• #6   27. jul 2009 monika
    Kan hun være syg ? Have kvalme, ondt i maven el. lign ?

• #7   27. jul 2009 My mistake- læste ikke lige at hun ville spise BARF smiley

• #8   27. jul 2009 undskyld for de skriftlige fejl...har bare tastet derud af.....

• #10   27. jul 2009 Hvorfor er alle blevet så fanatiske med det tørkost......bløe dog det tørkost lidt op..... kom lidt leverpostej iog mas det godt rundt..... eller en lille bøf.....en lille frikadelle.... lidt fisk....kylling..... eller bare lidt hunde-vådfoder.....

Hvad er det man tror skader hunden , hvis den får en lille bitte smule mad i dens tørfoder, der smager godt , og hunden kan lide.

Mine hunde får hver dag..... tørfoder...revet gulerod.... og så lidt af , hvad vi spiser..... eller bare lidt tun....leverpostej.... eller hvad jeg har.

Jeg har aldrig KUN fodret med tørfoder... og mine hunde gennem årene har altid været sunde og raske... :O)

Jeg synes det er noget underligt noget , at anbefale , at man sulter hunden , hvis den ikke vil spise rent tørfoder... ...

• #12   27. jul 2009 Hendes opdrætter har fortalt mig at hendes far også var meget småtspisende som hvalp.....

Så i ville råde mig til at bare stille en skål tørfoder ud og så håbe på at hun spiser af dette når sulten nærmer sig?

• #13   27. jul 2009 Eukanuba plejede hun at få!!!!!!!!!!!!!!!!! og det gider hun ikke mere ( lige meget hvad og hvordan jeg serverer dette!!!!!!)

• #15   27. jul 2009 hvorfor bruger du ikke det foder opdrætter brugte? går ud fra den kunne lide det?

• #17   27. jul 2009 Hvis hun dog bare gad dette!!!!! Jeg har prøvet at mht til at snyde og putte diverse ting ind i foderet og hun spiste ikke sit Eukanuba at all!!!!

Jeg ville jo ikke have været så deprimeret over dette hvis jeg ikke har prøvet alt!!!!!!

Barf æder hun , men prisen er sku dyr!!!!!! og man vil sin hund det bedste også fordi det er en hun man vil udstille og ligge brugsprøver på, så pelt og bygning skal være iorden.

• #18   27. jul 2009 jeg mente pels og bygning

Kirsten L- Hvor og hvad køber du, som kan gøre barfen billigere????

• #19   27. jul 2009 monika H

Så sæt dog tørfoderet i blød...... og bland noget i , hun kan lide.... evt leverpostej..... og MOS det sammen.... så kan hunden da ikke sortere det fra.......

• Pernille C
    Pernille C Tilmeldt:
    jul 2009

#20   27. jul 2009 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna :
    Jeg ved ikke om det er mig du snakker om når du siger det er mærkeligt at sulte hunden hvis den ikke vil spise tørkost...
    Jeg vil lige sige, som jeg også skrev, hvis han ikke vil spise tørkosten, får han noget af mit mad efter aftensmad... Jeg er af samme mening som dig, hvis man har noget kød, eller andet, er det godt at bruge til tørkosten... jeg ville aldrig sulte min hund..

• #21   27. jul 2009 Vores får det billigste fra Aldi... sorry men det det han gider at spise. Og hellere han får lidt mad end intet. Min mors hund får pedigree blandet med royal canin fordi hun ikke gider æde royal canin rent.

Prøv nogle af de billige mærker. Jeg VED godt de ikke er lige så gode men lidt er bedre end ingenting:-)

• #22   27. jul 2009 Hvad er det for en til kræsne hunde fra Acana????? Hvad hedder den????

Har lige været nede i forretningen og købt en prøve smags pose fra orijen og den gad hun sku ikke!!!

• #23   27. jul 2009 Og så kan man give noget hårdt ..( et okseben ) at gnave i ... som tandbørste...

• #24   27. jul 2009 Pernille C

Nej.. nej.... det var skrevet generelt..... da der er mange herinde , der skriver at man IKKE skal give hunden noget andet..... men bare give den tørkosten..... og så skal hunden nok spise , når den bliver sulten nok....

Det er DET jeg ikke bryder om.

Jeg vil hellere have en mæt og glad hund..... end en sulten og ulykkelig.

• #25   27. jul 2009 det er sjovt at i skriver så mos dog noget i foderet og blød det op.....

Jamen det har jeg jo prøvet......hvis det bliver most så æder hun det ikke og ellers vælger hun at slikke leverp af og droppe pillerne!!!!!

• #26   27. jul 2009 Jeg blandet også altid vådfoder ned i tørfoderet.......

• Pernille C
    Pernille C Tilmeldt:
    jul 2009

#27   27. jul 2009 NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    Sådan har jeg det også... så er vi enige smiley

• #28   27. jul 2009 Har også prøvet tonsvis af dyre mærker til Bella og hun gider dem ikke...
    Lige nu får hun Paw knas, blandet op med det jeg nu har i huset. Gider ikke at slås mere.... Prøver senere igen med det foder jeg syntes hun skal have

• #29   27. jul 2009 Monika: Vi prøver at komme med gode råd, det er ikke alle der læser hele tråden inden de snare på dit spørgsmål, så ingen grund til at fare op.

Kan sagtens forstå at det ikke er sjovt at have en hund der ikke vil spise men hvis den gerne vil barfe, jamen så har du nok ikke rigtig noget valg. Så må du ringe rundt og finde det billigste sted i nærheden af dig at købe barf:-)

Mvh Line

• #30   27. jul 2009 Coda er også kræsen. Hun får mad 2 gange om dagen som vi lader stå til hun bliver sulten og spiser det (efter motion) Hun har dog ikke tabt sig. Tvært imod tager hun 1 kg på om måneden.
    Vi varierer det lidt. A38, vand, råt kyllinge kød osv

• #31   27. jul 2009 Du kunne pröve og haelde lidt vand på törfoderet og kom det i microbölgeovnen så bliver det blödt og meget mere spaendende for det meste smiley

• #32   27. jul 2009 Hunde har ikke særlig gode smagsløg - de bruger lugtesansen til det de vil spise smiley Så lun leverpostejen el. lign. så maden dufter lækkert smiley

• #33   27. jul 2009 monika H

Læs nu hvad jeg skriver...... blød tørfoderet op ( så det er BLØDT )
    Mos det bløde tørfoder sammen med en frikadelle...... så kan den da ikke lade tørfoder-pillerne ligge.... da de er MOST.... :O)

Kommentér på:
HVORFOR ALT DEN KRÆSENHED?????

Annonce