{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej!
Vi er de glade ejer af en 1 årig beagle tæve og kunne godt tænke os en beagle tæve mere.

Vi har bare hørt at det ikke er ideelt at have to tæve under samme hus hvis de ikke er fra samme kul. Men vi ved ikk om det også gælder for beagler som jo virkelig er en flokhund.

Så ville høre om der er andre der er af anden mening eller selv har gode affaringer med to beagle tæver som ikke er fra samme kul

Håber i kan hjælpe
mvh Line

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund nr. 2
  • #1   27. jul 2009 jeg har ikke erfaring med beagler, men jeg har da 4 tæver fra 6 måneder til 8 år og der er ingen problemer.

men man kan aldrig vide sig helt sikker om de kan sammen, det gælder alle hunde

• #2   27. jul 2009 At de er fra samme kuld gør det ikke nemmere -snarere tværtimod, da de så er lige gamle og det kan give problemer når de begegbliver kønsmodne.

Men det kan nu godt lade sig gøre at have to tæver sammen. Det er jo langt fra alle hunde der har problemer med andre hunde af samme køn, og hvis der er en foruftig aldersforskel imellem hundene skulle det nok kunne gå. S vidt jeg ved har beagler normalt ikke de store problemer med dominans, egetkønsagression osv.

• #3   27. jul 2009 Mmmh, nu har jeg aldrig haft tæver - kun hanhunde. Og da jeg var "bette" og boede hos mor og far, der havde vi 5 schæfer hanner, hvilket gik ganske fint. de var heller ik fra samme kuld.

Mig og min kæreste har også lige købt en bette hvalp mere - vi har selv en dejlig han på 11 mdr. Selv jeg er nervøs, mest for at jeg har hørt at man "ødelægger" sin første hund, hvis man skaffer sig en hvalp mere - nu hvor ens første hund ikke er ældre og under 2 år smiley ved ikke om det passer.

• #4   27. jul 2009 Jeg ville ikke turde to tæver sammen og slet ikke hvis der ikke er større aldersforskel...

• #5   27. jul 2009 Jeg har heller ingen erfaring med beagler, men jeg har 5 tæver i alderen fra 3 mdr til 5 år og jeg har heller ikke problemer.

• #6   27. jul 2009 prøv og skriv ig hør ( zilaiya fotoa røvfræk røvspræk) Det hedder hun herinde.. hun har 2 tæver af den race..

• #7   27. jul 2009 sorry zilaiya fotos røvfræk røvspræk.. li en stave fejl før smiley

• #8   27. jul 2009 Jeg har 3 tæver - 2 af dem er begge knap 3 år - og så har vi en hvalp på 4 måneder. De går fint sammen alle 3.
    En af de voksne tæver har indtaget "føre-rollen" - men på en måde så de andre accepterer at det er hende der "styrer" lidt. Men i sidste ende er det mig der styrer ;0)

Kommentér på:
hund nr. 2

Annonce