{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.145 visninger | Oprettet:

Fodring af grand danois hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne spørge hvor meget jeres grand danois spiser. Jeg har en blanding mellem grand danois (mor) og sanktbernhards. (far) Han ligner sin mor meget og især med hensyn til det med at vokse. Han er 16 uger nu og vejer 24 kg. Nu er det så jeg gerne vil vide om han skal have lidt ekstra ud over det der står på posen eller hvad. Han får Olivers hvalpe foder til stoe racer. Har prøvet andet men så tager han ikke på. Han får nu ca. 500 g om dagen, er det nok? Jeg ved lidt om hans mors race så jeg tør heller ikke at overfodre ham. Håber at der er nogen som kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af grand danois hvalp
  • #1   27. jul 2009 Hvad der står på sækken er vejledende, du skal mærke på din hvalp for at kunne vurdere om den får for meget eller for lidt.
    Den skal føles blød og rund, ikke noget med synlige hofteben og rygrad.
    Om hvalpen vokser for hurtigt vurderes på benstillingen, men her er det nemmest at have sin opdrætter til at hjælpe. Jeg ville aldrig fodre en hvalp af den race med det foder du har valgt, men det er nok en anden snak.

• #4   27. jul 2009 Krumme, om hvalpen vokser forkert afhænger af foderets indhold i højere grad end af mængden. Det er lige så uhensigtsmæssig at en hvalp af denne race er for tynd som at den er fed.

• #6   27. jul 2009 Tak for hjælpen alle sammen. Jeg har lige nu fået lavet vækstskemaet inde på Hills. Er det bedre at gå over til adult allerede nu? Og hvad er det egentlig at der er galt med Olivers? Har prøvet hills og et andet foder som jeg ikke kan huske hvad hedder og det tog han overhovedet ikke på af.

• #8   27. jul 2009 Anbefaler jeg Olivers?
    Anbefaler jeg hvalpefoder?

Selvfølgelig skal man forholde sig til kombinationen, men at tage udgangspunkt i den af racerne med størst udfordringer i væksen kan umuligt være helt ude i det blå.

I forhold til proteinindholdet vil du hos alle fodermærker kunne finde varianter med for meget protein. Jeg har vist ikke helt forstået hvad det er du ønsker at diskutere?

• #9   27. jul 2009 Mie: Jeg spurgte såment bare ud fra de svar jeg har fået.
    Krumme: På det vækstskema jeg har lavet ligger han så langt oppe at han er lidt udenfor kurven.

• #11   27. jul 2009 Lea, hvad fik hvalpen det sted du købte den?
    Det er en god ide at vælge et foder med højt kalorieindhold men samtidig skal det ikke indeholde mere end 25% protein. Det kan godt være lidt af en udfordring at finde, da fedtindholdet ofte falder i takt med proteinet.

Men det er ikke umuligt, du vil kunne finde hvad du søger i RC german shepherd adult 24. Når din hund er 18-24 måneder kan du sætte den over på RC great dane 23, et foder som også andre racer en grand danois trives godt på, må jeg hellere tilføje.

God fornøjelse!

• #12   27. jul 2009 Lea, mit tidligere var ikke til dig :o)

• #13   27. jul 2009 Ud fra den sidste vejning er der et knæk opad men der havde han også taget 3 kilo på på en uge. Jeg syntes at han vokser rigtig meget i højden lige nu men syntes ikke rigtig at der kommer noget på sidebenene.

• #14   27. jul 2009 Ved ikke hvad han fik der hvor vi købte ham. Vi startede på Olivers lige da vi havde fået ham.

• #15   27. jul 2009 Hvis du synes han vokser i højden uden der kommer noget på siden, skyldes det ganske givet at der er for højt proteinindhold i det hvalpefoder du bruger nu. Hvordan er fordelingen?

Indtil du får købt et nyt foder kan det hjælpe at tilsætte et kulhydrat, evt. gennem ris. På den måde ændrer du fordelingen og får sænket proteinprocenten.

• #17   27. jul 2009 Hvis du mener fordelingen på ham så er han ikke tynd men jeg syntes at han er tæt på at være det. Han vejer som sagt 24 kg og har lige målt ham og han er ca. 58 cm over skuldrene. Han for mad morgen og aften.

• #18   27. jul 2009 Nej fordelingen i foderet.
    Hvor meget protein og hvor meget fedt indeholder det?

Jeg ville i øvrigt fodrer 3 gange dagligt hvis ellers hunden vil spise.

• #19   27. jul 2009 Han er en MEGET mad glad hund.

Protein 25 %
    Fedt 15 %
    Fibre 3,5 %
    Frisk kylling 17,5 %
    Kylling i alt 57,5 %
    Glukosamin 700 mg/kg
    Kondroitin 500 mg/kg
    L-carnitin 110 mg/kg
    Lutein 4 mg/kg
    Taurin 0,25 %
    Omega 3 0,7 %
    Omega 6 2 %
    Optagelse 92 %
    Kcal. pr kg (ME) 3800

• #20   27. jul 2009 Det er ikke et højt indhold, men måske kilden ikke er hensigtsmæssig.
    Jeg ville fodrer som tidligere beskrevet og sætte ham op til 3 måltider dagligt. Tilsæt evt. noget c-vitamin.
    Vær lidt forsigtig med motion, en hvalp af den størrelse skal have meget ro.

Jeg bliver nødt til at spørge, har du slet ingen rådgivning modtaget det sted du har købt din hund?

• #21   27. jul 2009 Jeg er meget forsigtig med hensyn til motion. Han for lov til at motionere i hans tempo. Nu har vi også en anden hund på lidt over et år så de motionere hinanden. : ) Nej jeg har ikke fået noget rådgivning. Jeg ved selv en hel del om racen men bare ikke om vækst og foder. Jeg har siden vi har fået ham kigget her inde på den ægte vare ; ) for at se om han følger deres vækst mønster og der må man sige at jeg har endnu ikke set noget af hans far i ham.

• #22   27. jul 2009 Sådan her ser Olivers voksen foder ud:

Protein 28 %
    Fedt 16 %
    Fibre 3 %
    Frisk kylling 15,5 %
    Kylling i alt 59,5 %
    Glukosamin 700 mg/kg
    Kondroitin 500 mg/kg
    L-carnitin 110 mg/kg
    Lutein 4 mg/kg
    Taurin 0,25 %
    Omega 3 0,70 %
    Omega 6 2,3 %
    Optagelse 92 %
    Kcal. Pr kg (ME) 4004

der er da ikke den store forskel, er der?

• #23   27. jul 2009 Hvad var det første du viste mig??

Han skal ikke have Olivers voksenfoder ser det ud til.

• #24   27. jul 2009 Det første er Olivers hvalpe foder til store racer. Det er det han får nu.

• #26   27. jul 2009 Han for også Large Breed start. Det har han gjort siden han var 8 uger. Kan jeg så godt holde mig til det?

• #27   27. jul 2009 Hvis ikke du er tilfreds med din hunds vækst skal du jo ikke blive på det foder.

• #28   27. jul 2009 Vil bare gerne have lidt mere sul på ham. Og så vil jeg bare være sikker på at han vokser som han skal.

• #29   27. jul 2009 Og så mener jeg løsningen er at sætte ham over på et foder som tidligere beskrevet :o)
    Mere fedt, lidt mindre protein, tilsæt evt. c-vitamin.

• #30   27. jul 2009 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3222

Det her er Janni, der selv opdrætter, og jeg ved at hun fodrer med Olivers, og hendes hunde mangler intet, men ser sunde og raske ud.
    Hun har selv opdrættet en hanhund der her i foråret blev dansk champion.

Prøv at skriv til hende ang Olivers.

Vi fodrer selv med royal canin Maxi Adult og er godt tilfreds med det, men ved også at Janni er rigtig glad for Olivers;o)

• #31   5. aug 2009 Vores grand danois, får Royal canin giant baby men den gider ikke rigtig spise de små 400 gram der står den ska have efter skemaet den skal have, overvejer at skifte til hike hvalpefoder, som vores opdrætter også ku anbefale, men hun mente at royal canin var det bedste mens den vokser.

Kommentér på:
Fodring af grand danois hvalp

Annonce