{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvide boxere- fakta og myter ?
  • #1   25. jul 2009 Er det ikke noget generelt for hvide hunde (og andre dyr) at de er mere udsatte for en række sygdomme, deriblandt døvhed?

    Og ja, det er et spændende emne..


  • #2   25. jul 2009 Hvor de hunde der ikke har anlæg for sygdommene, reelt er røde og ikke hvide..

    Men der er andre der ved meget mere om det, mon ikke de sidder og skriver lige nu?


  • #3   25. jul 2009 (link fjernet)

  • #4   25. jul 2009 Hunde som er hvide grundet manglende pigmentering har større risiko for døvhad og allergi.... Mener også at have hørt at der er større risiko for døvhed, men er ikke sikker...

    Racer som Samojed og Podhalanski er ikke hvide grundet manglende pigmentering, men har det som farvegen... Hvorimod blandt andet boxere, franske bulldogs og dogo argentino er hvide grundet manglende pigmentering...

    Det jeg så bare ikke forstår er, at det så vidt jeg ved kun er indenfor boxeren at man afliver hvide hvalpe - så mon dog det er grundet det forhøjede risiko for døvhed, og ikke nærmere fordi det er en uønsket farve??


  • #5   25. jul 2009 Lidt mere myter & facts -

    http://www.hvideboxere.dk/myter.htm


  • #6   25. jul 2009 Michélle -aflivning af hvide hvalpe forekom/forekommer osse ved bl.a. GD. Det er såmænd slet ikke så sjældent.

    Og ja, der ER risiko for døvhed ved hvide hvalpe. Det er fakta man ikke kan løbe fra.


  • #7   25. jul 2009 det er rigtig at hvide hunde - altså RIGTIG hvide hunde - har større risiko for døvhed (hvid schæfer, westie osv er ikke hvide, de er faktisk bleg-røde - tro det eller ej smiley
    dette er fordi at enzymet melanin,både er med til at give farve i pelsen og til at opbygge det indre øre. Så er en hund hvid omkring ørerne, hvilket næsten kun sker ved helt hvide hunde, så er der en større risiko for at melaninen ikke er nået ind til det indre øre, da det vandrede ud fra rygmarven, i hvalpens fostrestadie og dermed ikke har hjulpet med til at opbygge det indreøre og derfor kan hvalpen være døv.


  • #8   25. jul 2009 Platugler -hvordan ser det egentligt ud hvis man nu parrede to hvide boxere med hinanden?
    Er der risiko ved det (udover self døvhed hos hvalpene)?

    Her tænker jeg at f.eks. blå ikke gerne må parres med blå, og merle ikke må parres med merle osv. Ved godt det er helt andre problematikker ved de farver, men det kunne jo tænkes at der osse var noget omkring de hvide?


  • #9   25. jul 2009 tror ikke der er nogen risiko, men jeg ved det faktisk ikke, for jeg er aldrig stødt på literatur om det, da de hvide jo ikke må bruges i avl. Når der er nogen der bruger en hvid i tavleløst avl, så parre de altid med en boxer med faver - altså de kuld jeg er stødt på.

  • #10   25. jul 2009 Michelle - det er muligt, men det forekommer ik ved de racer jeg overfor har nævnt, trods risikoen er den samme... Hvorfor?? Jeg undrer mig bare... Hvis det "blot" er 18 % af alle hvide der blive døve, synes jeg det er at overreagere når man afliver alle hvide hvalpe.!

    Synes da din nævnte metode i forrige tråd ville være langt mere optimal - nemlig at tjekke hvalpene og aflive dem der er døve...

    Jeg har nemlig fuld forståelse for det flere af jer siger omkring besværet ved at have enten en døv el blind hund. En af vores gamle hunde blev aflivet blot et år gammel grundet døvhed - ikke fordi vi så ikke ville have ham, men fordi han slet ik kunne fungere... Han blev bange for alt og alle, selv os han boede sammen med ;(

    Og jeg ved godt at der er forhøjet risiko, det skriver jeg jo netop også smiley Det jeg stiller spørgsmålstegn ved er grunden til aflivning - er det virkelig grundet den forhøjede risiko, el er det fordi det hos visse racer er ilde set at de er hvide??


  • #11   25. jul 2009 Jeg har fritter og jeg ved at de kan være døve hvis de bliver hvide..
    Hørte forleden om 3 små hvide killinger en med blå øjne en med grønne øjne og en med en af hver farve...
    Hun sagde at hvis de har blå øjne og er hvide har de stor potientale for og være døve


  • #12   25. jul 2009 Michélle -jeg kender som sagt til en del flere racer hvor hvide hvalpe bliver/blev aflivet ved fødslen.
    Så det er ikke kun boxere.

    HVIS det kun skyldtes at det var fejlfarver, så skulle amn jo osse aflive hvide islændere (det forekommer faktisk selvom det er sjældent og de er ikek rigtigt hvide), langhårede schæfere, overtegnede aussier, gule flattere osv.
    Det gør man i reglen ikke, disse bliver fotest blot solgt med avlsforbud, for det er jo ikke fejl der har betydning for helbredet.

    SÅ vidt jeg kan forstå (uden at det er noget jeg ved) så er der andre problemer med de rigtigt hvide end lige døvhed. HVIS det er korrekt, så ville det jo være endnu en grund til at aflive.

    I øvrigt synes jeg da jeg kan se det bliver mere udbredt at sælge fejlfarvede hunde med avlsforbud fremfor at aflive.


  • #13   25. jul 2009 Jeg synes ik man ka sige at det må være grundet den forhøjede risiko, fordi man hos andre racer ik afliver fejlfarver.... Jeg siger heller ik at man afliver hvide boxere fordi det er en fejlfarve - jeg undrer mig blot over at der er mange racer, hvor man ikke praktisere dette trods risikoen er den samme....

    Ja, hvide boxere, dogo'er, am-bull, franske bulldogs osv har også øget risiko for blindhed og allergi... udover døvheden... Men endnu har jeg ikke mødt en hvid fransk mand med hverken døvhed el blindhed - om allergien skyldes farven el racen vil jeg ik konkludere på...


  • #14   25. jul 2009 Michélle -det er heller ikke sådan jeg mener det. Men boxeren kan vel som så mange andre racer, osse have andre fejl end lige at være hvid. Og disse hvalpe aflives jo ikke.


  • #15   25. jul 2009 Jeg er med nu.... smiley Det er ved at være sent, så du må lige bære over med mig smiley

    Og ja, det ka du jo have ret i smiley


  • #17   25. jul 2009 Stafftøzerne -at man har en hvid boxer betyder jo ikke at man ved alt om genetiken omkring dem;o)

    I øvrigt skriver vedkommende at det hvide altid vil ligge i deres gener, og for nogen blot mere end andre (sådan lidt løseligt "citeret", kunne ikke lige finde passagen igen), og det stemmer jo ikke rigtig overens med at man faktisk HELT kan undgå hvide hvalpe, hvis blot man tænker over hvad man parrer.


  • #18   25. jul 2009 Staff:Det var den bruger som havde den oprindelige tråd og selvom hun har opdrættet en hvid boxer, så ved hun desværre ikke noget om arvegangen og hvorfor den hvide farve kan være et problem - så dit råd vil ikke hjælpe meget

  • #19   26. jul 2009 Plat
    Syntes helt ærligt du skal passe lidt på med det du skriver, måske ved jeg faktisk noget, og måske kunne det være jeg ved mere end du gør, måske lære jeg tingende uden at have en "opdrætter" som fortæller mig alt..

    så hvis du lige læser lidt på tingende før du tilsviner mig herinde...


  • #20   26. jul 2009 Og plat fordi jeg ikke bifalder at man afliver 6 hvalpe ud af et kuld på 10 hvalpe behøves du ikke at sidde og nedgøre mig...



  • #21   26. jul 2009 Og et med genetikken holder så heller ikke vand...

    at parre en helfarvet tæve med en hund med hvidt er lige så store chancer for hvide hvalpe PLat...

    DIn tæve som du kalder helfarvet hun har dog stadig en smule hvidt, en anden tæve med lige så lidt hvidt som din , har haft 2 hvide hvalpe, dette figurer på deres hjemmeside, men da man vælger at slå hvalpene iheld figurer de ikke på hundeweb...

    Jeg har læst om genetikken, men det som du skriver holder blot ikke da det stadig giver hvide hvalpe


  • #22   26. jul 2009 (link fjernet)

  • #23   26. jul 2009 men de få genetiske undersøgelser der er lavet fortæller at en hund med hvidt er bærer af genet, dog tror jeg også at en hund der er født af 2 forældre med genet altid selv vil være bærer, dette er jo set, en helfarvet tæve får 2 hvide hvalpe...



  • #24   26. jul 2009 Citron: jeg tilsvinder dig sørme ikke - jeg konkludere bare at du ikke ved nok om arvegangen med den hvide farve og det viser du igen med det du skriver her.
    Det er facts at en fuldfarvet boxer, ikke kan give hvide hvalpe - ikke engang hvis du skulle parre den med en helt hvid boxer. Det er rent genetik - akurart ligesom en to røde boxer ikke kan få tigret afkom.
    I boxerklubben har vi haft DKK's tidliger dyrlæge ude og fortælle om bla arvegang omkring den hvide farve og hun siger det sammen. Jeg kender ikke en boxeropdrætter indenfor FCI, som ikke er enig i dette og som også bruger dette med de fuldfarvet, i deres opdræt og der kommer aldrig hvide, når de gør det. Der hvor det kan ske, er hvis man er i tvivl om hunden er fuldfarvet - hvis den ligger på grænsen - så er der jo ikke andet at gøre, end at prøve.

    Det er muligt at du tror at en hund født efter to som giver de hvide, så også bære det - men det gøre det altså ikke sandt, bare fordi du tror det. Min Freja er efter to med hvidt og hun var fra et kuld med to hvide søskende og hun kan ikke få hvide hvalpe og har ikke fået hvide hvalpe - det er facts. Hvis tæven er ægte fuldfarvet, så er det IKKE set at hun giver hvide hvalpe


  • #25   26. jul 2009 Plat

    Det gør du nok ikke, men tænk over din måde at skrive på.... Jeg gider ikke ende i en diskution med dig her...

    JEG har læst genetikken på boxeren, men jeg mangler stadig en masse fakta på bordet, det jeg har læst er det samme som dig sikker, min opfattelse er at man ikke har forsket nok i det, men nok om det...

    Nogle er bærer af genet andre er ikke og din fuldfarvet er ikke det er feset ind, jeg gider ikke begive mig ud i det her genetik noget, det er dig der angriber og fair nok du har fået en opfattelse af noget som ikke er korrekt, måske har jeg tolket mig helt forkert, men for at komme tilbage til sagens hovede kerne så den kennel der snakkeds om der afliver så mange hvalpe...

    De gør jo intet for at stoppe det hvide afkom, det er bla. det jeg finder dybt forkert og da jeg skrev den var bærer af det hvide var det ikke forkert vel!

    chancerne for den får hvide hvalpe er abnorm stor da kennel ikke bruger helfarvet hanner i deres avl.

    Og da man ikke kan bevise noget som helst så er min egen personlig tro at nogle linjer giver bare mere hvidt end andre linjer, det var denne parring et godt eksempel på, idet da man jo siger:

    alle Boxere med hvidt er bærere. Dette giver statistisk set i 1 kuld: 25% hvide, 50% med hvide aftegninger og 25% uden hvidt

    Her var der 60%hvide, 40% med hvidt og 0% uden hvidt

    Tilgengæld ser man mange parringer rigtig mange hvor der IKKE er hvidt, det er det jeg bygger min personlig tro om det


  • #26   26. jul 2009 en anden ting er at hvis man kigger tilbage i databaserne er der INGEN hvide hvalpe der har fået lov til at leve så man kan ikke se dem registeret, tiderne er nok ved at vende,

    " Jeg kan tilføje her, at der er en vis bevægelse i det britiske Race Råd hen mod at erkende, at alle Boxere med hvide aftegninger bærer genet for hvide, og det at avle dem sammen snart vil blive anset for uetisk. Helfarvede Boxere vil blive foretrukket både til udstilling og avl."

    det er et stort skridt, men det er langvarigt... Om det kommer til Danmark med dette vides ikke, men lad os håbe det da mange opdrætter afliver de hvide hvalpe ved fødslen, man kan søge på kenneler på hundeweb og se hvem der leger gud, nogle kenneler har opdrættet 250 hunde igennem tiden, men ikke en eneste hvid, og det er da lidt mærkeligt eftersom de ikke bruger helfarvet...

    Der mangler nogle ordentlige undersøgelser, men de kommer nok aldrig da de hvide ikke bliver nævn og så kan de ikke indgå


  • #27   26. jul 2009 Citronmåne -man kan jo aldrig lave statestik på et kuld hvalpe, og så forvente at det matcher "reglæerne" for hvad udfaldet burde være.

    Havde man mulighed for at lave 100 hvalpe fra den linie, så vil statestikken osse nærme sig det "reglerne" siger den burde.

    Og at kennelen så ikke vælger at bruge fuldfarvet på en tæve med meget hvidt gør jo ikke tæven mindre egnet til avl. Det siger jo noget om kennelen og ikke om tæven som sådan.


  • #28   26. jul 2009 Citron: jeg har kun svaret på det ukorrekte du skriver omkring nedarvning af hvide hvalpe - Det er nu engang facts at fuldfarvet boxer ikke kan nedarve hvide hvalpe. Find lige en opdrætter som siger andet? Jeg har talt med dyrlægen som har sat sig ind i det, med dansk og udenlandske opdrætter og ALLE siger at det ikke kan lade sig gøre - hvis en hund nedarver hvide hvalpe, så er den ikke fuldfarvet.
    Du er vel enig i at en to røde forældre IKKe kan få tigret hvalpe??? det er nøjagtig det samme med den hvide farve. Det hundens egne aftegninger som afgør om den kan nedarve hvide - det har ingen betydning hvilken farve dens søskende har.

    Jeg vil lige finde nogle eksempler på hanner, som var fuldfarvet og som fik mange hvalpe og ingen deraf var hvide.


  • #29   26. jul 2009 Her er en han, som er far til ca 100 hvalpe og ingen af hans hvalpe er hvide - netop fordei han er fuldfarvet og dermed ikke kan få hvide hvalpe. Det skal lige siges at begge hans forældre havde hvide aftegninger og kunne få hvide hvalpe.

    http://www.123hjemmeside.dk/Chagall

    Her er en hollandsk hanhund, som har været meget brugt - han er far til ca 1000 hvalpe og heller ingen hvide hvalpe her - igen fordi han er fuldfarvet. Også hans forældre havde hvide aftegninger og kunne dermed give hvide hvalpe.
    Til ham knytter der sig også en historie - han blev brugt af en tysk opdrætter, som fik hans tæve parret. Denne opdrætter ville så efterfølgende registere hvide hvalpe efter denne kombination. Dette ved man jo ikke kan være rigtig - at plato ikke kan være far til de hvide hvalpe. Opdrætteren blev ekskluderet fra den tyske boxerklub, pga snyd.

    (link fjernet)


  • #30   26. jul 2009 JEg har selv undersøgt sagen så det behøves du ikke, jeg har sat mig ind i det, og jeg er enig med dig, men du mener ikke det ligger i gener mere hos nogle end hos andre?

  • #31   26. jul 2009 du bliver med med de fuldfarvet, jeg tror slet ikke du læser noget osm helst af det jeg skriver....
    HVis man parre en rød/hvid med en tiger/hvid så kan du få hvide, du kan også få rød/hvide, du kan få helrøde, du kan få hel tigret og du kan få tiger/hvid, MEN de her 2 giver ingen hvide hvalpe....

    nu parre man hannen med en anden tæve en anden rød/hvid tæve med den hanhund som ikke gav nogle hvide før, nu er der pludselig 6 hvide i kuldet....

    Du kan IKKE bilde mig ind det IKKE ligger i generne....

    At du ikke får hvide hvalpe med en fuldfarvet behøver du ikke poientere mere, men at man ved nogle kombinationer får mange hvide er vel ensbetydende med at der ligger meget hvidt i generne?

    hvis ikke må du gerne forklare hvordan det så kan lade sig gøre


  • #32   26. jul 2009 Men som skrevet så mange gange så er det jo svært at lave en fuldendt undersøgelse da nogle kenneler vælger at aflive....

  • #33   26. jul 2009 Lige mht til Plato så undre jeg mig over han betegelse som helfarvet, da han til trods har hvide aftegninger på poter samt lille hvid blis samt hvidt bryst...

  • #34   26. jul 2009 Citron: læser du overhovet hvad jeg skriver?? Jeg taler om statistik - fordi to boxer, som kan få hvid, ikke får det, bedtyder det jo ikke at det ikke ligger i generne. Jeg siger jo netop at hundene bære det hvide gen, eller også gør de ikke.

    Fuldfarvet, bære slet ikke det hvide gen (og derfor kan de ikke give hvide hvalpe, da hvalpen skal have genet fra begge forældre for at blive hvid - ligesom den røde farve)

    Farvet med hvide aftegninger: den har fået det hvide gen, fra enten mor eller far - ikke fra begge, for så¨ville den være hvid.

    Hvid, den har fået det hvide gen fra begge forældre og er derfor hvid.

    Så altså, når du bruger en fuldfarvet, så kan hvalpene MAX få et hvidt gen og dermed kan de ikke blive hvide.

    Så statistisk set, ville disse parringer ende sådan

    Fuldfarvet x fuldfarvet = kun fuldfarvet afkom

    farvet med hvid x fuldfarvet = 25% farvet med hvid og 75% fuldfarvet og 0 hvide

    farvet med hvid x farvet med hvid = 25% hvide, 25% fuldfarvet og 50% farvet med hvid.

    Nu er det jo sådan med statistik, at i nogle kuld fødes der ingen hvide og i andre kuld, kommer der mange hvide - men gennemsnitlig vil det falde ud, som beskrevet. Så bare fordi du lige har se at en tæve ingen fik i første kuld, men mange i næste, viser altså intet. Det kunne have faldet ligesådan ud, hvis de havde brugt den samme han begge gange.


  • #35   26. jul 2009 Citron: en fuldfarvet er ikke nødvendigvis helt uden hvid - som jeg skriver, så er tommelfingerreglen at de er fuldfarvet, hvis den ikke har hvidt op over andet led på tæerne. Men ligger den på grænsen, så er der ikke andet at gøre, end at prøve og se om der kommer hvide hvalpe.

    Min Freja har også enkelte hvide hår i panden, hvidt bryst og lidt hvidt på tæerne - hun er stadig fuldfarvet og ingen af hendes 13 hvalpe er hvide


  • #36   26. jul 2009 Så vil du betegne ham her som fuldfarvet

    (link fjernet)

    http://www.fichtengarten-boxer.de/rueden-Dateien/Winston%20von%20den%20Busch.jpg



  • #37   26. jul 2009 Der er sku ikke mange fuldfarvet, dem som mange betegner som fuldfarvet er ikke fuldfarvet aligevel....

  • #38   26. jul 2009 Citron: Hvis du ved hvordan statistik hænger sammen, så ved du også at det er tilfældigt - altså i nogle kuld er der mange hvide og gentager man parringen, så kommer der måske ingen. Sådan er naturen. Hver hvalpe er individuel og fordi dens har søskende som evt er hvide, så betyder det ikke at kvoten er opbrugt - der kan stadig komme hvide.... ligesom der evt i næste kuld, slet ingen kommer. Det er et sats når man parrer. Tror du ikke at hvis man kunne finde ud af hvornår der ville komme mange hvide, så ville opdrætter, som har haft 1000 kuld, havde spottet det ????

  • #39   26. jul 2009 Citron: du skriver tidliger:

    at parre en helfarvet tæve med en hund med hvidt er lige så store chancer for hvide hvalpe PLat...

    DIn tæve som du kalder helfarvet hun har dog stadig en smule hvidt, en anden tæve med lige så lidt hvidt som din , har haft 2 hvide hvalpe, dette figurer på deres hjemmeside, men da man vælger at slå hvalpene iheld figurer de ikke på hundeweb...

    Den tæve du omtaler, kan ikke have lige så lidt hvidt som min, for så er de to hvide hvalpe simpelthen ikke hendes - Ligesom der ikke kan komme tigret efter to røde forældre, uden snyd
    at påstå andet, viser bare at man ikke har sat sig ind i det, man bare laver sine egne konklutioner, uden tilbundsgående viden.


  • #40   26. jul 2009 PLat

    nogle hanhunde og det må du selv kunne se inde på hundeweb har mange hvide hvalpe, hvor andre hanhunde ingen har og jeg snakker stadig ikke fuldfarvet , jeg snakker farvet/hvid X farvet/hvid

    Det bliver påstand imod påstand... uanset hvor meget du mener jeg tager fejl.....

    Jeg kan ikke finde noget seriøst dokumentation på dette som vi diskutere og da jeg ikke har doktor grad i arvegang og genetik kan jeg ikke som du se det logiske i naturens gang, men derimod det logiske i nogle linjer bærer mere hvidt end andre linjer.....



  • #41   26. jul 2009 Men igen svært at bevise da opdrætter dræber de hvide så man kan ikke have en fuldent dokumentation på dette

  • #42   26. jul 2009 Citron: ingen grund til at vise min hovedbillder - læser du ikke hvad jeg skriver? det er tæerne man kigger på og nej, jeg vil ikke betegne denne han som fuldfarvet. Men som sagt, så kan det være svært at se, nogle gange og så må man se hvad der kommer.

  • #43   26. jul 2009 Citron: nej du kan ikke finde beviser, for det eksister ikke - men det kan jeg heldivis ....

    http://www.newcastleboxers.com/inheritance.shtml

    Jeg diskutere slet ikke om de hvide bliver aflivet eller ej - jeg diskutere arvegangen og den er fast og den har du slet ikke forstået - i tyskland får rigtig mange hvide boxer lov til at leve og i USA er det også normalt at lade dem leve - så der er såment nok at kigge på.
    Men dem der kortlægger generne, kigger jo ikke hvor mange der får lov til at leve - de gentester jo dyrerne og fastlægger dem jo på den måde.



  • #44   26. jul 2009 PLAT....

    hehe der tager du endnu engang fejl, ser du jeg kan ikke forstå så at en af de store opdrætter herhjemme som har opdrættet i 30 år ikke har haft en eneste hvid i sit kuld,,,,, men igen de er nok aflivet...

    Jeg gentager genre igen for dig, jeg forstår godt arvegangen , men jeg ser hvbad jeg ser og læser det jeg læser og på denne metode er der mange ting jeg ikke for til at hænge sammen....

    Og hvorfor så det.... du siger at det ikke kan lade sig gøre at en fuldfarvet får hvide hvalpe... Du siger desuden at man definere de fuldfarvet på tæerne, godt så... JEg kender en fuldfarvet tæve som dog har et lille hvidt bryst, sort maske, 2 hvide tæer, den har haft hvide hvalpe...

    Hvis jeg skulle tro disse genforklaringer kan dette ikke lade sig gøre....


  • #45   26. jul 2009 (link fjernet)



  • #46   26. jul 2009 Jeg kan fortælle at i tyskland er den hvide bioxer acceptable , og den må avles på og udstilles.

    Det er fup at hvide boxere er mere døve og blinde end andre .
    De har samme gener som alle de andre i dens kuld
    Det er sammensætningen af forældrene der gør at hvalpene bliver hvide.

    Vores Tøsen , har fuldt syn på begge øjne , og det blå øje hun har , hun har pigmenter på kroppen , og det er det der er vigtig. Samtidig har hun også fuld hørelse på begge øre.


  • #47   26. jul 2009 Citron: så er den tæve jo netop ikke fuldfarvet - jeg siger at TOMMELFINGERREGLEN er at har hunden ikke hvidt over andet led, så er den fuldfarvet .... men der er undtagelser - en farvet med hvidt, KAN se ud som en fuldfarvet og så er det intet andet at gøre end at tjekke ved avl - eller genteste den. Den vil så netop vise at det bære genet for det hvide. MEN i 99% så er opdrætteren ikke i tvivl og hos mange opdrætter er det netop en vigtig viden i avl - tror du virkelig at opdrætter ønsker de hvide hvalpe frem for farvede?? nej, men nu er de kombinationer, som giver hvide hvalpe, nu engang vigtige for at beholde typen, hos vores race. Ellers ville alle da bare avle med en fuldfarvet, konstant.

    Ang. den opdrætter du nævner - så har det bestemt aldrig været en hemmelighed, at de hvide hvalpe blive aflivet - så du er såment ikke kommet med nogen form for nyhed der.


  • #48   26. jul 2009 Citron: hvis det er den tæve du linker til, så er hun jo heller ikke fuldfarvet - hun opfylder jo ikke tommelfingerreglen for det - prøv nu og hør hvad det er jeg siger. Hvis hunden har hvidt op over andet led på tæerne, så er den ikke fuldfarvet - denne tæve har hvidt op over andet led på sin venstre forpote og jeg kunne godt have fortalt dig at hun kunne få hvide hvalpe.

  • #49   26. jul 2009 Hjeg kunne sikkert blive ved i timevis, men jeg forsætter min egen dokumentation for dette emne, så du får ret jeg tager fred....

    ---------------------------------------------------------------------------------



  • #50   26. jul 2009 Uansvarlig: det passer ikke. I tyskland er det ulovligt at aflive de hvide boxer, MEN de kan ikke komme med på udstilling og hvis der avles på dem, så får afkommet ikke stamtavle.

    Det er ufatteligt så mange forkerte oplysnger der er om boxer.

    Jo, en hvid boxer har større mulighed for at være døv - netop fordi at enzymet melanin, som giver farve i pelsen, også er med til at opbygge det indre øre. Så hvis dette enzym ikke når frem til øret, hvilket det ikke altid gør, hvis øret er hvidt, så er der forhøjet risiko for at hunden er døv. HUSK at jeg ikke skrive at den med sikkerhed er døv, men at der er større chance for det.


  • #51   26. jul 2009 utroligt at en enkelt person, mener at denne er kloger end videnskaben ??

  • #52   26. jul 2009 Uansvarlige

    JA og når man tager de fakta så kan man græmmes ved avlen i danmark , at kenneler blor sår dem iheld er kvalmende....

    Og at aflivning bliver forbudt af disse medmindre de er syge ved fødslen. t eller andet bør der ske, især når man nu ved de er der


  • #53   26. jul 2009 Plat

    Hehe ja utroligt at nogle kan være så kolde i røven for disse hvide hvalpe ..

    Videnskaben siger du godt nok...
    Hvordan skal man lave et seriøst dokumentation når man ikke har de realle tal?

    Du burde måske åbne dine øjne lidt


  • #54   26. jul 2009 Citron: det er rent genetik - jeg behøver feks ikke at få børn, for at videnskaben kan fortælle mig hvor stor sandsynlighed jeg har for at få børn med feks blå øjne, alt efter hvilken far jeg har til barnet. Det samme med de hvide boxer - videnskaben har kortlagt arvegangen i det hvide gen og behøver ikke at tælle hvide hvalpe for at dokumentere dette.
    Husk nu på at de hvide boxer har været anerkendt og dermed ved man godt hvor mange der kommer


  • #55   26. jul 2009 Uansvarlige: har du egentlig udstillet i tyskland? kender du tyske opdrætter som avler på hvide boxer? nej vel. Jeg kan fortælle at i tyskland opdeles boxer på udstilling, i farver - altså i rød og tigret - ikke i hvid

  • #56   26. jul 2009 platugler ;

    Jeg har desværre kontaktet en tysk klub , og jeg kan få min den hvide avlskåret i tyskland !


  • #57   26. jul 2009 platugler ;

    Det er da utroligt så nedladende du er i denne tråd , jeg har et brev fra drs , og der står der noget HELT ANDET END HVAD DU SIGER!

    Du opbygger din viden på videnskab .



  • #58   26. jul 2009 Her er FCI-standarden, som også gælder i tyskland:

    http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Boxer.pdf

    Bemærk at farven hvid på mere end 1/3 af kroppen er uønsket.

    Alvrestriktionerne: http://dansk-kennel-klub.dk/0/403

    Her er fuld hvid pels ikke nævnt overhovedet.


  • #59   26. jul 2009 I øvrigt - opbygger man viden på andet end videnskab, må vi se i øjnene, at det er gæt....

  • #60   26. jul 2009 Hvad er drs?

  • #61   26. jul 2009 Nu jar jeg stadig et brev fra en tysk kennel klub , og der kan jeg avle på min hvide boxer .

    Og ja hvis jeg vil fortsætte i dkk så kan jeg ikke , men da jeg er imod aflivning af hvide hvalpe skal min hund ikke være i den klub


  • #62   26. jul 2009 http://www.drs-ev.de/

  • #63   26. jul 2009 Uansvarlige - jamen at du kan avle uden for FCI på din hvide hund har jo ikke noget med denne tråd at gøre?

    Her er det DKK altså FCI.

    I mine øjne er det en stor fejl at avle på en hund, der kan give sygdom videre. Det svarer til, at jeg giver mig til at avle på min kryptorchide hanhund. Uetisk i mine øjne... Og derfor jeg kan blive ked af de alt for løse avlskrav i diverse mindre klubber uden for FCI.


  • #64   26. jul 2009 Nu står der jo ikke nogen steder at det er dkk denne tråd handler om.

    Og vi mener at hvis vores er sund og rask og består div. prøver er det ansvarligt.

    Og nu er det jo ikke det samme som at avle på en han hvor stene ikke er faldet ned.

    Og folk har jo lavet andre klubber pga at der er så meget snobberi i dkk.
    Bla. også derfor vi IKKE ønsker at vores hvide fortsat skal have en stambog der reklamere for dkk


  • #65   26. jul 2009 Uansvarlige, fortæl mig hvordan det adskiller sig fra at avle på kryptorchisme.

    For mig at se er den en dælens god sammenligning, hvor avl på en hvid boxer nok nærmere er lidt værre end avl på kryptorchisme.


  • #66   26. jul 2009 Og hvad angår tråden her - aflivning af hvide hunde foregår under FCI. Og dermed DKK.

    Måske også andre steder, det skal jeg ikke kunne sige.


  • #67   26. jul 2009 *CH* Tavlemafioso !

    Fordi at der ikker er nogen der kan dokomentere det komme med beviser for at disse påstand er sande eller for den skyld falske.

    Og når en hund er sund og rask så er der jo ikke noget at komme efter.

    Hvis man deriomod avler på en hund der er syg , så er det forkert , men det er der desværre rigtig mange der gør.

    Og der er jo en grund til at der bliver ved med at komme hvide hvalpe , det er jo fordi at stammoderen var hvid.

    Hvis det er så forsærdeligt med at avle på de hvide , så burde alle forældre til de hvide jo også få avls forbud. det er jo dem der har givet dem generne , det sammen med resten af kuldet.

    Jeg mener det er forkert at avle på en hund der feks har c hofter , men desværre må man gerne dette , men man må ikke avle på en hvid boxer fordi de pludselig synes det var forkert. ?


  • #68   26. jul 2009 *CH* Tavlemafioso !

    Og tråd stater skriver ikke i tråd at det handler om aflivning


  • #69   26. jul 2009 Uansvarlige -nu er det altså et ufravigeligt faktum at hvide hvalpe har større risko for at være døve end farvede hvalpe.
    Platugler fortæller hvorfor (hvis du læser hvad hun skriver omkring melanin)

    At din hund har fin hørelse beviser jo ikke noget. En større risiko for døvhed betyder jo ikke at ALLE hvide hvalpe er døve (i så fald så det dælme skidt ud for nogen racer)

    Og nej, de må ikke avles på osv i Tyskland. Ifølge FCI-standarden (som er den standard ca 99% af klubberne benytter) er hvid en fejl (og ikke uden grund).
    At en enkelt klub så vælge at bruge en anden standard eller at tillade avl på fejl der har betydning for hundens helbred, siger vel mere om klubben end det gør om hvide boxere



  • #70   26. jul 2009 Og hvis du sætter dig en smule ind i genetikken (platugler har jo faktisk skrevet stort set det hele her), så kommer der altså ikke hvide fordi stammoderen er hvid, men fordi man parrer 2 hunde med hvidt med hinanden.
    Hvis man udelukkende parrede fuldfarvet med fuldfarvet eller fuldfarvet med rød/tigret med hvidt, ville der ikke komme hvide hvalpe overhovedet.

    At tage forældrene til hvide hvalpe ud af avl ville da være tåbeligt -i så fald skulle du tage alle hunde med hvidt på sig ud af avl, idet de alle kan give hvide hvalpe hvis de ikke parres med en fuldfarvet


  • #71   26. jul 2009 Uansvarlige - jeg tror ikke du har forstået, hvordan disse lidelser opstår.

    At avle på en hund med C-hofter behøver ikke at give hvalpe med C-hofter. Og at avle på en hund med A-hofter garanterer ikke, at hvalpene ikke får E-hofter.
    Sådan fungerer det bare ikke.

    Man skal ikke sortere de syge hunde ud af avlen, men dem, der er bærer at gener, der kan give sygdom. Og det kan de hvide boxere. Derfor bør der ikke avles på dem.

    Når genet for HD om forhåbentligt snart bliver kendt og til at identificere, så vil vi også se restriktioner på bærere af dette og ikke kun på de syge hunde.


  • #72   26. jul 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

    Hver sin mening.!

    Jeg synes nu også at tillade at aflive sunde og raske hvide hvalpe siger mere end klubben e´nd om racen. Og det er det mest usæriøse jeg nogen sinde har oplevet , har man sagt a få hvalpe , siger man sku også b byde dem alle velkommen til verdenen. !

    Og nu er det sådan at reglen i drs er at man ikke parre hvid med hvid. men hvid med farvet.

    Og uanset hvad i siger om at det er forkert og bla bla bla , så er vi nogen af dem der bliver VED MED AT KÆMPE FOR DE HVIDE !


  • #73   26. jul 2009 *CH* Tavlemafioso !

    Så det er ok at avle på syge hunde ?


  • #74   26. jul 2009 Uansvarlige hvordan kan det være et spørgsmål om holdning?

    Det er da fakta.

    Bare kæmp for de hvide - det er da helt sikkert skønne hunde som alle andre er det - men kæmp nu ikke for sygdom. Hvis du elsker racen, så kæmp imod sygdom.


  • #75   26. jul 2009 Uansvarlige, nej, det er ikke ok at avle på syge hunde, hvis de er bærere af gener, der giver sygdom.

    Det er heller ikke ok at avle på raske hunde, der er bærere at de samme gener.
    (Dog kan man - som det også er skåret ud i pap i denne tråd omgå det ved at finde den rette avlspartner. Ihvertfald for nogle sygdommes vedkommende)


  • #76   26. jul 2009 *CH* Tavlemafioso !

    Så kom med en dokomentation fra flere dyrlæger om at dette er rigtig.

    Og hvis man som Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! siger ikke skal tage forældre ud til de hvide hvalpe , så bliver man jo ved med at sende de hvide gener ud i avlen , derfor burde det jo være både moren , faren , og resten af kuldet der skulle have forbud.

    Jeg kæmper ikke for sygdomme , jeg kæmper for at dagens verden bliver som den burde være , kæmper for at "lave reglerne om" så de ikke er fra 1600 og hvidkål.


  • #77   26. jul 2009 Hvad vil du have dokumentation for?

    Hvis du læser hvad Platugler skriver, så kan man med de hvide boxere undgå at sende genet for den hvide farve videre, hvis man parrer med en fuldfarvet. Og så stopper det der.
    Det er ikke nødvendigt lige med DETTE gen, at lave avlsforbud på alle i familien. Det eneste, der kræver er en opdrætter der laver et ansvarligt stykke avlsarbejde.

    Jeg ved ikke, hvad du mener med den sidste sætning.

    Jeg selv glæder mig til, at man kan genteste både for HD, for AD og for kryptochisme - samt andre arvelige sygdomme. Så kan man nemlig sortere. Men det kræver, at folk VIL det og ikke ignorerer fakta.


  • #78   26. jul 2009 Uansvarlige -du har ikek forstået arvegangen på de hvide så. At pille alle hunde der har eller kan lave hvide hvalpe ud af avlen er fuldstændigt unødvendigt.
    Man kan undgå de hvide hvalpe ved udelukkende at bruge fuldfarvet på fuldfarvet eller fuldfarvet på farvet med hvidt.
    Så længe du står med en hund der er farvet med hvidt (uanset om der så er helt hvide i dens aner eller ej), så kan den lave hvide hvalpe, hvis den ikke parres med en fuldfarvet.
    Hvorfor skulle den pilles ud af avl? Den skal jo bare parres med en fuldfarvet, så undgår du hvide hvalpe.

    Og reglerne er da ikke fra 1600-og hvidkål. Hvis boxernes stammoder var hvid (det går jeg jo udfra er korrekt), så har hvid da været tilladt engang. Senere er det så blevet forbudt, efter al sandsynlighed fordi de hvide har stor risiko for at være døve.


  • #79   27. jul 2009 Uansvarlige: jeg aner virkelig ikke hvad det er for en klub du har talt med ... men det er ikke VDH, som en den tyske FCI klub og så kan jeg faktisk ikke bruge det til noget.

    Jeg har kun en ting mere at sige til dette:

    Mod uvidenhed, kæmper selv guderne forgæves.


  • #80   27. jul 2009 Nogle folk kan jo ikke tænke længere end dkk. smiley

    Jeg har idag snakket med en der er uddannet inden for gener og dens bærer , og hun giver desværre ikke jer ret i hvad i mener.

    Der er jo ikke belæg for at dokumentere at hvide hvalpe er mere syge ovs, da de bliver aflivet !!!!!

    Dette er jo hitler om igen ...

    Farvel og hyg jer.!!


  • #81   27. jul 2009 det er en meget interesant tråd at følge, men det er nu engang sådan at det er forældrene der er bærer af de gener børnene får (det gælder også for hunde) og alle hvalpene er udstyret ned de samme gener som deres forældre, ( man kan jo ikke lade væer med at tænke på 2. verdenskrig hvor en enkelt mand tyraniserede hele verden til at tro det kun var den ariske rase der var ren, godt det ikke lykkedes for hitler at få held med sit forehavende) det samme ser det ud til også sker indenfor hundeverden, man afliver raske hunde fordi de ikke har den rigtige farve, hvad er det for noget??? det handler jo i virkeligheden om at dkk engang i fortiden har besluttet at en boxer ikke må være hvid (på trods af at ders forfædre var hvide) og så er de begyndt at fremelske den brune ved indavl, der er jo ikke belæg for at påstå at de hvide er nere syge end de farvede, det kan da godt være at det kan se ud som om der er flere hvide boxere der bliver syge men da de fleste jo bliver aflivet ver fødslen er der jo ikke så mange og derfor vil det se ud som om den procentvis har en større risiko(hvis der for hver 1 hvid boxer er 10 farvede er det jo nemt at få det til at se sådan ud) det ville være dejligt hvis ALLE raske hunde kan få lov til at være herpå de samme betingelser, og ikke fordi der er nogle der synes bedre om den farvede boxer og derfor har bandtyst den hvide

  • #82   27. jul 2009 Fru .... - nu er det jo så ik helt sandt det du skriver - man afliver dem ik fordi farven er uønsket, men fordi den hvide boxer (og også andre hvide hunde som fx den franske bulldog, amerikansk bulldog og dogo argentino) har større risiko for døvhed, blindhed (hedder det det?) og allergi....

    Der er endda en der er så meget inde i det, at du ka få en forklaring på hvorfor det er sådan; stoffet melanin som giver farve er også det stof der er med til at bygge det indre ører op....


  • #83   27. jul 2009 Det er noget værre fis , har snakket med en der er uddannet biolog idag , og arbejder og forsker i dyr og deres gener.

    Hvad med en samojede ? den er også hvid..

    eller serbirien husky der har blå øjne ?

    Det i fortæller gælder for albinoer. altså dem med røde øjne og uden pigmentering.


  • #84   27. jul 2009 giver diig ret Fru jacobsson

  • #85   27. jul 2009 Uansvarlige -en samjoede er ikke hvid, den er rød. Det samme gælder japansk spids, hvid schæfer og en lang række andre "hvide" racer. Selvom de ser hvide ud, så er de genetisk set røde.

    Blandt rigtig hvide hunde som f.eks. dogo argentino (eller en hvid boxer), er der en øget risiko for døvhed. Derfor BEAR-tester de seriøse opdrættere deres hvalpe før de sendes ud i nye hjem.

    Som Platugler har forklaret, så er det stof der giver farve i pelsen osse med til at udvikle det indre øre. En hvid hund har jo givetvis ikke det stof i pelsen, og derfor er der risiko for at det indre øre heller ikke har udviklet sig til fulde, og dermed er hunden døv.
    Det er et faktum som man ganske enkelt ikke kan løbe fra, uanset hvor meget du så prøver.


  • #86   27. jul 2009 Og ang blå øjne så har det jo altså ikke noget med sagen at gøre.

  • #87   27. jul 2009 Sjovt nok er der en biolog der siger noget helt andet , samojeder er hvide , men med pigmenteringer !!!!!!!!

  • #88   27. jul 2009 Hvad uddannelse har i som gør at i ved mere end en biolog ?

    spiller øjn farver ikke nogen rolle ?


  • #89   27. jul 2009 Uansvarlige -den biolog må så tage sin uddannelse om. En samojede er rød. Meget fortyndet rød, men dog rød.

  • #90   27. jul 2009 Uansvarlige - blå øjne har jo altså ikke rigtig noget med døvhed at gøre. Og når det gælder de hvide hunde, er det altså døvhed der er fare for.

  • #91   27. jul 2009 Hvad uddannelse har i ????

  • #92   27. jul 2009 Uansvarlig - nu har du flere gange i tråden efterlyst dokumentation - så nu vil jeg så spørge efter din ??

    Netop dette er grunden til at man ik parre en broget med en broget indenfor den franske, da det giver større risiko for hvide hvalpe el hvalpe med store dele hvidt, hvilket giver øget risiko for døvhed, blindhed og allergi....


  • #93   27. jul 2009 Okay , så øjn farve spiller ikke nogen rolle , okay ...

    Og albino børn er ikke skrøblige ...

    Hallo hitler :))


  • #94   27. jul 2009 vores hvide havlpe fejler sku ikke noget , alle er blevet tjekket grundigt inden de forlod vores hjem ..

    Jeg har en biologs ord... Om jeg kan skaffe dokomentation ved jeg ikke , men tror sku mere på hende end på jer , da hun har en uddannelse i det , så vidt jeg kan forstå har i læst jer til det i siger.....


  • #95   27. jul 2009 Uansvarlige -hvad pokker har Hitler nu med sagen at gøre? Det var da en yderst usmagelig sammenligning. Det er altså HUNDE vi har med at gøre, ikke mennesker.

    Øjenfarve spiller ikke en rolle i forhold til døvhed. Det kan da vel ikke være så svært at begribe.

    Hvilken uddannelse -gymnasial, så nej jeg er ikke biolog. Men jeg har dog lært at læse, og således kan jeg læse de uanede mængder af informationer der findes om hvide hunde på internettet. Og dette endda i mange tilfælde skrevet af flk med uddannelse indenfor området.
    -hvor er dokumentationen for dine påstande, jeg synes ikke jeg kan finde dem her i tråden?

    En simpel farvetest af en samojede kan jo altså fastslå farven... og den er rød


  • #96   27. jul 2009 Det her kan vist ikke betale sig at diskutere med jer, der er jo ikke tale om en diskotion men et direktiv, hvis ikke vi vil lytte til jer er vi for dumme, og taler kun for døve øre. I en diskotion lytter man til hinanden , og nogle gange kan det lade sig gøre at der kan blive flyttet nogle kommaer ,,,,,,,,,,

  • #97   27. jul 2009 Og en biolog har ik læst sig til det??? Selv dyrlæger læser sig til den information der foreligger - der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken to gange....

    Dit ord vægter desværre ik særlig højt i min verden - går ik ind for at man avler på en hund der er under 1½ år og som er multiallergiker... Men sådan er vi jo så forskellige....!


  • #98   27. jul 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

    Du har ret det er ikke mennesker men hunde vi snakker om. Men FLK synes åbenbart at man bare udrydder hvide boxere på samme måde som DKK , nøjagtig lige som hitler forsøgte at udryddede jøder, ganske usmagligt.

    Uansvarlige hunde ejere burde forbydes! .

    Glæder mig meget til at høre mere om den klub i tyskland smiley


  • #99   27. jul 2009 Fru Jacobsen. Jeg lytter skam gerne hvis du kan dokumentere dine påstande;o)

    Men nu er det sådan at der foreligger masser af dokumentation for at hvide hunde har stor risiko for at være døve. Det er ikke noget jeg mener, tror eller synes, men noget der kan dokumenteres.


  • #100   27. jul 2009 Fru Jacobsen -sammenligninger med Hitler synes JEG tilgengæld er usmageligt, og viser da en manglende viden om nazismen og holocaust.

    Nu er det jo alts ikke sådan at hvide boxere bliver pint, udsultet og til sidst slagtet....


  • #101   27. jul 2009 *Michélle - imod tavleløs avl *

    Som om jeg avler på min tæve endnu ?! Er du komplet dum eller hvad ?

    Sjovt , så er der ikke nogle dianogser på at min boxer er multiallergiker , det er hvalpe reaktioner hun har haft , som er gået væk efter 1. løb , nøjagtig lige som børne allergi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #102   27. jul 2009 Nej , men de bliver udryddet lige efter fødslen , det er så ulækkert ! De kan ikke engang komme som tilskuere til dkk's udstillinger , det er usmagligt !

    Jeg kan godt høre på det hele at hvis ikke vi jeres mening om tingene så er vi useriøse og dårligt informerede, det er bare en skam.


  • #103   27. jul 2009 Din tidligere franske blev far i marts i år... I maj går han desværre bort, under 1½ år gammel... På din profil skriver du at han er multiallergiker - jeg citere blot.!

  • #104   27. jul 2009 *Michélle - imod tavleløs avl *

    Okay , kan godt se du ikke har fulgt med i hvad der skete med ham , vi brugte ham ikke til avl , men han hoppede på vores tæve , og lige efter hun fødte blev hans nosser klippet af !!! Vores hvalpe købere blev informeret om hvad Rolex fejlede ovs så det var op til dem om de valgte at få hund her , vi lagde kortene på bordet som de var !


  • #105   27. jul 2009 *Michélle - imod tavleløs avl *

    Samtidig har vi efterfølgene hørt at disse hvalpe , fordelt rundt i landet alle er så fine så fine , og har fået fulde dyrlæge tjek af 5 forskellige, og alle er rost til skyerne !


  • #106   27. jul 2009 Uansvarlige -du har misforstået. Vi kan SAGTENS diskutere hvorvidt aflivning er det rette valg når hvide boxere fødes. Og her accepterer jeg skam gerne din holdning.

    Hvad der IKKE kan diskuteres, er de ting der ikke er et spørgsmål om at tro og mene, men om dokumentation. Og det er at en hund der er hvid har øget risiko for at være døv.Det er fakta, og derfor ikke noget vi kan diskutere. Det handler ikke om holdninger men om fakta.

    Hvis JEG fik et kuld hvide hunde, så ville jeg sandsynligvis BEARteste når de var gamle nok, og aflive de der var døve, samt sælge de øvrige hvide med avlsforbud.
    (i øvrigt er jeg stadig i tvivl om HVOR udbredt aflivning af alle hvide hvalpe er i dagens DK. Jeg har da set flere DKK-opdrættere sælge dem med avlsforbud)

    Ang udstillinger -du er forkert på den. Alle hunde, uanset om de så er polkaprikkede eller himmelblå kan komme med som gæstehund på udstillinger, hvis deres vacc-papirer er i orden og man betaler de 120-130 kr det koster.


  • #107   27. jul 2009 Det er da irrelevant hvordan det skete - det er sgu da uansvarligt.! Abortsprøjter findes også til hunde... Og derudover lader man da ik sin han være sammen med en løbsk tæve uden man er der....

    Synes stadig ikke du kommer med nogen former for dokumentation for dine påstande???


  • #108   27. jul 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

    Det er da sjovt tilskuere med hvide boxere bliver sendt væk derfra....

    Jeg har for under en uge siden støt på en der er i bestyrelsen i boxer klubben som aflivede 6 sunde hvide hvalpe !


  • #109   27. jul 2009 *Michélle - imod tavleløs avl *

    Lad mig sige det på denne måde ! DU FÅE RET , JEG FÅR RO !

    Jeg har pt mistet ALT for denne diskotion efter der skal trædes i vores fejl med Rolex , som vi i øvrigt godt ved var en KÆÆÆÆMPE FEJL.

    Hun fik ikke abort sprøjte da vi først så hun var gravid da hun var 5 uger henne , og vi ville ikke ødelægge hende psykisk.


  • #110   27. jul 2009 Farvel til denne diskotion , nu gider vi ikke spilde mere af vores tid på dette fis. Vi troede vi kunne sige vore meninger herinde , men der blev vi sku snydt.

  • #111   27. jul 2009 Uansvarlig - hvorfra ved du at de 6 hvalpe ikke var døve??

    Jeg siger ingen steder at jeg synes det er i orden, at man afliver disse hvalpe uden først at teste dem - men er de døve synes jeg ærlig talt de er bedre tjent med at blive aflivet...


  • #112   27. jul 2009 Uansvarlige -tja, jeg har nu faktisk set en hvid boxer til en udstilling, så måske det ikke var hundens farve der fik dem sendt væk....

    Og hvis du læser hvad jeg skriver, så har jeg ikke skrevet at man IKKE afliver. Jeg har skrevet at jeg ikke ved hvor udbredt det endnu er i landet. Der ER givetvis folk der gør det, og det tror jeg da sådan set osse der vil være om 5-10-15-20 år.
    Spørgsmålet er om det stadig er særlig udbredt, for jeg ser da flere og flere med hvide boxere, så det må jo betyde at flere af dem bliver solgt fremfor aflivet.


  • #113   27. jul 2009 *Michélle - imod tavleløs avl *

    Dette blev skrevet på hjemmesiden , og ja dette har jeg dokumetation for.

    Efter vi skrev til denne opdrætte hvad fanden hun bildte sig ind blev alt slettet, men takket være alt hvad compurer kan fik vi gemt hvad der stod inden !


  • #114   27. jul 2009 Er ked af at høre, at nogle vælger at aflive raske hvalpe blot pga farven.... Håber at det med tiden ændre sig, så det bliver normalen at BAERteste inden man vælger at aflive....

  • #115   27. jul 2009 Ja undskyld, men jeg synes dælme da osse det er noget underligt noget at svine fremmede folk til på den måde over noget man har læst på hjemmesiden.

    Hvalpene er altså ikke blevet hængt op i et træ og banket -de er blevet humant aflivet!
    At man ikke selv ville gøre det samme, betyder altså ikke at det er ok at skrive den slags til folk. Hvalpene har IKKE ondt af at være døde, og ærligt talt ser jeg hellere t folk aflive alle de hvide, fremfor at de tager chancen og måske sender døve hvalpe ud til folk der ikke har kompetencerne til at håndtere en døv hund.

    Så får man ikke BEAR-testes hvalpene, så ser jeg osse hellere de alle aflives.


  • #116   27. jul 2009 *Michélle - imod tavleløs avl *

    Dette kan jeg kun give dig ret i , synes næsten det var endnu værre da jeg fandt ud af at jeg var medlem i boxerklubben , hvor denne person sidder i bestyrelsen, så smed min udmedelse med det samme samt skrev til dkk at jeg synes det var usmagligt at dette foregik i deres klub som efter sigende skulle være den bedte


  • #117   28. jul 2009 uansvarlig: jeg er slet ikke gået ind i om det er ok eller ej, at aflive de hvide - jeg prøver bare at forklre hvordan de hvide nedarves og det har du ikke fattet en mere af.
    Hvordan kan du sammenligne albinoer, med hvide boxer?? og sige at en samojede er hvid, som en hvid boxer? det viser bare at du ikke ved hvad du snakker om.



  • #118   28. jul 2009 Uansvarlig
    Helt enig med dig, det er usmagligt at støtte denne form for avl.... Bevist avle hunde som aflives...


Kommentér på:
Hvide boxere- fakta og myter ?

Annonce