{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Farligt at sende sin hund på pension? {{forumTopicSubject}}

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan være sikker på sin hunds ve og vel på en pension??
Min mosters Chi døde sidste år på pension.
Og mine forældre kom hjem fra bornholm sidste weekend, og hentede deres rottweiler, fik de afvide at han havde været lidt sløv, men da de fik ham hjem kunne de se den var helt gal med ham, og tog ham til dyrlæge, dyrlægen gav ham så en beroligende sprøjte da han kan være lidt aggresiv overfor fremmede.. Men det fik han så hjertestop af!! IHH SYNES BARE DET ER SÅ FORFÆRDELIGT!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farligt at sende sin hund på pension?
  • #1   14. jul 2009 tja det jo ikke alle hunde der egner sig til at blive læsset af i en pension ..
    men jeg ville nu aldrig selv benytte det, til lige den hund jeg har nu , ellers så kunne jeg godt finde på det, og har ikke hørt sådan nogle historier ihvertfald ikke ved den pensioner jeg kender ..

• #2   14. jul 2009 At være på pension kan være stressende og måske endda skræmmende for en hund.

Og så skal vi huske på at folkene der ikke kender hunden og ved hvordan den normalt opfører sig. Så "den er lidt sløv" er hvad de ser -havde de kendt hunden havde de måske vidst at den var helt galt. Men har hunden ikke vist andre symptomer end at være lidt sløv, så er det svært som fremmed at vide at der er noget galt.

Og så er det, som line skriver, langt fra alle hunde der er egnede til at blive passet i en pension. Selvom man vælger en rigtig god en af slagsen, er det bare ikke alle hunde der har det godt sådan et sted.

Så om det er farligt? -nej det mener jeg ikke. men det har nogen ulemper at få hunden passet sådan et sted fremfor privat, og det er jo så noget man mp overveje om man kan leve med

• #3   14. jul 2009 Nej selvfølgelig er det ikke farligt at sende sin hund i pension.

Selvfølgelig kan hunde også blive syge under et pensionsophold!
    Pensionen kan vel heller ikke klandres for, at dine forældres hund kan være aggresiv og derfor fik den beroligende sprøjte og derefter hjertestop?

• #4   14. jul 2009 Hunden kunne jo også have fået hjerte-stop ved narkose, selvom den ikke havde været i pension...

Men vel er det da trist....

• #5   15. jul 2009 Burde pensionen ikke have tilkaldt en dyrlæge??

• #6   15. jul 2009 jamen som michelle siger, de kender ikke hunden og de ved ikke hvor slemt det har været, måske hvade hunden drukket fint med vand og spist halvdelen af sit mad ,

• #7   15. jul 2009 Maria -nu er dte jo ikke sikkert hunden virkede syg på pensionen. Hvis den har været en smule sløv og dette kun har været netop den dag, har de måske tænkt at det var bedre at vente til ejer kom og hentede hunden, når nu det jo var sidste dag.

Hvis sløvhed var eneste tegn, kunne dette jo osse skyldes det stress osv der er sådan et sted. Hunden kan jo ganske enkelt trænge til en dags søvn eller to

• #8   15. jul 2009 det lyder da ganske forfædeligt, jeg jeg kunne så heller ikke finde på at bare vælge så tilfældigt som nogle gør .

• #9   15. jul 2009 Hjertestoppet kan man altså ikke klandre pensionen for!!

• #10   15. jul 2009 Gør mig ondt at høre om vovserne.

Ligesom med alt andet skal en pension jo undersøges i hoved og røv før min hund ville kom i nærheden af denne.

Tjeck stedet ud, google, det spørg rundt omkring. Hvis ikke man stoler på folkene bag pensionen så lad være at aflevere hunden der.

Jeg sender altid alle papirer med Kia og et påbud om hellere at tage een gang for meget end een gang for lidt til dyrlæge med hende, bliver der noget. Kia ville ikke kunne klare sig i en alm. pension da hun ville stresse til hun blev syg af det. Derfor skal hun passes under forhold hvor hun indgår i husholdningen og ikke kommer i bur eller hundegård.

Som ejer har man selv et meget stort ansvar inden man afleverer sin hund sådan et sted.

• #11   15. jul 2009 Maria F....om pensionen burde tilkalde en dyrlæge? Jo måske, men ud fra dit start indlæg er det til ikke at sige.

Du skriver blot at din mosters hund døde i pensionen. Du skriver ikke hvad den døde af, hvor lang sygdomsforløb osv. Så ud fra den beskrivelse er det godt nok svært at udtale sig - og ikke mindst dømme pensionen for vanrøgt!

Dine forældres hund havde været lidt sløv, skriver du. Så vidt jeg kan regne mig frem til, så havde hunden været i pensionen netop den uge, hvor der var så ufatteligt varmt herhjemme. Min egen hund var ikke bare lidt sløv....hun var MEGA sløv. Varmen påvirkede hende enormt, men jeg kunne da ikke drømme om at søge dyrlæge bare på den baggrund.
    Min pointe er, at hvis hunden i varmen kun havde været LIDT SLØV og der ellers ingen andre symptomer var, så finder jeg bestemt ikke at pensionen har handlet forkert.

• #12   15. jul 2009 Maria F....om pensionen burde tilkalde en dyrlæge? Jo måske, men ud fra dit start indlæg er det ikke til at sige.

Du skriver blot at din mosters hund døde i pensionen. Du skriver ikke hvad den døde af, hvor lang sygdomsforløb osv. Så ud fra den beskrivelse er det godt nok svært at udtale sig - og ikke mindst dømme pensionen for vanrøgt!

Dine forældres hund havde været lidt sløv, skriver du. Så vidt jeg kan regne mig frem til, så havde hunden været i pensionen netop den uge, hvor der var så ufatteligt varmt herhjemme. Min egen hund var ikke bare lidt sløv....hun var MEGA sløv. Varmen påvirkede hende enormt, men jeg kunne da ikke drømme om at søge dyrlæge bare på den baggrund.
    Min pointe er, at hvis hunden i varmen kun havde været LIDT SLØV og der ellers ingen andre symptomer var, så finder jeg bestemt ikke at pensionen har handlet forkert.

• #13   15. jul 2009 Det er ikke mere farligt end at andre passer hunden.

Det man selv skal sørge for, er at hunden får en liste med over forskellige ting. hvad man skal være obs på.

Selføllig kan hunden blive syg af uforklarlige årsager, men i sidste ende er det ejeren, som har det ansvar, at få undersøgt hunden inden den bliver sendt til en pension.

Hunden kan oplev stress, selv i den bedste pension. og det kan godt gå i dybten.

Men heldigvis, så sker det megt sjælden.

men som nogen siger, så kan man tage oplysninger og raferatrer af den pension, som man ønsker at bruge, men det i sig selv er jo heller ikke en sikkerhed.

Kommentér på:
Farligt at sende sin hund på pension?

Annonce