1.001 visninger
|
Oprettet:
Farligt at sende sin hund på pension? {{forumTopicSubject}}
Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan være sikker på sin hunds ve og vel på en pension??
Min mosters Chi døde sidste år på pension.
Og mine forældre kom hjem fra bornholm sidste weekend, og hentede deres rottweiler, fik de afvide at han havde været lidt sløv, men da de fik ham hjem kunne de se den var helt gal med ham, og tog ham til dyrlæge, dyrlægen gav ham så en beroligende sprøjte da han kan være lidt aggresiv overfor fremmede.. Men det fik han så hjertestop af!! IHH SYNES BARE DET ER SÅ FORFÆRDELIGT!!
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
men jeg ville nu aldrig selv benytte det, til lige den hund jeg har nu , ellers så kunne jeg godt finde på det, og har ikke hørt sådan nogle historier ihvertfald ikke ved den pensioner jeg kender ..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Og så skal vi huske på at folkene der ikke kender hunden og ved hvordan den normalt opfører sig. Så "den er lidt sløv" er hvad de ser -havde de kendt hunden havde de måske vidst at den var helt galt. Men har hunden ikke vist andre symptomer end at være lidt sløv, så er det svært som fremmed at vide at der er noget galt.
Og så er det, som line skriver, langt fra alle hunde der er egnede til at blive passet i en pension. Selvom man vælger en rigtig god en af slagsen, er det bare ikke alle hunde der har det godt sådan et sted.
Så om det er farligt? -nej det mener jeg ikke. men det har nogen ulemper at få hunden passet sådan et sted fremfor privat, og det er jo så noget man mp overveje om man kan leve med
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
Selvfølgelig kan hunde også blive syge under et pensionsophold!
Pensionen kan vel heller ikke klandres for, at dine forældres hund kan være aggresiv og derfor fik den beroligende sprøjte og derefter hjertestop?
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Men vel er det da trist....
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 115 Svar: 727
okt 2004
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Hvis sløvhed var eneste tegn, kunne dette jo osse skyldes det stress osv der er sådan et sted. Hunden kan jo ganske enkelt trænge til en dags søvn eller to
okt 2004
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Ligesom med alt andet skal en pension jo undersøges i hoved og røv før min hund ville kom i nærheden af denne.
Tjeck stedet ud, google, det spørg rundt omkring. Hvis ikke man stoler på folkene bag pensionen så lad være at aflevere hunden der.
Jeg sender altid alle papirer med Kia og et påbud om hellere at tage een gang for meget end een gang for lidt til dyrlæge med hende, bliver der noget. Kia ville ikke kunne klare sig i en alm. pension da hun ville stresse til hun blev syg af det. Derfor skal hun passes under forhold hvor hun indgår i husholdningen og ikke kommer i bur eller hundegård.
Som ejer har man selv et meget stort ansvar inden man afleverer sin hund sådan et sted.
mar 2008
Du skriver blot at din mosters hund døde i pensionen. Du skriver ikke hvad den døde af, hvor lang sygdomsforløb osv. Så ud fra den beskrivelse er det godt nok svært at udtale sig - og ikke mindst dømme pensionen for vanrøgt!
Dine forældres hund havde været lidt sløv, skriver du. Så vidt jeg kan regne mig frem til, så havde hunden været i pensionen netop den uge, hvor der var så ufatteligt varmt herhjemme. Min egen hund var ikke bare lidt sløv....hun var MEGA sløv. Varmen påvirkede hende enormt, men jeg kunne da ikke drømme om at søge dyrlæge bare på den baggrund.
Min pointe er, at hvis hunden i varmen kun havde været LIDT SLØV og der ellers ingen andre symptomer var, så finder jeg bestemt ikke at pensionen har handlet forkert.
mar 2008
Du skriver blot at din mosters hund døde i pensionen. Du skriver ikke hvad den døde af, hvor lang sygdomsforløb osv. Så ud fra den beskrivelse er det godt nok svært at udtale sig - og ikke mindst dømme pensionen for vanrøgt!
Dine forældres hund havde været lidt sløv, skriver du. Så vidt jeg kan regne mig frem til, så havde hunden været i pensionen netop den uge, hvor der var så ufatteligt varmt herhjemme. Min egen hund var ikke bare lidt sløv....hun var MEGA sløv. Varmen påvirkede hende enormt, men jeg kunne da ikke drømme om at søge dyrlæge bare på den baggrund.
Min pointe er, at hvis hunden i varmen kun havde været LIDT SLØV og der ellers ingen andre symptomer var, så finder jeg bestemt ikke at pensionen har handlet forkert.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det man selv skal sørge for, er at hunden får en liste med over forskellige ting. hvad man skal være obs på.
Selføllig kan hunden blive syg af uforklarlige årsager, men i sidste ende er det ejeren, som har det ansvar, at få undersøgt hunden inden den bliver sendt til en pension.
Hunden kan oplev stress, selv i den bedste pension. og det kan godt gå i dybten.
Men heldigvis, så sker det megt sjælden.
men som nogen siger, så kan man tage oplysninger og raferatrer af den pension, som man ønsker at bruge, men det i sig selv er jo heller ikke en sikkerhed.
Farligt at sende sin hund på pension?