1.090 visninger
|
Oprettet:
Hvalp i flyver eller lang tur i bil... {{forumTopicSubject}}
Vi har købt en tysk pincher i sverige og kenelen siger det er bedst at tage flyveren derover og hente den.... men hvad kræver det at flyve med en hund 8 uger gammel....? flyvetid 1time 15 min, stockholm kbh.
eller køre i bil deroppe og hente den køretid 7 timer på krak, så det jo længere med en lille hvalp.
Hvad synes i eller hvad ved i om dette...?
ps. er det bedst at hente hvalpen som 8 - 9 10 - 11 -eller 12 uger ............. hvorfor...
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Jeg ville dog nok alligevel vælge bilen.
Jeg synes bestemt det er bedst at få hvalpen som 8 uger gammel.
Der er moren alligevel træ af dem, og det er der du kan begynde at præge dem selv.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Så hvalpen er jo også sammen med jer ligemeget hvad...
Går ud fra I har ansøgt om tilladelse til indførsel osv på forhånd
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
hvis jeg kunne ha hunden hos mig i flyveren ville jeg nok flyve, hvis den skulle ned i bagagen ville jeg kører......
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 12
og i en taske ved fødderne det kunne måske være en god ide hvis man måtte det... men får sådan e lille en ondt i ørene ligesom mennesker kan få...
nov 2007
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
(link fjernet)
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
nov 2007
Men det med at få den ind i danmark.... puuuhhaaaa synes godt nok at der er mange ting der skal gøres....
nov 2007
Skal man købe et bur som den skal bruge også når han er stor eller skal det være et lille bur.... for så har jeg nogle venner som har små bure fra da deres hunde var hvalpe.
Jeg er meget lykkelig over at der er så mange der gerne vil hjæpe herinde på hundegalleri det er rigtig sødt gjort. mange tak skal i have alle sammen.
ps. Ellers noget man skal have med på sådan en lang køretur...? til hvalpen altså hehe
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Ydermere synes vi at det fungerer bedst at man bare lader hvalpen alene i buret, den skal alligevel vænnes til det før eller senere, og HVIS den bliver ked af det, falder den som oftest hurtigt i søvn.
Vi har haft stor glæde af at Ymer aldrig har været andre steder i bilen end inde i sit bur. Han peb i et minut for at komme ud den dag vi hentede ham, og så faldt han ellers i søvn. Så sov han ellers i den 1½ time det tog at komme hjem.
Hvis hvalpen sover, er det en fordel at lade være med at vække den. Men skal man køre lange stræk på motorvej hvor man ved det er svært at holde ind, er det selfølgelig bedst at planlægge stoppene på forhånd...
Ellers skal I huske bæ-poser, sele / halsbånd og line, vand, en lille skål, evt. et lille stykke legetøj og køkkenrulle
Held og lykke med det hele!
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 433
Hvalp i flyver eller lang tur i bil...