{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd ang. hundefoder.
  • #1   14. jul 2009 Til vores hvalpe har vi enten brugt Olivers eller Royal Canin.

• #2   14. jul 2009 Jeg vil bruge det samme foder som din opdrætter bruger, så ødelægger man ikke hundens mave lige med det samme.

• #3   14. jul 2009 Nåh hvor er han sød... :O)

Det kommer an på hvad han trives på.. Personlig elsker vores hund Royal Canin, da han er en kræsen pind, men der findes mange, mange mærker...

• #4   14. jul 2009 Har også hørt meget godt om royal canin. så det tror jeg det bliver. Det os det samme som opdrætteren.

• #5   14. jul 2009 Ligesom Babett ville jeg høre din opdrætter hvad de bruger og bruge det til at starte med. Hvis du senere hen ønsker at skifte foder så gør du det gradvis og jeg ville i så fald sætte mig lidt ind i foder junglen.

Jeg ser personligt på hvordan energifordelingen er i produktet - dvs hvor meget energi der kommer fra henholdsvis protein, fedt og kulhydrat.

Jeg ser gerne det proteinholdige som første ingrediens (dvs. kylling, lam, eller hvad foderet nu er lavet på) og undgår helst foder med korn og biprodukter.

Derudover synes jeg også det er nævneværdigt at man bør se på hvad der IKKE står på deklarationen. Hvis der fx. bare står at foderet indeholder kylling kan de ligeså godt være biprodukter heraf (dvs. næb, klør osv og det har jeg ikke lyst til at fodre min hund med). Derfor ser jeg gerne at der står at det er kyllingekød og det må desuden også gerne være kylling af god kvalitet.

Selvom en hund kan overleve på det billigste og mindre gode foder uden problemer (hvis den val at mærke er alment sund) så foretrækker jeg at min hund lever sundt og godt af sit foder.

Hvis ens hund er kræsen må man prøve sig lidt frem, evt. se om man kan få lidt foderprøver. Kræsne hunde er jo forskellige og fordi én kræsen hund kan li' Royal Canin er det jo ikke sikkert en anden kan....

Royal Canin skriver i øvrigt ikke hvad for noget kylling de benytter i deres foder og jeg synes personligt det er lettere urealistisk med de mange typer foder de har til forskellige racer. De siger faktisk selv der ikke er stor forskel på foderet så det er vist lidt overvurderet....Tror mere man skal kigge på sin hunds størrelse og evt. aktivitetsniveau.

Sorry det blev lidt langt smiley

• #6   14. jul 2009 Kun det bedste er godt nok til chili, derfor jeg spurgte om råd, og tak for svarende alle... Smider li en stemme til jer smiley

• #7   14. jul 2009 jeg bruger nu Kingsmoor, man kan os få det til hvalpe det er lavet af natur produkter og fisk m.m, www.kingsmoor.dk

• #8   14. jul 2009 Jeg fodrer med Happy Dog, det er både hundene og jeg super tilfredse med ;o)

• #9   14. jul 2009 Vi fodre med BARF og Vetcur Gourmix , hundene elsker det , og nej hunde bliver ikke aggressive af at spise råt

• Anne S
    Anne S Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #10   7. apr 2013 Svært at finde råd med mindre det er fra nogen der laver hundefoder selv. Fandt denne http://hundefoder-koebenhavn.dk/

Kommentér på:
Råd ang. hundefoder.

Annonce