681 visninger
|
Oprettet:
Råd ang. hundefoder. {{forumTopicSubject}}
Hvad skal jeg fodrer min dalmatiner-hvalp med? Nogen der har gode erfaringer med foder, så skriv endelig.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 205
Det kommer an på hvad han trives på.. Personlig elsker vores hund Royal Canin, da han er en kræsen pind, men der findes mange, mange mærker...
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 8
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg ser personligt på hvordan energifordelingen er i produktet - dvs hvor meget energi der kommer fra henholdsvis protein, fedt og kulhydrat.
Jeg ser gerne det proteinholdige som første ingrediens (dvs. kylling, lam, eller hvad foderet nu er lavet på) og undgår helst foder med korn og biprodukter.
Derudover synes jeg også det er nævneværdigt at man bør se på hvad der IKKE står på deklarationen. Hvis der fx. bare står at foderet indeholder kylling kan de ligeså godt være biprodukter heraf (dvs. næb, klør osv og det har jeg ikke lyst til at fodre min hund med). Derfor ser jeg gerne at der står at det er kyllingekød og det må desuden også gerne være kylling af god kvalitet.
Selvom en hund kan overleve på det billigste og mindre gode foder uden problemer (hvis den val at mærke er alment sund) så foretrækker jeg at min hund lever sundt og godt af sit foder.
Hvis ens hund er kræsen må man prøve sig lidt frem, evt. se om man kan få lidt foderprøver. Kræsne hunde er jo forskellige og fordi én kræsen hund kan li' Royal Canin er det jo ikke sikkert en anden kan....
Royal Canin skriver i øvrigt ikke hvad for noget kylling de benytter i deres foder og jeg synes personligt det er lettere urealistisk med de mange typer foder de har til forskellige racer. De siger faktisk selv der ikke er stor forskel på foderet så det er vist lidt overvurderet....Tror mere man skal kigge på sin hunds størrelse og evt. aktivitetsniveau.
Sorry det blev lidt langt
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 8
nov 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 230 Svar: 894
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
sep 2008
Følger: 59 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 121 Svar: 774
apr 2013
Følger: 1 Svar: 1
Råd ang. hundefoder.