{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Kaiser måtte sige fra {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Jeg er meget for hunde parker og pladser hvor folk kan lufte deres hunde. Men jeg forstår virkeligt ikke hvorfor at folk som tror de har styr over deres hunde men som ikke har det skal gå rundt med dem uden snor overalt i byen!
I dag skulle jeg lige over og handle der er 400 m. jeg tager altid kaiser med i snor. så kom der en fyr gående med sin blandings hund som ikke var i snor! hans hund så kaiser også fløj den hen over vejen manden står som en gal og råber og skriger for at få hunden tilbage! men den har vidst kun en ting i hovedet nemlig Kaiser

Da hunden er meget tæt på og jeg kan se at han ikke kan få den til sig slipper jeg kaiser så han ikke er lænket til mig den anden hund går direkte i hovedet på kaiser som svare igen ved at flå den anden hund ned på jorde og holde den fast! jeg får kaiser til at slippe og den anden hund løber noeget forslået hen til dens ejer som hun er ret tæt på mig han nærmest ryger i hovedet på mig om at min hun var bidsk og at jeg skulle ha holdt den i snoren! jeg prøver så at forklare ham at eftersom hgans hund var løs så ville jeg ikke ha min hund nærmest var forsvarsløs når hans kom farende!

Det forstod han ikke! og nu er det så jeg vil vide er det mig der er totalt du at slippe min hund eller gjorde jeg det rigtige! Det skal lige siges at der efter hvad jeg kunne se ikke var bidt hul nogle steder på den anden hund!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaiser måtte sige fra
  • #1   24. feb 2006 Jeg havde gjort det samme, hvorfor skal din hund have tæsk ?? Hader når folk ikke har deres hund i snor

• #2   24. feb 2006 fatter heller ikke dem som tror de har så meget styr på deres hun at de går rundt uden snor i byer m.m.

• #3   24. feb 2006 jeg går rundt uden snor i byen... men nu er kaoz jo heller ikk aggressiv på nogen måde..

• #4   24. feb 2006 I situationen havde jeg også sluppet.. !

Hun var sgu et fjols ! Håber du også "læste" hende lektien ! *s* (På en pæn måde følgelig)

/Moster.

• #5   24. feb 2006 Anyway, så er det med meget få undtagelser ulovligt, at gå med "læs" hund i byerne !

/Moster.

• #6   24. feb 2006 jeg havde knaldet ham i gulvet!!( ej men hold da kæft
    hvor ville jeg gå amok på ham)
    fuck hvor er nogen folk bare på godt dansk dumme........
    jeg synes ikke du tager fejl! det er da ham som skal holde sin hund i snor os, da det er den som kommer over til dig!
    ikke omvendt!
    da du holder reglerne!!
    er så træt over sådan nogen mennesker!!!
    de skulle bare gggggggggg

• #7   24. feb 2006 Hejsa...

Rigtig kedelig oplevelse, og endnu mere kedeligt, når folk ikke forstår "reglerne" i hundeverdenen.

Trods det at jeg har en lille hund, som slet ikke vil have en chance mod en stor hund, hvis det skulle komme til det. Så er jeg helt afklaret med, at det ene og alene er MIT ansvar, hvis Bella løber hen til en hund, som bider hende.
    Jeg plejer dog at holde øje med om folk har deres hunde i snor, og hvordan deres kropssprog er. Er de i snor, tager jeg også Bella i snor, da mange hunde føler sig utilpas ved at skulle hilse i snor, når den anden er løs.

I bund og grund, har du dit på det rene!

Der er også en hund i ejendommen, som kommer på besøg med sin ejer TIT. Den KAN ikke udstå andre tæver, og flyver lige i flæsket på dem. Det gik ud over Bella en dag. Heldigvis underkastede hun sig på stedet, men den fik alligevel lige fat. Han går med den løs ALTID, hvilket jeg ikke fatter en bjælde af. Han har SLET ikke styr på din hund!
    Det har jeg måske heller ikke lige altid... men min hund er 100% venlig. Derfor har jeg ingen skrubler ved, at hun måske løber hen og hilsner trods min kalden. Men fuldt ud bevidst om, at det er mit ansvar.

• #8   24. feb 2006 Nina : det er da lige meget om din hund er aggresiv eller ej, forstår stadig ikke at du ikke altid har snor på, vil du nogensinde tilgive dig selv hvis Kaoz hoppede ud foran en bil eller lign. ???? Du kan ikke stole på din hund, lige meget hvor trænet den end er.

• #9   24. feb 2006 Tak for svarene det gjorde sku lidt godt at få bekræftet at jeg gjorde det rigtige!

Ja jeg læste ham lektien nok ikke på den pæneste måde men jeg mente jeg var i min ret til at være sur der!! Men er bare glad for at der ikke er sket noget med kaiser og at han i det mindste hørte 100% efter med hvad jeg sagde da han skulle slippe!!

• #10   24. feb 2006 Jeg kan godt forstå at du slap din hund så begge hunde kunne mødes på lige vilkår, MEN jeger ikke sikker på at jeg selv ville have gjort det samme, jeg tror nu nok at jeg først ville forsøge at få den anden hund til at gå væk og hvis det så ikke lykkedes ville jeg slippe min hund, det har ihverttilfælde virket de få gange jeg har været i den situation - men nu ser jeg også "farlig ud"...Hmm!

• #11   24. feb 2006 jeg gør alle tid det sammen.,... om det er en lille hund eller ej.... frida skal ikke blive bidt fordi hun ikke kan løbe væk eller forsvar sig.... så du gjorde det rigtide

• #12   24. feb 2006 pernille.. jeg bor i en lille by hvor der faktisk ingen biler kommer efter kl 18.. og kaoz går ikk ud på vejen..

men siger ikk at jeg ville gøre det i odense..

• #13   24. feb 2006 og det var rigtigt hva christian gjorde.. ens hund bliver mere aggerssiv (oftest) af at være i snor når den møder en løs hund..

• #14   24. feb 2006 Jeg vil også give Pernille R ret, man skal altså holde sin hund i snor på gaderne i byen, lige gyyldig hvor flink og lydig den er. Man kan altså aldrig stole 100% på sin hund, man må altså også tænke på at der går folk rundt på gaderne der ikke er så glade for hunde og kan blive bange hvis de ser at ens hund er løs.
    Man må kun slippe sin hund løs hvor den ikke genere nogen.

Christian G: Jeg synes du var i din fulde ret til at slippe din hund

• #15   24. feb 2006 Nina : okay, men det meldte din historie jo ikke noget om. Du skrev jo at du også gik uden snor i byen...

• #16   24. feb 2006 Pernille R : Nu er det sådan at nogle hunde er så trænet at du sagtens kan gå ned dem uden snor overalt! Jeg kender en sådan hund, han er en hanhund amstaff (Tiger hedder han), 3 år gammel og han går altid pænt ved siden af sin ejer eller 2 meter foran.. han går ALDRIG ud på vejen medmindre ejeren går over hvor han så går lige ved siden af. Han løber aldrig hen til andre hunde og går man forbi med siden egen hund fortsætter Tiger ligeud uden så meget som at kigge på den anden hund (også selvom det er en tæve i løb!!) og tro mig han vil gerne lege men ved også at han ikke må før han får lov af ejer!

• #17   24. feb 2006 Nina: hvis man bor i en meget lille by hvor man ikke genere nogen ved at hunden går løs, gør det selvfælgeig ikke noget

• #18   24. feb 2006 ---> Mopse-Loppen <--- jeg kan sige at da jeg boede hjemme hos mine forældre der havde vi kun Labrador Formel 1 jagthunde og de 3 - 4 som vi har af gange kan gå på siden af min far og jeg uden der er nogen som helst form for afvigning! nu bor de så godt nok også så langt ude på landet at der aldrig kommer anden end en traktor og køre 5 kmt. Men alligevel hunde kan trænes til at gå ved ens side hele tiden!

MEN jeg vil gi Ditte E og andre ret men kan ikke stole 100% på ens hund ligemeget hvor trænet den er så vil en hund altid kunne gøre noget totalt uventet! derfor mener jeg også at man altid skal ha hunde i snor!

• #19   24. feb 2006 Sabina N: der er selvfølgelig meget opdragne hunde, men jeg mener altså stadig man skal holde sin hund i snor på gaderne

• #20   24. feb 2006 Self. skal man da komme snor på hvis man render midt inde i midtbyen men ellers hvis man har ligeså meget styr på sin hund som ejeren af Tiger, så rører det mig ikke at de går løse.

• #21   24. feb 2006 Sabina : Jeg kender også en der havde en Schæfer der var danmarks mester i lydighed, men men men en dag løb en kat over vejen, og hvem løb efter ? Danmarks lydigste hund, bang ind i en bil...... så stol aldrig 100 % på din hund

• #22   24. feb 2006 seff gjorde du det rette..jeg kunne aldrig ha doffen gående løs når man tenker på at han kan stikke af bare når vi skal gå 50 meter fra min mormor og op til våres hus.

simbe brukte nu egentlig snor mere for "syns" skyld men han blev oss hvor jeg var. tok dog snor på når vi mødte både folk med og uten hunde.

• #23   24. feb 2006 altså såååå lille er byen dog ikk *GG*

men den er total mennesketom efter kl 18 *GG*

og kommer der nogen skylder kaoz sig på plads.. jeg ville ikk mene det er uansvarligt..

• #24   24. feb 2006 uanset hvor trænet ens hund er ændre det jo ikke ved det forhold at andre kan være utrygge ved at hunden er løs så af respekt til andre mennesker bør man da holde sin hund i snor, hvis man vel og mærket færdes på offentlige steder hvor andre færdes...

• #25   24. feb 2006 jeg kender da mange der har fuld kontrol over deres hunde, men jeg vil personligt ikke have mine hunde løse, hvor der ikke er indhegnet eller meget øde....

• #26   24. feb 2006 Nina: hvis der ikke er andre mennesker og biler, ja så genere du jo ingen ved at Kaoz går uden snor

• #27   24. feb 2006 Trine Flor N: det ville jeg give dig ret i, man må jo respektetere de mennesker, der ikke kan lide hunde. Jeg slipper kun Bastian fri, hvor han ikke genere andre mennesker og hunde

• #28   24. feb 2006 Pernille : det er jo noget man må finde ud af før man tager den chance for sådan noget kan da ske... men nu er Tiger pænt ligeglad med katte og andre dyr.. Og en anden hund jeg kender som også altid går løs er ikke så stor og er skisme bange for katte så kommer der en kat susende så løber hunden over til farmand smiley

Men det er da naturligvis noget der kan ske og har også selv mistet en hund ved at han løb efter en ræv op på motorvejen ( vi boede lige ved siden af motorvejen og Basse som han hed havde aldrig været i nærheden eller tæt på at gå derop eller på andre veje før )
    .. men en ræv er sku også svær at modstå..
    Men jeg mener nu stadigvæk at hvis hunden er ligeså trænet som Tiger så er det okay at de går løse med dem ( self. ikke i midtbyen ) men møder jeg dem her hvor jeg bor (boligblokke) eller i et villakvarter og lignende steder så er jeg pænt ligeglad så længe der er styr på hunden.

• #29   24. feb 2006 Christian, jeg havde gjort nøjagtig det samme! Det kan ikke være dit problem, at fjolset ikke har styr på sin hund, og alligevel går med den løs! Skal de endelig slås, så skal det da bestemt også være fair for begge! Og hvis han ville undgå, at hans blev bidt, så måtte han jo holde den i snor!

• #30   24. feb 2006 Jeg bor langt ude på Bøhlandet, men slipper kun mine hunde løs når vi er på områder hvor jeg kan se dem og er sikker på at ingen andre er. Mange mennesker er panisk angste for mine hunde fordi de er store og meget larmende (ikke når vi går tur, men herhjemme og det husker folk og tolker tilsyneladende som de er bidske???)

• #31   24. feb 2006 Nu ved jeg ikke hvordan andre lære dem det men vi brugte det at vi gik ned med en af gangen på et af vores store indhagnede græsstykker også gik vi ellers med dem præsis der hvor vi ville ha de skulle gå så begyndte vi at gi dem lidt mere snor og hver gang de gik for langt kortede vi snoren af igen! til sidste går de uden snor!

Dette gør det meget lettere at have dem med på jagt da man så ikke skal koncentere sig om en hund der trækker lige når du skal afgive et skud! men det er så også utroligt vigtigt at din hund bliver ved din side selvom der flader et stykke vildt! da der altid kan være en skyde liderlig jæger i flokken som tror ens hund er en ræv og skyder den! Det var jeg udefor med min først hund så efter det har jeg arbejdet utroligt meget med at stesse min hund så jeg ved den ikke løber ligemget hvor tæt på viltet falder!

• #32   24. feb 2006 der er nu ikke nogen regler for at du SKAL have din hund i snor, heller ikke i bymæssig bebyggelse... Du skal bare have fuldstændig kontrol over din hund, hvis du vælger at have din hund uden snor... Dvs, man har pligt til at føre sin hund i snor, IKKE at man skal...

Nå, men det vat jo heller ikke hvad tråden handlede om...

• #33   24. feb 2006 jo jeanette mener at det er en regel at du skal havde din hund i snor, i følge politiet! det havde de sagt til en bekendt at mig! ellers ville de få en bøde

• #34   24. feb 2006 Jeg ved ihvertfald at der hvor vi går tur med kaiser der er der en grøn tavle hvor der står at hunde altid skal holdes i snor!

At der så er meget få der gør det ja det er så en anden side af historien!

• #35   24. feb 2006 Jo der er regler om man skal holde sin hund i snor ellers vanker der bøder...

• #37   24. feb 2006 Rettelse: Var vist lidt hurtig der... Om man må have sin hund gående løs eller ej afhænger af hvilken politikreds man bor i. Så det er altså noget de respektive politikredse suverænt afgør. Sorry!

• #38   24. feb 2006 Jeg ville også slippe Gilbert, så du er ikke alene om den beslutning ;o)

• #39   24. feb 2006 Ditte Marie : det er skam ikke MIN hund der går løs ( det står der også hvis du læser det jeg skriver)... nej puha, det er jeg aaaalt for pylret til med Shorty... Jeg ved også at Shorty ikke kommer hver gang jeg kalder hvis der er noget der er mere spændende som der tit er i bybillledet. Shorty kommer løs på alle græsarealer og enge men der er han også meget lettere at kontrollere og kalde til sig.

• #40   24. feb 2006 Synes også du gjorde det helt rigtige..

men.. hva så hvis der havde været 2 hund...? hvordan ville i hjælpe jeres egen hund mod dem??

Jeg har nemlig lige været ude at gå med min hund, på en eng hvor man skal have hunde i snor. Men jeg tror efterhånden jeg er den eneste der respektere det skilt.. Idag var der 2 kæmpe hunde der kom farende over til Quato som var i snor. Quato var klar til at slås, og det var de 2 andre hunde også, og jeg råbte helt vildt - heldigvis kunne ejeren kalde dem til sig inden det gik galt...- men det var tæt på..
    Jeg ville selvfølgelig have sluppet snoren, så han kunne have forsvaret sig, men jeg ved ikke helt hva jeg skulle have gjort for at hjælpe ham bedst muligt...

• #41   24. feb 2006 Mann2>> som du kan se har Ditte Marie svaret for mig... og som Trine Flor skriver er det jo den enkelte politikreds der bestemmer, men som udgangspunkt skal du kun have din hund i snor, hvis du ikke har fuldstændig kontrol over den...

Kommentér på:
Kaiser måtte sige fra

Annonce