{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  synd for langhårs hunde
  • #3   3. jul 2009 De har ikke så store problemer med varmen. Men de kan da godt finde på at søge ind i skyggen, evt. grave et lille hul under en busk.

Ellers så sørger jeg for at de har vand, men det har de også når det er koldt. Undlader alt for lange gåture når det er mest varmt, det er så også for min egen skyld.

• #4   3. jul 2009 præsis sådan gør jeg også Laila.

• #5   3. jul 2009 Her får hundene selv lov at styre det - de har vand flere steder i huset og haven og ellers så går de i skyggen, inden døre eller i kælderen/under sengen. Der ud over så undlader vi ture andet end i haven og tisse midt på dagen.
    Faktisk virker mynte mere påvirket end Jana gør... Men hun er også mere aktiv.

• #6   3. jul 2009 Jeg tror korthårshunde døjer mindst lige så meget med varmen som de langhårede om ikke mere.

Jeg syntes Belle er lige så aktiv som altid, og Samson lige så rolig som altid. Begge er helt klar på at gå tur uanset om det er varmt, koldt, regner eller sner.

• #7   3. jul 2009 problemet er bare at vi har extremt varmt hjemme ved os (mere end normalt) og vi kan ikke have åbne vinduer da jeg har 3 indekatte smiley

• #8   3. jul 2009 Carina
    Har du overvejet at sætte net for vinduerne?
    Min søster har også indekatte, men hun har net for, så vinduerne kan åbnes

• #9   3. jul 2009 Carina: Jeg har også indekat men har kroge på alle vinduer og døre. Katten kan ikke komme ud og ingen kan komme ind. De er guld værd :o)

• #10   3. jul 2009 Det med net til vinduerne passer ikke til vippe vinduer, har prøvet dirvere ting til gengæld vil hunden gerne gå tur , er bare ikke så aktiv som hun plejer

• #11   3. jul 2009 Begge mine vil meget gerne gå tur også når det er varmest. Det går lidt langsommere, men jeg har også en hund på 13 år der skal med.
    I dag var jeg på stranden med dem og bade. Og begge hunde gik en tur på ca 8 km

• #12   3. jul 2009 Tja -det er nu ikke altid pelslængde/mængde der er afgørende. Reiki har MEGET mere pels end Gaia. Både længere, mere underuld og generelt mere af den, men alligevel har Gaia det meget værre med varmen end reiki, dage som i dag hvor der ikke rigtig vind osv.

Udover at sørge for kølige områder at ligge i (dvs masser af udlúftning, skygge steder ude og sådan), og en daglig tur til en nærliggende sø hvor de kan køle af, gør jeg ikke det store.

De har self altid frisk vand, men det har de jo osse når det ikke er varmt.

• #15   3. jul 2009 min race er meget stor og langpelset ! men faktisk er de køligere helt inde ved huden end på overfladen af pelsen. Hundens pels er skabt til at isolere både imod kulde og varme. dermed ikke sagt at de ikke kan få det for varmt, det kan alle to eller firebenet jo sagtens få.

• #16   3. jul 2009 Ja jeg klipper Oscar. Det er der flere praktiske grunde til.
    Det hjælper jo med varmen, men det giver også mere luft til ørerne hvilket betyder at han ikke lider så meget under betændelse i ørerne som han har gjort før i tiden.
    Han sviner heller ikke lige så meget når jeg klipper ham.

Jeg klipper meget af hans faner på ben og bryst. Og så tager jeg også noget på maven. Det gør jeg hele året. Men ørerne får rimelig meget lov til at stå om vinteren. Om sommeren klipper jeg dem helt korte.

Oscar med alt sit hår:

(link fjernet)

Oscar uden hår:

(link fjernet)

Det kan man selvfølgelig ikke gøre hvis man udstiller osv. Men det gør jeg ikke, og det fungere rigtig godt for mig og tossen smiley

• #17   3. jul 2009 det tror jeg også Iben, men kan heller ikke bevise det

• #18   3. jul 2009 Hmmm...... det lyder ikke helt logisk, men det kan da godt være. Uanset hvad tror jeg det er rigtig nok at de korthårede hunde lider lige så meget under varmen som dem med langt hår.

• #19   3. jul 2009 deres pels er isolerende, så de holder begge dele ude

• #20   3. jul 2009 Ja, men det kan godt være der er noget om det smiley

• #21   4. jul 2009 Watson fiser rundt i haven det meste af dagen som en sindssyg (afbrudt af en lur unden bænken i ny og næ). Man kan ikke mærke på ham at han skulle have det for varmt. Vi går til gengæld på stranden 1-3 gange i døgnet for selv at køle af og der hopper han også frejdigt i vandet.

• #22   4. jul 2009 Nu har jeg store hunde med sort lang pels.
    de styrre det selv, og ligger sig tit direkte i solen.
    De har vand flere steder, og kan vis de vil, selv gå i vandet (har en sø i haven)

Det jeg syndes er vigtigt er at pelsen er i orden -
    <i>Det er vigtigt at der ikke er, filtrer og klumper i underulden – Jeg plejer at sige” man kan sammenligne det med en fjer dragten på en fugl, hvis der går uorden i denne, bliver fuglen våd og kold om vinteren og den bliver varm om sommeren”

Der betyder meget med et luftlag mellem over og underpels – det holder hunden varm og vinteren og holder varmen ude om sommeren.</i>

En Berner ejer gjorde sig nogle erfaringe omkring det at klippe pelsen af:
    Jeg har oplevet et par gange at folk med bernere ytre ønske om at klippe hele pelsen af da berneren jo render og puster når det er varmt... det virker ikke...!!
    Nessie blev jo barberet på bryst og skuldre og skuldre i forbindelse med skuldreledsbåndsundersøgelse.

Samtigdig valgt hun at anlæge jordens grimmeste fældning og total fedtet i pelsen, så for at komme i bund med den dårlige pels, og i være i stand til at holde det fedtede ude af pelsen, så fik hun en omgang med vores hårtrimmer ! sikke hun så ud -

Og sikke de erfaringer vi nu har PELSEN BESKUTTER MEGET IMOD SOLEN, aldrig har Nissie haft det så varmt som i år og hun var helt hysterisk for ikke at være i solen. på ture listede hun rundt helt inde i hækkende hvor det var mugligt.

Så lad vær med at klippe jeres hunde, hvis i vil gøre det fordi de har det varmt - for det bliver meget være uden pels.

• #23   4. jul 2009 Ghita> Det samme gør sig gældende for vores husky - oven på pelsen er hun brand varm at røre ved. Men stikker man fingrene i pelsen, kan man tydeligt mærke hun er kølgere inde ved huden smiley
    Jeg er ikke i tvivl om visse typer pelse er med til at isolere mod varmen også.

Nu har jeg lige børstet Mynte - og det betyder færre krøller og mere luft i pelsen, som tilgengæld bliver tyggere. ( Hun er sgu næsten lige så bred som hun er lang nu). Men jeg er slet ikke i tvivl om hun sætter pris på det - for nu holder hun til at lege ude i solen igen, kontra i går hvor hun intet gad smiley
    Så her klipper vi bestemt ikke pels af! Det er lige før, jeg vil påstå, det havde været synd for dem, om jeg gjorde...

Kommentér på:
synd for langhårs hunde

Annonce