{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Kastreret han på skue? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG

Om 2 uger skal Silas kastreres - og så er det for evigt slut for udstillinger for ham og mig.
Men havde tænkt på at jeg så kunne gå på nogle skuer med ham.

Skal en hanhund på et skue, have den attest der fortæller at han faktisk har haft sine kugler? Eller er det lige meget når det "bare" er et skue?

Er det forkert - set i jeres øjne - at ville udstille en kastreret hanhund på et skue. Altså udelukkende for sjov og for hyggens skyld?
Har nemlig fået lidt blandede holdninger til dette.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastreret han på skue?
  • #1   1. jul 2009 Citat udstillingsreglementet: "For kastrerede hanhunde, der ikke tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, som har fået bortopereret en eller begge testikler, kræves der doku-mentation i form af DKK’s dyrlægeattest for, at hunden har haft to normale testikler efter, at hunden er fyldt 8 måneder. Hunden kan ikke opnå avlsret.
    For kastrerede hanhunde, der tidligere har været udstillet minimum 2 gange i officiel klasse på en DKK-anerkendt udstilling, kræves der udover dyrlægeattest som nævnt ovenfor dokumentation i form af EDB-udskrift, som bekræfter, at hunden før indgrebet har opnået præmiering i officiel klas-se på to FCI-anerkendte udstillinger."

Jeg er ret sikker på, at DKK's udstillingsregler også gælder på skue.

Synes bestemt det er ok at udstille en kastreret hanhund. Min hanhund er godt nok intakt, men er taget ud af avl pga. et knap så godt hjerte, men jeg udstiller da løs! Mest for hyggen, men kunne også være cool med det sidste cert ;o)

• #2   1. jul 2009 Jeg sys det er helt iorden... om ikke andet for at man laver lidt og hygger... og så lang tid du ved at du ikke rigtig kan komme længere end bare det... så er det da godt....

det er da bedre end man bare sidder hjemme på sin flade og hunden "kun" kommer på gåtur når det er nødvendigt... smiley her oplever den lidt og dig selvfølgelig... smiley jeg mener du skal have papir på han har haft begge kugler... så og sige... smiley

• #3   1. jul 2009 Nåee der var en der var hurtigere og mere styr på det... hehe... smiley

• #4   1. jul 2009 Jamen så får jeg da lige dyrlægen til at underskrive sådan en attest før hun går i gang.
    Silas har kun været udstillet på en rigtig udstilling 1 gang, så den med 2 gange er vist ligemeget.

Tak for jeres hjælp :o)

• #5   1. jul 2009 Du skal nok have de korrekte papirer i orden selv om det er et skue. Der sker i hvert fald ikke noget ved at have dem og så er det jo lidt cool hvis der spørges efter dem, at man bare har dem. Men hvis der ikke spørges, så ved man at man har sin samvittighed ren.

Synes da helt bestemt at du skal tage til nogle skuer - det er jo rigtig hyggeligt at komme lidt ud og se noget andet.

• #6   1. jul 2009 Jeg har lige fået en af mine kastreret - bla. pga. at han umiddelbart ikke er avslværdig.

Men jeg printede da for en sikkerheds skyld DKK's attest ud - både på engelsk og dansk og fik dyrlægen til at udfylde dem + han for en sikkerheds skyld også udfyldte en testikelattest der var med stamtavlen.

Hvem ved måske jeg på et tidspunkt får trang til at udstille ham også, og så gider jeg ikke ærge mig over en manglende attest smiley

Og hvorfor skulle du ikke kunne udstille en kastrat - selvom han ikke kan opnå avslret. Så falder de positive resultater han får, jo tilbage til forældredyrene, der så kan bryste sig med, at endnu en hvalp har klaret sig godt.

• #7   1. jul 2009 Silas er avlsgodkendt, men synes ikke rigtig han er så flot, som han kunne være. Og hvis han ikke er særlig god - og samtidig har hanhundenykker (parre alle hunde og tisser op af folk og ting) så vil jeg hellere få ham kastreret, så jeg har en hund der er nemmere at leve sammen med.

Men synes udstillinger er mega hyggelige, så ville self gerne på nogle skuer med ham efter.

Men det er den dyrlægeattest som er inde på DKK, som jeg skal printe ud og tage med til dyrlægen, ikke?

• #8   1. jul 2009 Jo det er denne her jeg har brugt.
    Den findes også i en Engelsk version.

(link fjernet)

• #9   1. jul 2009 Jeg mener at vide at DHL for nylig har oprettet en kastrat-klasse - netop for at man har mulighed for at udstille sin vaps selvom den er blevet kastreret.

• #10   1. jul 2009 Dorte

Det behøver man ikke i DKK - der skal man bare have papir på at hanhunden har haft testikler, så kan man udstille på lige fod med de andre hanhunde

• #11   1. jul 2009 OK - det har ikke været aktuelt for mig - så jeg ved ikke så meget om det :0)

• #12   1. jul 2009 Tak for jeres hjælp :o)

Kommentér på:
Kastreret han på skue?

Annonce