{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.128 visninger | Oprettet:

pas på hvis du køber hund i Tårs {{forumTopicSubject}}

Både jeg og min søn og svigerdatter har købt en hvalp, uafhængig af hinande, på en ejendom uden for Tårs i vensyssel.
De er begge syge af tarmbetændelse, min søn og svigerdatters mere end vores.
De er underernæret, og var møgbeskitte, de var fuld af orm.
De sælger, både hvalpe og voksne hunde.
De har over 9 katte og vi ved ikke hvor mange hunde.
De sælger dem gennem gul og gratis.
Vi købte vores i lørdag og var nær kørt igen, men faldt for Rollo og købte ham.
De hunde de sælger var der ikke i lørdags, så hvor kommer de fra.
Er der andre der kender til dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pas på hvis du køber hund i Tårs
  • #1   22. feb 2006 Da vel ikke den hundeformidling deroppe?

• #2   22. feb 2006 Nej desværrre, men i burde anmelde stedet:-(

• #3   22. feb 2006 Lyder forfærdeligt..... Men jeg synes i skulle have kørt og så lige meldt det til politiet..... Synes det er meget synd for hunden og jer og ikke misforstå mig, men i støtter dem ved at købe en syg hund der måske aldrig kommer til at fungere 100 %....

• #4   22. feb 2006 Man kan jo også vende det om, og sige at de har reddet Rollo.

• #5   22. feb 2006 Hva så med resten af hvalpene og de næste de får???

• #6   22. feb 2006 Pernille: ja, det har de, men tilgengæld fortsætter hundehandlen fordi der er folk der køber dem...

Ved godt de absolut ikke har gjort det i ond mening, men det er at støttehundehandel...

Det er godt i fortæller om det, så andre ikke køber hund der.

• #7   22. feb 2006 Jytte og Kai og Pia--- jeg håber selvfølelig det bedste for jeres hvalpe.... Men det bringer mit pis i kog at nogle hundeejer er så ligeglad med deres hvalpe og hvalpekøbere

• #8   22. feb 2006 Jeg går ikke ind for hundehandel eller lign... men forstår godt at folk ikke bare kan køre igen. Mener bestemt at stedet skal meldes

• #9   22. feb 2006 Jeg kunne da aldrig finde på at købe et dyr som måske ikke ville overleve... Det gør sku da for ondt og se det lide... Så hellere melde dem..

• #10   22. feb 2006 Pernille: man bliver nødt til at tænke "større" end den lille søde hvalp der sidder og kikker på en ... der er svært, men man bliver nødt til bare at køre... ellers fortsætter de bare med af få flere hvalpe...

• #11   22. feb 2006 i TÅRS der kommer min kæreste fra hvem fanden mon det kan være da de kender de fleste i Tårs

• #12   22. feb 2006 Vi følte at vi reddede Rollos liv--kunne ikke, da vi havde set ham, bare lade ham i stikken.
    Vi ved som sagt ikke hvor mange hvalpe de har..der var kun en søster til Rollo der i lørdags men igår så pia at de havde annonce i gul og gratis igen..det var to hvalpe og tre voksne hunde
    Kan fortælle at Rollo er frisk nu og har siden i lørdags taget 1/2 kilo på

• #13   22. feb 2006 De bor Gammel Borupvej 2 ved Tårs

• #14   22. feb 2006 Jytte- held og lykke med ham ;o)))

• #15   22. feb 2006 Det er godt han har det bedre :o)

• #16   22. feb 2006 Hvor melder man dem? Pia talte med hendes dyrlæge--han sagde at det var svært at få nogen dømt for det de gør

• #17   22. feb 2006 har i haft ham til dyrlæge og tjekket ham og hvis det var mig ville jeg snakke med dyrlægen om dette her de hved hvad man kan gøre ved sådanne noget svinderi

• #18   22. feb 2006 jytte

det er da altid noget at det går fremad med jeres

• #19   22. feb 2006 til tider kunne man godt savne noget i danmark, i stil med det man ser de har i usa, og evt samme straffe som de har over there

• #20   22. feb 2006 ja ser også Discovery, der får de straf, der er Dk for blødsødende, da jeg ringede på Rollo, sagde hun at de havde ham og hans søster og at de var opvokset inde, det troede jeg jo på. Der er jo mange private der får hvalpe og sælger dem, så man føler jo ikke der kan ske noget ved at købe en sådan hvalp

• #21   22. feb 2006 ååååhhh....bliver bare så 1-2-3, når man hører om den slags uansvarlige dyreejere og det gør så ondt at tænke på, at de jo netop kan drive den afskyelige handel med de stakkels dyr, fordi mennesker lader deres gode hjerte og følelser løbe af med dem og vælger at forsøge at "redde" bare en af staklerne ved at købe...ØV... :o)
    Det er så forbandet svært at få stoppet de samvittighedsløse mennesker, der driver den form for rovdrift på deres dyr - den mest effektive er, som andre også har nævnt - Vend, trods blødende hjerte, om og advar så alle andre mod at købe hund der !!!!!

Håber Jeres dejlige vovser klarer skærerne - vi krydser fingre, tæer og poter her *SS*

• #22   22. feb 2006 Ups...efter "ØV" skulle naturligvis være sådan en :o(

• #23   22. feb 2006 Hvor er det altså trist at man egentlig ikke kan gøre noget. Vi går også ind for et Dyreværnepoliti.

• #24   22. feb 2006 jytte

nej men desværre er virkeligheden en anden

• #25   22. feb 2006 Der er kun os købere til at ændre det... Ville til hver en tid vende om, hvis forholdene ikke passede mig.... Hver gang jeg har købt hund har jeg sat krav og stillet spørgsmål... Er det virkelig kun fåtal der gør det????

• #26   22. feb 2006 Skal lige tilføje at bortset fra at Rollo var tynd og det ser man ikke lige med det samme på grund af pelsen, så han ikke syg ud, det gjorde Tøsen heller ikke

• #27   22. feb 2006 mette

håber ikke at det er et fåtal, der hvor vi købte var hos nogen vi kendte, og vi havde set flokken flere gange gennem opvæksten

• #28   22. feb 2006 hvad hjælper det at stille spørgsmål når folk lyver. og det er jo ikke alle der har råd til at give flere tusinde for en hund.

• #29   22. feb 2006 Jytte- jeg fik garanti på ormekur osv....Og så er der foreskel på hvordan de sælger hunden.... Jeres var vel i en stald eller osse havde de lige flyttet dem til ære for jer..... Forstå mig ret ;o))
    Og en hvalp må ikke være tynd......
    Det er ikke jer, synes bare det er synd med sådan en hård start for en lille hvalp...

• #30   22. feb 2006 vores hunde er begge 14 uger

• #31   22. feb 2006 det er sådan noget der kan gøre mig så rasende!

• #32   22. feb 2006 at skulle til dyrlæge er jo ikke noget man regner med--og hunden kan altså være ligeså godt selv om den ikke kommer fra en kennel--en køkkenopdrættet hund er efter min menig en nemmere hund

• #33   22. feb 2006 vores gamle hund døde for tre år siden...så rollo er ikke en vupsi hund.
    Vi hørte på flere, men ville have en der havde Rollos udseende, så derfor valgte vi ham--han er ikke tilfældig købt

• #34   22. feb 2006 kære Jytte og kai
    Ikke for at lyde som en dum kælling .. men... I burde være vendt om på hælene og gået... UDEN hvalp...
    sådan som du beskriver det.... så skulle jeres røde alarm klokke ha ringet for fuld drøn.... ja sorry

for når i køber hvalp sådan et sted.... Ja så holder i forretningen kørende... der er desværre ikke mange måder at stoppe den slags svineri på.... andet end IKKE at handle med dem.... for så dør butikken...

Lykke

• #35   22. feb 2006 så kan der hvor vi købte Rollo jo også kalde sig kennel--de sælger jo en del hunde---hvordan kan man vide sig sikker?

• #36   22. feb 2006 når hunden ikke ser syg ud---hvordan skal man så vide det--tager i bare hunden med til dyrlæge inden i køber dem

• #37   22. feb 2006 vi så ham inde i stuen, og bortset fra at der var møgbeskidt, gik der jo kun ham og en søster, så gik der tre voksne i en hundegårds og de så friske ud.
    Hundene behøver jo ikke være syge fordi ejerne ikke forstår at gøre rent, vi så jo ikke andre hunde

• #38   22. feb 2006 ja vi gjorde og hun så frisk ud, hvor mange private tror du laver sundhedsattest på hvalpe de sælger?

• #39   22. feb 2006 Jytte og Pia- i fortæller det for at advare, hvilke jeg synes er godt.... Men man kan nemt få garanti for ens hvalpe er sunde og raske med en dyrelægeerklæring og hvis opdrætteren ikke ''gider'' bruge penge på sådan en, så er det en voldsom stor risiko man tager og resultatet kommer tit derefter.... Selv om jeres hunde overlever kan der komme mange følgesygdomme på... Og alle ønsker deres hund bliver 100 år...

• #40   22. feb 2006 Alle hvalpe skal tjekkes hos dyrelægen og der er mange der gør det med blandningshunde

• #41   22. feb 2006 du spørger "hvordan kan man vide sig sikker"... lad mig sige det sådan.... se på "opdrættere" med de samme øjne som du ser på resturanter....ville du sætte dig ned og spise et sted hvor, tjeneren kom med sorte negle og en smøg hængende i mundvigen.... maden blev serveret med et lille insekt (af ukendt art) under salaten, og langt sort hår på bøffen.... nej vel.... for der ville du ikke være i tvivl om at det var et ordentlig sted.... samme skarpe kritiske blik skal du bruge når du køber hund.... se på omgivelserne...snak med menneskerne.... og se på hvalpene (ikke deres fysiske ydre).... men er de velnærede, livlige... nogenlunde rene i pelsen osv osv......

Lykke

• #42   22. feb 2006 Rollo har en meget tyk pels, så først da vi vaskede ham kunne vi se det. med hensyn til at han var beskidt, sagde manden at de lige havde været ude og lege.
    Troede jo på ham

• #43   22. feb 2006 fordi folk ikke kan finde ud af at gøre rent...kan de altså godt være ansvarlige hundeejere---det du skriver lyder for mig som om at hvis man har det rent, så er man god hundeejer, du må undskylde, jeg har svært ved at se samenhænget

• #44   22. feb 2006 De er jo ikke ansvarlige hundeejer hvis de ikke giver ormekure og tjekker hvalp og moderen hos dyrelægen

• #45   22. feb 2006 Michael p: jeg har 2 dejlige cocker spaniels som er købt af private mennesker, Så det kan lade sig gøre at finde gode hunde hos private, Så vil ikke holde med dig i at kun hunde fra kenneler er ok, men mener også at steder som dette i har op i debatten burde lukkes.

• #46   22. feb 2006 ville du købe en bil under samme betingelser....

ikke spørge så mange til råds som muligt...
    ikke tjekke flere forhandlere...
    købe den møjbeskidt....
    af en mand med mange "gode " undskyldninger....
    uden at tjekke den for ydre fejl og mangler....

Lykke

• #47   22. feb 2006 Isabella, er du så naiv at du altid tror at folk siger sandheden, tror du ikke jeg stillede mange spørgsmål. De sagde jo at vi ku´ne se moderen og at faderen var naboens hund, og at den ikke havde fået ormekur også hvor mange hunde de havde fortalte de.Vi fik også at vide at han ikke var vacineret, hvad hjælper alt det

• #48   22. feb 2006 Lykke: fordi folk måske ikke har det klinisk rent, kan de jo godt være gode dyr ejer.

• #49   22. feb 2006 Lykke ville du forlange at få hunden med til dyrlæge inden du købte den?

• #50   22. feb 2006 Michael: det har du ret i vi har selv givet henholdsvis 2500 og 2800 kr for vores uden papir, og selvfølgelig skal man være kritisk når man køber hund. Men det jeg mener er, at der altså også findes gode stueopdræt

• #51   22. feb 2006 Spørger igen Isabella, hvor mange private hvis hund får hvalpe tror du får lavet helbredsattest på dem, jeg tror ikke ret mange

• #52   22. feb 2006 Michael du er så stor fortaler for kennel, hvad skal private der får hvalpe så gøre, skal de sælge til kennel, efter din mening

• #53   22. feb 2006 MP har lige læst dit link.... har misset det da det oprindelig blev sendt.....hvor er det fantastisk godt og klogt skrevet.... du forstår virkelig med få men klare ord at sige det alle skal forstå.... det du der skriver burde stå på side 1 i samtlige hundebøger.....
    jeg bukker og nejer...flot flot flot....

Lykke

• #54   22. feb 2006 vi købte vores gamle hund på en gård og fik alletiders hund, har hørt om flere kenneler hvor hunden ikke havde det godt, efter min mening mangler hunde fra mange kenneler meneskekontakt, derfor jeg ville have en køkkenopdrættet

• #55   22. feb 2006 nej jeg ville ikke forlange at få den til dyrlæge før et køb.....men jeg ville se hvalpen ad flere besøg.... snakke flere gange med "manden bag" og lytte til mig selv og min intuition.... for du skriver selv "var lige ved at gå"....hvorfor gjorde du ikke det.... du må ha vist at det ikke var et cool sted siden du havde lyst til at vende om.....og lad nu være med at sige..."fordi hunden havde lige det udseende jeg ville ha " for det udseende kan du ikke bruge til en s... hvis hunden er død....

Lykke

• #56   22. feb 2006 hov der blev jeg vist lidt for hård i munden....sorry Jytte og kai...men det er fordi vi så tit herinde hører historier som din.... og så bliver jeg bare så fortvivlet, når jeg føler folk ikke altid tænker sige så godt om.....

Lykke

• #57   22. feb 2006 Pia- kan kun sige vi var i Frankrig og hente en hvalp sidste år og havde forholdene ikke været i orden så var vi kørt uden hvalp..

• #58   22. feb 2006 vi lagde advarslen ind, men det vi har opnået er et angreb på os, det vil jeg kalde opbakning. Tak for det allesammen, håber i er så "frelste" som i selv siger.
    Er meget glad for min Rollo og er glad for at jeg købte ham, uanset hvad.
    Ville have en blandingshund, dem fører jeres fine kenneler vist ikke

• #59   22. feb 2006 Michael vi forventer ikke forståelse, men advarede andre. Er helt klar over at DU ikke kune finde på at købe en hund der ikke er fra en fin kennel

• #60   22. feb 2006 der hvor du køber hund, ser det ud til

• #61   22. feb 2006 der er det jo ikke alle der gør

• #62   22. feb 2006 som sagt vi ville advare andre, men det blev vendt mod os, så vil nok betænke mig for at bringe et emne op her i forummet igen trods alt tak til dem der ikke angreb os

• #63   22. feb 2006 Isebella det er jo ikke alle uanset hvor meget de har sparet op der har råd til at køre til en fin kenel i Italien og købe hund---jeg er meget tilfreds med en blandingshund

• #64   22. feb 2006 håber da ikke, at nogen herinde prøver på at sable Jer ned, fordi I ligesom alt, alt for mange andre har ladet et godt hjerte og følelser løbe af med Jer og købt en hvalp, selvom fornemmelsen i maven sagde, at I burde vende om.
    Hvalpe/hunde er dejlige og man kan ikke holde ud at tænke på, at de ikke skal have det godt og man vil SÅ gerne redde dem alle...det kan man ikke, men man tror man redder i det mindste een, når man køber, trods tvivl.
    Og ja, man redder måske een lille stakkel, men man sætter livet/sundheden på spil for en masse nye hvalpe, som vil blive ved med at blive"produceret" eller importeret, sålænge, der er købere nok :o(

Kan også godt forstå, at I er lidt i forsvarsposition her, for Jeres indlæg tyder jo på, at I selv havde en skidt fornemmelse af stedet. I havde bare ikke is nok i maven til at dreje rundt på hælen og gå....det skal I ikke undskylde, men synes, I som I også gør her skal bruge Jeres oplevelser til at advare så mange som overhovedet muligt mod at handle den slags steder.

P.S. vil lige sige, at vi også har kennelmærke, men det er så absolut stueopdræt - alle 5 store baryler lever sammen med os inde i huset og det samme gør hvalpene og vi kunne ikke drømme om at gøre det anderledes.
    Vi vil gøre alt for vores hunde og går højt op i at lave sunde, raske velfungerende hvalpe - gør det os til en fin kennel? Ja, fordi for os er en fin kennel, en kennel med moral, sundhed, etik og hundevelfærd i højsædet :o)

• #65   22. feb 2006 Team Tosserne dejlig at høre at det ikke bare er os der er blødsødende---trods den vansklige start, har jeg nu en lille hvalp der glad løber rundt med min mands træssko han lige har hentet (smiler)

• #66   22. feb 2006 Michael forstår ikke lige hvad boligen har med hunde at gøre, jeg bor ikke i noget gammel ragelse, men er da alligevel en ansvarlig hunde og katteejer..mine dyr er regelmæssig ved dyrlæge og får alt hvad de behøver, så forstå ikke lige pointen

• #67   22. feb 2006 Michael kommer ikke med flere og trækker Rollo ud at dette galleri, der for det meste består af "frelste" hundeejere

• #68   22. feb 2006 Vi håber da ikke, vi lyder frelste...vi har også lært af bitter erfaring....købte selv min første hund et sted, hvor jeg havde en dum fornemmelse i maven... morgenen efter hjemkomsten var vores hjem ved at blive invaderet af lopper....den lille stakkel var fyldt med dem....hun var en meget pelset lille dame og opdagede dem først, da jeg lå på gulvet sammen med hende og tæppet nærmest blev levende. Det voldsomme loppeangreb i så ung en alder resulterede i voldsom og pinefuld loppeallergi :o(

Vi havde fravalgt stambogen, fordi den kostede ekstra tusinde kroner at få med og vi skulle jo hverken udstille eller avle...hmmm...i dag ved vi, at det med at skulle betale flere tusinde kroner for at få en stambog med er noget pladder...en stambog koster få hundrede kroner, så den slags "tilbud" dækker som regel over noget :o(

• #69   22. feb 2006 opdrætteren kunne vi naturligvis heller ikke få fat på, da vi alligevel gerne ville betale for stambogen.
    Hun kunne hverken træffes tidligt eller sent på telefon og heller ikke skriftelige henvendelser reagerede hun på :o(

• #70   22. feb 2006 Hvem var det, der sagde : Jo mere, jeg lærer mennesker at kende, jo mere holder jeg af dyr :o)

• #71   22. feb 2006 Isabelle > kan desværre ikke selv huske det..øv...

• #72   22. feb 2006 sorry : Isabella ikke Isabelle

• #73   22. feb 2006 René > Ja..og hundene er ligeglade med, om vi bliver rynkede, buler ud de forkerte steder, går dårligt klædt, har en bad-hair-day, har et skod-job o.s.v :o))

• #74   22. feb 2006 Isabella > ja, der må da være nogen herinde, der ikke lider af tidlig-alzheimer *GG*

• #75   22. feb 2006 eller må vi jo oprette en tråd *SS*

• #76   22. feb 2006 Jeg har selv tsget en gammel vildkat til mig.. Det fortryder jeg bestemt ikke..

Hvis jeg kunne ville jeg køre over og hente ALLE hundene der og melde dem bagefter..
    Kan ikke se hvorfor de stakkels mennesker skulle have så hård en behandling, de ville jo bare advare..

Synes vi på HG skal lade være med at dømme sådan, og i stedet hjælpe så godt vi formår..

Håber virkelig Jytte og Kai læser dette og opretter Rollo igen.. Vi er IKKE dommere over hvad andre føler, og jeg kender da maaaaaaange mennesker der ville have gjort det samme !! - Mig selv inkluderet..

Ved der er meget snak om, at der kun burde findes tavlehunde, men ikke alle deler den mening.
    - Utringsfriheden er meget debateret lige p.t og stadig bliver folk mere eller mindre angrebet for at have en anden mening eller for at handle anderledes end i selv ville have gjort..

Tænk før i skriver.. For jer er det kun ord, men for Jytte og Kai er det sikkert meget mere..
    De mennesker blev såret så dybt, at de valgte at slette hunden =(
    - Det er da sørgeligt.. Synes jeg..

• #77   22. feb 2006 stave kan jeg så ikk lige, men håber det kan læses..

• #78   22. feb 2006 Jeg synes osse det er sørgeligt at man ikke kan snakke om hvad der er godt og dårligt uden at det falder tilbage på stambog og fine hunde..... Det har ikke en skid med det at gøre, men at man er ansvarlig...Og vil det bedste for hundene ;o))

• #79   22. feb 2006 MP.. Fordi hun blev såret er jeg overbevist om..

Jeg vil ikke diskutere min mening, fint du ikk mener i gjorde noget forkert/gik over stregen; skriver bare hvad jeg ser når jeg læser tråden igennem efter den er "død"

Synes snart emnet for/imod tavler er godt og grundigt uddebateret, og det er trist, at hver gang der er noget med en hund uden tavle er det faktisk det der er grunden.. At den ingen tavle har..
    Det berører mig, fordi jeg mistede min tavlehund i januar og såret er stadig åbent =(
    Har nu en flabox som jeg æææælsker lige så højt som nogen anden hund og mig og kæresten har snakket om, at den næste hund vi skal have (hvis det bliver en schæfer med tavle) bliver fra Amalie, for hende kender vi og stoler på =) (det her ved hun ikk, så nu bliver hun nok høj i hatten *GG*)

Jeg køber ALDRIG en hund fra en fremmed igen.. Uanset om de er fra DRU, DKK eller hva de nu ellers hedder.. For mig er det ikk et spørgsmål om tavle, men om tillid og intuition (<- staves??)

MP, ved du vil sige, at jeg bare skal undersøge de forskellige kendler, men jeg har brændt fingerne en gang og det er et for dybt sår sådan en hund eftelader i hjertet til at jeg vil gamble igen..

Hver sin mening og lyst og fred være med det.. *Bare vi taler ordentligt ; )

• #81   22. feb 2006 MP.. Ved alle hunde kan blive syge.. *GG* der er nu alligevel grænser for hvor naiv jeg er..

Jeg siger ikk at alle der har brændt fingrene på en tavlehund aldrig vil have en igenn.. Det er heller ikk det jeg siger jeg ikk vil.. Det var bare HVIS jeg skulle have sådan en igen skulle det være fra en avler jeg kendte personligt !!

Jeg håber ikk du mener, at det er under samtalen med mig du ligger bånd på dig selv?!!
    - Vil da helst tro vi kan tale lidt frem og tilbage uden at skulle tøjle os selv ; ) vi har jo ikk noget at diskutere om nu..

• #82   22. feb 2006 I know MP.. det er for min egen skyld jeg skal kende avler personligt.. Det har ikk meget med hunden at gøre, mere hvordan jeg selv har det.. forstår du??

Nå, mig og Kaoz skal spise (ikk det samme *GG*) og så skal jeg lave projekt..
    Smutter for nu, men vender sikkert tilbage ; )

• #83   22. feb 2006 Jeg vil ikke egøre mig klog på om hvorvidt man skal købe hund sådan et sted eller ej... Jeg at I burde henvende jer til en aller anden autoritet. Som det første Dyrenes Beskyttelses kredsformand i det pågældende område. Ved godt at der ikke altid kommer meget ud af det, men helt ærligt - hvis kårene er SÅ ringe, så kan jeg ikke forestille mig andet end at de i det mindste vil gå i dialog med dem der har hundene... De skal i hvert fald køre derud og ta´ et kig.

Ellers tag kontakt til alledyrsret.dk - han er benhård...

• #84   22. feb 2006 hej Jytte

har snakket med svigermor og det lyder til at hun ved hvem det er i har købt ham ved, alle kender jo alle i en lille by som Tårs og snakken går også

• #86   22. feb 2006 Okay - Kan ikke helt følge med, men synes godt nok at folk hakker på hinanden... Vildt meget.
    Jeg kan sgu godt forstå at Jytte ikke kunne gå fra den hund, har man set elendighed hos et dyr, så er det meget menneskeligt at man tager sig af det. Det ville jeg sikkert også selv gøre... Er bare glad for at høre at hunden er et godt sted nu:-)
    Men mener så også at det skal meldes til dyrenes beskyttelse hurtigst muligt. Så der kan blive taget hånd om problemet...

Jytte - held og lykke med vovsen!!!

• #87   22. feb 2006 Carl erik

Så tager du bare på en lille ferie og kigger på farmand *GG*

• #88   31. mar 2009 hej ved at det er en gammel sag men nogen der ved om de sælger hundene endnu

• #89   31. mar 2009 Dette er udhængning, det er ikke tilladt på hundegalleri... i er ikke bange for at blive frosset?

• #90   31. mar 2009 hvem gør det da

• #91   1. apr 2009 Rikke A: Du kan bare nøjes med at skrive på dette forum, jeg er ikke så interesseret i at få kolde kortfattede beskeder fra dig:o)

Jeg har tidligere det tråde som denne hvor folk blev kraftigt advaret pga det var udhængning.. Så fald bare ned... det er ikke no0get angreb. Lagde du mærke til spørgsmålstegnet til sidst?

• #92   1. apr 2009 okay jeg falder til ro nu

• #94   23. feb 2013 til T.S og oplæg fra andre.

Jeg kan udemærket forstå T.S.,købte den lille hvalp.Og,jeg synes virkelig,man skal have megen megen "is" i maven,for at dreje om på hælene,og sige:Den hvalp køber jeg ikke,fordi stedet er snavset,der er for mange hunde,og for mange forskellige hunde.Jeg dropper hvalpen,den må ligesom de andre hunde "sejle deres egen sø",sammen med en SAMVITTIGHEDSLØS hunde krejler.
    Jeg ville IKKE kunne gøre det.

Min mops kostede en "bondegård",for 5 år siden,idag,ville jeg ikke have penge til at,købe en så dyr hund.
    MEN GODT JEG GJORDE DET.Han er mit et og alt,(sammen med mine børn og børnebørn).

Men af og til synes jeg,at debatten her på h.g.,"spidser" til på en ret grov måde.
    Folk kommer med en advarsel,eller spørger om råd,på h.g..

De første svar er som regel gode og fornuftige,men lige på en gang,kommer der indlæg,som enten kan virke nedvurderende,utoligt "jeg vide bedre",eller "du er helt galt på den",du skulle have gjort sådan og sådan ;;

Og,nu må h.g.,godt fryse mig,(jeg er bleven frosset 1 gang,og det indslag står jeg ved den dag i dag).

Men jeg,har det sådan,at nogen gange bliver en historie til:"en fjer,fem høns".
    Og,frys mig bare nu h.g.,Det minder mig nogen gange lidt om Ekstrabladet,altså et,"hunde ekstrablad"

Som man elsker at hade,men læser hos tandlægen,frisøren,"smugkigger" lidt i hos Irma.
    ja,jeg har et ambivalent forhold til Ekstrabladet

hilsen
    vibeke med den lige nu luddovne mops.

p.s.
    Har influenza,men jeg kan anbefale

Stærk the,masser af sukker OG masser af vodka i den stærke the.En "gudedrik".
    Man bliver lidt "træt"men hosten,og ondt i halsen mindskes.

• #95   23. feb 2013 Nu er denne tråd jo oprindeligt fra 2006.. Men ja det er trist at se at hvalpefabriker som denne kan leve i årevis smiley

Kommentér på:
pas på hvis du køber hund i Tårs

Annonce