Vurd. af racestandart - chihuahua {{forumTopicSubject}}
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=61261
Overnævnte chihuahua pige på 4 mdr. den 3 vil jeg rigtig gerne have jer Chihuahua kyndige til at vurdere så godt det er muigt ud fra de pågældende billeder.
Vær gerne streng.
Jeg læste :
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Chihuahua.pdf
- Jeg er helt ny i Chihuahua verdenen, og da hun er registreret i DRU, ville jeg udstille hende den 27 - men efter at have læst deres recestandart, syntes jeg hun falder helt uden for?
Jeg skal ikke udstille for andet end at lære nogle andre mennesker at kende og for at få en god oplevelse, men vil blive ked af at blive diskvalificeret -det er aldrig en sjov oplevelse!
Mvh Maria
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 94
Sidste gang spurgte jeg til udstillinger - igen er jeg ny og har vel lov til at spørge?
Og i øvrigt fik jeg ingen tilbagemeldinger!
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Prøv du bare et par udstillinger og se, hvad der sker :o)
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 64 Svar: 334
Men uanset synes jeg da du skal tage til udstilling, det bliver da spændende.
sep 2006
Mit sidste indlæg drejede sig om udstilling, hvor jeg spurgte til hvad folk troede, du var den eneste der skrev at næsen så lang ud, der kom ikke andet. Og da havde jeg ikke fundet racestandarten.
Men har aldrig fået andre kommentar end den med den lange næse fra dig.
Maj-britt H: Mange tak, kan godt se hvad du mener, det er meget nemmere når nogle kloge hoveder kommer med kommentar, så jeg kan selv kan se ud over at hun er en dejlig hund:)
Ja hun er meget spinkel, får den ration hvalpefoder dyrlægen har anbefalet 3 gange om dagen og derudover hendes hvalpefoder i godbidder(hun elsker det) Kan det evt. være fordi hun vokser i højde og længde, og senere vil vokse i brede?
sep 2006
Nu bliver jeg nok slået over næsen. Den eneste udstilling jeg tilføldigvis var til for 1 år siden var i DKK, hvor jeg spurgte et par stykker af Chihuahua ejerne lidt til de forskellige hunde og de kiggede bare rigtig fornærmet på mig, og jeg fik ikke engang et skrub af. jeg spurgte bare stille og rolig til racen og sagde jeg var ny og engang gerne ville have en chi.
Blev meget chokkeret over at de ikke engang kunne svare med et "det gider jeg ikke snakke med dig om" - men fik bare et blik.
Og er hundeudstillinger sådan, så gider jeg ikke bruge tid på det. Vi kommer for at få en god oplevelse, og forhåbentligt, få nogle nye legekammerater til Minnie.
sep 2006
Jeg ved godt at hun har nogle fejl - det har ALLE hunde. Da jeg er ny vil jeg bare rigtig gerne høre hvad jeg skal være opmærksom på hos min hund Og jeg er rigtig glad for din og de andres ærlighed, det gør hende jo ikke til en mindre dejlig hund:)
Jeg lære ikke noget hvis jeg ikke spørger til det Ikke nogle sure miner herfra:)
Spørger nok mest for at forstå racestandarterne. Et er hvad der står, noget andet er hvordan de ser ud på en hund:)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Så læs og lær, det gør jeg kan jeg love dig for, jeg Suger ALT hvad disse kendere og avlere siger til mig som en svamp. ;o))
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 64 Svar: 334
sep 2006
Lige et spørgsmål til en erfaren: Er hun alt for tynd? Hun er meget spinkel og jeg fodre det bedste jeg har lært efter dyrlægens anvisning, med dyrlægens foder. Kan det evt. være da hun vokser meget lige nu? Kan fylder komme senere?
Chiki: Jeg suger til mig. Da jeg købte min lille pige, købte jeg hende da min mave fortalte mig at det var den hund jeg skulle have. Dengang havde jeg læst meget om racen, men når man kommer ud er det ikke altid nemt at overføre det til hvalpen.
Det Svejgaard siger har jeg overført til min hund og han har meget rat i det. Det er dejligt at være lidt på forkant. Og vide hvad dommerne måske vil se ned på.
sep 2006
sep 2006
Et af parrene spurgte jeg ude ved deres bil da de skulle til at køre hjem.
Og selvfølgelig er det det i kommer for, også derfor jeg ikke har købt en DKK hund, for mine hunde skal ikke være seriøse udstillingshunde, vi skal det kun for at møde andre og for at opleve noget. Og som man høre det alle steder fra er DRU mere for hygge end DKK.
Svejgaard, Appetiten fejler heldigvis intet - hun kunne spise i timevis:) Dejligt at høre det kan komme med tiden. Med hendes madglæde skal der nok komme fylde når hun stopper med at vokse opad:)
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.177
Mht. bredden - ja, det kommer!! Cavaliere er typisk ikke færdige før de er 2-3 år og jeg går ud fra, at noget lignende gør sig gældende for en chi. En cavalier kan udstilles når den er baby og så bør man nærmest pakke den væk, til den er et års tid eller mere ;o)
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Vurd. af racestandart - chihuahua