{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Skt Hans og hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre hvilke overvejelser I har gjort. Tager I jeres hund med til Skt. Hansbål `?
Hvorfor eller hvorfor ikke ?
Hvilke erfaringer har I gjort ?

Jeg har bestemt mig for at lade hunden blive hjemme, fordi jeg har på fornemmelsen at der kommer mange andre med hunde, og min hund har svært ved bare at lægge sig stille ned, hvis der sker for meget.
Jeg gider ikke have en hund med, der står og gør af alle andre hunde eller af utålmodighed. Så slapper hun vest mere af ved bare at blive hjemme de par timer eller 3 jeg er væk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skt Hans og hunde
  • #1   23. jun 2009 Jeg skal til træning, så der er slet ikke noget at diskutere..

Hvis jeg skulle til bål, ville jeg enten tage hunden med, og holde mig i udkanten, eller lade hende være hjemme..
    Kommer an på hendes humør. Jeg gider ikke have en overgearet hund med, som vil hilse på alle, men hvis hun er afslappet ville jeg tage hende med,,

• #2   23. jun 2009 Jeg har da tænkt mig at tage min den ene med. Han har aldrig prøvet det før, så det skal han i dag. Jeg har aldrig haft problemer med at tage hund med denne aften

• #3   23. jun 2009 vi er også lidt i vildrede, synes måske der er for mange mennesker, og gider ikke bære rundt på dem, for ikke at de bliver jokket på, så de bliver nok hjemme med et ben:-)

• #4   23. jun 2009 Vi skal holde det i weekenden hos nogle venner... de har 6 hunde selv og der kommer et andet par som har sine 2 med (mine venner skal passe dem i næste uge) så der er vist ingen grund til at tage mine med... men overvejer at gå en tur rundt i byen i aften med hunde og finde et bål... men bliver på afstand

• #5   23. jun 2009 Jeg havde dem med sidste år, men det gider jeg ikke i år.
    Der var en lille dreng, som gerne ville hilse på dem. Fint nok.
    Han viste sig at være mindre sød. Jeg måtte bl.a. stoppe ham i at ville hive Samson i halen. Familien havde selv hund hjemme og den fandt sig i alt, så de syntes det var helt fint.

• #6   23. jun 2009 Jeg skal selv mødes med en masse venner i år p.g.a. det gode vejr, og det er et stort bål for alle i byen. Synes ikke det er smart, når vi sikkert også skal have et par fadøl og pølser. Vi gik en rigtig lang tur i eftermiddag, og så går vi igen i aften, når det er slut.
    Havde det været noget mere privat, eller jeg bare var alene med hunden og sønne, var vi nok også gået der forbi på aftenturen.

• #7   23. jun 2009 har aldrig king med til bål!! Er der ikke altid heksehyl i heksen?? Det ville da være synd

• #8   23. jun 2009 Pernille - jo det er der som regel, og hvis hundene er bange for fyrværkeri er det i hvert fald heller ikke sagen.

• #9   23. jun 2009 Jeg tror såmænd Keesha ville elske at komme med, så det er nok mere egoistisk fra min side, at jeg ikke gider alt det besvær med at hun vil snakke med alt og alle, samt hensyn til andre, der har mere rolige hunde med og ikke gider høre på en hund der gør, hvis hun ikke får opmærksomhed nok. Jep, jeg ved det skal trænes væk, men det er ikke helt lykkedes endnu - men det må blive en anden tråd.
    God og hyggelig Skt. Hans til jer alle smiley

• #10   23. jun 2009 enig i det du selv skrev:
    Jeg gider ikke have en hund med, der står og gør af alle andre hunde eller af utålmodighed. Så slapper hun vest mere af ved bare at blive hjemme de par timer eller 3 jeg er væk.

• #11   23. jun 2009 I vore klub, afholder vi sant hans hver år, og selføllig er hunden med.

Vi starter med en gåtur på et par timer, alt imens der bliver dækket bord og tændt op i grillen. det har vi fast personale til.

Når vi så kommer tilbage fra gåturen, så bliver hunden sat i bilerne, og vi andre går til bords,

Når vi så er færdig med at spise, der er forskellige leg eller konkurrencer, hvor hunden er med. det kan være sækkeløb med hund. eller anden sjov.

Når vi så er færdige med det, så bliver der tænd bål, og hunden er i bilerne.

Det er bare så hyggeligt alt sammen.

• #12   23. jun 2009 Babett: Det lyder ellers helt vildt fedt...

• #13   23. jun 2009 Patruljehunden Babett : Hvis man har mulighed fgor at deltage i sådan noget er det jo en helt anden sag. Det lyder super, den måde I arrangerer det på, så få både hunde og mennesker nogle dejlige oplevelser. smiley

• #14   23. jun 2009 Vi har lige startet vores egen lille tradition i år - Nemlig sankt hans hjemme hos mine forældre, sammen med min bror hans kæreste og lille baby og mormor smiley Det var rigtig hyggeligt, og vi gjorde det også selv som børn, så nu da der er kommet en lille ny til familien har vi valgt at starte op igen - Nu bor de ude på landet så ingen problemer, og vi havde vores eget bål smiley

Balder var selvfølgelig med...

• #15   23. jun 2009 Ihhh, Babett, det lyder godt nok hyggeligt!.. Kunne være man skulle foreslå noget i den stil i klubben næste år smiley

• #16   23. jun 2009 Jeg er nu kommet hjem igen, og har været en god tur ude med hunden, men er glad for jeg ike tog hende med. Dem af mine venner, som vi stod mest sammen med havde 2 hunde med, og jeg ved den ene af dem ikke kan lade være med at rende i r.... af Keesha. Hun havde også haltie på ham, fordi han ikke kan lade andre hunde være..... (det synes jeg så ikke er optimal lø'sning på det problem) Men jeg fik et par hyggelige timer, og Keesha havde en fredelig tur bageefter, og nu ligger hun træt og tilfreds. Så tager mor her på en nat-fisketur og mon ikke jeg fanger en ørred eller 2....? ;-))) Vovse vil i hvert fald godt have noget fisk (men først efter en tur i fryseren) Ha' en god nat alle sammen smiley

• #17   23. jun 2009 Iiihhh, Mie, hvornår tager du mig med ud at fiske??

• #18   23. jun 2009 Du skal da bare sige til Anja, men det er jo lidt langt væk *G*
    Vi tager i en lækker put'n'take sø ikke langt herfra, og sidst vi var afsted, fangede vi 26 ørreder med 4 stænge r;-D (jeg fangede kun 3)

Der er så hyggeligt og kl. 4 om morgenen kan man høre ræveunger kalde, ugler, og en masse andre fugle. SÅ SKØNT!

• #19   23. jun 2009 iiiih, en dag tager jeg dig på ordet..

Jeg elsker at fiske, og jeg fanger sq aldrig en skid! Har fanget EEN ål!!... iiihhh... Det lyder bare så hyggeligt!.

• #20   23. jun 2009 Vi er kun små 11 mennesker.. men vi har noget træ der knalder så soffie skal bare være hjemme i sin trygge kurv og hun er sq også ligeglad det er en lille halv time det drejer sig om hun tænker ikk over det

• #21   24. jun 2009 Normalt plejer jeg at tage Chianti med, og så står vi i udkanten hvor der er god plads.
    Men i år var hun ikke med da hun startede løbetid op igår, og det var jeg faktisk rigtig glad for at jeg ikke gjorde, for pga det gode vejr stod vi som sild i en tønde... der var alt for mange mennesker og man kunne slet ikke se bålet... Vi gik igen inden sangene var færdige

Men der var folk som havde taget hunde med og jeg syntes faktisk at det var synd for hundene... folk væltede hen over dem

• #22   24. jun 2009 Jeg luftede dem 1½ time på stranden og trænede feltsøg i skoven, da vi kom hjem fik de mad i hver sin Buster Cube og da de ligesom havde tømt dem og gik kold tog jeg afsted. nu har vi lige gået aftenturen og jeg har hygget med gode venner med god samvittighed.

• #23   24. jun 2009 Jeg havde Lilly og Silas med - ingen problemer. Der var ikke voldsomt mange mennesker eller hunde og vi stillede os ret langt fra bålet.
    Hundene tog det som en alm gåtur - men det var self også på den rute som vi normalt går.

• #24   24. jun 2009 Jeg havde min hvalp med, og hun klarede det meget godt. Hun ville selvfølgelig hilse på alle mennesker og hunde.

Sådan noget som sankt hans synes jeg er en rigtig god mulighed for at se hvordan de tager det i en flok på mange. (Min er selvfølgelig også hvalp nu) Men også en del som jeg synes er dejligt hvis en hund kan. - Altså være sammen med flere mennesker af gangen.

Kommentér på:
Skt Hans og hunde

Annonce