{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

udstilling og agility UDEN tavle {{forumTopicSubject}}

jeg tænkte på om man kunne lave en udstilling for hunde u. tavle og blandnings hunde..
det kunne være sjovt at få sat igang...
så alle os der elsker vores hunde og elsker at vise dem frem fordi vi er lige så stolte over vores som andre er af deres..
at lave en udstilling for alle hunde.. hvor man bare bedømmer dem for hvor skønne de er.. ved godt det ikke kan bruges til andet.. end det sjov det kunne være
men kunne da stadig være kanont at ens hvalp vant for best in show.. eller best puppy eller lig.. og det samme for ikke hvalpe osv... der kunne være agility også osv....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstilling og agility UDEN tavle
  • #1   20. jun 2009 Super idé, men så er det jo bare svært at have noget at bedømme ud fra smiley Når man bedømmer race-rene hunde er der jo for eksempel nogle race typiske ting man kan dømme ud fra smiley

  • #2   20. jun 2009 Den med udstilling er jeg meget modstander af - det ville blive en "nuttetheds"-konkurrence som "DK's sødeste hund" det ville være umuligt at udvælge en BIS udfra ingenting at sammenligne med..

    Men agility kan man sagtnes, der findes masser af muligheder allerede, selvom man ikke har tavle


  • #4   20. jun 2009 Man kan vel bedømme ud fra om hunden er harmonisk bygget, om den bevæger sig fornuftigt, om den lader sig undersøge / berøre og om den virker til at have et godt temperament......

  • #5   20. jun 2009 lige præcis... både hvor nuttet.. ..harmonisk bygget... om den bevæger sig fornuftigt og den lader sig undersøge / berøre og om den virker til at have et godt temperament......
    det Tina og Alex N selv skriver...
    .og der vil jo også kunne komme en MASSE rene racer bare uden bog.. og de ville kunne dømmes som i
    rigtig udstilling.. også med pokal.. men bare "for sjov" smiley


  • #6   20. jun 2009 Jeg har lavet flere skuer for alle hunde, både racehunde og blandinger.
    Der blev tilsidst udtaget bedste racehund og bedste blanding.
    Så jo, det kan sagtens lade sig gøre.
    Der skal selvfølgelig være nogle retningslinjer


  • #7   20. jun 2009 maj-Britt - medlem af tavlemafiaen *

    hvor bor du i landet... og er det noget du holder igen ??


  • #8   20. jun 2009 Jeg bor i København, og det er i min lokale hundeforening det bliver afholdt. Men ikke i år, da det er sammen med vores familiedag, og den har vi haft

  • #9   20. jun 2009 Vi er med

  • #10   20. jun 2009 Der har faktisk været en gruppe herinde der bl.a. arbejdede på at lave den slags skuer for blandinger/tavleløse hunde.
    Om det er løbet ud i sandet eller om gruppen stadig eksisterer ved jeg dog ikke.

    Men jo, det burde da være muligt, hvis der er nogen der gider gøre det arbejde der skal til for at få sådan noget op at stå.
    Som en tidl nævner, kan hundene jo bedømmes udfra om de er harmonisk bygget, bevæger sig godt, lader sig berøre osv.

    Ang agility, så eksisterer det allerede for alle hunde. Alle hunde kan deltage i både træning og konkurrencer.


  • #11   20. jun 2009 Gruppen eksisterer endnu, men jeg tror det blev for stor en mundfuld. Det er svært at arrangere helt alene når man ikke har prøvet det før. jeg gav dem ellers masser af gode råd, og de var velkomne til at skrive til mig så jeg kunne hjælpe.
    Men jeg hørte aldrig mere fra dem


Kommentér på:
udstilling og agility UDEN tavle

Annonce