{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

hvornår stopper det?? {{forumTopicSubject}}

inspireret af tidligere indlæg om hvad vores hunde laver af ballade...

hvornår stopper det der med at de gnaver i sko, graver i væggene, og bider i trappen???

altså snoop er godt 7 mdr, og han har tabt alle sine tænder.
han har legetøj og tyggeben, men alligevel er det åbenbart sjovere at smadre ting... og han har absolut ingen respekt for det der "gå væk hund"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår stopper det??
  • #1   21. feb 2006 Øv hvor er det bare ikke sjovt sånoget.

Det stopper vel aldrig... :o)

Xanthos ødelægger ikke huset eller inventaret, men pludselig en gang imellem splitter han en pizza brochure ad... smiley
    Så jeg tror aldrig det stopper...

• #2   21. feb 2006 Så er det fordi han keder sig...
    Når en hund ødelægger ting er det fordi den keder sig som regel...hundelegetøj hjælper ikke når en væg er meget sjovere. Jeg finder lige en hjemmeside frem, hvor der står en masse godt, men en hund bliver altså ved så længe at den får lov.

• #3   21. feb 2006 J. K
    Hi hi kender det godt...herhjemme ryger der toiletruller, hvis vi ikke lukker ud til toilettet:-)

• #5   21. feb 2006 Team T: Det gør der også hos os. Selv når man sidder derude, så åbner han døren og kigger på en, og så skubber han rullen ned, og skal til at gå med den. Men så siger vi bare nej, og så går han uden smiley

Flabede lille hunde :o) *gg* Men vi er nu også selv ude om det for vi griner ad ham når han gør det smiley

• #6   21. feb 2006 Nogle hunde ødelægger genstande
    Hvis hunden ikke bliver tilstrækkeligt stimuleret, når familien er sammen med den, vil den reagere ekstra stærkt, når den bliver frustreret. Der er derfor større risiko for, at hunden giver sig til at ødelægge noget, når den er alene hjemme. Det betyder, at hunde, som er avlet til at være aktive, kræver mere stimulation. Det er derfor hyppigt, at denne type hunde giver problemer i form at ødelæggelse af genstande i hjemmet, når de lades alene.
    Hvis hunden ødelægger genstande i hjemmet, er det er næsten altid de samme ting, den ødelægger. Man bør derfor ikke skifte tingene ud, før hundens problemer med at være alene hjemme er løst. De ting, som hunden ødelægger, er ofte nogle, som har tilknytning til dens ejer.

Står lidt der...altså er det når i er hjemme også???

• #7   21. feb 2006 vi glæder os bare til den dag, vi ikke behøver at sætte skoene i skabet, men kan sætte dem på sko holderne, og til den dag kattebakken får lov at stå i fred...

det værste er at de huller han graver i væggene går næsten gennem, og det er altså murstens mure...

er der ingen der har nogle råd... vi er snart helt desperate..

• #8   21. feb 2006 Måske en Boks smiley Kommer det lidt forsigtigt smiley eller en aktivitets bold når den er alene hjemme...

• #9   21. feb 2006 nej det er kun når han er alene... vi har forsøgt at gå lange ture med ham om morgenen før vi smutter, og give ham en flaske med godbidder, gemme godbider rundt omkring i gangen og mange andre ting...

• #10   21. feb 2006 J. K
    Hi hi ja, det finder på hvad som helst de 4 benede, men vi elsker dem uanset hvad;-)

• #11   21. feb 2006 det der med boks overvejede vi, men synes ærlig talt det er lidt synd, hvis han skal sidde der et sted mellem 6 og 12 timer hver dag..

• #12   21. feb 2006 Kim & Ditte
    Jeres hund har alene hjemme problemer og så længe der ikke bliver gjort noget, som hjælper kommer i aldrig til at kunne sætte jeres sko frem. Mange hunde elsker sko uanset om de kan være alene hjemme eller ej, da de jo lugter af jer...
    Men læs linket igennem der står hvorfor og hvordan...

• #13   21. feb 2006 6 og 12 timer
    Det er altså langtid for en hund!

• #14   21. feb 2006 det har altid hjulpet mig igennem knaveriet.... at overdænge mine hvalpe, med ting de GERNE må bide i.... bamser, bolde, tyggeben, kalkben..... osv osv.... altså nok forskellige LOVLIGE bide ting...til at tage interessen fra de ULOVLIGE bide ting.... skulle hvalpen så ved et enkelt tilfælde alligevel, nuppe noget " ulovligt " har jeg straks byttet det ud med et af dens egne ting....... derudover har jeg gjort meget ud af PROBLEMLØSNING `s "leg".... SØGNING osv.....

Lykke

• #15   21. feb 2006 Kim & Ditte
    Jeres hund er en jagthund, så den kræver at bruge alle sine sanser så søgning ville være kanon.

• #16   21. feb 2006 i kan prøve med at have en radio tændt det kan hjælpe men sørg for at der er noget at give sig til vi giver ofte vores abbi en gulerod med så huller i som er fyldt med leverpostej og så har hun hendes kugle med mad i hun kan trille rundt med men syntes helt sikkert at man kan mærke at radioen virker!!

• #17   21. feb 2006 cola-flaske med pølse-stykker i og kogeben med leverpostej i gør underværker...så får hunden lov til at bruge sanser. Gem go bider rundt omkring i lejligheden/huset, så hunden kan bruge sanser...

• #18   21. feb 2006 ja det er lang tid, for det meste er han alene omk de 6 timer, men kim har 12 timers vagte, og jeg er i skole og har fritidsjob, så nogengange når jeg desværre ikke hjem, vi prøver så på så vidt muligt at finde "barnepige" hvis jeg ikke kan nå hjem.

Vuf A: er ikke helt med, mener du om vi bruger alt vores tid på ham, og han får lov at ligge i møblerne???

så ja når vi er hjemme er han sammen med os hele tiden, hvor vi leger med ham, og slapper af sammen med ham, og ja han får lov at komme op i sofaen, dog ikke sengen..

• #19   21. feb 2006 Når du skriver det på den måde, så bruger i ikke tiden på ham. Hvis du/I er væk så mange timer er der ikke noget at sige til, at han er dekstruktiv. Da i anskaffede en hvalp dengang skulle i have tænkt det igennem om i nu havde tid. Og hvis i ikke har "barnepige" hverdag så går det jo galt. Snoop kan jo ikke finde ud af det...

• #20   21. feb 2006 søgning, lyder som en god ide, det tror jeg vi vil prøve sådan inden vi tager afsted om morgenen, og så kan han få ben, og legesager derud, så ser vi om det hjælper, det kan jo da kun gå den rigtige vej he he..

• #21   21. feb 2006 Jeg siger ikke at i er dårlige hunde-ejer, men i er for mange timer væk fra Snoop.

• #22   21. feb 2006 jeg ved godt det lyder slemt med 12 timer, og det skal lige siges, det er sket 2 gange at han har været alene så længe ikke mere.. de fleste dage er han alene de der 6 timer, men nogen dage er jeg tidligere hjemme, og vi ved jo som regel på forhånd om jeg når hjem eller ej, så vi kan nå at få naboen til at passe ham, eller mine forældre..

• #23   21. feb 2006 Kim & Ditte
    Det vil sige, at det er forskelligt hvor længe at i er væk, det er også forvirrende for Snoop at du kommer hjem kl 13 den ene dag og kl 16 den anden dag...fx...altså det eneste at i kan gøre er, at give ham ben og flaske og evt. en radio tændt om en anden skrev. I kan ikke gøre andet end at prøve...men hvis det virkeligt ikke går, så må i gå til bekendelse og købe et bur, hvis det ikke hjælper.

• #24   21. feb 2006 Team T: bare rolig jeg bebrejder dig da ikke for noget, jeg er glad for gode råd. men det er slet ikke så slemt som det lyder, vi har begge fri i alle weekender, skal vi nogen steder kommer han med, medmindre han ikke må komme med ind, (butikker, og lign) jeg arbejder kun 2 dage om ugen, dvs. jeg er væk omk 30 timer om ugen, fodelt på 5 dage, kim har mange timer i denne periode, men det er ikke ret længe endnu vi taler om.. så får han alm 37 timers uge

• #25   21. feb 2006 ja du har jo nok ret i at en af årsagerne til problemet er at vi stresser ham lidt, ved at der ikke er en fast rytme, derfor glæder vi os meget til jeg skal i lære til sommer, for så bliver der lidt mere faste rammer..

• #26   21. feb 2006 Dorthe G .
    H hi 7-9-13 her også...flere hunde...nej, ikke før at de får bugt med Snoop....ellers går det helt galt! Men håber da at de får det løst:-)

• #27   21. feb 2006 jeg tror det, det går nok, vi vil da hvertfald gøre vores dertil, han eller jo et engle barn når i er hjemme, så det burde vel også kunne lade sig gøre for os, når vi ikke lige er der.. tak for jeres alle sammens gode råd, ikke mere sofa snak til den unge mand, og så ellers ud og træne søgning og sådan noget, en masse godt legetøj til at beskæftige ham, og brug tid på en god måde med ham... jeps tror vi har den, det skal nok lykkedes.

• #28   21. feb 2006 ja jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle de svar som folk har givet så det kan godt være jeg kommer med nogle af de samme svar og så må i undskylle hvis jeg gør.
    men der kan jo være flere grunde til at en hund ødeløgge ting de 2 mest hyppige årsager er KEDSOMHED eller for at få OPMÆRKSOMHED men det kan også være stress og frygt nogle hunde kan bare ikke tåle at være allene hjmme de bliver stresset eller bange så kan det hjælpe hvis men lukker dem ind i en del af hjemmet så de ikke har hele hjemmet at rende rundt i og nogle gange kan det også hjælpe at slukke for lyset og måske tænde for en cd men den cd i som i spille mest der hjemme så der er nogel lyd som den kender og forbinder med jeg...
    så er den mere sikker og bliver ikke så stresset og bange.
    jeg har heldigvis aldrig selv haft en af de problemer med nogle af mine hunde men ved at der er flere hunde adfærds menesker som siger at når din hund er over 6-8 måneder så skal man ikke skælde den ud når den har lavet ulykker der hjemme for den ved det godt at den har gjort noget forkert så bare vis den det og så send den væk det kan bare gøre det værre hvis men giver den skæld ud da den så kan gøre det i trods over for jeg..
    håber det måske kan hjælpe jer lidt...
    martin, zoey og buggi

Kommentér på:
hvornår stopper det??

Annonce