963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvilken race passer til mig? Hvilken race passer til mig?

Når mine 2 dejlige hvide schæfere ikke er her mere, vil jeg gerne have en stor hund igen. De er 3 og 4 år, så der går heldigvis lang tid endnu, men man kan jo godt begynde at kigge på kennler allerede... Jeg ved bare ikke hvilken race, der passer bedst til vores familie, så håber I kloge hundemennesker kan hjælpe... Vi har også franske bulldogs.

Jeg har følgende krav:

- DKK tavle naturligvis...

- Den skal være "vagthund" sådan at forstå at tyve og hjemmerøvere lige tænker sig om en ekstra gang inden de invaderer mit hjem. Franske bulldogs egner sig bare ikke som vagthund...

- Det skal være en familiehund og være børnevenlig, da vi har to piger født i år. Den kommer selvfølgelig til at være familiens øjesten på lige fod med de franske.

- Der skal være minimal pelspleje og den må ikke være langhåret... Vi har to langhårede nu - det er bare ikke mig...

- Jeg vil gerne kunne udstille den (hvis den selvfølgelig er egnet/og gider), da jeg tager på udstillinger med de franske.

- Vi bor på en nedlagt landejendom, hvor hundene har ca 2000 m2 indhegnet have at boltre sig på. Jeg bruger bl.a. haven og markerne bag huset til lufteture (uden snor) så det vil ikke blive en hund, der skal gå gåture op og ned af vejen. Der kører også så mange biler...

- Jeg vil have en glad og venlig hund, der godt kan passe på mig en mørk aften (igen, det duer en fransk sg ikke til...)

Min kæreste har nedlagt forbud mod:
-Muskelhunde
-Grand danois (øvøv)
-Irsk ulvehund

Så hvilken race passer på alt det????? Og hvilke kennler kan anbefales?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race passer til mig?
  • #1   15. jun 2009 og hvordan staver man til kennel i flertal? haha jeg er vist lidt træt

• #2   15. jun 2009 Hvad med dogue de bordeaux - en ekstrem smuk og dejlig hund. smiley
    Eller bullmastiff. smiley

• #3   15. jun 2009 Hvad med en rottweiler? Det er ikke en muskel hund, og den passer godt på sin familie og der er minimal pelspleje. syns faktisk den passer på alt det du skriver.

• #4   15. jun 2009 Tænkte også på Rottweileren;)
    og Bullmastiffen.

• #5   15. jun 2009 hvad med en basset hound, dalmatiner, en dejlig blanding.

• #6   15. jun 2009 Jeg tjekker lige de racer... havde også selv tænkt på en rottweiler, men jeg kender ikke særlig meget til racen....

• #7   15. jun 2009 Shar pei smiley

• #8   15. jun 2009 Rottweiler er en rigtig god hund, og når i har så meget plads som i har, så er det et kæmpe plus. Den ville elske det rigtig meget !

• #9   15. jun 2009 Det da hyggeligt med en "lille" ferie hund smiley

• #10   15. jun 2009 jeg ville også sige en rottweiler, den er en rigtig kærlig og omsorgsfuld hund, og den er også en super vagt hund. smiley

• #11   15. jun 2009 Ja nemlig, den er:
    - god til børn
    - god vagt hund (den kan sagtens passe på dig en mørk aften !)
    - minimal pelspleje

Og så har i både plads og tid til den lyder det til.
    Synes du skulle tage og prøve at læse lidt om Rottweileren.
    Bare en mulighed smiley

• #12   15. jun 2009 Jeg læser og læser om rottweileren.... det lyder jo godt det jeg læser, men decideret brugshundetræning vil jeg ikke gå til, da jeg er mere til udstilling... men det kan man jo også med en rottweiler.

• #13   15. jun 2009 Ja sagtens, man kan få rottweileren i 3 "udgaver" smiley
    - Brugs
    - Udstilling
    - Familie
    Vi har købt en familie og det er en dejlig hund !

• #14   15. jun 2009 Mia, kan du anbefale nogle gode steder at købe en rottweiler?

• #15   15. jun 2009 Helt klart !
    Købte vores Hos en kennel der hedder "Kennel Haikis"
    Super godt sted !
    Tror næsten ikke der findes mennesker der lsker deres hunde mere end de gør og de gør ALT for deres 6 Rottweilere smiley

• #16   16. jun 2009 jeg tænkte straks bullmastiff, men den går jo nok ikke hvis gemalen ikke vil have muskelhund, det er ellers en rigtig lækker vagthund, der også er en skøn familiehund det samme gælder dogue de bordeaux

• #17   16. jun 2009 Smadder synd at GD er fravalgt. Den kræver ikke meget motion, pelspleje, er en meget rolig hund, forsigtig ved børn og små hunde. Holder tyve væk, blot ved den storer størrelse og den meget kraftigt gøen, når det kommer nogle. Alt i alt en blid kæmpe, der passer på sin "flok".

hvad med en dobermann?

• #18   16. jun 2009 Hellere en bullmastiff end en rottweiler i dette tilfælde. BM kører ikke i lige så høj gear

• #19   16. jun 2009 Min første indskydelse da jeg læste var bullmastiff..
    En stor rolig hund med kort pels.. Kræver ikke det vilde i træning og aktivering ( som en rottweiler jo nok gør) og alligevel et vist vagtgen... Den har den rette effekt på gæster uden invitation.

Går den under muskelhund ?? Der findes jo desværre ingen liste..

Dobermann ville jeg fraråde.. De er pænt krævende og vil mere end bare tumle rundt på en græsplæne.. Tit også så overstadige og voldsomme at små børn bliver væltet.. uden hunden ville det..

• #20   16. jun 2009 farao hund... en super skøn, smuk hund uden særlig pelspleje. God til andre hunde, børn og familie..
    www.sharqiya.dk

• #21   16. jun 2009 Og ja de holder også vagt

• #22   16. jun 2009 Hvad med Grosser schweizer sennenhund. Den passer til alle dine punkter såvidt jeg kan se:)
    Du kan finde mere information om racen på www.grosserguiden.dk

• #23   16. jun 2009 Rottweiler: Jeg synes den lyder til at være det vi søger, dog med den undtagelse at jeg kan være bange for at den måske ville kræve mere træning (Brugstræning) end jeg vil lægge i den.

GD: Er en af mine absolut ynglingsracer, men desværre har kæresten nedlagt det strengeste forbud mod denne race, da han bestemt ikke bryder sig om den. Ærgeligt, men vi skal være enige...

Bullmastiff: Jeg tror kæresten vil mene at den går under muskelhund udfra udseende... men han kan vel omvendes...den race kender jeg heller ikke så meget til, så jeg skal liiige læse lidt....

Farao: den havde jeg slet ikke overvejet - igen skal der læses.....

Dobermann: den tror jeg ikke kæresten er med på..... desværre.... men hvis de er så overstadige osv er det måske heler ikke så smart her med små børn....

• #25   16. jun 2009 Det her er altså HG når det er bedst: Tusind tak skal I allesammen have for jeres svar.

Nu er der jo heldigvis forhåbentligt længe til at det bliver aktuelt med en ny stor hund, men med alle de racer I har linet op skal jeg jo også bruge noget tid på at læse om de forskellige, besøge kennler og se dem på udstillinger...

Grosser schweizer sennenhund: Den ser jo bare godt ud, det var lige sådan en min kæreste ville vælge... Han har ikke synderligt forstand på hunde, kigger meget på udseende og lader mig om træning, soignering osv. Men igen vi skal være enige....

rhodesian ridgeback: Igen en race jeg ikke havde overvejet...der skal læses...

engelsk mastiff: Kan godt li at den ikke strejfer.... der er mange hunde i området, og selvom haven er indhegnet, ja så kan der jo ske udbryderuheld...eller at vi glemmer at lukke porten.... Jeg læser....

Jeg skal da vist ha lavet en liste hehe, men kom endelig med flere forslag.

Det skal forøvrigt jo være en hund der kan sammen med de små franske og deres spidsfindigheder... og med katte, men det handler vel i bund og grund om opdragelse...

• #26   16. jun 2009 Louise du må da eje en Eurasier...... du finder ikke en bedre familehund eller en smukkere hund....

• #27   16. jun 2009 Else jeg vidste du vil sige det....haha men pelsplejen Else.... nu så jeg jo Bosse i levende live i weekenden....han har jo megameget hår......var det ikke Bosse?

• #28   16. jun 2009 Louise. Nu har vi jo fået Duchesse ud, og vagt genet er der i hvert fald. Der er ikke nogen der komme ind herude. Mht til pelsen er det vist to gange om året de fælder, hvor de skifter underulden. Men de ligger i klumper håret, så det er lige til at samle op. Hvis jeg skal være ærlig så sviner bullernes pels mere. De skal selvfølgelig børstes engang imellem, men det er jo ikke flere gange i ugen de skal det smiley

• #29   16. jun 2009 Tag kæresten med på en udstilling og kom og hils på bullmastifferne. så er han solgt:-)

• #30   16. jun 2009 ENGELSK BULLDOG er vejen frem.
    Jeg vil mene at den opfylder alle krav på nær det første. Er den allene hjemme og kommer der uinviterede gæster, så er der stor chance for at den tror at de er kommet for at snakke med den smiley

Du må på ingen måde samligne en Engelsk med en Fransk buller. De er vidt forskellige i natur.

• #31   17. jun 2009 åhh min kæreste er bare en knallert... han kigger KUN på udseende og glemmer alt andet øvøv Han vil ha' en sibiran huskey, fordi den ser så flot ud, men DET vil jeg ikke... Den passer slet ikke ind i vores familie, men det accepterede han så heldigvis også.

Nu er der jo heldigvis laaaang tid endnu, men jeg kunne forestille mig at det endte med enten en bullmastiff, hvis jeg kan få ham overtalt eller en Grosser schweizer sennenhund. Tak fordi I har gjort mig opmærksom på denne race smiley

En broholmer er dog også med i overvejelserne fra min side.

• #32   17. jun 2009 En bullterrier skulle være helt fantastisk til børn, men det er jo desværre en muskelhund. Hvis muskelhunde ikke er ulovlige om 10-12 år, så bliver det helt klart min næste hund. (:

• #33   17. jun 2009 Bullterrieren er helt og aldeles udelukket, sådan en vil jeg slet ikke ha.... det er en af de eneste racer jeg slet ikke bryder mig om...

Kommentér på:
Hvilken race passer til mig?

Annonce