{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

HJÆLP !!! {{forumTopicSubject}}

Alle søde medlemmer af Hundegalleri. Det er rørende så hjælpsom og indlevende I er de gange jeg har skrevet HJÆLP. Der er hurtigt hjælp og det er super svar jeg har fået. Mange tak.
Desværre er min Dina 11 år - er så glad for hende!!!
Hun har fået opereret begge bagben pga. korsbåndet er sprunget - jeg vil sige, at det for mig hele tiden har virket som om det første ikke er blevet opereret så godt som det sidste (2 forskellige dyrehospitaler).
Det er nu 3 år siden det første blev opereret - jeg ville lige have checket hendes ben osv og hun blev røntgenfotograferet og fik at vide hun har HD på højre hofte. Ganske forfærdeligt...
Jeg spurgte til en ny hofte osv, men han mente, at hun har et dårligt venstre knæ (mener det er det første, der blev opereret) så det er ikke løsningen.
Men han mener, at guld ind i hoften kan hjælpe hende.
Det vil jeg så også gøre. MEN -
Nu har vi lige gået en tur ved søen her i vores nye by og det ser altså ud til, at det er venstre knæ hun døjer med og ikke højre side - HVORDAN KAN JEG SE DET?
Og kan det bare sådan som han siger - nej, venstre knæ kan vi ikke gøre noget ved - og hoften kan vi give guld - Er der kun denne mulighed???
Jeg ved Dina er 11 år - men altså Utroligt elsket..
Hvad er jeres råd ? Erfaringer ? Er det bedre at få hende opereret i Tyskland? Giv mig råd. Kh. Dina&Helle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP !!!
  • #2   13. jun 2009 Hej Gizmo.
    Tak for svaret - joo og jeg har jo nok svært ved at se det fordi jeg ikke vil se hun har ondt. Men noget må gøres. Kh.

• #3   13. jun 2009 Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget:

Da Lotus var 7 måneder gammel, begyndte hun at halte på højre forben. Både dyrlægen og jeg mnet at vi liiige skulle vente lidt. Men efter en måned, haltede hun stadig på højre forben. Dyrlægen foreslog at vi tog røntgenbilleder af begge forben, albuer, skuldre og hofter. Hmmm, jeg mente at han skød spurve med kanoner, men ok. Han fik grønt lys herfra. HELDIGVIS. For han fandt en ledmus i hendes VENSTRE skulder....... Den fjernede ham og nu er det mere end 3 år siden og hun har ingen men haft af det siden.
    Da jeg spurgte ind til, hvorfor hun haltede på HØJRE forben, når det nu var VENSTRE, det var galt med fortalte han, at hun har overbelastet højre forben, fordi det venstre gjorde ondt.
    Kan det samme gøre sig gældende her??

• #4   13. jun 2009 Hvor bor du? Håber da dyrlægen har styr på det!!
    At det han melder ud ER det, der er årsagen!
    Ledmus - det lyder ikke farligt som HD - men han fjernede noget???
    Tak for dit svar - det kan altid åbne mulighed for at blive klogere. Kh.

• #5   13. jun 2009 Ledmus er ikke så "farligt" som HD hvis det opdages i tide. Det er et lille stykke brusk, som lægger sig ind i leddet og ligger og gør ondt hver gang hunden bevæger benet.
    Ja, han fik ledmusen helt med ud igennem en slange, som han havde inde i skulderen sammen med et kamera. En såkaldt arthroskopi:-)
    Jeg bor på sjælland.
    Men diagnosen er sikkert korrekt nok. Det var blot for at illustrere at de KAN være halte på det ene ben, men at det KAN være det andet ben, de har problemer med.

• #6   13. jun 2009 Tak for dit svar. Jeg må jo selv være med og se på muligheder, der også kan være ;-( For svært det er det!!!

• #7   13. jun 2009 Jeg syntes, at det er rigtigt flot at I vælger at gøre alle disse tiltag for jeres hund - jeg ville selv have gjort nøjagtig det sammen. Hatten af for det smiley

• #8   14. jun 2009 Tak - det er jeg glad for at høre !!! Men jeg ELSKER jo Dina !!!
    Og alt andet ville være unaturligt for mig at gøre. Jeg er alene med mine 2 sønner - så der skal spares mange andre steder for at vi kan gøre det - og vi har ingen forsikring ØV!
    Men jeg vil gerne have de rette informationer og vide mere om det - og en dyrlæge kan jo godt tage fejl - og sådan er livet jo - men det skal Dina ikke udsættes for. Så en stor del af ansvaret er også mit - derfor forhører jeg mig her med alle de søde medlemmer, der er lige så tosset med deres darling som jeg er. Og TAK for jeres kærlige ord. Kh. Dina&Helle.

• #9   14. jun 2009 Min venindes guld fik guld lagt ind, den blev smerte fri, hun går kun korte ture med den nu men den er frisk og løber rundt i haven

• #10   14. jun 2009 ups glemte noget, hun sagde til mig at hvis hun havde vist hvor dårlig hunden havde det efter operationen havde hun givet den fred istedet, fordi hunden ikke forstår hvorfor den har ondt og det tog ret lang tid inden den fik det bedre.

• #11   14. jun 2009 Held og lykke med hende, Helle.........

OG så husk at få sygeforsikring på din næste hund:-)). Så I kan få lov at leve livet:-)

• #12   14. jun 2009 Hej Mette.
    Ja - desværre må jeg være enig med dig.
    Jeg troede jo ikke en hund var så dyr
    Har haft kat i mange år og kun lidt dyrelæge.
    Men af skade bliver man klog - og der er nok intet at gøre nu, vel???
    Men guld lyder til at være en god løsning. Ny hofte lyder til at være at være en bedre løsning og hvor skal det gøres (og kr?) - Eller hvad siger I ?? Kh Helle.

Kommentér på:
HJÆLP !!!

Annonce