HJÆLP !!! {{forumTopicSubject}}
Alle søde medlemmer af Hundegalleri. Det er rørende så hjælpsom og indlevende I er de gange jeg har skrevet HJÆLP. Der er hurtigt hjælp og det er super svar jeg har fået. Mange tak.
Desværre er min Dina 11 år - er så glad for hende!!!
Hun har fået opereret begge bagben pga. korsbåndet er sprunget - jeg vil sige, at det for mig hele tiden har virket som om det første ikke er blevet opereret så godt som det sidste (2 forskellige dyrehospitaler).
Det er nu 3 år siden det første blev opereret - jeg ville lige have checket hendes ben osv og hun blev røntgenfotograferet og fik at vide hun har HD på højre hofte. Ganske forfærdeligt...
Jeg spurgte til en ny hofte osv, men han mente, at hun har et dårligt venstre knæ (mener det er det første, der blev opereret) så det er ikke løsningen.
Men han mener, at guld ind i hoften kan hjælpe hende.
Det vil jeg så også gøre. MEN -
Nu har vi lige gået en tur ved søen her i vores nye by og det ser altså ud til, at det er venstre knæ hun døjer med og ikke højre side - HVORDAN KAN JEG SE DET?
Og kan det bare sådan som han siger - nej, venstre knæ kan vi ikke gøre noget ved - og hoften kan vi give guld - Er der kun denne mulighed???
Jeg ved Dina er 11 år - men altså Utroligt elsket..
Hvad er jeres råd ? Erfaringer ? Er det bedre at få hende opereret i Tyskland? Giv mig råd. Kh. Dina&Helle.
jul 2006
Følger: 71 Følgere: 56 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 77
Tak for svaret - joo og jeg har jo nok svært ved at se det fordi jeg ikke vil se hun har ondt. Men noget må gøres. Kh.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Da Lotus var 7 måneder gammel, begyndte hun at halte på højre forben. Både dyrlægen og jeg mnet at vi liiige skulle vente lidt. Men efter en måned, haltede hun stadig på højre forben. Dyrlægen foreslog at vi tog røntgenbilleder af begge forben, albuer, skuldre og hofter. Hmmm, jeg mente at han skød spurve med kanoner, men ok. Han fik grønt lys herfra. HELDIGVIS. For han fandt en ledmus i hendes VENSTRE skulder....... Den fjernede ham og nu er det mere end 3 år siden og hun har ingen men haft af det siden.
Da jeg spurgte ind til, hvorfor hun haltede på HØJRE forben, når det nu var VENSTRE, det var galt med fortalte han, at hun har overbelastet højre forben, fordi det venstre gjorde ondt.
Kan det samme gøre sig gældende her??
jul 2006
At det han melder ud ER det, der er årsagen!
Ledmus - det lyder ikke farligt som HD - men han fjernede noget???
Tak for dit svar - det kan altid åbne mulighed for at blive klogere. Kh.
maj 2007
Ja, han fik ledmusen helt med ud igennem en slange, som han havde inde i skulderen sammen med et kamera. En såkaldt arthroskopi:-)
Jeg bor på sjælland.
Men diagnosen er sikkert korrekt nok. Det var blot for at illustrere at de KAN være halte på det ene ben, men at det KAN være det andet ben, de har problemer med.
jul 2006
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jul 2006
Og alt andet ville være unaturligt for mig at gøre. Jeg er alene med mine 2 sønner - så der skal spares mange andre steder for at vi kan gøre det - og vi har ingen forsikring ØV!
Men jeg vil gerne have de rette informationer og vide mere om det - og en dyrlæge kan jo godt tage fejl - og sådan er livet jo - men det skal Dina ikke udsættes for. Så en stor del af ansvaret er også mit - derfor forhører jeg mig her med alle de søde medlemmer, der er lige så tosset med deres darling som jeg er. Og TAK for jeres kærlige ord. Kh. Dina&Helle.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
maj 2007
OG så husk at få sygeforsikring på din næste hund:-)). Så I kan få lov at leve livet:-)
jul 2006
Ja - desværre må jeg være enig med dig.
Jeg troede jo ikke en hund var så dyr
Har haft kat i mange år og kun lidt dyrelæge.
Men af skade bliver man klog - og der er nok intet at gøre nu, vel???
Men guld lyder til at være en god løsning. Ny hofte lyder til at være at være en bedre løsning og hvor skal det gøres (og kr?) - Eller hvad siger I ?? Kh Helle.
HJÆLP !!!