{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
279 visninger | Oprettet:

løbetid {{forumTopicSubject}}

Min lille cavilietæve på ni mnd er i løbetid, og min hanhund er ikke til at styre, hvor længe varer det, tæven er også meget villig, hun sætter bagen til det børnegitter, som vi skærmer af med, det er ret sjovt at se, men synd for hanhunden, hvornår kan man regne med at der ikke kan ske noget, det ville jo være forfærdeligt hvis hun som 9 mnd skulle ha hvalpe, så vi er lidt usikre på hvornår der ikke kan ske noget mere. mener at ha hørt, at når tæven ikke er int mere, så er det ovre, nogen der ved det.

på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løbetid
  • #1   5. jun 2009 Tæven er i løb i ca 3 uger -i den tid skal hun holdes fra hanhunde. Det er når tæven er højløbsk hun kan blive drægtig. Men der er stor forskel på lige præcis hvornår det er den enkelte tæve har ægløsning. Nogen er parret med succes på 7. dagen, andre på 18. dagen.

-så samtlige 3 uger, skal hun holdes adskilt fra hanhunde

• #2   5. jun 2009 Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at holde dem adskilt i 4 uger. Det kan ske at der er "hengemte" æg i tæven og så kan hun parres helt op til 28. dagen. Jeg har prøvet det.

• #3   5. jun 2009 vil som Britta, sige 4 uger.

og så er et børnegitter ikke en sikker afskærmning. selvom de normalt ikke vil hoppe over det, så gælder alle kneb i kærlighed.

derudover synes jeg det er synd, både for hanhund og tæve at de skal gå op af hinanden på den måde.

hvis du ikke kan finde pasning, så synes jeg du skal skille dem helt fra hinanden i hver deres værelse

Kommentér på:
løbetid

Annonce