{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

stamtavler ?? {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en dejlig lille chi tæve... hun er 100% ren men ikke tavle på hende... blev forelsket i hende og så borte fra bogen :::. nu tænker jeg så.... kan jeg gå på udstillinger.. eller noget andet med hende.. ellere er det kun for de "rigtige " med bog.... kan man få bog på hende.. f.eks hvis der blev taget blodprøve og man kunne se hun ER ren chi.. eller via udstillinger.. hvis hun vandt noget der... eller er det så lukket samfund et er der ikke det kan hun ikke være med til noget og kan ikke selv "godkende" sig til en

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stamtavler ??
  • #1   5. jun 2009 nej du kan ikke gå på udstilling med hende.. så skulle du have tænkt på det noget førog købt en medtavle

• #2   5. jun 2009 der er ikke så meget at gøre når du har købt uden stamtavle, og de kan ikke dna teste for om hun er ren.
    men du kan da gå til lydighed og lign konkurrencer med den

• #3   5. jun 2009 Vil man udstille, så skal man købe en hund med stambog. Stamtavlen kan ikke laves senere -den er nemlig ikke kun et "ægthedsbevis", men osse et bevis for at forældredyrene er godkendt i henhold til klubbens regler. Og det har forældrene jo ikke været, da hvalpene i så fald havde haft tavle.

• #4   5. jun 2009 det var for at finde ud af hvad jeg kan med hende og hvad jeg ikke kan.. så alt det der med at det kunne jeg ha tænkt over inden jeg valgte at købe en uden...kan jeg ikke bruge til meget.. dr gjorde jeg skam..så JA det kunne jeg...men nu blev jeg helt fuldstændig skudt i henne her.. hende og hendes sind.. og det vinder over en tavle hos mig... men lydighed og lign konkurrencer og skam også fint... hun skal aktiveres og hygge sig med med og det kan man vel sagtens der...
    ved godt at en del kun vil ha en hund med tavle.. men der er også nogle der ikke ser det som det absolut aller vigtigste...

• #5   5. jun 2009 hey mener faktisk at der er udstilling for ikke ægte hunde (uden stamtavle) hvor man kan få fci godkendt sin hund inden for avlen da alle race hunde os skal ha nyt blod i generne uden at søge for langt.. er ikke sikker har bare lade mig fortælle at der en gang om året er en udstilling hvor man kan få hunden udstillet og muligt med men det koster vist ???

• #6   5. jun 2009 Nej Pernille det passer simpelthen ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DKK har gjort det med enkelte racer og bestemt ikke med chihuahua, hvor genmassen er stor.

• #7   5. jun 2009 det ved jeg ikke noget om men de her da gjort det så var det ikke helt galt med det jeg havde hørt.. men må indrømme det er synd for syntes ikke det er stamtavlen der tæller selv
    men kommer an på hvad man bruger hunden til min vil jeg jo ha trænet til tops muligt agility hvis han egner sig for klog er han

• #8   5. jun 2009 Pernille. Ja hvis det drejer sig om en race der er næsten uddø kan en hund uden stamtavle blive godkendt til avlsbrug for og genoprette racen.
    Men Chi,en er nok næppe en uddøende race, så svaret på trådstarters spørgsmål er nej.

• #9   5. jun 2009 Men du kan bruge hende som sofa-hund ;=)

Kommentér på:
stamtavler ??

Annonce