{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.904 visninger | Oprettet:

Nedslidte trædepuder, ømme poter {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Var til dyreæge med Ifur i aftes da han har haltet og trukket på forskellige af sine ben de sidste 3-4 dage.
Dyrelægen så ham gå og løbe, men der var intet hellere ike da han rørte ved ham og strakte hans ben og sådan.
Men han blevet meget overrasket da han så Ifurs trædepuder. De var slidt godt og gruntigt ned og han har fået smerte stillinde som han skal have den næste uge og ellers skal jeg smøre det med potevoks.
Er der andre der har oplevet det før og kan give nogle råd til hvad jeg ellers kan gøre.

Og jeg syntes nu ikke jeg går mange lange turer med ham på asfalt eller andet hårdt underlagt. Men nu må det blive til en masse turer i haven istedet..

Håber nogle har nogle råd

Hilsen Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nedslidte trædepuder, ømme poter
  • #1   4. jun 2009 cykler i med ham . for har haft en nabo der cyklede meget med hendes hund den fik nedslidte trædepuder så hun måttte stoppe med det . samt hvis de render meget ude i gården og der ligger fliser kan de også blive nedslidte ..

  • #2   4. jun 2009 Bonnie: Nej jeg er ikke begyndt at cykle med ham endnu, fordi han stadig er så ung. Så det undre mig at hans trædepuder er så medtaget.. Føler mig selv lidt skyldig, selvom jeg jo bare har luftet ham et sådan som man almindeligvis gør.

    Men ked af at høre med din nabo, det er åbenbart ikke så sjældent det sker


  • #3   4. jun 2009 måske har din hund bare skråbelige og tynde trædepuder .
    må da håbe det ikke sker igen da det kan gøre ret ondt .. men ved at potevoks er rigitg godt ..
    men jeg krydser finger for dig og din lille hund at den snat får det godt igen . pøj pøj


  • #4   4. jun 2009 Øv da -stakkels Ifur, men godt i kom afsted så han kunne få noget for smerterne.

    Jeg har aldrig hørt om det ved islænderne før, men min gamle Møffe havde problemet. Hun kunne ganske enkelt ikke gå ret lange ture, uden at det resulterede i ømme og slidte poter.
    helt galt gik det, hvis vi f.eks. gik på grusstier o.l. i skoven. Men hun nød jo virkelig de lange skovture.

    Jeg bøjede mig og købte et par sko til hende. De var self ikke på på alle ture, men kom på hvis vi skulle på længere ture eller hvis vi skulle gå et godt stykke på grus eller asfalt.

    Men jeg ville i første omgang prøve med god potepleje. Tjek poterne dagligt, smør dem ind efter behov osv. Er det ikek nok, må man jo overveje sko, men ville, hvis det var mig, absolut helst undgå det.


  • #5   4. jun 2009 Bonnie: Det håber jeg også, håber at han snart blive bedre og krydser fingre for at han snart kan komme med ud og gå igen..
    Takker


Kommentér på:
Nedslidte trædepuder, ømme poter

Annonce