{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Så braste vores verden...... {{forumTopicSubject}}

Lige som vi troede alt var godt - er vi blevet ringet op af Dustys nye hjem. At de ikke kan beholde ham:-( Deres tæve kan desværre ikke acceptere ham og de havde været oppe og toppes over noget mad. Så nu skal vi hente ham iaften.

Ligeså svært som det var at aflevere ham - endnu sværere bliver det at hente ham, for vi ved at med mindre der kommer en løsning indefor den næste uge, så går den tunge vej til dyrlægen.

Jeg kan simpelthen ingenting overskue lige nu. Sidder bare her på job med vand i øjnene.

LORT.

Kan bare ikke forestille mig hvad løsningen skulle være. Troede vi havde fundet det rigtige sted.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så braste vores verden......
  • #1   2. jun 2009 Arh hvor er det bare træls - det er jeg ked af at høre .. Har fulgt lidt med på jeres søgen efter et nyt hjem til ham - håber i finder en go løsning for jer alle ..

• #2   2. jun 2009 Ej I må da ikke aflive det lille pus. Hvor er det altså noget trist noget, når tingene ikke altid ender lykkeligt.

Håber i finder et andet bedre hjem til ham. Stakkels pus.

• #3   2. jun 2009 Hvorfor den tunge vej til en dyrlæge.. hvad med internat ?

Og hvor længe har hunden været det nye sted ?

• #4   2. jun 2009 Det gør mig ondt. Jeg har fulgt lidt med på sidelinien, og han er som udgangspunkt ikke en nem hund at finde et nyt hjem til. Ikke en hund for hvem som helst.
    Det er ikke altid så nemt at få to voksne hunde til at enes i samme hjem, selv om det ser lovende ud, når de først møder hinanden, så vil der ofte være en periode med tilpasningsproblemer. Det lyder som om de opgiver lidt hurtigt, men det er jo deres ret.
    Jeg håber, det lykkes for Jer at finde det rigtige hjem, men ellers hellere aflivning end et forkert hjem.

• #5   2. jun 2009 Mulle_Pige -
    Tvivler stærkt på at et internat er godt for en Boerboel. Og så der stor risiko for at den ville komme ud i et hjem til folk der ikke er klar over hvad en Boerboel kræver..

• #6   2. jun 2009 Hvad er det der er med ham, siden han skulle flytte da ? smiley
    Har vist nok læst annoncen, men kan ikke helt huske det ...

• #7   2. jun 2009 Mulle: Dusty er slet slet ikke egnet til internat - ikke at jeg mener nogle hunde er det!! Jeg vil være sikker på hvem og hvor han kommer hen.

Lene: nej han er ikke nem og vi vidste også på forhånd at det ville være rigtig svært. Det har været MANGE henvendelser, men kun denne ene rigtige, så vi blev glade da det så ud til at lykkedes. Han har været der siden fredag, så vi var ved at vende os til tanken.

• #8   2. jun 2009 Janne: Øv - har fulgt med på sidelinien og det er simpelthen så ærgeligt.
    Jeg håber det lykkedes at finde en løsning!

• #9   2. jun 2009 Camilla: Han trives ikke hos os, da der kommer for mange fremmede mennesker. Han er meget vagtsom og samtidig usikker. Så han bliver nervøs ved nye mennesker, samtidig med at han tror han skal passe på. Så han har brug for meget trygge rammer, så han trives i sit hoved. Det andet er synd for ham og stressende for os. Men det gør ondt, for når vi er det selv med ham er han jo skøn og lydig. Han har jo gået til træning altid og trives fint i en rutinepræget hverdag. Bare meget vigtigt han har faste rammer, med en mulighed for at blive lukket for sig selv når der kommer fremmede.

• #10   2. jun 2009 Stine P

har ingen ide om hvilke hunde der egner sig til et internat eller ej.. Jeg føler bare ikke for at aflive hunde uden den chance er der først.

Janne- Nyt hjem til Dusty !

Det var ikke længe den fik for at finde sin plads hos de nye ejere.. Mine egne vovser fandt ikke rigtigt deres plads før den første måned var gået.

Håber i når at finde et nyt hjem til vovsen..

• #11   2. jun 2009 Ej Janne, det gør mig ondt at høre... Jeg har også fulgt med på sidelinien og blev helt glad igår, da du oprettede en tråd om, at nu var det rette hjem fundet til Dusty... Håber virkeligt at I finder en god løsning smiley

• #12   2. jun 2009 Mulle:

Tro mig, jeg synes heller ikke det er fedt hvis han skal aflives. Og jeg føler bestemt også han har fået en chance og jeg håber da endnu.
    Jeg vil bare hellere vide han har haft et godt kort liv, end jeg vil give ham et nyt hjem hvor han måske ikke får det godt.

Dusty ville blive ødelagt af at stå på internat. Og sådan skal han ikke ende sine dage!! Det er helt sikkert.

• #13   2. jun 2009 Kontakt fyens hundecenter. John theil kan hjælpe med at finde en egnet familie.

• #14   2. jun 2009 Vivi: Tak, det vil jeg prøve. Har været i kontakt med en del adfærdscentre osv, men har ikke hørt om ham før nu. Det vil jeg gøre.

• #15   2. jun 2009 Janne, han er den bedste af de bedste. Og absolut rar og nem at snakke med. Han er ikke racefjentlig overfor de store "kamp/vogterracer".

• #16   2. jun 2009 Nu har jeg ikke lige nærlæst alle indlæg, men er det kun i forbindelse med mad, de er kommet op at toppes?

Hvis det er tilfældet, så er løsningen jo blot, at fodre dem i hver sit rum...

Det gør vi med Emma og Toffie, og det er en ganske glimrende løsning.

• #18   2. jun 2009 Jeg synes godt nok det var kort tid de gav ham, til at falde til...

• #19   2. jun 2009 Vivi: jeg har ringet til ham - de har åbent fra 17-18 om tirsdagen , så jeg ringer igen senere!!

Annette: Ja sådan som jeg har fået udlagt det er det maden igår aftes. Har ellers fået billeder hvor de ligger og putter og set hele, så var så glad. Men ved ikke om der ligger andet i det. Men for mig er det vigtigt at dem der skal overtage ham har 100 % lyst og motivation, så jeg tager ham hellere hjem hvis der opgives.

• #20   2. jun 2009 Jeg vil også mene at John vil kunne hjælpe og vejlede dig . Kender en del til ham og kun godt.
    Se link ved Vivi.

• #21   2. jun 2009 Brug hjernen: ja tak - jeg har set link og ringer i eftermiddag i deres åbningstid.
    Så krydser vi fingre for vi har over længere tid været i kontakt med flere adfærdscentre. Også nogle der har meget med Boerboeler at gøre, men der har ikke været held.

• #22   2. jun 2009 Jeg siger som Jeanette, det var dælme kort tid, og hvis det er over maden er løsningen jo netop at fodre dem i hver sit rum. Det gør jeg også med mine, dog uden grund.

• #23   2. jun 2009 Ja det kunne også være løsningen i min verden. Men på den anden side vil jeg heller ikke sige noget om hvad de skal gøre - det er jo dem der skal leve med Dusty og jeg vil have de synes det er dejligt og ikke besværligt at have ham og hvis de synes det og opgiver af den grund, så er det jo deres sag. Vil bare ikke have min hund skal være et sted hvor han ender med at være til besvær. Det er jo deres beslutning - det er kun fordi vi synes det var sådan et dejligt sted for Dusty.

• #24   2. jun 2009 Jeg har også fulgt lidt med på sidelinien, og synes at det nye hjem giver for hurtigt op. Jeg mener at det er aboslut SJÆLDENT, at en han og en tæve kommer op at slås for alvor med alvorlige skader til følge, sådan som 2 hunde af samme køn kan gøre det. Og ja, hvis det er pga mad, så skal de bare ikke spise sammen. Synes at det er ærgerligt, at de bare giver op, selvfølgelig skal de ikke komme til skade, dog skal de jo også lige finde ud af, hvem der bestemmer, og det kan de ikke uden at diskuterer lidt.

Håber du finder en god løsning for hunden.

• #25   2. jun 2009 Janne-- Man kan så måske endda ånde lidt lettet op og erkende at det nok bare ikke var det rette sted allligevel. :o) Det rette hjem skal nok komme. Er der ikke måske nogen der kan tage ham i pleje til i finder det rette hjem? Hvis han er Boerboel så er der måske en opdrætter eller lignendeder kan have den indtil videre....

• #26   2. jun 2009 Hvor jeg dog føler med dig, det er bare en rigtig uheldig sitution du sidder i:-( det må have været SÅ svært at aflevere ham, og nu at hente ham igen hvor det hele skal starte forfra!

Krydser finger for du denne gang finder en passende familie, det kan jo være den anden familie havde gabt over mere end de kunne tygge, det sker jo i kampens hede hvor det at få en ny hund overskygger de tvivl de måske efterfølgende har fået.

Mange tanker til dig

• #27   2. jun 2009 Øv en træls situation at stå :(( Håber du finder et dejligt hjem til drengen.. Fik du snakket med ham manden der???

• #28   2. jun 2009 Ja, så er han hjemmeog selvom det er dejligt at se ham, er det lidt trist.
    For at svare lidt bredt, så har vi været igennem snak med diverse kenneler og hunde adfærdsfolk for en løsning.Så vi er nok tilbage til de private og jeg må ærligt indrømme at jeg er bange for det bliver mere end alm svært.

Jeg kom ikke igennem til ham John men de har åbent igen imorgen...

Kommentér på:
Så braste vores verden......

Annonce