1.698 visninger
|
Oprettet:
Min hund sluger ALT {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er den heldige ejer af en meget madglad fransk bulldog, der desværre er SÅ madglad, at han sluger alt, så snart han får lov. Det gør ikke så meget med det normale fodder, da vi bare kan sprede dette ud på gulvet, men når han skal have disse hårde godbidder til sine tænder, ja, så sluger han også dem efter få bid.
Hvordan kan jeg lære ham IKKE at sluge alt mad, som han kommer i nærheden af? Dette ville være rart også at kunne give sin hund griseører etc., men det er sku for farligt som han spiser sin mad nu
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Hvorfor prøver du ikke at give et friskt marvben... der er hunden tvunget til at bruge både tænder og tid *ss*
Tror ikke som sådan det er noget man kan lære sin hund, altså at tygge på maden, enten gør de det eller ikke
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
De fordøjer ikke i munden, som vi gør, og de har heller ikke tandsæt, der er i stand til at findele ligesom vi har.
Som regel er det eneste problem med forslugenhed i forbindelse med tørkost. Det tørre stads generer halsen, hvis det ikke er blandet godt med spyt - og det er det ikke hos en forslugen hund.
Der er løsningen - som du jo gør - at sprede foderet, eller at hælde vand ved.
Og med andre ting - så må du finde noget, der ikke er farligt for hende at sluge.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Da jeg tørfodrede måtte jeg være enormt opfindsom for at sænke hendes forslugenhed i forbindelse med foderet. Mht godbidder gik jeg helt væk fra det, hun fik kun store ben som hygge, eller et stort stykke tørret lever/hjerte udover sin mad.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 19
Min hund sluger ALT