Hvordan får vi hende til at stoppe? {{forumTopicSubject}}
Vi har fået et problem som faktisk er ved at drive os lidt til vanvid.
Chelsea er begyndt at gø. Og det er meget. Ikke af andre hunde eller lyde fra opgangen, nej det er skam af vores fjernsyn...
Før var det kun når hun så dyr at hun gøede men nu er det fandme næsten af alt, bare hvis der er et par lyde engang imellem..
Jeg aner ikke hvordan vi skal få hende til at stoppe det er simpelthen så irriterende og vi gider jo heller ikke risikere at naboerne klager over os...
Syntes snart vi har prøvet alt for at stoppe det men søger virkelig et råd om hvilken måde vi kan stoppe det på....!!!!!
Håber der er nogle der kan hjælpe!
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 67
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg ville fjerne hende fra TV'et hver gang hun begyndte at gø. Og når hun så stopper, så rose og evt aflede med noget andet (f.eks. leg, tricks eller hvad hun nu måtte synes er sjovt)
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 46
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 169
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
apr 2006
Som sagt var det før kun når der var andre dyr i fjernsynet og der kunne vi heldigvis nå at slukke for lyden eller skiftet kanal inden hun opdaget det.
Tit render hun også om på den anden side af væggen for at se hvor de forskellige ting er henne for hun tror (er jeg overbevist om) at de faktsik er bagved, men hun ved selvf hellere ikke bedre!!
Jeg tror jeg vil prøve at tjekke den bog. Jeg er åben over for alle forslag.
Den med afledningen syntes jeg vi har prøvet uden den store succes desværre..
jan 2007
-så længe hun står og gør som besat for du, som du jo har opdaget, ikke noget ud af at prøve at aflede.
apr 2006
Jeg var faktsik lidt bange for at hvis vi tog hende væk, afled roste og gav hende godbid at hun så ville opfatte det som om at hun havde gjort en god ting ved at gø
jan 2007
Du skal sandsynligvis fjerne hende en del gange, de første gange under "de nye regler". Det tager lidt tid at forstå jo:o)
Jeg kan ikke garantere at det virker, kan kun sige at det er hvad jeg selv ville gøre.
Godbid eller ros må ikke falde før hun er stille og er igang med den opgave du har bedt hende udføre -aldrig mens hun står og puster sig op eller er helt fokuseret på fjernsynet
apr 2006
1000 Tak for dine gode råd!!!!
Hvordan får vi hende til at stoppe?