Er jeg utålmodig? {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Suk.... ja sådan har jeg det lige nu.
Laila min JRT på 10 uger er super dejlig, men desværre så syntes jeg hendes adfærd er meget aggressiv, hun bider og bider og bider og bider.... Når jeg så siger NEJ! Eller piver som en hund, ja så bider hun hårdere! Jeg har svært ved at ignorer det nu hvor hun bider så hårdt!
Jeg ved ikke om jeg gør noget galt? Hvis jeg siger NEJ til hende så snapper hun nogle gange ud efter mit hovede og gør af mig. Jeg råber ikke af hende eller noget. Men nogle gange har jeg lyst!!
Hun er simpelthen så strid overfor andre hunde også, hun hilser pænt og er stille og rolig hvis vi møder fremmede hunde, men så snart vi kommer hjem til nogen med hund, så er hun den værste terrorist! Hun farer lige i flæsket på dem og er rigtig strid!
Har i nogle gode råd? Gør jeg noget forkert? Eller er jeg utålmodig, skal jeg bare blive ved med at gøre som jeg plejer?
Undskyld det blev langt, men er bare lidt ked af det.
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Min hvalp er meget oprørsk for tiden og har de sidste par dage knurret og bidt ud efter mig, også til stor frustration, heldigvis er der ikke noget med andre hunde men kan sagtens følge dig - pøj pøj
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 343
- Helt rart at vide, at det er normalt
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.289
Lad være med at sige noget, kigge på hvalpen, ingenting - gå roligt væk fra dig hvalp.
Gentag og bliv ved med at gentag. Ros for al ønsket adfærd.
Hvalpen finder hurtigt ud af at der intet kommer ud af denne opførsel.
Det er vigtigt at holde sig til én metode, så du undgår forvirring og frustration der kan smide benzin på bålet.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Hænger jeres så også i bukseben og jakker ( OG RIVER MORGENKÅBEN AF EN OM MORGENEN!!!!!???)
okt 2008
maj 2009
jun 2005
- Heldigvis er han begyndt at slikke på vores bare tæer - hehe.
maj 2009
maj 2009
okt 2008
Kan godt forstå det føles som om man kan rive håret ud, men din hvalp tror jeg ikke har begreb om hvad 'nej' betyder endnu.
Ej heller de små skrig og hvin der kommer fra jer.. disse reaktioner forstærker bare legen.
Din hvalp er ikke ond men forvirret over de mange forskellige udfald mod dens ihærdige forsøg på at få lidt sjov / leg.
At ignorere uønsket adfærd kommer man længst med
Håber du kan få lov at beholde din morgenkåbe på inden så længe *fnis*
jun 2005
Lige til forsiderne: "hund lufter nu sin herre"
hehe
mar 2009
maj 2009
Casper & Else:
Ja det kunne være en rigtig god forside! Jeg så det bare lige da jeg havde skrevetdet! Det så jo helt forkert ud!
maj 2009
Hvordan træner du NEJ kommandoen? Bare hvis jeg må nasse et par gode råd!
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.539
mar 2009
Det er en god start - du kan også træne det når i går tur hvis den fx meget gerne vil hen til noget - min hvalp elsker duelort så der er det genialt at træne "nej" hehe
Man kan også undervejs lære den værsgo - altså at den må tage de godbider der siges værsgo til - den skal nok opmuntres lidt til at starte med når han har lært at han IKKE må tage det der bliver smidt først
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 252
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
Din hund er 10 uger..hvad havde du forventet?
Vær du glad for du har en hvalp med mod på tilværelsen...og som du selv giver svaret på i dit indlæg : væbn dig med tålmodighed, det går over
mar 2009
Bare at få at vide at det er helt normalt og at det nok skal blive bedre er en STOR trøst når man sidder alene hjemme med en meget ivrig hvalp der sidder fast i ens storetå
mar 2009
maj 2009
Men ja jeg har fundet ud af at man kommer mest med tålmodighed trods blodige hånder og fødder.
Caroline Cecilia R: ja jeg prøver også at distrahere den med legetøj og med øvelser, det hjælper også nogle gange, men jeg føler at der går 5 mi så hænger hun der igen! men det kommer nok med tiden.
Men tak skal i have alle sammen, det var en stor trøst at hører at jeg ikke er alene
maj 2009
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Så piv og afbryd al kontakt, gå ind i et andet værelse i 30 sekunder om nødvendigt eller stil dig op på en stol el. lign. hvor hvalpen ikke kan når dig.
Nej øvelser er også rigtig gode og så er det ellers at væbne sig med tålmodighed, dette er sjældent noget, som sker fra den ene dag til den anden. Hvalpebideriet hænger i høj grad sammen med hvor meget selvkontrol hvalpen har og det er meget forskelligt hvor lang tid de er om at lære at lade være, det kan tage dage, uger eller måneder inden en hvalp helt holder op. Meget frustrerende, men også meget normalt.
Angående de andre hunde, så tror jeg, at du skal regne med, at de begynder at sige mere og mere fra overfor din hvalp efterhånden som hun bliver ældre. De fleste hunde er utrolig tålmodige med hvalpe indtil de når en vis alder. Min tæve er blid overfor de små, men kan være meget kontant overfor hvalpe fra ca. 4 mdr. og opefter. Der bliver slået hårdt ned på bare den mindste dårlige opførsel. Det ser voldsomt ud og lyder voldsomt og hvalpen bliver som regel forskrækket, men der bliver ikke krummet et hår på dens lille hovede.
maj 2009
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 252
Min yngste, på knap et år, har stadig en tendens til, at lege den type lege med min kæreste, da han ikke reagerer som jeg har forsøgt at lære ham.
Jo mere råben, jo mere højlydt - jo sjovere tænker hunden det åbenbart er. Hvis der samtidig også bliver skubbet til den, vil den oftes se det som et incitament til at køre på med større styrke.
Jeg vil stadig anbefale "Hvalpen" af Lone Greva og en masse træning. Plus stille-perioder.
Er jeg utålmodig?