Alene hjemme Alene hjemme
Jeg har fået det problem med mine hunde at de ikke kan være alene hjemme i hele huset uden at ødelægge noget. Molly har ellers haft hele huset siden nytår uden at ødelægge noget. I februar fik vi Mille, som var drægtig. Der ødelagde de heller ikke, men da hvalpene begyndte at gå rundt startede det. De gik bare i hele huset når vi ikke var hjemme og de ødelagde ikke noget. MEn så en dag kom jeg hjem til et rigtig grimt hul i væggen over sofaen, så det har kun været de store der har været i gang der.
Derefter gav vi dem flere chancer og i lang tid lavede de igen ikke noget. Så en dag jeg kommer hjem, ligger der et stykke skungummi i køkkenet og jeg når lige på vej ind i stuen at tænke, bare det ikke er sofaen...
Det var det så. Hele den ene sideplads var spist og læderet var bare flået op. På det tidspunkt havde vi stadig to af hvalpene, så jeg regnede med at det var dem der var begyndt og så havde de store hjulpet. JEg lod dem dagen efter have hele huset igen, da hvalpene var blevet hentet, men de store var da bare gået videre til den næste sideplads..
Hvorfor gør de det?
Nu har vi fået nye sofaer, så nu er de i hundegård eller i deres værelse når vi ikke er hjemme. JEg er bare lidt ked af det, fordi Molly hader at blive lukket inde.
Jeg har altid sørget for at de har haft deres legetøj ide når de er alene. Både pivdyr, flasker med godbider og deres bolde med mad i, så de har masser at lege med.
Nogle ideer om hvorfor de så begynder at ødelægge igen? Molly er et år gammel og Mille er 1 ½ år.
Håber at kunne få noget råd og vejledning, da jeg hader at lukke dem inde.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Molly er i alderen hvor hun bliver/næsten lige er blevet fysisk kønsmoden - Så jeg vil give det tid.
Selvfølgelig er det hårdt, men gør som i gør nu (lukker dem i et-2 værelser eller i hundegård) og prøv så igen senere, og se hvordan det går.
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 38
Deres mor er bare slem til at forkæle dem meget
Alene hjemme