{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Når de bliver lidt ældre? {{forumTopicSubject}}

Ja, ihh, hvor jeg glæder mig til at Gaia er lidt mere voksen..

Hun er ikke som sådan en problemhund, selvom hun er begyndt at forsøge at presse mig lidt.

Men jeg håber godt nok hun vil blive lidt roligere med alderen!..

Hun vil såååå gerne snakke med ALLE hunde.. Og det er jo deljigt at have en social hund, der kan fungere med alle, men det er jo ikke sikkert alle vil..

Jeg var i Søndermarken idag med en hundeven og dennes ejer. Den anden hund er en stor hvalp på omkring 40 kg. Hundene har lov at rende fri, og de fik lov at lege frit, men grundet usikre indkald, tog vi fat i dem, og gav dem snor på, eller holdt i selen, hver gang andre passerede. Det er jo ikke sikkert at de alle vil lege.
Og Gaia aner intet om størrelser, og kan godt være lidt for voldsom ved de små..

Nåh. Vi havde fundet en grøn åben plads, hvor der ikke lige var nogle synlige hunde, så vi ville lade dem lege. En dame kommer så gående forbi med hendes golden, som IKKE en interesseret. Vi sætter os med hundene og venter pænt til de har passeret.. Der har ingen kontakt været mellem hundene, hverken øjenkontakt eller andet..
Da damen så er rimelig langt væk, slipper vi hundene. De er i øvrigt meeeeget glade for hinanden..
Men næææh, nej, Gaia styrter direkte hen til den anden hund.. Hun løber heeeeele vejen hen til dem, og hilser på hunden, som hilser pænt, men ellers ikke gider..
Og det er sååå pinligt sådan noget!

Til hverdag er hendes indkald rimelig godt, og jeg kalder hende altid ind for at få godbidder når vi leger med andre hunde, så hun ved at det er godt at komme, men ihhh hvor er det irriterende af og til..

Håber det vil blive lidt stærkere med alderen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når de bliver lidt ældre?
  • #1   8. maj 2009 Og så syns jeg i øvrigt det er irriterede at folk kigger skævt på en, når hundene er i snor.. For vi gik også rundt, og der havde vi dem i snor, for de er unghunde, og der er rigtig mange hunde derinde, så jeg tør ikke stole på hende..

    De er jo ikke farlige fordi de er i snor, og begge gik rundt med store smil på smiley


  • #4   8. maj 2009 De to små,
    nej, nej, nej... Det er det samme smiley

    Men mon ikke de alle fungerer en anelse bedre med alderen..?
    Det håber jeg i hvert fald smiley

    Hvis bare hun lærer at stoppe når hun skal til at løbe efter en hund.. Fik hende til at stoppe to gange i dag, men det var efter fugle, hunde er langt sjovere..


  • #7   8. maj 2009 Theo,
    jeg forstår det skam godt... smiley

    Jeg skal bare vente et års tid.. smiley lol


  • #11   8. maj 2009 Theo,
    haha ja.. Det kender jeg godt...

    Nogle ting lærer hun nemt, og andet knokler vi med. Og så er det som om hun en dag siger "Nååårh, skal jeg bare gøre sådan?"

    dæk tog et halvt år, og vi har kæmpet SÅ meget med lineføring. Og BUM! I tirsdags var det som om hun fattede hvordan jeg ville have hende til at gå.. Og så glider det bare..


  • #13   9. maj 2009 Min hund var fantastisk da han blev omkring 3 år, og jeg elskede at træne ham og gå tur med. Der var stadig en del ting, men i det store hele, så vendte det da han blev omkring de 3 år.

    Det er så super fedt, fordi han lærer hinanden at kende, på både godt og ondt. Tilsidst når vi gik tur, så registrede han hvornår jeg ønskede han skulle gå til venstre, højre rundt om ring, vente ved min side osv osv. uden jeg gav kommando. Hvis han gik med andre gjorde han det ikke. Men vi kendte hinanden så godt, så han viste hvad en bevægelse med armen betød, og at rømme sig. Han var generelt bare mere "sat" smiley

    Generelt synes jeg det er fedest at have hund, når den er kommet over de der 2 år. Jeg skal have hvalp i næste weekend, og jeg glæder mig allerede til han har rundet de 3 år ;o)


Kommentér på:
Når de bliver lidt ældre?

Annonce