{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.686 visninger | Oprettet:

Opdragelse af hundehvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Som i nok kan regne ud søger jeg lidt gode råd omkring opdragelse af min dejlige lille hund Laila!

Hun er 8 uger og nogle dage nu.

Jeg syntes hun er super dejlig og lærernem, hun har allerede lært at sitte bare på de par dage vi har haft hende.

Mit spørgsmål går så på hvordan vender jeg hende af med at bide? Hun bider virkelig hårdt når hun først får fat. Jeg leger ikke med hende med hænderne, jeg bruger legetøj, men hvad gør jeg når hun bider? Jeg har indtil nu taget hende væk og sagt hårdt NEJ! Men hun ryger lige i flæsket på mig igen

Har i ellers nogle generelle råd om opdragelse af min lille guldklump?
Alt hjælper da det er første gang jeg har hund! smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdragelse af hundehvalp
  • #1   6. maj 2009 lær hende hvad "nej" betyder først vel ?

  • #2   6. maj 2009 lige så snart hun bider, giver du et lille udråb, rejser dig op og går din vej. det er den måde hendes søskende ville have reageret, hvis hun havde bidt i dem.

    afbryd enhver kontakt også øjenkontakt. efter kort tid kan du igen sætte dig og opfordre til leg med legetøjet, bider hun igen, så gentag

    det er ikke noget hun lære på en gang eller to eller tre.


  • #3   6. maj 2009 Du siger det næsten selv, m.h.t. at bide, nemlig at hun har legetøj: Når hun bider dig hviner du højt AV! , vender ryggen til (viser at så gider du ikke lege). derefter vender du di mod hende igen og giver hende noget legetøj hun kan bide i i stedet for, så I kan lege.
    Ignorer, hver gang hun bider for hårdt (markeringer er ok, for det er en del af bidehæmnings indlæringen), vend dig væk eller giv et hvin, og genoptg legen, når hvalpen er rolig.

    Jeg lærte efterhånden min kommandoen "kun ae..." og så slikkede hun hånden eller armen, Hvor imod jeg skreg Av! når hun bed hårdt, og så var legen afbrudt en stund. - Blev hun efterfølgende for voldsom i leg skulle jeg bare sige "kun ae" og så faldt hun til ro og slikkede min hånd.


  • #4   6. maj 2009 husk hun leger og ved ikke bedre.
    Stop med at lege med hende når hun bider eller gå væk fra hende.
    Bider hun kan man også give hende legetøjet i munden.
    Man kan nusse hendes rolige punkter om er på kinden og ned langs forbene eller på brystet.
    Glem alt om NEJ. det har hun ikke lært og tror bare at i leger når du bliver irreteret.

    Hos og virkede det ikke at sige AV og naboerne troede at manden var ved at mishandle mig for jeg sagde det hele tiden smiley


  • #5   6. maj 2009 Okay, tak for svarene. Jeg skælder heller ikke ud, jeg ved godt at hun kun er en Baby endnu. Men det var også bare for at få nogle gode råd omkring hvordan jeg skal gribe det an.

    Men jeg vil helt sikkert prøve jeres råd.


  • #6   6. maj 2009 Ja, prøv at hvine som en anden lille hvalp ville have gjort det, hvis den blev bidt i leg og det gjorde for ondt. Det er den måde hvalpe fortæller hinanden på, at nu er det for voldsomt. Bare et højt, skingrende hvin.

  • #7   6. maj 2009 Ovennævnte råd er super - men det allerbedste er TÅLMODIGHED smiley Min hvalp er snart 4 mdr og hun gør det stadig, det kommer og går i perioder men så længe de er hvalpe vil det være et hit at bide sine mennesker

  • #8   6. maj 2009 Det er jo også fordi hvalpen smager på livet... Alt skal undersøges med tænderne, smages på, tygges på, opleves... Og senere begynder tænderne at klø og så er det også dejligt at bide i hårde ting, pga. kløen. Når hvalpen så har skiftet tænder stopper den stille og roligt med at bide hele tiden...

  • #9   6. maj 2009 Chili lærte hurtigt at hun ikke måtte bide i vores hænder, det var vigtigt for os da vi har to små børn.
    Vi sagde NEJ når hun gjorde det og da hun så stoppede roste vi hende med et DYYYYYGTIGEEEE og en godbid hvis vi havde en i vores nærhed. Vi hævede vores stemmer, men ikke alt for højt og det hjalp rimelig hurtigt.

    Men hun var en bisse til at bide i vores bukseben og det tog os små 4 mdr. og vende hende af med den leg, det var specielt om morgen når vi havde travl med at komme i tøjet og afsted. Der havde vi heller ikke det største overskud til at beskæftige hende med andet, men vi fandt ud af at det virkede med at stå lidt før op, kaste lidt bold og det hjalp så.


Kommentér på:
Opdragelse af hundehvalp

Annonce