{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Humper små hunde mere end store? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af tråden om jack russel'en, der konstant humper.

Nu har jeg selv fået en "lille" hund (en sheltie) ind i mit liv i december og jeg har aldrig set en hund være så bolle liderlig. Han humper andre hunde, anset køn, højde og drøjde.... Hver gang, han kan se sit snit til det, hopper han på Mickey og boller ham i hovedet, maven, ja, you name it.

Så spørgsmålet er: Er mindre hunde bare mere bolle liderlige end store hunde? =D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Humper små hunde mere end store?
  • #1   5. maj 2009 hmmm -- har selv opserveret det samme - måske de har mere behov for at hævde sig end større hunde også tolerer ejeren det nok også oftere end med store hunde.. ved det ikke

• #2   5. maj 2009 ved det ikke, vi stopper det hver gang. Fimze er ikke så slem mere efter han blev kastreret, men den lille som nu er 5 mdr. er så småt begyndt når de leger, men han ryger af hver gang vi ser det:-)

• #3   5. maj 2009 næ det tror jeg ikke de er. Mine har aldrig være slemme til det. Som helt unge har de kunne finde på at gøre det på andre hunde. Men et nej fra mig af så var det overstået. Jag har såmænd også gået til træning med min jack russel, på hold hvor der var løbske tæver

• #4   5. maj 2009 Hmm..
    Godt spørgsmål..

Jeg kender ingen hunde, store eller små, som gør det.. I hvert fald ikke på mennesker, men kender da nogle der humper andre hunde af og til..

Jeg tror ofte folk er blødere overfor de små hunde, og giver dem alt for lang snor.. Så måske er ejerne også mere tilbøjelige til at lade hundene gøre det når de er små for "det gør ingen skade"...

• #5   5. maj 2009 Jeg har også stoppe det med begge mine, og den lille har været værre end den store.. Nu er han gammel og grå, og ved slet ikke at den kan bruges til andet end at lade vandet med..
    Den store har prøvet én gang (på den lille gamle sure hanhund) Og det stoppede jeg med det samme, og siden er det ikke sket..

• #7   6. maj 2009 Jeg tror ikke hundens størrelse har noget at skulle have sagt, ej heller køn, for begge mine tæver humper gladeligt hinanden og andre hvis de kan slippe afsted med det *ss*

• #8   6. maj 2009 Det tror jeg nu ikke har noget med hundens str at gøre. SYnes da i hvert fald tit nok der er tråde herinde om hunde der gør det, og jeg kan ikke finde nogen rød tråd i problemet, når det kommer til race, str osv.

Men det gælder jo om at stoppe det. Endten ved at bruge "nej" hvis hunden forstår det, eller ved fysisk at fjerne den fra den anden hund. For det er under alle omstændigheder ikke en adfærd jeg ville acceptere, selvom den er nok så almindelig blandt yngre hunde

• #9   6. maj 2009 Michelle
    Jeg giver dig helt ret, det gælder nemlig om at stope det.
    Og et kan hunden sagtens lære. Jeg har selv to hunde der godt vil lehumpe, en han og en tæve, men et nej og så holdt det op. Det skal godt nok gentages mange gange, men det kan lade sig gøre at opdrage det væk

• #10   6. maj 2009 Maj-Britt -nemlig. reiki var osse slem til det en overgang da han var 10-11 mdr. Der skulle lidt mere end bare et nej til = man måtte hen og hale ham ned hver gang.
    Det blev så gjort konsekvent HVER gang han begyndte, og det tog ikke mange dage før problemet var begrænset til enkelte vage forsøg på nogen få hunde, og inde længe var det helt væk.

• #11   6. maj 2009 jeg måtte også hive min hanhund væk, tæven kunne jeg sige nej til

Kommentér på:
Humper små hunde mere end store?

Annonce