632 visninger
|
Oprettet:
hva ska jeg stille op? {{forumTopicSubject}}
Vores dejlige lille hvalp har det med at tisse indenfor til tider, terasse døren står åben så han bare kan rende ud..
Så kan han få skæld ud for det og et kvarter efter kigger han på min kæreste og tisser igen..
Hvordan vil i mene man ska sige til hunden at det er "FY"
Skal man tage lidt fat i hunden eller ???
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
Nej man skal ikke tage fat i hunden., man skal lufte den hvergang den har leget, sovet, og spist.. Rose den når den gør det udenfor.. Og ser i den tisser indenfor, tager i den udenfor... Ser i ikke selve "seancen", kan i ikke gøre noget.., andet end, at finde gulvspanden frem!
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
I skal ikke skælde ud for at tisse inde, da hvalpen bare tror, den ikke må tisse og gemmer sig.
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 127
Ellers tak for rådet!
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Gå ud med ham når han har spist, sovet, drukket og leget og så lidt der i mellem og rooos når han gør hvad han skal udenfor og ignore det når der sker uheld indefor, I opnår ikke noget vedat skælde ham ud -andet end at han risikere at blive utryg ved at tisse når I er i nærheden og derfor begynder at gå og gemme sig bag sofa og lign. og så har I for alvor et renlighedsproblem....
Hvis I ser at han skal til at sætte sig og tisse indefor så tag ham roligt op, vend han på ryggen i armene (så stopper strømmen) og bær ham udenfor og sæt ham ned og rooos ham så når han gør hvad han skal.
Et øje på hver finger og så med ham ud HVER gang, så burde han være 98% renlig i løbet af et par uger :o)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Fik du skæld ud i skolen, hvis du ikke kunne finde ud af at regne en opgave korrekt ud, eller prøvede læreren at vise dig hvordan man gjorde? (jeg håber det sidste)
Gå MED hvalpen ud. Du kan ikke forvente at bare fordi døren står åben, så ved hvalpen godt den skal gå ud.
Sørg for at hvalpen kommer ud mange gange om dagen. Tommelfingerreglen er at den skal ud når den har spist, leget drukket og sovet, og så self hvis den virker søgende (eller på anden vis som om den trænger).
Gå MED ud, og ros den når den gør det udenfor. Hvis uheld sker inde, så kom mette engang med sådan et godt råd. Rul en avis meget hård sammen... Og slå så dig selv i hovedet med den. For så er det nemlig DIG der ikke var opmærksom nok på hvalpen til at opdage at den skulle ud;o)
Lad være at skælle ud på staklen -den gør det ikke fordi den er ulydig, men fordi den ikke ved bedre.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
jul 2007
mar 2009
Jeg vil straks gå igang, kan jo kun tage ved lære af mine fejl, eller hvad jeg ikke ved kan jeg kun blive klogere på!!
Men det går sku stærkt når han begynder at tisse, så inden man når at reagere så er han færdig..
Men helt klart vil prøve at løse problemmet med godbider når han har tisset osv.
jul 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jul 2007
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
mar 2009
hva ska jeg stille op?