{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

hva ska jeg stille op? {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige lille hvalp har det med at tisse indenfor til tider, terasse døren står åben så han bare kan rende ud..

Så kan han få skæld ud for det og et kvarter efter kigger han på min kæreste og tisser igen..

Hvordan vil i mene man ska sige til hunden at det er "FY"
Skal man tage lidt fat i hunden eller ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva ska jeg stille op?
  • #2   5. maj 2009 I skal være opmærksomme på hunden, hvor skulle den vide fra det foregår udenfor??
    Nej man skal ikke tage fat i hunden., man skal lufte den hvergang den har leget, sovet, og spist.. Rose den når den gør det udenfor.. Og ser i den tisser indenfor, tager i den udenfor... Ser i ikke selve "seancen", kan i ikke gøre noget.., andet end, at finde gulvspanden frem!

• #3   5. maj 2009 man skal for det første ikke skælde ud.. man skal holde øje med hunden og tage den ud hvis den lægger an til at tisse.. hvis den sætter sig for at gøre det løfter man den op med bugen i vejret og bærer den uden for.. selvom den når at tisse er det bare ærgeligt, man skælder ikke ud, den har jo tydeligvis ikke fattet at det er udenfor man tisser og det er udelukkende JERES fejl, ikke hundens.. tag den ud noget oftere og ros når den gør det rette...

• #4   5. maj 2009 NEJ, det skal man ikke. Man skal gå med hunden ud og rose den, når den gør det, den skal. Og sætte den ud i haven (hvis det er der, det foregår), hvis man tager den i at tisse inden for.
    I skal ikke skælde ud for at tisse inde, da hvalpen bare tror, den ikke må tisse og gemmer sig.

• #5   5. maj 2009 ja det er jo rigtig nok, det vil jeg prøve og håber så det vil lykkes, vi plejer os at rose den når den tisser udenfor, men det kan den vel lige så godt tro at den kan få ved at gøre det indenfor smiley

Ellers tak for rådet!

• #6   5. maj 2009 Hvalpen ved da ikke at den skal gå ud og tisse bare fordi døren står åben, hvor skulle han vide det fra??

Gå ud med ham når han har spist, sovet, drukket og leget og så lidt der i mellem og rooos når han gør hvad han skal udenfor og ignore det når der sker uheld indefor, I opnår ikke noget vedat skælde ham ud -andet end at han risikere at blive utryg ved at tisse når I er i nærheden og derfor begynder at gå og gemme sig bag sofa og lign. og så har I for alvor et renlighedsproblem....

Hvis I ser at han skal til at sætte sig og tisse indefor så tag ham roligt op, vend han på ryggen i armene (så stopper strømmen) og bær ham udenfor og sæt ham ned og rooos ham så når han gør hvad han skal.

Et øje på hver finger og så med ham ud HVER gang, så burde han være 98% renlig i løbet af et par uger :o)

• #7   5. maj 2009 Hvor gammel er hunden. Du skriver hvalp -en hvalp ved altså ikke at den ikke må tisse inde. Det skal den lære.
    Fik du skæld ud i skolen, hvis du ikke kunne finde ud af at regne en opgave korrekt ud, eller prøvede læreren at vise dig hvordan man gjorde? (jeg håber det sidste)

Gå MED hvalpen ud. Du kan ikke forvente at bare fordi døren står åben, så ved hvalpen godt den skal gå ud.
    Sørg for at hvalpen kommer ud mange gange om dagen. Tommelfingerreglen er at den skal ud når den har spist, leget drukket og sovet, og så self hvis den virker søgende (eller på anden vis som om den trænger).

Gå MED ud, og ros den når den gør det udenfor. Hvis uheld sker inde, så kom mette engang med sådan et godt råd. Rul en avis meget hård sammen... Og slå så dig selv i hovedet med den. For så er det nemlig DIG der ikke var opmærksom nok på hvalpen til at opdage at den skulle ud;o)

Lad være at skælle ud på staklen -den gør det ikke fordi den er ulydig, men fordi den ikke ved bedre.

• #8   5. maj 2009 hunden kan finde ud af, om den får skæld ud for at tisse eller for at tisse inde. Den har nemmere ved at finde ud af, at den får ros for at tisse ude. Og det kan de godt li' smiley

• #9   5. maj 2009 Det er derfor at man så ignore hvalpen hvis der sker uheld indefor, det vil sige hvalpen får ikke noget positivt ud af at tisse indefor, men udenfor forbinder den det med noget positivt fordi den får ros hver gang :o)

• #10   5. maj 2009 Anne T

Jeg vil straks gå igang, kan jo kun tage ved lære af mine fejl, eller hvad jeg ikke ved kan jeg kun blive klogere på!!

Men det går sku stærkt når han begynder at tisse, så inden man når at reagere så er han færdig..

Men helt klart vil prøve at løse problemmet med godbider når han har tisset osv.

• #11   5. maj 2009 Lyder som en rigtig god ide Kim H, held og lykke med det :o)

• #12   5. maj 2009 Jeg har en hvalp på 11 uger. Jeg har givet hende en lille godbid hver gang hun tissede mm ude. Lige så snart hun er færdig siger jeg dygtig og giver hende en hvalpemad (tørfoder) Hun var renlig som knap 10 ugers.

• #13   5. maj 2009 Jeg plejer at sige "dyygtig-tisse" imens hvalpen tisser (og også når den gør nummer to for den sags skyld :o)) ), så lære de samtidig at tisse på kommando -hvis de altså skal ;o)

• #14   5. maj 2009 Og ellers tager du hvalpen ud efter mad, drikke, når den har sovet og leget... Men det er der massere der har skrevet før... Men fat mod, det skal nok begynde at virke...

• #15   5. maj 2009 helt sikkert, men vidste ikke 100% hvordan jeg skulle håndtere det, men har da fået læst mig til noget erfaring nu smiley

Kommentér på:
hva ska jeg stille op?

Annonce