{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Pitbullen Bimbo {{forumTopicSubject}}

”Vi hunde er kun hvad I mennesker gør os til”

Ikke født til kamp, Bimbo’s indlæg til kamphundedebatten.

Jeg skal være en af de farligste hunde. Jeg er en renracet Amerikansk Pittbullterrier, importeret fra USA. Jeg kan vise at jeg er renracet, for jeg har en stamtavle hjemme, der går seks generationer bagud.

Jeg findes på jorden af en grund: I har skabt mig! Og jo farligere I gør mig, desto flere af min race havner i de forkerte hænder. I hænder som lærer os forkerte ting.

Vi ved intet om kamp før end I lærer os det.

Vi er terrier af race – det betyder at vi har en vilje, som er stærkere og større end visse andre racer. Men det gør os ikke til onde hunde!

Frygten for os, er det der gør os onde. Frygten for at vi er farlige, er det der gør os farlige.

Vi er her fordi I har skabt os og fordi I vil have os her. Men når I begynder at tabe kontrollen over det I har skabt, foragter I os og tænker ikke på konsekvenserne af denne foragt.

Vi er måske udmærkede til kamp, da vi har en smidig krop, kraftige knogler, relativt stor mund, tyk hud og kort hår. Men selv, hvis vi var den ultimative kamphund, er det på os det gør ondt. Det er os der må tage alle smerter, alle sår og alle bid. Det er os der må sidde i bur, få for lidt at spise, os der ikke kommer til dyrlæge når vi har ondt og os der ofte efterlades i skoven for at dø.

Jeg er ikke født til det der og jeg har et ønske, et ønske om at få stoppet kamphundenes frygtelige liv.

En kamphund er ingen race, en kamphund er en hund, der er havnet i de forkerte hænder og bliver trænet til at gøre noget, som den tror er rigtigt, for det har I lært den. Alle hunde kan blive kamphunde, det handler bare om træning. Hvordan skal vi vide, hvad der er rigtigt og hvad der er forkert? - vi er hunde!

Vi er menneskets bedste ven. Vi giver Jer vores blinde tillid og vores grænseløse kærlighed.

I gør os til noget vi ikke er, kun fordi I kan. Kun fordi I har magten til at gøre det – magten til at slå os, lukke os væk, sætte el-halsbånd på os, halsbånd med indvendige pigge, mundkurv …. Ja, prøv og tænk på alt de I mennesker har fundet på, bare for at opretholde netop den magt.

Jeg er ikke født til kamp! Vi bliver bare det I vælger at gøre os til! Jo farligere I gør os, jo mere frygt I får for os, desto mere magt giver vi i de forkerte hænder!

Bimbo

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pitbullen Bimbo
  • #1   5. maj 2009 Neej, tror der kom en lille tåre frem hos mig :,(
    Hvor har du teksten fra?

• #2   5. maj 2009 en jagthund, der ikke bliver brugt til jagt er sku stadig en jagthund... hvorfor er det så svært at indrømme at hunden er avlet til det, uanset hvad man bruger den til..

• #3   5. maj 2009 go tekst...

so true , so true....

• #5   5. maj 2009 Citat: "Vi hunde er kun hvad I mennesker gør os til”
    Så gener spiller ingen rolle?

"alle hunde kan blive kamphunde"
    Det er en ordentlig omgang vrøvl hvis du spørger mig.

• #6   5. maj 2009 Everything taste......Lige præcist:)

• #7   5. maj 2009 Gert

genetik kan ikke opdrages væk...

• #8   5. maj 2009 Jamen jeg har såmænd heller intet mod disse typer hunde, men jeg har dælme noget imod de mennesker der mener at det ikke har noget med genetik at gøre..

Hvis ikke sindet/temperamentet/brugsegenskaber er genetisk belastet hvorfor bruger man så brugsprøver på brugshundene før man benytter dem i avl.. En pit er avlet til kamp i tidernes morgen og det piller man altså ikke bare sådan lige ud af dem igen. Det svarer til at tro man kan avle sig til en mynde der bruger næsen fremfor synet...

• #9   5. maj 2009 Syntes også det er noget fis.
    Det er et forsøg på at gemme sandheden bag en rørende tekst.
    I stedet for at gemme sin holdning bag ved sådan en tekst, så mener jeg man bør skrive.
    1. Ja muskel/kamphunde er/kan være farlige.
    2. Det genetiske kan man ikke opdrage væk
    3. Jeg holder snor på min hund.

Slut prut finale.

• #10   5. maj 2009 Lars - tja... dem smider vi i spjældet hvis de æder et andet menneske... Hvor vil du hen med det? Du mener forhåbentlig ikke mennesker og dyr kan sammenlignes på den måde?

• #11   5. maj 2009 * puste puste puste*

• #12   5. maj 2009 Sam T - nemlig

• #13   5. maj 2009 hvor blir Gert af?

• #14   5. maj 2009 Pistoler er også menneskeskabte. Pistoler gør hellere ingen skade medmindre de kommer i de forkerte hænder... Alligevel er der almindelig enighed om at der er visse risici forbundet med ejerskab der gør at det ikke er alt og alle der skal rende rundt med en.

Hvorfor disse ynk historier? Det er ikke synd for en hund at den er ulovlig - den er jo ligeglad med om den bor i danmark eller kina, bare den behandles ordenligt - men det ER synd for den at folk laver/anskaffer sig den på trods af forbud og at de er tilgængelige for enhver halvhjerne der en dag får den idé at købe en uden at sætte sig en skid ind i hvad sådan nogle hunde rent faktisk kræver af ejeren!

• #15   5. maj 2009 Nå jamen så vil jeg da foreslå min svigerfar,som er jæger, at han skal købe en mops næste gang han skal have en jagthund. Når nu gener ingen rolle spiller....

Jesus altså!

• #16   5. maj 2009 Sådan en gang sludder!! Læser bare bla bla bla fornægt fornægt fornægt!!

Nej, frygt skaber ikke farlige hunde. Det er bare farlige hunde! Ja vi har skabt en hund der kan og vil slå andre hunde ihjel. Men derfor er det sgu da oss en indlysende grund til at lade være med at købe den hund!!
    For bare 5år siden, så jeg min første amstaff. Den gang var det kun meget meget få der havde dem og de blev ikke skamavlet som alt det krævl vi ser idag. Det var før det blev mode. Før hver eneste steoidebumsede wannabe sku rende rundt med kniv og hund for at være noget på gaden!
    Og så skal det pakkes ind i candyfloss for iiiih det er så synd for muskelhunde og deres ejere buhu de ligger under hetz. Lad være med at købe hunden!! Er simpelthen så træt af at høre alle de mennesker pive over at deres hund er blandt de udskældte. SÅ LAD DOG VÆRE!!

• #17   5. maj 2009 tror egentlig også at de muskelhunde ejere der falder i flint over, at racerne bliver sat i bås. Egentlig er dem der føler sig truffet netop fordi de har hunden for dens udseende og ikke dens kvaliteter fx?

Som alle disse uheldige typer, der bruger den som potens forlænger.

• #19   5. maj 2009 GABBBBBBBBBBB............ Ja så synd, for fanden mand...

• #20   5. maj 2009 *klapsalve* til : ¤ Søster McFluff ¤ og Anne Julie F, godt sagt :O))

• #21   5. maj 2009 En jagthund som ikke bruges til jagt, er stadig en jagthund. Det samme gælder for hyrdehunde osv. Det gir selvfølgelig mening.
    MEN det er da stadig noget de skal trænes til.
    Bare fordi de er avlet til et formål i flere generationer er ikke ens betydende med at så er de født klar parat til deres "job".
    Det tager lang tid at træne en jagthund til at blive en jagthund.
    Og skriver ikke dette fordi jeg ikke er enig i at en hund er påvirket af dens genetiske arv, det er den selvfølgelig.
    Men jeg mener bare det er noget den skal lære og trænes i- for at blive kaldt og ha en funktion som jagthund, hyrdehund, kamphund ect.

• #22   5. maj 2009 Don

det giver jeg dig ikke 100% ret i

fx. min veninde har haft en hyrdehund - den er aldrig blevet trænet, men den hyrdede af instinkt, når hele familien var ude og gå, så gik den bagerst og skiftede position så den havde familien inden for dens personlige radius.

genetik er genetik, sådan er det bare

• #23   5. maj 2009 der er vist blevet sagt hvad der skal siges her... er helt enig med Søster McFluff ¤ og Anne Julie F man kan ikke benægte hundes genetik, hvis man gør det kan man sku, lige så godt købe sig en ulv....

• #25   5. maj 2009 kasper N : ja eller tage en intelligenstest :O))

Kommentér på:
Pitbullen Bimbo

Annonce