929 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør hunden utryg? {{forumTopicSubject}}
Jeg kom i dag til at tænke på engan jeg var på vej hjem med Oscar, efter at have været på besøg hos nogle venner.
Vi sad på nørreport st. og ventede på toget. Jeg sad på en bænk, og Oscar sad foran mig.
Så kommer der en mand hen forbi os og stikker hånden ned for at hilse på Oscar. Han er snavset og lugter af alkohol.
Jeg år nærmest ikke at opdage noget før Oscar pludselig er bakket ind mellem mine ben, helt inde under bænken.....
Oscar er normalt ikke en usikker hund, og hilser gerne på alle. Men ham her ville han altså ikke have noget at gøre med.
Hvorfor? Hvad er det der gør ham utryg i den situation?
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 252
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.738
Er der nogen som har oplevet noget der ligner?
nov 2007
Ja, det er åske rigtig nok.
Har du nogen ide om hvad det var ved de to som hun ikke kunne lide?
nov 2007
Ja okay. Det er underligt hvad de ikke bryder sig om ved. Men de ved nok noget som vi andre ikke ved
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Der gik noget tid inden vi sås igen. Manden var da blevet skallet!! Og jeg spurgte selvfølgelig hvorfor. Det viste sig at kort efter episoden med knurreriet, havde han fået konstateret kræft!!! JEG tror at min hund har kunnet mærke det....... Vi havde kendt hinanden i flere år og min hund har aldrig, hverken før eller siden, knurret af noget menneske..... MEGET underligt!!
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
den slags oplevelser er vilde..
For jeg er heller ikke i tvivl om at hunde ved den slags!
Selvom jeg nu ikke har hørt at de plejer at knurre..
MIn gamle hund bor hos min ekskæreste familie, og et års tid efter jeg flyttede, fik søsteren kræft.. Og Ita var på!. Fra den dag af blev det hendes hund, og ikke familiens. Hun sov ude foran hendes værelse hver nat, og gik 1-2 runder om natten for lige at til hende. Hun blev ikke besidderagtig, eller fik separationsangst, men det var tydeligt at hendes mål i livet var (og er) at passe på hende, fordi hun er syg..
Hunde er så intuitive..
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
JEG tror at han knurrede, fordi han var usikker......
Jeg yndede at sige at han var autist. Vi kunne ikke flytte om på møblerne uden at det stressede ham HELT utroligt. Når han havde været i narkose, gik der gerne et par dage, så gik han i kramper. Han blev undersøgt på kryds og tværs og der var intet i vejen. Det var KUN når det skete noget, for ham, voldsomt.
Vi skulle engang pudse vægge i arbejdsværelset. Da der ikke er dør fra arbejdsværelse til køkkenet, hængte vi nogle våde lagner op i døråbningen. Han gik HELT i baglås og da vi pillede lagnerne ned, gik han i kramper...
HAN var følsom.........Og jeg tror at det stressede og forvirrede ham at manden havde en anden lugt end han plejede og så blev hunden usikker på ham.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
Det gør hende ihvertfald usikker og hun gøer hvis de kommer for tæt på..
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Det var ved Halloween, hvor nogle unger ringede på i fuldt udklædning og masser af larm - selv jeg blev forskrækket. da jeg åbnede døren...
Vi bor ved nogle autister og andre handicappede, der til tider er lidt højtråbende og anderledes - det rør ham ikke, men han er jo også stødt på dem fra hvalp af ;o)
Hvad gør hunden utryg?