{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Hjælp til ny hvalp i hjemmet {{forumTopicSubject}}

Vi har lige fået proppe hjem igår og vi har en hund på 1år i forvejen.
Vores problem er at når proppe går forbi vores anden hund så hopper vores anden hund på ham altså skælder ham ud.
Det kan også være hvis proppe leger med noget legetøj eller ja bar han står, så blir vores anden hund sur.
Hva skal vi gøre? Skal vi skælde vores anden hund ud eller lade dem finde ud af det selv?
Det ser ret vildt ud når de gør det, for proppe piver voldsomt højt smiley
Håber nogen kan hjælpe os

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ny hvalp i hjemmet
  • #1   28. apr 2009 Proppe ser hvad han kan slippe afsted med, og den gamle siger fra..
    Den skal jeres 'gamle' hund have lov til uden skælden ud.

- og husk at jeres gamle hund også skal ha tid til at vænne sig til det hele, og også får alenetid og de grænser han nu sætter bliver resekteret af den nye.

Har de aldrig mødt hinanden før ?

• #2   28. apr 2009 Tjaaah, det er en svær balancegang.
    Dog mener jeg, at jeres hvalp er så ung så det er for tidligt "bare" at lade hundene klare det selv. Styr aktiviteterne og sæt grænser.... En lille hvalp er for sårbar og følsom til at bliveudsat for en voldsom behandling af en voksen hund og her bør I træde ind og sætte grænser for opførsel og voldsomhed...

• #3   28. apr 2009 proppe har sådan set intet gjort som han ik må. Når han endelig gør så lader vi også vores gamle hund sige fra. Men Proppe må ik engang gå rundt og snuse eller gå ud og tage noget vand.
    Jo det har mødt hinanden to gange hos opdrætter og de mødte hinanden på et neutralt sted. Hos opdrætter var der ik rigtig noget. men vores gamle hund var også efter proppe da de var ude ved det sted der smiley

• #4   28. apr 2009 *Tibetansk Mastiff- *Wannabe mafioso*
    prøv a læs hva jeg sprøg om. Jeg sprøg jo netop om hva vi ska gøre da vi ik ved det.
    Det skal dog lige siges at vores anden hund er en lille hund på 2kg så den er mindre end proppe det er mere så i ik tror det er en kæmpe hund der er over ham.

• #5   28. apr 2009 Morten:
    Det skal nok komme til at gå men den første tid er hård.
    Min den ældste hund var meget hård ved den nye de første par uger. Nu fungerer de perfekt sammen...((o:

• #6   28. apr 2009 Nu er det kun en hvalp, som du fik i går.

Jeg vil på ingen måde finde mig i, at der komme nogen lyd, når de snakker sammen, så vil jeg stoppe det lige med det sammen..

Og så lige en anden ting, det er en ny hvalp du har fået i huset, og så skal man passe meget på, at den ikke får et psykisk knæk, på grund af den gamle hund...

Så derfor ingen voldsom lege, og stjæler den lillle en ting, og den gl. kommer, så vil jeg skælde den gl. ud...

• #7   28. apr 2009 Morten:
    Jamen tak for hjælpen.... synes da også jeg svarer dig men måske du ikke ved hvad jeg mener med at sætte grænser?

• #8   28. apr 2009 Det skal i hjælpe med og styre da hvalpen er så ung. Den gamle skal vide at hvalpen også skal være der. Det er da synd for hvalpen den ikke kan gå rundt uden den gamle irettesætter den hele tiden.

• #9   28. apr 2009 Okay, sørg for at hundene hver især får alenetid.
    Det kan være svært for den gamle hund at give plads til det der var hans før, det tager tid lige at vænne sig til..
    Er der noget jeres ældre hund gerne vil og hygger sig med, som en løbetur, skov, pind eller noget de kan få glæde af sammen ?

• #10   28. apr 2009 *Tibetansk Mastiff- *Wannabe mafioso*
    Sorry nej misforstod bar det du skrev før hehe.

VI er nemlig også bange for at Proppe knækker sammen og måske blir bange for andre hunde smiley Men vi vidste bar ik lige om det var noget de selv skulle finde ud af eller om vi skal gribe ind.
    men må sige jeg er stadigvæk itvil da jeg nu både har fået a vide at de skal klare det selv og andre sir man skal gribe ind?

• #11   28. apr 2009 Synes faktisk at Patruljehunden Babett udtrykker det rigtigt fint..... og han udtrykker rimeligt godt hvad jeg tænker.
    En hvalp på 8 uger er modtagelig for indtryk og skulle ikke gerne forbínde mødet med en anden hund med ubehag...heller ikke selv om den ander hund er jeres egen hund. Vent et par uger og lad den nye udvikle mere mod og selvstændighed - og I vil se at de hurtigt finder ud af det sammen uden at I behøver at blande jer længere...((o;

• #12   28. apr 2009 Hvis hvalpen gør noget forkert ja så må den gamle hjælpe med opdragelsen. Men hvalpen skal have lov og gå rundt og og snuse eller drikke uden den gamle skal kommw med et kny. Og da hvalpen er så ny mener jeg at i skal styre det.
    Og så give dem alene tid.

• #13   28. apr 2009 Jeg har selv hvalp som nu er 11 uger og en ældre hund . Og det er faktisk først i går dem gamle begyndte og sætte grænser.

• #14   28. apr 2009 Ihh mange tak smiley For vi var lige lidt usikker, men gir meget go mening det med psykisk knæk, det er nemli lige præcis det vi er bange for ska ske.

Lige en anden ting, vi har købt en stor hvalpegård til proppe som han sover i om natten hvor hans kurv, legetøj osv. er i, og der er ingenting overhovede han sir ikke noget.
    Men så er mit sprøgsmål bare når vi skal lære proppe a være alene hjemme skal de så lukkes hver for sig? og kan man lade ham være i den hvalpegård eller hvordan?

• #15   28. apr 2009 De må gerne kunne se hinanden men ikke gå sammen. Men tag den gamle med af og til så hvalpen prøver og være helt alene

• #16   28. apr 2009 Jeg havde mine 2 hunde i hver sit rum de første måneder..... Turde ikke lade dem være alene hjemme i samme rum.
    Hvis Proppe er vant til sin hvalpegård kan den da godt bruges. Hovedsagen er at Proppe er et sted hvor han føler sig tryg.
    Forøvrigt var mine hunde adskilt af et gitter så de kunne se og høre hinanden....

• #17   28. apr 2009 tænkte også lidt på at putte proppe i buret så de kan se hianden og det smiley og nej det er nok ik så smart de går sammen når den gamle har det sådan med Proppe

• #18   28. apr 2009 Den lille skal også have nulighed for og gå væk fra den gamle så jeg mener ikke et bur er sagen. Den gamle kan jo stå og nedstirre hvalpen uden den kan komme væk. Hvalpegården kan hvalpen gå væk fra den gamle.

• #19   28. apr 2009 sorry det er hvalpegården jeg også kalder buret hehe sorry.

• #20   28. apr 2009 nå ok

Kommentér på:
Hjælp til ny hvalp i hjemmet

Annonce