1.376 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til ny hvalp i hjemmet {{forumTopicSubject}}
Vi har lige fået proppe hjem igår og vi har en hund på 1år i forvejen.
Vores problem er at når proppe går forbi vores anden hund så hopper vores anden hund på ham altså skælder ham ud.
Det kan også være hvis proppe leger med noget legetøj eller ja bar han står, så blir vores anden hund sur.
Hva skal vi gøre? Skal vi skælde vores anden hund ud eller lade dem finde ud af det selv?
Det ser ret vildt ud når de gør det, for proppe piver voldsomt højt
Håber nogen kan hjælpe os
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Den skal jeres 'gamle' hund have lov til uden skælden ud.
- og husk at jeres gamle hund også skal ha tid til at vænne sig til det hele, og også får alenetid og de grænser han nu sætter bliver resekteret af den nye.
Har de aldrig mødt hinanden før ?
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Dog mener jeg, at jeres hvalp er så ung så det er for tidligt "bare" at lade hundene klare det selv. Styr aktiviteterne og sæt grænser.... En lille hvalp er for sårbar og følsom til at bliveudsat for en voldsom behandling af en voksen hund og her bør I træde ind og sætte grænser for opførsel og voldsomhed...
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 30
Jo det har mødt hinanden to gange hos opdrætter og de mødte hinanden på et neutralt sted. Hos opdrætter var der ik rigtig noget. men vores gamle hund var også efter proppe da de var ude ved det sted der
jun 2008
prøv a læs hva jeg sprøg om. Jeg sprøg jo netop om hva vi ska gøre da vi ik ved det.
Det skal dog lige siges at vores anden hund er en lille hund på 2kg så den er mindre end proppe det er mere så i ik tror det er en kæmpe hund der er over ham.
nov 2006
Det skal nok komme til at gå men den første tid er hård.
Min den ældste hund var meget hård ved den nye de første par uger. Nu fungerer de perfekt sammen...((o:
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Jeg vil på ingen måde finde mig i, at der komme nogen lyd, når de snakker sammen, så vil jeg stoppe det lige med det sammen..
Og så lige en anden ting, det er en ny hvalp du har fået i huset, og så skal man passe meget på, at den ikke får et psykisk knæk, på grund af den gamle hund...
Så derfor ingen voldsom lege, og stjæler den lillle en ting, og den gl. kommer, så vil jeg skælde den gl. ud...
nov 2006
Jamen tak for hjælpen.... synes da også jeg svarer dig men måske du ikke ved hvad jeg mener med at sætte grænser?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Det kan være svært for den gamle hund at give plads til det der var hans før, det tager tid lige at vænne sig til..
Er der noget jeres ældre hund gerne vil og hygger sig med, som en løbetur, skov, pind eller noget de kan få glæde af sammen ?
jun 2008
Sorry nej misforstod bar det du skrev før hehe.
VI er nemlig også bange for at Proppe knækker sammen og måske blir bange for andre hunde
men må sige jeg er stadigvæk itvil da jeg nu både har fået a vide at de skal klare det selv og andre sir man skal gribe ind?
nov 2006
En hvalp på 8 uger er modtagelig for indtryk og skulle ikke gerne forbínde mødet med en anden hund med ubehag...heller ikke selv om den ander hund er jeres egen hund. Vent et par uger og lad den nye udvikle mere mod og selvstændighed - og I vil se at de hurtigt finder ud af det sammen uden at I behøver at blande jer længere...((o;
okt 2008
Og så give dem alene tid.
okt 2008
jun 2008
Lige en anden ting, vi har købt en stor hvalpegård til proppe som han sover i om natten hvor hans kurv, legetøj osv. er i, og der er ingenting overhovede han sir ikke noget.
Men så er mit sprøgsmål bare når vi skal lære proppe a være alene hjemme skal de så lukkes hver for sig? og kan man lade ham være i den hvalpegård eller hvordan?
okt 2008
nov 2006
Hvis Proppe er vant til sin hvalpegård kan den da godt bruges. Hovedsagen er at Proppe er et sted hvor han føler sig tryg.
Forøvrigt var mine hunde adskilt af et gitter så de kunne se og høre hinanden....
jun 2008
okt 2008
jun 2008
okt 2008
Hjælp til ny hvalp i hjemmet